.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lip.2025 08:09:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyciek płynu chłodniczego w AAN - pomocy!!
PostNapisane: 26.wrz.2005 23:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 14:08:16
Posty: 46
Lokalizacja: Lublin
Witam,
Potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu pompy wodnej w silniku AAN.
Dzisiaj rano moja niunia przywitała mnie wielką kałużą płynu pod samochodem.
Wyciek jest gdzieś w okolicy koła pasowego wału korbowego silnika. Ale gdzie jest pompa i jak się do niej dostać?
Jeżeli ktoś już bawił się z układem chłodzenia to proszę o pomoc i radę.
Ciekawi mnie co mogło tam paść, jakaś uszczelka, czy cała pompa? No i najgorsze dla mnie pytanie ile może kosztować nowa pompa wodna?

Pozdrawiam i czekam na pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 05:30:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pompa jest troche powyzej kola pasowego na wale i napedzana jest paskiem rozrzadu. dobrac sie do niej mozesz demontujac rozrzad. cena pompy to kolo 300 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 08:41:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 14:08:16
Posty: 46
Lokalizacja: Lublin
Dzięki Hans,
Tak właśnie myślałem że siedzi ona gdzieś pod rozrządem.
Mam jeszcze jedno pytanko. Czy żeby dostać sie do rozrządu trzeba wyprówać wszystko z przodu (chłodnice itd), czy jest może jakiś prostszy sposób?

Dzięki z góry za podpowiedż


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 09:01:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Nie trzeba rozbierac przodu,jak masz odpowiednie narzedzia obejdzie sie bez demontazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pompa wodna
PostNapisane: 27.wrz.2005 19:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Witam.
Rozebranie rozrządu jest proste, najciężej jest zdjąć koło pasowe wału korbowego jak się z tym uporasz to po robocie tylko pamiętaj aby ustawić przy składani zapłon według znaków.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:06:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
proste ? :D ... nie wszystkie silniki sa takie same ... w AAN trzeba sie zdrowo naginastykowac zeby nie ruszac przodu do rozrzadu...ale jest to wykonalne tak jak Necro napisal .. jak sie ma odpowiednie narzedzia

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 09:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 14:08:16
Posty: 46
Lokalizacja: Lublin
Dzięki panowie. Dzisiaj się za to zabieram. Spróbuję bez rozbierania przodu.
Poinformuję o sukcesach lub porażkach
Dzięki, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 21:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2005 14:08:16
Posty: 46
Lokalizacja: Lublin
No i jestem znowu. Doszedłem do demontażu koła pasowego wału korbowego. Rozumiem że to do niego jest potrzebny specjalnie wygięty klucz. Mam pytanie jakiego wymiaru sruba trzyma koło pasowe. I czy po jego zdjęciu do wymontowania pompy są potrzebne jeszcze jakieś specjalne narzędzia.
I jeszscze jedno pytanko: któredy spścić z bloku płyn chłodzący.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 21:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 19:37:43
Posty: 77
Lokalizacja: Cukrownia Krasnystaw
Auto: Audi s4 2,2T 1992r
płyn tylko przez dolny przewód chłodnicy

_________________
s4 2,2t Q.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2005 14:51:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie no, koła pasowego nie musisz zdejmowac.

ustaw rozrzad na znaki...

wywal (odsun na bok:) ) pasek wieloklinowy zeby nie przeszkadzal

tutaj pare przydatnych info i zdjec :

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... timing.htm

zdejmij oslone rozrzadu

poluzuj napinacz, sciagnij pasek rozrzadu (ew. jak jestes sprytny mozna rownomiernie zsunąc pasek rozrzadu z kola zebatego na walku rozrzadu bez luzowania napinacza). wykrec pompke, wstaw nową i wsun pasek tak jak go zsunales (takze po obwodzie, rownomiernie wsunac, nie krecac silnikiem(!) najlepiej jak ci ktos pomoze) :)

P.S. płyn mozna spuscic korkiem spustowym ktory znajduje sie na dole chlodnicy:)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: