.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 20:24:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prosze o proste wytlumaczenie - Czujnik Halla
PostNapisane: 26.lis.2005 19:14:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
chodzi o silniki piecocylindrowe
Wlasciw jakie zadanie spelnia czujnik halla bo ostatnio dostalem glupawki i juz nie iwem o co w tym wszystkim chodzi.

Jak przyspieszyc albo opoznic iskre na swiecach? Oboudowa aparatu zaplonowego przekrecajac ja bardziej w prawo lub w lewo w stosunku do palca to koryguje??

Kolejne pytanie: jesli rozrzad jest ustawiony na znakach fabrycznych i aparat zaplonowy takze jest ustawiony na znakach to teoretycznie silnik powinien zapalic. No i wlasnie tak nie jest.....

JUZ MAM DOSYC 7A - tyle sie napocilem tyle razy sie skaleczylem tak dlugo sie bawilem z kabelkami i po co....

Pompa 4 bary - kazdy z wtryskiwaczy sie otwiera, na kazdej swiecy jest ikra ale wydaje mi sie ze iskra moze byc w zlym momencie jak to skorygowac....

- do chlodnicy nie sa podlaczone na razie czujniki ale to chyba nie ma wplywu...

mam juz tego wszystkiego dosyc i chyba skonczy sie na mechaniku

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 19:28:27 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
czyli iskra jest , paliwo jest a nie pali ? proponuje sprawdzic rozrzad jeszcze raz oraz zmierzyc kompresje

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 20:08:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
niby wszystko jest proste.....
w jaki sposob mozna domowymi sposobami sprawdzic kompresje? jakos nmie ta wiedza ominela.
Jak przestawialem rozrzad z seryjnych znakow o rozne zabki itp to wynikiem zawsze byla mniejsza kompresja, czyli rozrusznik krecil lzej ale i nie bylo czuc rosnacego oporu gdy krecilem walem recznie.
Sam juz nie wiem czy zrzucac glowice, czy nie....

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 20:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
marcys_s napisał(a):
niby wszystko jest proste.....
w jaki sposob mozna domowymi sposobami sprawdzic kompresje? jakos nmie ta wiedza ominela.
Jak przestawialem rozrzad z seryjnych znakow o rozne zabki itp to wynikiem zawsze byla mniejsza kompresja, czyli rozrusznik krecil lzej ale i nie bylo czuc rosnacego oporu gdy krecilem walem recznie.
Sam juz nie wiem czy zrzucac glowice, czy nie....


dlaczego kręcisz rozrządem, ile przestawiłeś?
ustaw na kole zamachowym zero na krawędzi otworu, sprawdź przy okazji na kole pasowym wciącie, ma się zgadzać z wypustem na pompie oleju (taki języczek), oraz ze znakiem na dolnej pokrywie na koło wielorowkowe na wale, góra wiodomo.
Powinieneś mieć pierwszy tłok w gmp, zobacz teraz na palec rozdzielacza jak jest ustawiony (oglądnij jeszcze dokładnie rozdzielacz bo możliwe że jest tam więcej jakichś niepotrzebnych znaków).

Co do kompresji to weź sobie kup najprostrzy ciśnieniomierz z gumowym stożkiem, powinna być jeszcze wkręcona rurka (przedłużenie) o średnicy wew. max 8mm, ale możesz sobie darować ...dalej chyba nie musze tłumaczyć. (pomiar jest niedokładny, możesz stwierdzić tylko zbyt dużą różnice).

niech moc będzei z tobą, nieodpuszczaj.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 12:12:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Zapłon opóźniamy, kręcąc całym aparatem zapłonowym, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przyśpieszamy, kręcąc w lewo.
Sprawdź kolejność podłączenia przewodów WN.
W/g mojej instrukcji (Audi 100/200 H.R.Etzold), przewód pierwszego cylindra musi być wsunięty do kopułki nad znakiem 1 na obudowie. Zgodnie z ruchem wskazówek zegara następne przewody to 2, 4, 5, 3 cylinder. Pierwszy cylinder to ten naprzeciwko koła zamachowego.

"... do chlodnicy nie sa podlaczone na razie czujniki ale to chyba nie ma wplywu..."

Może mieć wpływ. W moim KU wtryskiwacz rozruchowy pracuje przy zimnym silniku. Nie wiem, czy odłączenie czujnika temperatury nie powoduje wyłączenia tego wtryskiwacza, co znacznie utrudni rozruch.

Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 18:48:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
Panowie dziekuje za utwierzenie mnie w przekonaniu odnosnie ustawienia rozrzadu. Wydaje mi sie ze znam zasade dzialana silnikow. ale dodatkowej wiedzy nigdy za malo. rozrzad przestawialem by sprawdzic czy dobrze zalozylem pasek i czy sie nie pomylilek o jakis zabek ale nie...
Jutro jak naladuje akumulator sprawdze czy zaplon nie jest przestawiony jesli sie nie mule to jesli wszystko jest ustawione na znakach to w tym momencie powinna isc iskra na pierwszy cylinder (kable na kopulce sa na 100 dobrze zalozone i ne pomylilem sie w kolejnosci. zobaczymy kiedy sie iskra pokaze.. z tego ci me sie wydaje to wtryskiwacze powinny sie otwierac gdy otwieraja sie zawory doprowadzajace mieszanke do cylidnra. w 20v sa dwa a nie mam pewnosci czy otwieraja sie rownoczesnie czy nie (ale to jutro sprawdze zwalajac kolektor ssacy. )

chyba jednak podlacze chlodnice...

Aha, co do wtryskiwacza rzruchowego to w 7A jakos mie sie nie udalo go zlokazlizowac, cos mi sie wydaje ze go nawet brak.

I dzieki za cierpliwosc i za to ze mnie nie ochrzaniacie za ciagle zawracanie glowy swoimi problemami. Tak to jest jak czlowiek ktory potrafi wskazac gdzie jest silnik i kola w samochodzie zabiera sie za cos co go przerasta. No ale do odwaznych swiat nalezy. Wiedza dzieki wielu godzinom w garazu i kupie czasu na forum jest dla mnie bezcenna.

i dzieki za cieple slowa otuchy

W samochodzie jak do tej pory jeszcze nie rozkladalem silnika i skrzyni na czesci pierwsze. wszystko inne tak.
Jak uda mi sie ze wszyskim dojsc do ladu to bedzie fajny reportaz z dokladnym opisem.... :)

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 21:00:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
[OT MODE ON] Kibicujemy :) - mam nadzieję, że owoc swojej pracy pokażesz na spocie ;-) [OT MODE OFF]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ustawienie zaplonu
PostNapisane: 27.lis.2005 21:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Czesc.
Marcys_s powodzenia w dochodzeniu ale to dla ciebie syzyfowa praca. Radzę ci pozyczyc sobie od zprzyjaznionego mechanika lampy stroboskopowej i sprawdzic ustawienie zaplonu. Przestawienie o jeden zab to sterownik powinien sobie dac sam rade z tym bledem ale jak jest wiecej przestawiony to mozna aparatem na obudowie przekrecac mozna trafic ale z lampa.
Powodzenia.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 23:01:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Daruj sobie wtryskiwacz rozruchowy, bo go nie znajdziesz to nie nie jest NG lub KV ;-)

Zwiekszenie dawki przy zimnym rozruchu następuje poprzez sygnał z czujnika temperatury na głowicy (z tyłu).

chłodnica i czujnik na niej możesz sobie darować, uwież.

sprawdź przepływomierz bo jesli coś z nim będzie nie tak lub z połaczeniem to silnik nie zagada.

jeśli masz iskry (duże iskry i miarowe) to hall jest ok.

pierwszy cylinder masz od koła pasowego nie zamachowego! ;-)

z ciekawości zobacz na znaki na wałkach rozrządu ;-)

Czesław daruj sobie stroboskop to dobre na dyskoteke nie do 7A.

jesli jesteś pewny że silnik wcześniej gadał i nic się nie stało z rozrządem naprzykład to nie ma ch..a, musi mruczeć ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 07:01:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
pierwszy cylinder masz od koła pasowego nie zamachowego! ;-)...

Sam jestem zdziwiony, ale cytowałem dokładnie "książkę napraw 100/200".

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 09:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
I tak się potem wszystko pierdzieli po tych książkach.
to jest lektura dla tych co siedzą na dupie i w życiu do silnika nie podejdą :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 10:18:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Oj ADAM śmiem twierdzić, że książka Etzold'a jest dobra i całkiem pomocna w większości napraw.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2005 11:16:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Sorry. Przepisałem automatycznie. Błąd jest na stronie 233, trzeci wiersz od dołu. Książkę kupiłem używaną - nie było erraty.
Cytuj:
to jest lektura dla tych co siedzą na dupie i w życiu do silnika nie podejdą

Podejdź do silnika i opisz np. budowę wewnętrzną czujnika Halla - to był jeden z tematów postu.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: