TEXACO --- SYF... "spuść" go natychmiast... moim zdaniem to gorzej niż olej RAFINERII GDAŃSKIEJ!!! Tymbardziej, że nie bierze oleju.... bo jakby brał to przynajmniej ciągle dolewając miałbyc pewność, że jest ciągły OBIEG

)
Ja serdecznie poleciłbym oleje firmy VAVOLINE...
-raz nie są one zbyt drogie
-dwa to na serio dobre oleje
a co do lepkości i oznaczeń to "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im niższa liczba, tym niższa temperatura otoczenia, w jakiej ten olej może być stosowany (tym większa płynność oleju w niskiej temperaturze). Natomiast cyfry, znajdujące się po "W", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im wyższa cyfra, tym większa lepkość oleju w wysokiej temperaturze.
Wskaźnik lepkości
Liczba ta informuje nas w jakim stopniu stabilna jest lepkość oleju w miarę zmian jego temperatury. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym lepszy olej (mała wrażliwość na zmiany temperatur). Dobry olej powinien posiadać wskaźnik lepkości minimum 140 (Mobil 5W50 - 184).
Oleje mineralne wytwarzane są na bazie powstałej w wyniku destylacji ropy naftowej. Oleje syntetyczne produkuje się w oparciu o komponenty powstałe w wyniku syntezy chemicznej. Oleje półsyntetyczne tworzone są na bazie mineralnej z kilkudziesięcioprocentowym dodatkiem bazy syntetycznej - nie większym jednak niż ok. 30%. Wybierając odpowiedni rodzaj oleju należy zwrócić uwagę na proste zależności:
Oleje mineralne starzeją się szybciej niż półsyntetyki oraz syntetyki.
Oleje mineralne mają najniższe wskaźnik lepkości, najwyższe temperatury płynięcia oraz najwyższą lepkość w niskich temperaturach.
Nie należy mylić lepkości oleju z jego gęstością. Gęstość jest to masa oleju w jednostce objętości, lepkość natomiast jest to najprościej mówiąc "odporność" oleju na ściekanie ze smarowanych części. Istnieje jednak zależność pomiędzy gęstością a lepkością - im wyższa lepkość oleju, tym olej jest gęstszy (w danej temperaturze).
Poniżej kilka praktycznych wskazówek, mogących ułatwić dobór odpowiedniego oleju silnikowego:
Olej dobieramy patrząc na to, w jakich temperaturach będzie eksploatowany w okresie do następnej wymiany. Silnik zalewamy olejem określonej klasy lepkości.
W miarę wzrostu okresu pomiędzy wymianami powinniśmy stosować olej o coraz wyższej klasie jakości i w miarę dużej liczbie TBN (najlepiej syntetyk, ew. półsyntetyk).
Nie powinniśmy lać oleju o wysokiej klasie jakości do starych silników, zwłaszcza zalewanych wcześniej olejami gorszymi. Może to doprowadzić do rozszczelnienia silnika poprzez wypłukanie zgromadzonych z upływem czasu nagarów.
Do silników "biorących olej" nie powinniśmy stosować olejów syntetycznych ze względu na:
Większe koszty.
Olej inny niż syntetyczny jest gęstszy w niskich temperaturach, przez co lepiej uszczelnia silnik po rozruchu (w zimnym silniku pierścienie nie uszczelniają w takim stopniu jak po jego rozgrzaniu). Lepsze jest także ciśnienie smarowania.
Oleje ekonomiczne to oleje o niskich lepkościach "na zimno" oraz "na gorąco" - ich film stawia jednostce napędowej małe opory. Oleje o wysokich lepkościach nie są już tak ekonomiczne, jednak w większym stopniu zapewniają ochronę w przypadku "kręcenia" silnika na wysokich obrotach.
Oleje syntetyczne, ze względu na niewielką gęstość w niskich temperaturach, szybciej docierają do wszystkich punktów smarowania w zimnym silniku (lepsze właściwości penetracyjne)."