.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 22:58:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A4 AVANT 2.5 TDI QUATTRO - kilka pytań
PostNapisane: 25.cze.2005 16:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2005 14:25:30
Posty: 1
Lokalizacja: Lublin
[zrobiłem xpost z działu newbie, bo tam wywołuje nikłe zainteresowanie]
Witajcie,

Do niedawna jeździłem Fordem Pumą, ale jestem zmuszony zmienić autko. Rozglądam się za AUDI A4 AVANT 2.5 TDI QUATTRO. Sprawdzam często oferty na www.mobile.de oraz www.autoscout24.de w poszukiwaniu odpowiedniego egzemplarza. Coprawda zakup planuję na koniec tego roku lub początek następnego, ale chciałem trochę zorientować się w temacie.
Otóż szukam autka z lat '97-'99 do 8000 euro. Wiem, że ciężko może być znaleźć odpowiedni egzemplarz, ale takie mniej więcej postawiłem ogranicznia. Biorę jeszcze pod uwagę lekko rozbity, który możnaby tanio naprawić u znajomego blacharza. Wszystko wskazuje na to, że po samochód wybiorę się do Niemiec.
Bardzo zaciekawił mnie ten TDI 2.5, ma dobre osiągi, mile widzana byłaby wersja Avanta z napędem Quattro.
Chciałem zasięgnąć Waszej rady. Otóż w wielu źródłach znalazłem różne dane o tym modelu.
1. http://auto.gazeta.pl/auto/1,50180,895984.html
2. http://www.trader.pl/ds_doc,17520546,8,opisy.asp
Chodzi mi głównie o moc tego auta. Podają 150 lub 180.
Na stronie www.chiptronic.pl mają CHIPy do trzech diesel'i 2.5 TDI Audi:
A4 2.5 V6 TDI 150 KM - http://www.vtg.pl/tabela/model.php?m=2877&marka=Audi
A4 2.5 V6 TDI 155 KM - http://www.vtg.pl/tabela/model.php?m=2878&marka=Audi
A4 2.5 V6 TDI 163 KM - http://www.vtg.pl/tabela/model.php?m=2879&marka=Audi
A4 2.5 V6 TDI 180 KM - http://www.vtg.pl/tabela/model.php?m=2880&marka=Audi
Czy z tych roczników, które wybrałem dostępne były te silniki? Bo w serwisach motoryzacyjnych w ofertach sprzedaży są głównie te 150 konne.
Może ktoś orientuje się w ewentualnym CHIPowaniu używanego diesel'a Audi. Czy silnik z przebiegiem 150.000-250.000 może mieć zmieniane ECU bez groźby zniszczenia w krótkim okresie czasu?
Jak wygląda sprawa sprężarek w tych modelach? Przy jakim przebiegu działają jeszcze jak należy?
Czy mogą wystąpić jakieś problemy z napędem Quattro?
Jakie skrzynie biegów polecacie? Automat chyba raczej odpada, bo koszty ewentualnej naprawy są wysokie. Także chyba 5 lub 6 biegowa.
I przede wszystkim, czy ktoś miał jakieś doświadczenia z takim modelem?

Proszę o Wasze opinie i rady. Proszę także o wyrozumiałość, funkcja szukaj nie gwarantuje mi odpowiedzi na wszystkie moje pytania.
Pozdrawiam i dziękuję,
INCIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2005 17:03:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
byly wersje 150 i 180 KM , czipowac mozna wszystko pod warunkiem ze sprawne a przebieg nie gra roli , co do sklrzyni to wiadomo ze lepsza 6tka i chyba glownei takie wychodzily w dieslach quattro .. na-pedu sie nie masz co obawiac , jedynie zawieszenia bo malo odporne an polskie drogi

jeszcze co do samego silnika to poszukaj na forum bo bylo ostatnio co trzeba zrobic zeby nie wywalic kupy kasy na turbine bo potrafia czesto padac jak sie nie dba o silnik nalezycie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2005 21:32:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
hans napisał(a):
byly wersje 150 i 180 KM


ale te roczniki co kolega podaje to B5, a w B5 nie było seryjnych 180 KM, nawet w Q miało to 150 KM

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 19:27:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Silent Bob napisał(a):
hans napisał(a):
byly wersje 150 i 180 KM


ale te roczniki co kolega podaje to B5, a w B5 nie było seryjnych 180 KM, nawet w Q miało to 150 KM

Oj chyba się mylisz, sprawdzałęm w ETCE i A4 facelifting 99-01 były dwa 2.5tdi V6 AKN-150PS i AKE-180PS.
Jakie sa wasze doświadczenia z tymi V6 TDI, bo faktycznie w A4 to musi ten samochód fajnie jeździć i do tego quattro i więcej nie potrzeba. Mi samemu po głowie zaczyna chodzić coś takiego i mam dylemat 1.9TDI AFN, czy szukać właśnie z V6.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 19:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Karli napisał(a):
Mi samemu po głowie zaczyna chodzić coś takiego i mam dylemat 1.9TDI AFN, czy szukać właśnie z V6.

Wychodzac z zasady ze koniow nigdy za duzo szukaj 2.5 V6 :D
Z taka moca i Nm, w takiej budzie i Q to niezle wymiata :peace:

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 19:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Poszukałem i za wiele nie znalazłem na temat V6 TDI. Podobno na początku produkcji były problemy z chłodzeniem turbiny i puszczały olej, a i podobno coś chrzaniło się z rorządami, ale chciałbym usłyszeć opinie od innych klubowiczów użytkujących takie silniki.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 20:01:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Karli napisał(a):
Silent Bob napisał(a):
hans napisał(a):
byly wersje 150 i 180 KM


ale te roczniki co kolega podaje to B5, a w B5 nie było seryjnych 180 KM, nawet w Q miało to 150 KM

Oj chyba się mylisz, sprawdzałęm w ETCE i A4 facelifting 99-01 były dwa 2.5tdi V6 AKN-150PS i AKE-180PS.
Jakie sa wasze doświadczenia z tymi V6 TDI, bo faktycznie w A4 to musi ten samochód fajnie jeździć i do tego quattro i więcej nie potrzeba. Mi samemu po głowie zaczyna chodzić coś takiego i mam dylemat 1.9TDI AFN, czy szukać właśnie z V6.


hmm patrze wlasnie w prospekt a4 B5 po lifcie, wydany w 99 roku i tutaj jest jak wół, że a4 2.5 Q jest tylko 150KM, mozliwe, ze koniec 99, poczatek 00 dodai nowy silnik, choc jest to conajmniej dziwne, zeby pod koniec produkcji danej budy dodawali silniki. Poza tym jesli mowa o 2001 to w tym roku byla juz nowa buda a wiec B6, moze stad ta rozbieznosc.

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 20:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2005 16:25:52
Posty: 103
Lokalizacja: Gdynia
W B5 były silniki 150 konne dopiero w B6 wprowadzono 180 KM.

Też się zastanawiam poważnie nad 2.5 TDI quattro. Normalnie MOC!!!

_________________
B3 '90 1.6
A4 '97 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 20:22:45 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
-> http://www.sun-diagnostics.com/intl/en/ ... _audi.html
-> http://www.audi-club.kiev.ua/all-audi-engines.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: