.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lip.2025 13:22:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: silnik 3B (2.2 20VT) szukam eksperta
PostNapisane: 20.lut.2006 14:07:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Zamierzam umieścić taki motor (3B) w audi 80 B2 quattro i trochę nie wiem jak się do tego zabrać. Poszukuję więc kogoś kto już tak próbował, żeby wskazał mi miejsca w których napotkam na kłopoty (np montaż i dobór intercoolera).

Mam silnik i wydaje mi się że całkiem sporo do tego gratów łącznie z wiązką, komputerem, przepływomierzem itd itd. Wiązkę napewno położy w samochodzie jakiś elektryk-magik i pozostanie tylko wetknięcie silnika, przełożenie akumulatora, dorobienie wydechu, turborurek i inne drobiazgi.

Poza tym, skoro silnik mam na wierzchu to przy okazji możnaby coś w nim zrobić. Choćby koło zamachowe odelżyć.... czy warto, o ile, co jeszcze....? dlatego poszukuję kontaktu z kimś kto miał doczynienie z "tuningiem" takiego silnika.

Dzięki z góry za odpowiedź
mail: konradviper@o2.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2006 14:17:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz np na www.motorgeek.com , tam juz robili takie przerzutki.

Ile mocy chcesz wycisnąć z tego silnika? Tak do 270-280 koni nawet nie trzeba turbosprezarki zmieniac. koła zamahowego chyba nie trzeba ruszać.

jak masz wiecej pytan odnosnie modyfikacji konkretnie tego silnika to sprobuj takze na http://forum.apmotorsport.pl/

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 10:21:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Dzięki za info

Auto waży teraz 1050kg więc na początek nie zamierzam szaleć, K26, wolny wydech 3" i jakiś rozsądny program. Myślę że i tak będzie dobry przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 12:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wrzucaj jakies info i fotki z postepow :D

z taką masą smochodu to nawet na seryjnym silniku bedzie rakieta. s2 1400kg ma 6sek. mysle ze twoj blid bedzie w granicach 5s.

P.S. na poczatek proponuje wsadzic seryjny silnik z seryjną turbosprezarką k24 (wymiana samej turbiny nie jest pracochlone) i uruchomić całość.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 10:45:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Tak też zamierzam początkowo zrobić. Poskładać to w serii a grzebać dopiero później.

Może jest wśród forumowiczów ktoś życzliwy, kto:
- Zna silnik 3B i chętnie podpowie to i owo
- Implantował turbo do Audi B2 i podzieli się doświadczeniami

Proszę o kontakt

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 11:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
silnik jak silnik :) nie ma w nim zadnych udziwnień.

Wpychaj silnik z turbosprezarką do b2. Potem trzeba bedzie porzeźbić zeby reszta weszła:

- chłodnice wody z wentylatorem

- znalezc miejsce na IC, prawdopodobnie trzeba bedzie dorobić pod wymiar

- chlodnice oleju

- dorobić orurowanie dolotu na wzor oryginału z zachowaniem zaworka N75 (kontorlujacego WG), zaworu DV (spuszczajacego nadmiar cisnienia z turbiny przy zamykaniu przepustnicy) itp. , oczywiscie calosc szczelna maxymalnie i odporna na nadcisnienia.

- wyrzezbic uklad paliwowy : pompa paliwa, przewody paliwowe z baku i do baku o odpowiedniej srednicy, akumulator paliwa po drodze itp

- kablologia , podlaczyc wszystkie najistotniejsze czujniki i zaworki przy silniku do ECU , najlepiej wg schematu

- troche spawania z rurą wydechową, najlepiej po całości jedna srednica (zaleznie od mocy jak powyzej 300KM to z 70mm+) a na koncu jakis tłumik przelotowy albo i nie :diabel: nie ma to znaczenia, ale bedzie deczko ciszej.

- jakiś manometr do kontroli cisnienia w kolektorze ;)

reszty pewnie sie dowiesz w trakcie zabawy.

a jak cos niejasne to pytaj na bierząco, sprobujemy rozwiazac problem.

P.S. Kopalnia wiedzy na temat tego silnika www.sjmautotechnik.com / troubleshooting.

Wszystkie rysunki techniczne oryginalnych polaczen są tutaj:
http://www.etka.auto2.ru/au/A20Q/1990/89/49/

Mysle ze dobrze by było znalezc kogos z samochodem ktory ma wlasnie taki silnik czyli np audi 200 20V turbo albo audi S2 <91r i w razie niejasnosci podpatrzeć co i jak jest podłączone.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 09:56:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Poprawcie mnie jeśli się mylę. W sumie silnik w aucie był 5cyl więc kwestia chłodnicy nie będzie problemem. Co do paliwa to mam nadzieję, że wystarczy ta seryjna pompa od K-Jetronic z akumulatorem paliwa. Wydech jest, przelot 2calowy z puchą na końcu więc na razie tak zostanie. IC też się spasuje, będzie rzeźba ale to czysto mechaniczne zadanie.

Tylko ten schemat elektryki mnie najbardziej martwi, bo na tej ruskiej stronie jest jakiś niejasny (np nie ma podziału na różne silniki w Audi 200). A w sumie brakuje mi kilku czujników/sensorów i tak naprawdę nie wiem jakich i ilu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 10:22:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
pompa od k-jetronica nie bedzie najlepszym wyjsciem. do wtrysku elektronicznego potrzeba pompy o nizszym cisnieniu roboczym (3 czy 4ry bary) i wiekszej wydajnosci objetosciowej. W k-jetroniku pompa ma cisnienie robocze w granicach 6,5bara, do tego moze jej nie starczyc wydajności przy duzym obciazeniu.

2cale wydechu to chyba za wąsko nawet jak na serie. oryginalnie lecą dwie rury o sr wew z 40-45mm.

co do czujnikow i sensorów to przestudiuj sobie strone www.sjmautotechnik.com i bedziesz wiedzial jakie są potrzebne, a ktore mozna pominąć ;) .

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 12:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Z ta pompą to kolejny wydatek się szykuje.
A nie da się połączyć dwóch takich pomp od K-Jet, żeby zwiększyć wydajność?. (bo mam ich nadmiar)
A nie uśmiecha mi się kupować pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 14:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
konradviper napisał(a):
Z ta pompą to kolejny wydatek się szykuje.
A nie da się połączyć dwóch takich pomp od K-Jet, żeby zwiększyć wydajność?. (bo mam ich nadmiar)
A nie uśmiecha mi się kupować pompy.


nie wiem jak to bedzie z tymi pompkami. tzn czytalem ze mozna polaczyc dwie rownolegle zeby zwiekszyc wydajnosc, tylko nie wiem czy taka roznica cisnien nie bedzie miala negatywnego wplywu. najprawdopodobniej bedzie tak ze pompy beda sie krecily z duza predkoscia bo regulator paliow bedzie upuszczał wszystko ponad 3-4bary.

co do schematow to tutaj jest do silnika 3B:

http://www.s2central.net/motronic_04.html

Moze sprobować pompke od 2,3 20V , tam jest wtrysk elektroniczny, albo jakies dwie mniejsze od czegokolwiek, byle cicnienie sie zgadzało.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 10:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Wypas ta strona ze schematem tych pierdół dookoła silnika. Teraz wiem czego nie mam.
Teraz pozostaje mi poszukać kogoś kto wie, czego może nie być żebym nie kupował rzeczy bez sensu (np lambda ???)

Wielkie dzięki za informacje. Miesiąc bym szukał i nie znalazł.
A z tymi pompami to się okaże w praniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: