.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 16:49:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: VAG-COM, zrzutu z b4 1994, silnik 1z
PostNapisane: 20.lis.2005 20:18:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
Chciałbym przedstawić szanownemu gronu fachowców zrzuty z vag-com'a i posłuchać mądrych wniosków na temat możliwej przyczyny - tak się składa że nie dotarłem do żadnego mechanika który by podszedł do sprawy profesjonalnie, każdy proponuje wymienić to, tamto i wtedy się zobaczy.
A wygląda to tak:
problem 1. bieg jałowy, czasami obroty pływają
problem 2. błąd początku wtrysku
wg odczytków z vag-comu oba problemy występują niezależnie od siebie

Mowa oczywiście o B4, '94 1,9tdi, silnik 1Z, konkrestnie komputer zgłosza się jako:
1,9l R4 EDC A23 D05, nr 8A0 907 401 , software coding 00127
z błędem:
00550 - start of injection regulation, 17-10 Control difference - intermittent

a to zrzut zapisów parametrów podczas biegu jałowego, kiedy to obroty na początku były równe, aczkolwiek wg mnie ciut za niskie i niepokoi mnie tak niska dawka paliwa wtryskiwanego, po dodaniu delikatnie gazu i puszczeniu obroty zaczynają pływać co szczególnie widać po skaczącej dawce paliwa, wystaczy jednak delikatnie obciążyć silnik włączeniem świateł, wentylatora, radia - dawka paliwa wzrasto co skutkuje wyrównaniem jej i co za tym idzie obrótów , także po ich wyłączeniu obroty już nie pływają (do czasu ponownego dodaniu gazu i jego puszczeniu):
Obrazek
na wykresie widać i na parametrze 2 grupu 000 że kąt wtrysku jest za duży - powinien on wynosić do 88, co zresztą skutkuje słabym zapalaniem na zimno...


a teraz następny zrzut zrobiony po tym kiedy silnk zgasł na biegu (przypadkowe puszczenie nagle sprzęgła na hamulcu), i tu nastąpiło moje zdziwienie - wcześniej przez kilka dni testowania - kąt wtrysku był nieprawidłowy ale zawsze taki sam (w granicach 108), umówiłem się nawet na jego regulację, a tym razem podpięty vag bez włączonego silnika, od razu widać że kąt wtrysku jest poprawny i wynosi 40 (w skali vaga) potem silnik zostaje uruchomiony i
zrobione to samo doświadczenie z dodaniem gazu i puszczeniem. Obroty dalej pływają ale kąt wtrysku do dzisiaj jest poprawny:
Obrazek

co więc się dzieje, dlaczego przestawia się kąt wtrysku ?
skąd te falaowanie obrotów ?
zrzutów mam więcej :

http://gom.pl/b4/1.jpg
http://gom.pl/b4/2.jpg
http://gom.pl/b4/4.jpg

chętnie przeczytam wasze wnioski

_________________
http://www.gom.pl


Ostatnio edytowano 20.lis.2005 20:27:20 przez dsg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2005 20:24:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rozumiem że pomiar w bloku 000 robiłes na zablokowanym kompie ? Jeśłi nie - taki pomiar jest niewiarygodny.
Zablokuj kompa i dopiero odczytuj kąt wtrysku a później go ustaw. Powinien wynosić 51.
110 na zablokowanym to za duzo.
Sprawa nr2: kąt wtrysku w zcasie pracy dobierany jest na podstawie odczytów kilku wartości m in czujnika tepm , położenia pedału gazu w czasie przyspieszania etc.
Wystarczy ze ktorys z tch czujnikow ma słaby styk (miałem tak u siebie z czujnikiem temp) a obroty skaczą i kat się sypie.
Zacznij od sprawdzenia jakości połaczeń na pompie wtryskowej, regulatorze początku kąta wtrysku , czujniku temperatury silnika i prędkości.
Najlepiej styk przeczyścić i zakonserwować WD-40 lub czymś o podobnym działaniu.
Później zablokuj komputer, ustaw kąt wtrysku i znów analizuj odczyty.


Ahhaaaa: jesli mierzyles kąt wtrysku na wyłaczonym silniku to pokazywał ci pogode a nie kąt wtrysku, po uruchomieniu pozostał stary odczyt bo VAG sam nie złapał nowej sesji ... ale na błedach się uczymy ... :) :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2005 20:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
ok, z tym że jestem elektronikiem - informatykiem i na regulacjach mechanicznych nie bardzo się znam, więc tak jak napisałem - muszę do kogoś pojechać aby mi ten kąt ustawił.
Co do styków - każdy kabelek dochodzący do silnika odpiąłem, sprawdziłem i psiknąłem "kontaktem 60" jeszcze nie wiem gdzie który z czujników jest, ale czujniki temperatury i przewody dochodzące do pompy sprawdziłem ze szczególną troską.
Co do pozostałego wyniku kąta wtrysku nie bardzo cię rozumiem - przecież na wykresie widać że jest mierzony dynamicznie - więc pomiary są brane na bieżąco - skąd to nie wiem i czy właściwe - też nie wiem - ale fakt faktem że dziś rano samochód odpalił zdecydowanie chętniej niż zwykle.

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2005 22:33:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
dsg napisał(a):
ok, z tym że jestem elektronikiem - informatykiem i na regulacjach mechanicznych nie bardzo się znam, więc tak jak napisałem - muszę do kogoś pojechać aby mi ten kąt ustawił.
Co do styków - każdy kabelek dochodzący do silnika odpiąłem, sprawdziłem i psiknąłem "kontaktem 60" jeszcze nie wiem gdzie który z czujników jest, ale czujniki temperatury i przewody dochodzące do pompy sprawdziłem ze szczególną troską.
Co do pozostałego wyniku kąta wtrysku nie bardzo cię rozumiem - przecież na wykresie widać że jest mierzony dynamicznie - więc pomiary są brane na bieżąco - skąd to nie wiem i czy właściwe - też nie wiem - ale fakt faktem że dziś rano samochód odpalił zdecydowanie chętniej niż zwykle.

Przeczytaj jeszcze raz spokojnie to zrozumiesz... ;)

Powtórzę Ci jeszcze raz: kąt wtrysku z uzyciem VAG`a ustawiamy na zablokowanym kompie ("przejście w tryb nastaw podstawowych").
Pomiar w blokach dokonujemy tylko i wyłacznie na WŁĄCZONYM silniku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 07:50:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 22:56:17
Posty: 36
Lokalizacja: Gdynia
przeczytaj moj post jeszcze raz a zrozumiesz że nie neguję blokowania komputera a tylko to że twierdzisz że po ponownymj rozruchu pamięta dane poprzednie
- więc skąd by się wzięły dynamiczne dane które pojawiają się na wykresie ?
- są to dane które są adekwatne do obrotów silnika i jego zachowania - więc twierdzenie że to dane które pozostały po poprzednim pomiarze świadczy o tym że po prostu nie chciało ci się zerknąć na niego i pomyśleć. Zresztą tak jak nie czytałeś dokładnie mojego postu - nie znam się na mechanice więc kąta ustawiać nie będę (więc nie pisz mi o jego ustawianiu), Nie wiem też skąd ci przyszło do głowy że chcę robić pomiary przy wyłączonym silniku - piszę wyraźnie o pomiarze kąta wtrysku po ponownym rozruchu i że jest on o połowe mniejszy niż poprzednio mierzony - nie zależnie czy był mierzony dobrze czy źle i że błędu kąta wtrysku już nie posiadam - a posiadałem.

_________________
http://www.gom.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: