.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lip.2025 23:28:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 200 MC, k-jet dziala prawie idealnie w koncu, ale...
PostNapisane: 15.lis.2005 12:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
witam. po moich bojach z wtryskiem k-jet udalo mi sie doprowadzic go do jako takiego stanu :) mam gazownie zalozona, ale jej nie uwywam, tylko na benzynce smigam, gasze itp.

ostatnio wymienionym elementem byla pompa paliwa.

mialem problemy z wolnymi obrotami, odpalaniem i generalnie troche slaby byl.

Zrobilem delikatna regulacje wtrysku imbusem, wkrecilem jakies 1/4 obrotu i juz wolne obroty zrobily sie bardziej spokojne i rowne. po wkreceniu jeszcze 1/4 juz wogole lux. generalnie jezdzil w miare elegancko, jedynie w pewnym zakresie obciazen (powiedzmy gaz na 1/3 i 2500-3000obr) byl slaby, ale ogolnie krecil elegancko do konca obrotow. Jednak problem z odpaleniem na zimnym nadal był.

wczoraj postanowilem poregulowac w inny sposob. Odlaczylem sonde lambda sprawdzilem skrajne polozenia imbusa przy krorych praca silnika byla rowna (okolo 0,5 obrotu w jedna i 0,5 w drugą) i ustawilem pomiedzy tymi skrajnosciami, w sumie wyszlo mi dodatkowo jakies 1/5 obrotu. Zrobilem crash test z takim ustawieniem bez lambdy i musze powiedzieć, ze miodzik :) z najniższych obrotów na 3cim biegu gaz w podloge, zaczyna ciagnac, zalacza sie turbinka, zadnego slabniecia tego co bylo wczesniej i ciagnie do 6500obr bez zająknięcia.

-> Pozostala jedna bolączka :( Nadal jest problem z odpaleniem na zimnym silniku. Dzisiaj rano zalapal od razu, popracowal 0,5 sekundy i zgasł. nawet jak dodaje gazu to to samo zalapuje na ulamek sek. i gasnie. Uzylem, gazowni oby odpalic i od razu przelaczylem na benzyne, i musialem delikatnie przygazowywac i trzymac obroty na okolo 2000 tys, bo nizej robil sie niestabilny, ale... to tylko przez jakies 10 sekund, potem zaczal rowniutko pracowac sam. trzymal obroty okolo 1000. po kilku minutach zszedl na 800.

Probuje znalezc przyczyne, moze macie jakiś pomysł?

Sprawdzalem wtryskiwacz rozruchowy, podlaczylem rownolegle zaroweczke. I tak: w trakcie krecenia rozrusznikiem nie dziala, dopiero po odpaleniu miga na ulamek sekundy, ale tylko gdy dodaje lekko gazu. Po kilku minutach pracy wogole przestaje migać.

Macie jakies propozycje? jeszcze mu podkrecic dawke paliwa?? czy skupic sie bardziej na tym wtryskiwaczu rozruchowym? W sumie nie sprawdzalem pozycji spoczynkowej klapy... ale czy ona moze miec az taki wplyw na odpalke?? (prawdopodobnie nigdy nie byla ruszana)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 12:36:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz czunjnik temperatury ..ale nie ten 4stykowy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 200 MC, k-jet dziala prawie idealnie w koncu, ale...
PostNapisane: 15.lis.2005 12:58:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Lukasik napisał(a):
witam. po moich bojach z wtryskiem k-jet udalo mi sie doprowadzic go do jako takiego stanu :) mam gazownie zalozona, ale jej nie uwywam, tylko na benzynce smigam, gasze itp.

ostatnio wymienionym elementem byla pompa paliwa.

mialem problemy z wolnymi obrotami, odpalaniem i generalnie troche slaby byl.

Zrobilem delikatna regulacje wtrysku imbusem, wkrecilem jakies 1/4 obrotu i juz wolne obroty zrobily sie bardziej spokojne i rowne. po wkreceniu jeszcze 1/4 juz wogole lux. generalnie jezdzil w miare elegancko, jedynie w pewnym zakresie obciazen (powiedzmy gaz na 1/3 i 2500-3000obr) byl slaby, ale ogolnie krecil elegancko do konca obrotow. Jednak problem z odpaleniem na zimnym nadal był.

wczoraj postanowilem poregulowac w inny sposob. Odlaczylem sonde lambda sprawdzilem skrajne polozenia imbusa przy krorych praca silnika byla rowna (okolo 0,5 obrotu w jedna i 0,5 w drugą) i ustawilem pomiedzy tymi skrajnosciami, w sumie wyszlo mi dodatkowo jakies 1/5 obrotu. Zrobilem crash test z takim ustawieniem bez lambdy i musze powiedzieć, ze miodzik :) z najniższych obrotów na 3cim biegu gaz w podloge, zaczyna ciagnac, zalacza sie turbinka, zadnego slabniecia tego co bylo wczesniej i ciagnie do 6500obr bez zająknięcia.

-> Pozostala jedna bolączka :( Nadal jest problem z odpaleniem na zimnym silniku. Dzisiaj rano zalapal od razu, popracowal 0,5 sekundy i zgasł. nawet jak dodaje gazu to to samo zalapuje na ulamek sek. i gasnie. Uzylem, gazowni oby odpalic i od razu przelaczylem na benzyne, i musialem delikatnie przygazowywac i trzymac obroty na okolo 2000 tys, bo nizej robil sie niestabilny, ale... to tylko przez jakies 10 sekund, potem zaczal rowniutko pracowac sam. trzymal obroty okolo 1000. po kilku minutach zszedl na 800.

Probuje znalezc przyczyne, moze macie jakiś pomysł?

Sprawdzalem wtryskiwacz rozruchowy, podlaczylem rownolegle zaroweczke. I tak: w trakcie krecenia rozrusznikiem nie dziala, dopiero po odpaleniu miga na ulamek sekundy, ale tylko gdy dodaje lekko gazu. Po kilku minutach pracy wogole przestaje migać.

Macie jakies propozycje? jeszcze mu podkrecic dawke paliwa?? czy skupic sie bardziej na tym wtryskiwaczu rozruchowym? W sumie nie sprawdzalem pozycji spoczynkowej klapy... ale czy ona moze miec az taki wplyw na odpalke?? (prawdopodobnie nigdy nie byla ruszana)



A czy wtrysk rozruchowy nie powinien dzialac po przekreceniu kluczyka dac jakas dawke tak abys odpalal odrazu na doladowanej dawce paliwa?? Wiem ze kumpel ma to na krotko podlaczone i tylko przed odpaleniem strzela tym ze dwa razy na ulamek sekundy i odpala mu elegancko :peace: Moze sprobuj taki test uczynic i zobacz jaki bedzie efekt :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:04:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans> przed chwila znalazlem troche info. jest jeden czujnik podajacy temp silnika do ecu, oraz jeden do ukladu stabilizacji wolnych obrotow.
ten od ecu raczej dziala poniewaz: ...the ECU will operate the cold start valve briefly as you begin accelerating when the engine is cold with a coolant temp below 150F > czyli to o czym napisalem wczesniej, ze podaje dodatkowe paliwo, gdy dodaje gazu na zimnym silniku.

a ten od stabilizacji obrotow tez raczej dziala, wystarczy zdjac wtyczke i obroty od razu skaczą.

Obrazek

...jeszcze nie mam pewnosci czy ten dodatkowy wtryskiwacz w moim samochodzie powinien podawac dodatkowe paliwo w trakcie rozruchu...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:17:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Wtrysk rozruchowy powinien działać o ile pamiętam przy temp. silnika ponizej 50 stopni, jeśli nie działa to tak jak Hans powiedział, zaczynać poszukiwania od czujnika temperatury.


Co do ustawiania składu mieszanki imbusem, bo właśnie to robiłeś kręcąc nim :), to w spoczynku (na biegu jałowym) podłącz sobie woltomierz pod sondę lambda i ładnie powinno Ci się zmieniać napięcie sinusoidalnie, wynika to z jonizacji przy odpowiednim składzie mieszanki. Za cholerę nie pamiętam tylko w jakim zakresie powinno się zmieniać napięcie... :zly:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Sprinter napisał(a):
Wtrysk rozruchowy powinien działać o ile pamiętam przy temp. silnika ponizej 50 stopni, jeśli nie działa to tak jak Hans powiedział, zaczynać poszukiwania od czujnika temperatury.


ja slyszalem juz kilka wersji na temat zasady jego dzialania.

jedni mowia, ze powinien psikac w momencie gdy kreci sie rozrusznikiem

lub nie powinien podczas krecenia rozrusznikiem, zeby swiec nie zalac...

inni, ze powinien psikac przez kilka/kilkanascie sekund zaraz po odpaleniu

natomiast na stronie sjmauto.com znalazlem opis, ze powinien podawac dodatkowe paliwo przy zimnym silniku, gdy dodaje sie gazu > i zmierzylem to u siebie i tak u mnie wlasnie jest.

Mam prosbe do posiadaczy A200 z silnikami MC i sprawną benzynarią

Czy mogli byście sprawdzić na zupelnie zimnym silniku, zdjac wtyczke z wtryskiwacza rozruchowego i sprobowali odpalic, bez dodawania gazu. Jak sie bedzie zachowywal silnik, czy bedzie gasl itp. Przez ile czasu bedzie niestabilny itp. Byłbym dźwięczny:)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 15:59:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Dobra, to konkretnie, zimny silnik jest uznawany poniżej 30 stopni.
Dalej wszystkim zarządza czasowy włącznik termiczny, który w zależności od temperatury jaką ma silnik dokonuje wtrysku paliwa do dolotu przez określony czas (2-8s).

Wszystko obrazuje ten WYKRES. (przepraszam za jakość, ale to tak dla zobrazowania machnąłem telefonem).

Jeśli ten włącznik termiczny jest do kitu, to będziesz miał problemy z odpaleniem.

To o czym ty mówisz, że wtryskuje Ci paliwo podczas dodawania gazu, jest już zależne od regulatora nagrzewania silnika, który wzbogaca mieszankę kiedy silnik jest niedogrzany. Występuje właśnie w k-jetronic.

Jeśli masz problemy z rozruchem, to sprawdź ten czujnik termiczny.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 23:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
1. Jeżeli masz uszkodzony czujnik temperatury - ISV na fotce, to będziesz miał po przebłyskaniu kodami błąd 2312. Mialem go do przed wczoraj. Objaw, to ciężki rozruch ciepłego silnika i słabszy silnik przy przyspieszaniu. Koszt wymiany nie duży.
2. Obstawiam w Twoim przypadku zapchany regulator termiczny. Ale nie tylko sitko, ale i też kanaliki w środku. Rozbierz i drutem stalowym gmeraj i przedmuchaj od strony sitka sprężonym powietrzem. Odkręć w środku regolatora pokrywkę z czterema śrubkami i ostrożnie wyjmij membrankę. Jeżeli jest naniej osad, jakby kamień, to masz na bank zapchane kanaliki.
3. Sprawdź czy wtryskiwacz rozruchowy leje czy rozpyla ładnie paliwo. U mnie też odpalenie szwankowało i to właśnie było przyczyną. Wykręciłem, zatkałem otwór drugim i podłączyłem napięcie pod wtryskiwacz przy odpalonym silniku.
4. U mnie po odpięciu wtryskiwacz musiałem delikatnie pompować gazem. Ale i tak zawsze odpalam z delikatnym wciśniętym. Bez gazu auto też mi odpala - ot przyzwyczajenie, bo częśto jeżdżę z odpiętą sondą lambda lub z podpiętą drugą ale działającą w powietrzu - to tylko gdy jeżdżę na mocniejszym programie i maksymalnych ustawieniach wtrysku.
5. Mogą Ci lać wszystkie wtryski lub kilka. To też powoduje kłopoty z rozruchem. Wysiągnij wtryski i otwórz obudowę filtra paliwa. Podnoś klapę do góry i obserwuj jak rozpylają wtryski. Jeżeli masz książke Etzolda, to będzie łatwiej, bo jest tam wszystko idealnie pisane. Ale zostaw to na koniec, bo to najbardziej czasochłonne.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 08:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Sprinter napisał(a):
Dobra, to konkretnie, zimny silnik jest uznawany poniżej 30 stopni.
Dalej wszystkim zarządza czasowy włącznik termiczny, który w zależności od temperatury jaką ma silnik dokonuje wtrysku paliwa do dolotu przez określony czas (2-8s).

Wszystko obrazuje ten WYKRES. (przepraszam za jakość, ale to tak dla zobrazowania machnąłem telefonem).

Jeśli ten włącznik termiczny jest do kitu, to będziesz miał problemy z odpaleniem.

To o czym ty mówisz, że wtryskuje Ci paliwo podczas dodawania gazu, jest już zależne od regulatora nagrzewania silnika, który wzbogaca mieszankę kiedy silnik jest niedogrzany. Występuje właśnie w k-jetronic.

Jeśli masz problemy z rozruchem, to sprawdź ten czujnik termiczny.


slyszalem, ze w k-jetach jest cos takiego, ale...

przeanalizowalem jeszcze raz czujniki w moim silniku (MC)... i nie znalazlem takiego przelacznika termicznego :/ wszystkie inne czujniki temp. i przelaczniki temp. jakie znalazlem sluza do czego innego. Gdzie on mialby byc wkrecony?

ale na wszelki wypadek zmierze rezystancje czujnika do ecu na zimnym, czy sie w miare zgadza rezyst. do temperatury, mam gdzies wykres.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 10:23:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
1. Jeżeli masz uszkodzony czujnik temperatury - ISV na fotce, to będziesz miał po przebłyskaniu kodami błąd 2312. Mialem go do przed wczoraj. Objaw, to ciężki rozruch ciepłego silnika i słabszy silnik przy przyspieszaniu. Koszt wymiany nie duży.


jestes pewny, ze przez ten czujnik byl problem z przyspieszaniem? Ten czujnik jest podlaczony z modulu do stabilizacji biegu jalowego ktory steruje zaworem powietrza ISV (idle stabilizer valve). zdejmowalem wtyczke z czujnika i tylko wolne obroty podskakiwaly, poza tym nic specjalnego. P.S. ten czujnik do ecu jest identyczny, moze ktos u ciebie zamienil kabelki od ecu z isv.

kefir200 napisał(a):
2. Obstawiam w Twoim przypadku zapchany regulator termiczny. Ale nie tylko sitko, ale i też kanaliki w środku. Rozbierz i drutem stalowym gmeraj i przedmuchaj od strony sitka sprężonym powietrzem. Odkręć w środku regolatora pokrywkę z czterema śrubkami i ostrożnie wyjmij membrankę. Jeżeli jest naniej osad, jakby kamień, to masz na bank zapchane kanaliki.


tez sie na tym skupilem. wczoraj zrobilem maly test. probowalem odpalic na zimnym, oczywiscie kibel. podregulowalem dawke pol obrotu i odpalil doslownie na dotyk, syper wolne obroty , po dodaniu gazu wkerca sie nie przycinajac. spaliny "w miare" normalne, nie "zatykajace". Poczekalem kilka minut az silnik zlapal temp. i zaczelo sie robic gorzej, spaliny zaczely bogato smierdziec, wolne obroty niestabilne. Ruszylem imbusem spowrotem 0,5 obr. do pierwotnego ustawienia i super pracuje. Wywnioskowalem z tego, ze regulatort termiczny (ten przykrecony do bloku silnika, jakby ktos przyjezdny nie wiedzial :) ) nie zmienia cisnienia korekcyjnego wraz ze zmiana temperatury. Zrobilem podmianke na drugi reg. termiczny bo zostal mi ze starego silnika i juz jest lepiej. dzisiaj rano udalo mi sie odpalic, moze nie idealnie, bo chwile pokrecilem, zapalil, zgasl, potem odpalil i luzik. Podejzewam ze ten tez moze byc delikatnie pozatykany w srodku, ale na pewno mniej niz stary. Dzisiaj rozloze go na czynniki pierwsze i sprobuje przeczyscic, mam nadzieje ze to bedzie koniec bolączki.

kefir200 napisał(a):
3. Sprawdź czy wtryskiwacz rozruchowy leje czy rozpyla ładnie paliwo. U mnie też odpalenie szwankowało i to właśnie było przyczyną. Wykręciłem, zatkałem otwór drugim i podłączyłem napięcie pod wtryskiwacz przy odpalonym silniku.
4. U mnie po odpięciu wtryskiwacz musiałem delikatnie pompować gazem. Ale i tak zawsze odpalam z delikatnym wciśniętym. Bez gazu auto też mi odpala - ot przyzwyczajenie, bo częśto jeżdżę z odpiętą sondą lambda lub z podpiętą drugą ale działającą w powietrzu - to tylko gdy jeżdżę na mocniejszym programie i maksymalnych ustawieniach wtrysku


Poniewaz nie mam dostatecznej ilosci informacji o tym jak w silniku mc powinien dzialac ten wtryskiwacz. czy moglbys podlaczyc zaroweczke rownolegle z tym wtr. i sprawdzic w torych momentach podaje on paliwo? bo u mnie tak jak pisalem wczesniej, jedynie przy przygazowaniu, poza tym nie, ani podczas krecenia rozrusznikiem ani zaraz po odpaleniu. > piwo przesle pocztą :D

kefir200 napisał(a):
5. Mogą Ci lać wszystkie wtryski lub kilka. To też powoduje kłopoty z rozruchem. Wysiągnij wtryski i otwórz obudowę filtra paliwa. Podnoś klapę do góry i obserwuj jak rozpylają wtryski. Jeżeli masz książke Etzolda, to będzie łatwiej, bo jest tam wszystko idealnie pisane. Ale zostaw to na koniec, bo to najbardziej czasochłonne.


To zostawie na koniec.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 11:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Sprawdzę czy nie mam zamienionych wtyczek - to możliwe, bo jak auto przyjechało z Austrii....nie były podłączone wogóle.

Obadam dla Ciebie wtrysk rozruchowy żaróweczką. Codziennie wstaję bardzo rano, to bęzie zimno...:)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 12:02:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir > wlasnie probuje rozebrac regulator termiczny. mam takie pytanko, bo nie zwrocilem uwagi przy podmiance.

regulator ma na obudowie przylegajacej do bloku silnika tak jakby membrane oraz dziurke nagwintowaną, ale zabardzo w ta dziurke nie jest nic wkrecone. czy to jest poprawnie, czy czegos brakuje?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 12:07:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Sprawdziłem i miałem zamienione kabelki. I już wiem nawet dlaczego. Te czujniki są takie same i kiedyś zamieniłem je żeby sprawdzić czy są ok. A teraz gdy wymieniłem uszkodzony na drugi zapasowy nie przełączyłem kabelków tak jak były. To ten niżej przykręcony do głowycy CI pewnie wariuje. Zależnie od sklepu zapłacisz za niego 12-25 PLN.

Będę po 13tej w garażu to zerknę na regulatory. Mam ze dwa w częściach i jeden cały. Ale nie pamiętam, żeby bylo coś tam przykręcone, ale i też nie pamietam tego otworku.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 12:51:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
strzelilem fotke na szybko. Ta dziurke widac po prawej gornej. czy tam powinno byc cos wkrecone?

Obrazek

I przy okazji. Czy otwiera sie to w miare normalnie? czy trzeba na cos uwazac?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 17:24:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ta dziurka jest pusta. Odkręcasz te 4 śruby na płaski wkrętak, rozdzielasz denko od reszty z uwagą aby uszczelka gumowa się nie przerwała i zaglądasz do środka. Odkręcasz kluczykiem chyba 10tką rezystory i mierzysz ich wspolną rezystancję. Po odkręceniu rezystorów - są na bimetalach, oczom Twym ukaże się owa okrągła pokrywka - dekielek. Odkręcasz 4 małe śrubki i delikatnie zdejmujesz dekielek. Pod dekielkiem jest bardzo cieniutka membranka metalowa. Musisz ją delikatnie zdjąć. Jak jest na niej osad to go zdrap - pasnokieć wystarczy lub ewentualnie miękki plastik. Teraz bierzesz gitarę...i strunę jedynkę, dłubiesz struną gdzie trzeba w każdym kierunku i przedmuchujesz sprzęt z każdej strony, ale zacznij dmuchać w sitko na początku. teraz ładnie wszystko czyścisz i składasz...

Aha... nie zapomnij założyć struny do gitary i nastroić... :P

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 08:34:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Dzieki za rade!! :)

rezystorki są ok, obydwa grzeją, sprawdzalem na zasilaczu. zaraz zmolestuje pod dekielkiem kanaliki.

Probowales tuningować regulator termiczny??

Robiles test z zaroweczką?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 10:47:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Sprawdż priv.

Test jeszcze w lesie. Narazie mam dyżur w domu. Tuningów ie robiłem. Masz jakieś fajne pomysły? Ja już jeden wprowadzam w życie i może w tym roku skończę lub chociaż dobrze zacznę...pozbycie sie piekielnego i badziewnego wtrysku na rurkach... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 11:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
Sprawdż priv.

Test jeszcze w lesie. Narazie mam dyżur w domu. Tuningów ie robiłem. Masz jakieś fajne pomysły? Ja już jeden wprowadzam w życie i może w tym roku skończę lub chociaż dobrze zacznę...pozbycie sie piekielnego i badziewnego wtrysku na rurkach... :D


ja mam projekt podmianki wtrysku na taki z silnika 3B wraz z kompem. Trzeba by jeszcze rozwiazac problem waste-gate'a, bo w 3b jest inny kierunek przeplywu spalin i troche inne sterowanie doladowniem > spaliny sa w stanie otworzyc zawor waste gate.

...Ale najpierw podmianka budy na taką z quattro:) ew. potem elektroniczny wtrysk.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2005 11:49:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja idę w Megasquirta... Do montażu w aucie brakuje mi jeszcze tylko MAP sensora (ale to kwestia złożenia zamówienia i już przyślą), regulowanego regulatora ciśnienia paliwa i kilku wtyczek. Ale o tym projekcie, to już będę pisał w swoim wątku o MC-killerze ;)

Elektronika z 3B też chodziła mi po głowie, ale ma kilka wad - podstawowa, to brak możliwości konfigurowania we własnym zakresie. Megasquirt jest w miarę prosty w konfiguracji i przede wszystkim można go rozbudowywać o sterowanie zapłonem. Czyli zapewnia możliwości rozwoju. W 3B, to raz - koszty większe, więcej dłubania, czipy drogie i konieczny później zakup jakiejś świnki do dalszych modyfikacji... Może być tak, ze ostateczy koszt będzie podobny, ale MS można zabrać do każdego auta, a Motronica już nie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 16:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir, sprawdziles moze ten wtryskiwacz rozruchowy?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: