.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lip.2025 06:29:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki olej i świece ??? Bardzo prosze o pomoc
PostNapisane: 30.lis.2005 18:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 12:33:28
Posty: 37
Lokalizacja: Olsztyn
Jestem szczesliwym posiadaczem Audi 80 1.8 b3 89' :)
Mam pytanie jaki proponujeci olej do mojego auta mam teraz texaco :zly: ale szkoda gadac.
Co polecicie ???
1 . Castrol GTX Magnatec 10W-40
2 . Mobil Rally Formula 5W50
3 . Valvoline Dura Blend 10W-40
4 . Fuchs Titan Unis Plus MC10W-40

Co do śwoiec prosze o podanie typu bo nie wiem jaka ma byc cieplota itd a nie bardzo sie znam na tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 19:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
co do oleju to zaleznie od tego jaki jest przebieg i czy silnik beirze olej czy nie. Jesli nie bierze to mozna sie pokusic na jakis syntetyk (tylko po co?) jesli jednak bierze olej to kupuj cos w stylu lotos mineral lub polsyntetyk czyli cos co nie kosztuje 40pln/litr i kupisz w kazdym sklepie.

A tak na prawde warto zalac takiej jaki zaleca producent (czyli taki, jaki byly technologicznie dostepny w momencie wypuszczenia auta na rynek).

Jesli obecny to mineral to ja bym sie bal lac syntetyk - moze wyplukac nagary i rozne syfy w rezultacie rozszczelniajac caly silnik


co do swiec - skozystaj z katalogow poducentow dostepnych w internecie. To czy motor jest zagazowany czy nie tez ma znaczenie. Polecam NGK i Beru, odradzam BOSCH

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2005 19:04:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 12:33:28
Posty: 37
Lokalizacja: Olsztyn
Dzieki!! :) autko ma juz 258000 km przebiegu wiec sporo, oleju nie bierze i chodzi jak zegarek aaa no i oczywiscie paliwko E. ale chce instalowac gaz wiec dobrze wiedziec cos na ten temat. Lotos hmm... :( Pisali ze nie jest on najlepszy wiec po przeczytaniu kilku postow zrobilem sobie liste. jeszcze jedna prosba o co biega z ta lepkoscia 5W50 lub 15W40 ?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2005 20:49:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
TEXACO --- SYF... "spuść" go natychmiast... moim zdaniem to gorzej niż olej RAFINERII GDAŃSKIEJ!!! Tymbardziej, że nie bierze oleju.... bo jakby brał to przynajmniej ciągle dolewając miałbyc pewność, że jest ciągły OBIEG ;))
Ja serdecznie poleciłbym oleje firmy VAVOLINE...
-raz nie są one zbyt drogie
-dwa to na serio dobre oleje


a co do lepkości i oznaczeń to "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im niższa liczba, tym niższa temperatura otoczenia, w jakiej ten olej może być stosowany (tym większa płynność oleju w niskiej temperaturze). Natomiast cyfry, znajdujące się po "W", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im wyższa cyfra, tym większa lepkość oleju w wysokiej temperaturze.

Wskaźnik lepkości
Liczba ta informuje nas w jakim stopniu stabilna jest lepkość oleju w miarę zmian jego temperatury. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym lepszy olej (mała wrażliwość na zmiany temperatur). Dobry olej powinien posiadać wskaźnik lepkości minimum 140 (Mobil 5W50 - 184).

Oleje mineralne wytwarzane są na bazie powstałej w wyniku destylacji ropy naftowej. Oleje syntetyczne produkuje się w oparciu o komponenty powstałe w wyniku syntezy chemicznej. Oleje półsyntetyczne tworzone są na bazie mineralnej z kilkudziesięcioprocentowym dodatkiem bazy syntetycznej - nie większym jednak niż ok. 30%. Wybierając odpowiedni rodzaj oleju należy zwrócić uwagę na proste zależności:
Oleje mineralne starzeją się szybciej niż półsyntetyki oraz syntetyki.
Oleje mineralne mają najniższe wskaźnik lepkości, najwyższe temperatury płynięcia oraz najwyższą lepkość w niskich temperaturach.
Nie należy mylić lepkości oleju z jego gęstością. Gęstość jest to masa oleju w jednostce objętości, lepkość natomiast jest to najprościej mówiąc "odporność" oleju na ściekanie ze smarowanych części. Istnieje jednak zależność pomiędzy gęstością a lepkością - im wyższa lepkość oleju, tym olej jest gęstszy (w danej temperaturze).

Poniżej kilka praktycznych wskazówek, mogących ułatwić dobór odpowiedniego oleju silnikowego:

Olej dobieramy patrząc na to, w jakich temperaturach będzie eksploatowany w okresie do następnej wymiany. Silnik zalewamy olejem określonej klasy lepkości.

W miarę wzrostu okresu pomiędzy wymianami powinniśmy stosować olej o coraz wyższej klasie jakości i w miarę dużej liczbie TBN (najlepiej syntetyk, ew. półsyntetyk).

Nie powinniśmy lać oleju o wysokiej klasie jakości do starych silników, zwłaszcza zalewanych wcześniej olejami gorszymi. Może to doprowadzić do rozszczelnienia silnika poprzez wypłukanie zgromadzonych z upływem czasu nagarów.

Do silników "biorących olej" nie powinniśmy stosować olejów syntetycznych ze względu na:
Większe koszty.
Olej inny niż syntetyczny jest gęstszy w niskich temperaturach, przez co lepiej uszczelnia silnik po rozruchu (w zimnym silniku pierścienie nie uszczelniają w takim stopniu jak po jego rozgrzaniu). Lepsze jest także ciśnienie smarowania.
Oleje ekonomiczne to oleje o niskich lepkościach "na zimno" oraz "na gorąco" - ich film stawia jednostce napędowej małe opory. Oleje o wysokich lepkościach nie są już tak ekonomiczne, jednak w większym stopniu zapewniają ochronę w przypadku "kręcenia" silnika na wysokich obrotach.
Oleje syntetyczne, ze względu na niewielką gęstość w niskich temperaturach, szybciej docierają do wszystkich punktów smarowania w zimnym silniku (lepsze właściwości penetracyjne)."

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2005 23:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 12:33:28
Posty: 37
Lokalizacja: Olsztyn
wiec jaki syntetyk pol ....???? teraz byl jak juz pisalem texaco ale nie wiem czy to mineral czy inny :( Prosze o porade. No i oczywiscie juz patrzylem ten olej Valvoline DuraBlend 10W-40??? czy ten bedzie dobry ????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 14:44:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Cytuj:
wiec jaki syntetyk pol ....???? teraz byl jak juz pisalem texaco ale nie wiem czy to mineral czy inny Prosze o porade. No i oczywiscie juz patrzylem ten olej Valvoline DuraBlend 10W-40??? czy ten bedzie dobry ????



Ja osobiście leje do A6 Valvoline DuraBlend Diesel 5W40.. jestem bardzo zadowolony... Ten DuraBlend 10W-40 to zapewne półsyntetyk i jeśli Twój silnik rzeczywiście jest w całkiem niezłym stanie to można spróbować z tym polsyntetykiem... a jeśli "łyka" olej to polecam MINERALNY 15W40, poprostu z oszczędności... :))

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2005 14:46:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Cytuj:
wiec jaki syntetyk pol ....???? teraz byl jak juz pisalem texaco ale nie wiem czy to mineral czy inny Prosze o porade. No i oczywiscie juz patrzylem ten olej Valvoline DuraBlend 10W-40??? czy ten bedzie dobry ????



Ja osobiście leje do A6 Valvoline DuraBlend Diesel 5W40.. jestem bardzo zadowolony... Ten DuraBlend 10W-40 to zapewne półsyntetyk i jeśli Twój silnik rzeczywiście jest w całkiem niezłym stanie to można spróbować z tym polsyntetykiem... a jeśli "łyka" olej to polecam MINERALNY 15W40, poprostu z oszczędności... :))

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 00:41:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2005 12:33:28
Posty: 37
Lokalizacja: Olsztyn
Wiec olej juz mam patrzylem jeszcze Mobil S 10W40 polsyntetyk i kosztuje okolo 100zl.ale wiem jedbno na tym nie bede oszczedzal. wiec dzieki sliczne za olej.
jeszcze jedno pytanko co do tych swiec zaplonowych :)
Iskra ??? NGK??? Polecaja SFE65QRS czy one beda dobre koszt okolo 17 zl szt. Autko jest zrywne i jezdzi mi siedobrze skoro juz dobry olej i swiece to myslalem o sportowym filterku powietrza .Czy to bedzie miala jakis sens teraz stosuje Filtron AR201.????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 11:01:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 15:54:51
Posty: 101
Iskre i Boscha sobie odpuść, kup trochę droższe NGK a się nie zawiedziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: