.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 22:58:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI 80 B4 TDI - 1994 r.
PostNapisane: 28.paź.2005 20:38:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 20:09:44
Posty: 22
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań
Witam.
(Ostrzegam, że jestem Newbie) Kilka dni temu kupiłem Audi 80 B4 1.9 TDI z 94 r. z zewnątrz dośc ładnie sie prezentuję i jak na razie jestem zadowolony. Kubując 11 letnie auto spodziewam się, że auto w 100% sprawne nie będzie.
Więc, moje pierwsze spostrzeżenia ;) :

1 - Przed zapłonem silnika świeci mi sie pomarańczowa kontrolka z napisem "CHECK" i jest jakiś rysuneczek przypominający hmm... silnik ? Co to może być ? Nie świeci się kiedy silnik jest zapalony. Następna kontrolka to HAMULEC RĘCZNY, jeśli jest zaciągniety świeci ciągle (norma) ale u góry jest kolejna kontrolka od "RĘCZNEGO" która mruga, czy to ma być OSTRZEŻENIE ? zwolnij reczny ? mruga mimo, że ręczny nie jest zaciągnięty.

2 - Podczas jazdy czuć (rzadko) jakieś szarpnięcia, tak się to szybko dzieje, że nawet nie wiadomo co to było :P zdarzyło mi się to na 1 biegu przy szybszym starcie i kilka razy na 4 biegu, też podczas przyspieszania, niby nic, ale wolałbym żeby auto misię tak nie zachowywało podczas zimy.

3 - Alarm i centralny zamek: centralny zamek jest i spoko działa, natomiast alarm nie działa, sa jakieś naklejki na szybach ALARM (chyba oryginalne) może jest zepsuty ? Jak to sprawdzić ? Gdzie go szukać ?

4 - Światła mijania: jak na moje oko sa bardzo słabe, tzn. jak się przygladasz niby jest wszystko okay, podczas jazdy w nocy (deszcz itd) jakoś mi za słabo świecą (takie odczucie) PS. Wzrok mam dobry :P

5 - Nie działają swiatła od "wstecznego", chyba żaróweczki siadły.

6 - Serwisy: w planach mam zajechać do serwisu Audi, za przegląd auta (techniczny oraz elektroniczny) chca 300 zł, sam nie wiem czy się opłaca, auto dość stare więc może lepiej dopaśc jakiegoś "dobrego" elektryka od aut i mechanika ? Co o tym sadzicie ?

7 - Konsola oraz liczniki: Jak się dostać do lampeczek od licznika prędkości ? Licznik pr. jest podświetlany z tego wynika na dwie częsci ponieważ lewa mi nie świeci, tylko prawa część. Poza tym, nie świecą wszystkie pokrętła od wentylatora itd. Prosta robota ?

8 - Zabezpieczenie: zastanawiam się nad blokadą skrzyni biegów, czytałem troche na forum gdzieś polecali firme DIPOL, niektórzy są negatywnie do niej nastawieni, przydałby się ten wspomniany alarm no i jakieś odcięcie pompy paliwowej, co z ta pompą ? łatwo się to robi ?

9 - Co jeszcze sprawdzić ? autko mam od kilku dni tak jak pisałem, a nie wiem co w tych modelach się psuje.

10 - Lamerskie pytanie: Znaczenie skrótu TDI ? Turbo Diesel I ? Intercooler ?

Kupe czytania, ale mam nadzieje, że jasno przedstawiłem moje problemiki, z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam.

_________________
NS hOOls


Ostatnio edytowano 28.paź.2005 21:57:55 przez dar-kos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 21:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
Witaj :)
Po pierwsze witamy się na oddzielnym forum NEWBIE . Taki sympatyczny zwyczaj tu mamy... :)

Pytań mnóstwo. Szkoda, że nie ponumerowałeś ich. Można by konkretnie odpowiadań na konkretne pytania... Niewiele jest osób, które odpowiedzą ci na wszystko :)

Ad. "szarpnięcie": może po prostu odczuwasz dość gwałtownie moment załączenia się turbiny (coś ok. 1800 obr./min). Jak slnik jest sprawny (kuce się nie rozbiegały), to jest to przyjemne uczucie gwałtownego wciśnięcia w fotel podczas przyspieszania...

Ad. "alarm": nie do konca rozumiem. U mnie musiałem zakodować ponownie kluczyk (przy wymianie baterii w kluczyku się rozkodowuje). Instrukcja na forum już jest (dla Audi 100 ale i dla 80 działa). Poszukaj...

Ad. "swiatłą mijania": nie wiem, jakie standartowe żarówki montuje się w A80, ale ja mam Philipsa Blue Vision i świecą o niebo lepiej od "zwykłych". Wiem, bo porównywałem na spocie... Warto wydać te 50-60zł na lepsze żarówki. Zawsze możesz zafundować sobie inne lampy, ale 1000zł ci na to braknie...

Ad. "serwisy": mam mieszane uczucia do co autoryzowanych serwisów. Są drodzy i ściemniają. Przeszukaj "polecane warsztaty", podjedź gdzieś na spota i popytaj się, gdzie podjechać z poszczególną bolączką. Najlepiej do osoby specjalizującej się w Audi z zamiłowania...

Ad. "liczniki": też to przerabiałem. Wyjęcie licznika zajmuje minutę (instrukcja jest na forum). Wymienia się żarówki bardzo prosto. Należy się zaopatrzyć wcześniej w 1,2W żarówki do licznika w specjalnych, plastikowych osłonkach (ok. 3-3,5zł/szt.). Po 2 szt. na zegary duże, po 1 szt. na wskaźnik paliwa i temperatury oraz po jednym na każdą kontrolkę. Musisz oszacować, ile ci brakuje. Jeżeli chodzi o podświetlanie nawiewów, to ja kupiłem, gdzieś na tanksteli takie same żaróweczki 1,2W, lecz bez osłonek (10gr./szt.). Należy kombinerkami, przez szmatke (na siłe, lecz z wyczuciem) zdjąć pokrętła, pojawią się śrubki...

Ad. "zabezpieczenie". Ja mam Dipola i boję się teraz mniej o auto. Nie ma jednak zabezpieczeń doskonałych. Najllepsze są własne patenty. Kombinacja zabezpieczeń mechanicznych i elektronicznych. Było nawet niedawno na forum. Poszukaj...

Ad. "co się psuje". Generalnie Audi się nie psuje :) . Największa bolączką jest zawsze poprzedni właściciel. Jeżeli dbał o auto, wymieniał olej w terminie i nie katował go, to jest to auto nie do zajechania. Zresztą sam zobaczysz :peace: . Na forum znajdziesz większość odpowiedzi...

Tyle jestem wstanie pomóc i podpowiedzieć... Miłego szukania :peace:

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 22:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 20:09:44
Posty: 22
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań
hermtos napisał(a):
Pytań mnóstwo. Szkoda, że nie ponumerowałeś ich. Można by konkretnie odpowiadań na konkretne pytania... Niewiele jest osób, które odpowiedzą ci na wszystko :)


Dzięki dzięki :) Właśnie edytowałem i ponumerowałem, wielkie dzięki za wszystko. Wiem że zadałem troche lamerskie pytania no ale od czegoś trzeba zacząć :) co to działu Newbie to sobie zaraz coś tam napisze :)

Dzięki jeszcze raz...

Aha... jeszcze jedno mi się nasunęło pytanko... Wkurza mnie że nie mam z tyłu WCALE głośników ? ani miejsca na nie... kurde dziwne troche czy nie ? Nie chce ciąć z tyłu blachy to odpada... jakieś patanty na to macie ?

Dzięki wielkie :)

_________________
NS hOOls


Ostatnio edytowano 29.paź.2005 10:12:12 przez dar-kos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2005 22:11:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
co do głośników trzeba ciągnąć dobre kabelki jak nie chcesz ciąc musisz jakieś gotowe kolumny zakupić ja mam głośniki 6x9 w drewnianej zabudowie i bass bardzo przyjemny.

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: