.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lip.2025 04:41:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: dziwne spadki obrotów
PostNapisane: 27.wrz.2005 20:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
zmieniłam auto na passata z silnikiem 1.6 AHL 101 KM
problem mam następujący: na postoju jak sie gazuje obroty wracają na 900 idealnie, jednak podczas jazdy przy dojężdzaniu do skrzyżowania po wcisnięciu sprzęgła obroty spadają do 600 a nawet 400 po czym aż sie zatrzepie auto, po czym wracają na 900 jakby nigdy nic.
po podłączeniu do komputera nie wykazało błędów
Rano jak silnik jest zimny to potrafi zgasnąc....
Macie jakieś pomysły? bo nam już brakuje.
A zwracam sie do was bo forum Passata jest ... słabe.
Pomóżcie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 07:22:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
sonda lambda?

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 08:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
znajomy z serwisu mówił mi dzisiaj że to na 100% czujnik mtemperatury.
dzisiaj go wymieniamy. dam znac co i jak - aby innym pomóc w razie tych samych objawów ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 09:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Czytałem liczne wpisy o tym jak to przy instalacji gazowej właśnie występuje podobny objaw (w zazadzie że silnik wręcz gaśnie) i że należy wlot powietrza ustawić tak by za mocno w niego nie dmuchało przy większych prędkościach. Normalnie dojeżdżam na biegu hamując silnikiem więc wcześniej nic takiego nie wykryłem ale spróbowałem sprawdzić i rzeczywiście przy 100km/h na 5 biegu po zdjęciu nogi z gazu i jazdy na wciśniętym sprzęgle obroty spadają do niepokojących wartości a przy 120 km/h raz mi zgasł. Nie wiem za bardzo jak u mnie "przemodelować" wlot powietrza i na razie poprostu jeżdżę ze świadomością że przy większych prędkościach mam pewnie zubożoną mieszankę. Ale teoria z czujnikiem temp mnie zaskoczyła. Czy ktoś mógłby rozwinąć temat?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 09:08:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ramon1 napisał(a):
Ale teoria z czujnikiem temp mnie zaskoczyła. Czy ktoś mógłby rozwinąć temat?


Proste jak drut - czujnik podaje złe wartości i komp głupieje na chwilę. Jak dostanie sygnał, że obroty spadły poniżej normy daje więcej paliwa i już jest OK. Tyle w temacie.
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 09:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Ale dlaczego akurat problem jest przy większych prędkościach? Dlaczego poza tym wskaźnik temp pokazuje w trasie 85-90st a w korku dochodzi ładnie do 100 i załącza się wiatrak?

PS. Może zapiszę się wieczorowo do technikum samochodowego...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ponieważ są 2 czujniki. Jeden podaje sygnał na deske, a drugi do kompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 10:31:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ramon1 napisał(a):
Ale dlaczego akurat problem jest przy większych prędkościach? Dlaczego poza tym wskaźnik temp pokazuje w trasie 85-90st a w korku dochodzi ładnie do 100 i załącza się wiatrak?

PS. Może zapiszę się wieczorowo do technikum samochodowego...


To jest inny czujnik, nie ten co pokazuje temp. na deskę albo włącza wiatrak (nawet, jeśli będą w tej samej obudowie to są różne czujniki).
Komp. na biegu jałowym bierze pod uwagę trochę inny zestaw parametrów niż pod obciążeniem (czyli w czasie jazdy). Podczas przejścia z jednego trybu w drugi jeśli gdzieś jest błędny odczyt może się coś pomieszać, np. obroty spadną na chwilę zbyt nisko.
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No proszę, zawsze to chyba lepiej niż jeździć na niewłaściwej mieszance :)
A jak się przekonać króry wariant jest przyczyną -dolot czy czujnik?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 11:25:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ramon1 napisał(a):
Czytałem liczne wpisy o tym jak to przy instalacji gazowej właśnie występuje podobny objaw (w zazadzie że silnik wręcz gaśnie) i że należy wlot powietrza ustawić tak by za mocno w niego nie dmuchało przy większych prędkościach. Normalnie dojeżdżam na biegu hamując silnikiem więc wcześniej nic takiego nie wykryłem ale spróbowałem sprawdzić i rzeczywiście przy 100km/h na 5 biegu po zdjęciu nogi z gazu i jazdy na wciśniętym sprzęgle obroty spadają do niepokojących wartości a przy 120 km/h raz mi zgasł. Nie wiem za bardzo jak u mnie "przemodelować" wlot powietrza i na razie poprostu jeżdżę ze świadomością że przy większych prędkościach mam pewnie zubożoną mieszankę. Ale teoria z czujnikiem temp mnie zaskoczyła. Czy ktoś mógłby rozwinąć temat?


Mieszanka nie będzie zubożona, bo jej skład ustalany jest na podstawie odczytów z lamby. Gaśnie, bo nie zdaży się przestawić. Sprawdź, czy gaśnie tylko jak wyłaczysz na luz z V, czy z IV albo III też (przy tej samej prędkości, np. 100 km/h).
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2005 13:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
zrobiłam dokładną diagnostykę komputerową i wychodzi na to, że czujnik temperatury jest w porządku, 10 minut go diagnozowaliśmy dla pewności,
ale przyczyna tkwi jednak w brudnej przepustnicy, która nie domyka się jak powinna przez ten brud.
nawet na początku nie szło jej ustawic kompem, ale po pogrzebaniu poszło.
Teraz czeka mnie czyszczenie przepustnicy i ponowne ustawienie
uff jak dobrze że brat mojego męża ma warsztat i komputer... ;)
a, no i po tym jak ustawił tą przepustnicę, obroty przestały szalec. jeszcze trochę drgają ale braciak kazał nam wyczyścić ładnie benzynką wszystko w środku i przyjechac jeszcze raz... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 14:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
no wiec po czyszczeniu przepustnicy było dobrze jakies 3 dni i teraz znowu jest do dupy,
czytam posty na temat tych obrotów i przychodzi mi na myśl tylko jedno: połączmy sie w bólu :<
nikt nic nie wie, ja przerobiłam 2 serwisy i 3 mecheoptyków i mam dość
czujnik temp. wymieniony, przepustnica wyczyszczona, dolot szczelny, lambda ok, błędów niet a obroty spadają aż sie trzęsie. i tylko na zimnym silniku często przy skęcaniu w lewo i tylko podczas jazdy. ;)
na postoju mogę go gazowac ile wlezie i zawsze się pięknie ustawia na 860 obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 20:55:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Trynity napisał(a):
no wiec po czyszczeniu przepustnicy było dobrze jakies 3 dni i teraz znowu jest do dupy,
czytam posty na temat tych obrotów i przychodzi mi na myśl tylko jedno: połączmy sie w bólu :<
nikt nic nie wie, ja przerobiłam 2 serwisy i 3 mecheoptyków i mam dość
czujnik temp. wymieniony, przepustnica wyczyszczona, dolot szczelny, lambda ok, błędów niet a obroty spadają aż sie trzęsie. i tylko na zimnym silniku często przy skęcaniu w lewo i tylko podczas jazdy. ;)
na postoju mogę go gazowac ile wlezie i zawsze się pięknie ustawia na 860 obr.


...no to jeszcze silniczek od wolnych obrotów trzeba przelecieć :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 22:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2005 17:53:37
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich
Wtrącam się ponieważ szukam przypadku podobnego do mojego i nie mogę znaleźć. skaczą mi obroty ale też vag pokazuje błąd 16885, mój opis tłumaczy go jako - czujnik prędkości pojazu ale przecież nie ma takiego czujnika. Jest czujnik prędkości obrotowej wału rozrządu - czujnik Hala oraz czujnik przy kole zamachowym. Znacie ten kod błędu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 22:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
Jest taki czujnik dzieki niemu widzisz jak szybko jedziesz :peace:
u mnie tez pare razy wyskoczyl ten blad ale predkosciomierz dziala i nie zwracalem uwagi na ten blad,ten czujnik jest w skrzyni biegow

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 22:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2005 17:53:37
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Ale wskazania prędkości mam OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2005 22:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
ja tez mialem i mam ok, pare razy wyskoczyl mi taki blad ale licznik dzilala to znaczy ze czujnik ok, jak ten czujnik padnie to predkosciomierz nie bedzie dzialal

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2005 00:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Trynity napisał(a):
czytam posty na temat tych obrotów i przychodzi mi na myśl tylko jedno: połączmy sie w bólu :<


łeee tam nie dramatyzuj :> silniczek krokowy (regulator obrotów biegu jałowego czy jakoś tak książkowo nazwa brzmi ;) ) wyjmij, przepłucz przez noc w benzynce ekstrakcyjnej, wstaw i sprawdź.. :D
Ja się męczyłem 2 lata z obrotami , a cała wina leżała w tym silniczku...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2005 08:02:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
no coś w tym jest bo wczoraj mąż poszarpał za przewody i jest ok (na razie)
mam umówione spotkanie z elektronikiem w łodzi na wtorek, ale może najpierw zobaczymy ten niby krokowiec (bo podobno w passacie nie ma krokowca tylko to jest coś co spełnia takie funkcje i podobno sie nie psuje i nie wolno tego ruszac bo jest cos tam coś tam... :zly: )ehh
zobaczę go... dam znac. ;-)


Ostatnio edytowano 24.paź.2005 11:40:24 przez Trynity, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2005 08:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
krokowy musi być tylko czasami występuje pod postacia małej kostki przypietej do modułu wtrysku a czasami jest elementem modułu wtrysku
tak to mniejwięcej wygląda w pasku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: