.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lip.2025 06:08:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z hamulcami w C3...twardy pedał!!!
PostNapisane: 29.kwi.2005 19:03:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
OPIS:
Sprawa wyglada bardzo dziwnie, mam juz druga setke i jest ten sam problem. Po gwałtownym nacisnieciu na pedal hamulca staje sie on twardy i nie hamuje odrazu tylko z opuznieniem, czasami kilku sekundowym. Szczegolnie dzieje sie tak jak samochod stoji i potem pierwsze wcisniecia hamulca po ruszeniu to koszmar. Jak kupilem moja aktualna niunie byla zrabana pompa ham. i stwierdzilem ze nie ma co oszczedzac i kupilem nowa, nie regenerowana pompe ATE i po odpowietrzeniu bylo to samo. Oczywiscie jak hamuje powoli to jest okej ale uderzenie gwaltowniejsze w pedal powoduje twardniecie pedalu pod noga i opuzniona reakcje.

PYTANIE:
Czy ktokolwiek mial taki problem i jak sie z tym uporal. Wiem ze jest pod samochodem taka gruszka (akumulator) ktora chyba odpowiada za hamulce ale jak ten caly uklad dziala to nie mam pojecia, bo przeciez cos zamiast serva musi byc. Prosze o pomoc bo staje sie to troche meczace dla czlowieka jak do pracy dojezdzam caly mokry po kilkukrotnym hamowaniu komus kilka centymetrow przed zderzakiem. Dodam jeszcze tylko ze nie mam tez mozliwosci takiego zahamowania zeby kola zablokowaly sie na asfalcie, nie wiem czy tak slabe sa te hamulce w tym modelu (2.0D tarcze went. + bebny) ale moglo by sie zdawac ze powinno byc lepiej.

Z gory dzieki za pomocne rady

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 19:36:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli masz hydrauliczne wspomaganie hamulcow to za ten efekt odpowiedzialny jest akumulator cisnienia , taka gruszka pod lewa podluznica , lub zdychajaca pompa wspomagania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 20:06:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
miałem coś podobnego w A4 Tdi - i okazało się że przyczyna tkwiła w przetartym wężyku, który biegnie do konwertera ciśnienia - taki półtora milimetrowy - a sprawiał że pedał twardniał bardzo a z obciązeniem prawie zupełnie - stamtąd uchodziło powietrze z pompy wspomagania - po usunięciu usterki jest ok.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 13:23:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Hans jeszcze kilka pytan:

- jak ta gruszka dziala? To znaczy czy jest wogole ktos obeznany w tym temacie i moze mi powiedziec jak ten uklad dziala i ma moze jakis schemat

- czy ja sie regeneruje czy kupuje nowa/uzywana??

- jesli chodzi o pompe to wyje mi ale moja poprzednia tez sie podobnie zachowywala i musze przyznac ze po zmiania tamta lata u kumpla i jest okej u niego z hamulcami

- ile kosztuje nowa i czy warto kupowac uzywke??

- co z ukladem hamulcowym, czy to sie w jakis specyficzny sposob odpowietrza czy nie ma tu filozofi??


Z gory dzieki za info....

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 15:28:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie mam zbyt p[ogladowego rysunku akumulatora cisnienia w kazdym badz razie dziala w ten sposob ze wewnatrz jest membrana na ktora naciska sprezyna z jednej strony , zdrugiej strony zas naciska na nia cisnienie plynu i jezeli cisnienie jest wystarczajace to membrana powinna scisnac sprezyne a komora powstala w wyniku przepchniecia membrany zostaje wypelniona plynem wspomagania . w momencie kiedy zapotrzebowanie na wspomaganie jest bardzo duze a pompa wspomagania nie jest w stanie tak szybko napompowac takiego cisnienia , wtedy wiadomym jest ze w ukladzie nastapi spadek cisnienia wspomagania , w tym momencie sprezyna spowoduje wypchniecie membrany i plynu wspomagania do ukladu , dzieki cemu podbije cisnienie w ukladzie a co za tym idzie spowoduje utrzymanie skutecznosci wspomagania , w tym przypadku hamulcow, jezeli ta membrana jest uszkodzona to plyn wypelnia caly akumulator i nie ma zadnego oddzialywania sprezyny i membrany na plyn , czyli w przypadku naglego zapotrzebowania na cisnienie wspomagania , poprostu pedal hamulca jest twardy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 17:52:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kliknij do Dreda on ma taki akumulator sam mu go sprzedałem jest na 100% sprawny tylko coś tam mu nie pasowało.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 18:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2005 12:10:07
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Ja znowu jak wcisne pedal hamulca w podloge to mi nie odbija :P Cofam go nogą :P

_________________
Audi 100 C3 rulez


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2005 13:02:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Walczyłem długo z czymś podobnym. U mnie po rozgrzaniu sie komory silnika, zakleszczał się po wciśnięciu sworzeń (Al) popychający tłoczki i sprężyna wewnątrz pompy hamulcowej nie miała siły go cofnąć. Efekt był taki, ze klocki cały czas lekko hamowały i tarcze nagrzewały się niebezpiecznie (przód). Moja pompa jest ze stopu aluminium. Kupiłem używaną żeliwną, ale po założeniu nie dawała się odpowietrzyć - ma jakieś dodatkowe zaworki-reduktory na wyjściach do przewodów. Jeszcze parę kombinacji... i w końcu: wyjąłem środek z żeliwnej - był dobry (uwaga na pierścień rozprężny - żeby się nie szarpać naciąłem lekko kołnierz piłką do metalu i przekręciłwm pierścień tak, żeby dał się podważyć). Spróbowałem wyjąć środek z aluminiowej i .... musiałem godzinę wydłubywać turbaksową tulejkę o długości ok. 10 mm. To w niej zacierał się po jakimś czasie sworzeń-popychacz. W pompie żeliwnej tulejka ma tylko 4 mm grubości, jest z innego tworzywa, nieco inne są też podtoczenia, dołożyłem dwie podkładki i całość dało się wcisnąć do aluminiowej obudowy. Nareszcie działa i nie blokuje.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2005 18:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
MOże to dla niektórych śmieszne (nie bedę pokazywał palcami) ale ja u siebie po paru spoconych hamowaniach wypieprzyłem hydrauliczne wspomaganie i założyłem serwo od passata (bo pasowało). Traz hamulce sa jak żylety. Nie ma problemów i nigdy nie "brakuje ciśnienia". Do niczego nie namawiam - jedynie dzielę się swoim doświadczeniem.

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 16:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Ten patent z servem jest zajebisty. Powiedz cos wiecej na ten temat.

P.S. teraz zaobserwowalem ze jak samochod postoii troche to te hamulce dzialaja z duuuuzym opoznieniem, zedu 2/3 sekund zanim zaczne zwalniac a nie hamowac :] Juz mam tego dosc, tak kurde niecierpie hydrauliki w tych samochodach, walczylem ze sprzeglem zapadajacym sie i udalo sie to teraz kolej na hample :/

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 17:01:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
pozi5000 napisał(a):
MOże to dla niektórych śmieszne (nie bedę pokazywał palcami) ale ja u siebie po paru spoconych hamowaniach wypieprzyłem hydrauliczne wspomaganie i założyłem serwo od passata (bo pasowało). Traz hamulce sa jak żylety. Nie ma problemów i nigdy nie "brakuje ciśnienia". Do niczego nie namawiam - jedynie dzielę się swoim doświadczeniem.

Pozdrawiam
He he zapomniałeś dodac ze wspomaganie kierownicy działa dopiero jak silnik ma 3000 obrotów, że pompe wyciagałeś X razy i już sam nie wiesz co z tym zrobic zeby chodziło jak należy. :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 22:02:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Jak ja lubie te małego docinki.
Z tym wspomaganiem kierownicy to jest tak ze to jest moja własna głupota i sępienie kasy (co i tak obróciło się przeciwko mnie). Chodzi oto że pompa oryginalna (tłoczkowa) daje okolo 100bar. Ja po jej zdemontowaniu zalożyłem łopatkowa ZF, która daje 75bar no i z tego powodu są kłopoty ze wspomaganiem - za małe ciśnienie.
Otóż uświadamiając to cisnienie nie zależy od obrotów pompy. Od obrotów zleży wydatek pompy. I nie wiem skąd wzieło się te 3000 obrotów w małego stwierdzeniu. Dokładnie to jest tak że te 75bar nie starcza aby zakręcić kierownicą na postoju ale jak się lekko koła toczą to wspomaganie działa doskonale (jak wiadomo tarcie dynamiczne jest mniejsze od statycznego). Dzisiaj ustawiłem pompe na 85bar(tyle na maksa dała się wyciągnąć) i jest lepiej ale jeszcze za mało.
Otóż nie jest prawdą, że nie wiem co zrobić - poprostu muszę zakupić pompe o ciśnieniu 100bar.

Jak mowie nikogo doniczego nie namawiam. Ale jak można zauważyć i poczytać to z pompami tłoczkowymi ludzie mają spore problemy, hamulce znikaja kiedy chcą (jakieś gruszki i inne wynalazki). A teraz hamulce na serwie sa zawsze pewne a wspomaganie będzie doskonałe jak zastosuję odpowiednio "silną" pompe.

Mój cały pomysł z taką "przeróbką" wziął się stąd że widziałem naocznie tak działającą Audi. Też miałem straszne problemy z hamulcami, jak się zapomniałem (tzn trzeba bylo przed ruszeniem skrecić maksymalnie kierownica dopoero pojawiało się wspomaganie hamulców) i ruszyłem to na ulicy rosło mi cisnienie i teperatura kiedy naciskałem na hamulec. teraz to już historia:)

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 22:22:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
mAlIbOr napisał(a):
Ten patent z servem jest zajebisty. Powiedz cos wiecej na ten temat.


No więc:
1. Konieczne jest serwo o średnicy puszki około 24cm (wtedy się zmieści). Przypasowało od passata. Tylko nie kupuj w ciemno. Zabezpiecz się że możesz wymienić bo oni na szrotach trzymają to cholera wie gdzie i po założeniu może przepuszczać. Razem z serwem powinien być zaworek zwrotny na węzu.
2. W kolektorze dolotowym należy zamontować kruciec na wąć ssący. Ja tam wkleiłem rurkę 12-tke.
3. Wymiana siłownika i zamontowanie serwa to koszmar ale dasz rade.
4. Jeśli chodzi o wspomaganie kierownicy to nawet nic nie musisz robić. Zostaw starą pompe i zakorkuj zasilanie wyjście na gruszkę i po kłopocie.

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 22:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
pozi5000 napisał(a):

No więc:
1. Konieczne jest serwo o średnicy puszki około 24cm (wtedy się zmieści). Przypasowało od passata. Tylko nie kupuj w ciemno. Zabezpiecz się że możesz wymienić bo oni na szrotach trzymają to cholera wie gdzie i po założeniu może przepuszczać. Razem z serwem powinien być zaworek zwrotny na węzu.
2. W kolektorze dolotowym należy zamontować kruciec na wąć ssący. Ja tam wkleiłem rurkę 12-tke.
3. Wymiana siłownika i zamontowanie serwa to koszmar ale dasz rade.
4. Jeśli chodzi o wspomaganie kierownicy to nawet nic nie musisz robić. Zostaw starą pompe i zakorkuj zasilanie wyjście na gruszkę i po kłopocie.

Pozdrawiam
Skoro to wszystko jest takie proste to dlaczego co rano biadolisz na GG ze nie mozesz dać sobie rady z tą przeróbka a w przypływie desperacji oddajesz audi za piwo :diabel: , a cała operacja trwa juz ze dwa miesiace?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2005 23:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Ale chlopaki sobie docinacie nawzajem...to fakt :peace: nie wiem w sumie czy chce mi sie to zmieniac a raczej chcial bym zrobic cos z tymi cholernymi hamulcami :/ Mam nadzieje ze uda mi sie to jakos zrobic bo tak to troche dziwna jazda, ja to sie do tego przyzwyczailem ale jak bym posadzil swoja zonke przyzwyczajona do swojego plastikowego DajEwo to by sie rozplakala za kierownica....Nawet nie moge sie napic kielicha jak gdzies jedziemy moim samochodem bo zawsze ma wymowke....

P.S. maly kawal odnosnie kobiet :diabel:

Bog mowi do Adama
- Adami daj mi swoje zebro
- Adam: NIE
- Bog znowu swoje
- Adam NIE
- Bog: no daj to zebro Adami
- Adam do Boga: Boze nie dam Ci zebra, mam jakies zle przeczucie :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2005 06:58:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Mały!!
To jest proste tylko trzeba do tego podejść prawidłowo a nie tak jak ja z partyzanta. Moj kłopot polega tylko na jednym. Powtarzam po raz kolejny - zastosowałem pompę o za małym cisnieniu. Koniec. I wiem co trzeba zrobić - juz pi9sałem wyżej - Zastosować pompę o większym ciśnieniu.

A to jak nazywasz biadolenie to jedynie próba uzyskania rzeczowej informacji. Pytałem juz kilku osółb dlaczego pompa sie grzeje i nie ma wspomagania. Nikt nie potrafił dać rzeczowej i konkretnej odpowiedzi. Pytam więc jakie powinno być nominalnie ciśnienie wspomagania z pompy? - Nikt nie wie. Tak więc nie dziw się że trwało to kilka dni zanim doświadczalnie doszedłem do odpowiednich wygłaszanych tutaj wniosków. I nie pisz proszę ludziom że to głupi pomysł i że nie wychodzi to - bo czynisz wielkie uproszczenie bez argumentacji:)

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 16:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
Podpinam się pod temat...

A więc zrobiło mi się tak w dwusecie, że na początku pedał jest twardy i drży podczas wciskania a później normalnie już hamuje. Wyglądało to na gruszke, wymieniłem na nową i dalej to samo :| Zmieniłem pompe wspomagania (regenerowana w 100% sprawna) i dalej bez zmian :| Czy może byc to wina pompy wspomagającej (tej tuż przed pompą hamulcową) :?: Jeśli nie to co może byc przyczyną :?:

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 17:06:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Hmm, obserwuję temat z ciekawością, póki co hamulce działają mi poprawnie. Naciskam ostro i ostro hamuje, nie ma problemu ze zblokowaniem kół. Ale odpukać, na przyszłość...

I tak apropo mam taki zapasowy akumulator ciśnienia, ale w domu będę za jakieś 2-3 tygodnie, więc zainteresowani wtedy mogą się przypomnieć, to odsprzedam.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 19:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2005 15:48:47
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
To i ja się podzielę swoimi doświadczeniami w tym temacie.Jak kupiłem auto to problem ze wspomaganiem hamulcy już był i poprzedni właściciel powiedział że trzeba wymienić pompę .faktycznie z pompy lało się tak że dolewałem 1l na miesiąc igdy padło mi wspomaganie kierownicy przyszedł czas na wymianę pompy.Po wymianie wspomaganie kierownicy zadziało a hamulcy nie.Pompa jest z 92r. nie cieknie i kosztowała 300PLN.Ostatnio wymieniłem gruszkę i nic a nawet było gorzej.Koszt gruszki to 250-300PLN więc temat wymiany wspomagania na zwykę serwo wydaje mi się dość ciekawy i jest pewność że będzie działać.

_________________
A 100 2.3NF 87r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2005 21:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 22:03:07
Posty: 98
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Auto: A5 Sportback
Witam, Jak pisałem jeżdze na serwie. I od pory kiedy je zainstalowałem hamulce poprostu sa i koniec tematu. Żadnych gruszek itp.

Serwo kosztuje 100PLN, troszke pracy i spokoj na wieki.

Pozdrawiam

_________________
Pozi
obecnie bez Audi ale kupię:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: