.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.cze.2025 00:27:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temperatura a zima...
PostNapisane: 16.mar.2006 20:50:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Pytanko.... Zauważyłem dziwną rzecz ...w miescie (korki i Vmax napoziomie 50 km/h) temperatura oscyluje około 80-90 'C , i pewna ciekawostka (?) jak wyjeżdzam w trase i śmigam po 100-140 km/h temperatura spada do 60 'C .... I nasuwa sie pytanko - wina termostatu czy coś innego ....Zasłaniać chłodnice :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2006 20:54:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Termostat na 100%.Zasłonięcie chłodnicy nic ci nie da :P :peace:I jeszcze jedno UZUPEŁNIJ PROFIL :(:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2006 21:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
niekoniecznie termostat .ja wymieniłem 4 szt. łącznie z orginalnym .ostatni wyciągnięty z innego auta gdzie temp stała jak drut-90 st .
po włożeniu do mojego auta objawy jak u kolegi od tego czasu się poddałem i zaakceptowałem- 90 miasto- trasa 60 nie mam innego wyjścia jak tylko się z tym pogodzić. po prostu ten typ tak ma

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 06:38:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
enduro7777 napisał(a):
niekoniecznie termostat .ja wymieniłem 4 szt. łącznie z orginalnym .ostatni wyciągnięty z innego auta gdzie temp stała jak drut-90 st .
po włożeniu do mojego auta objawy jak u kolegi od tego czasu się poddałem i zaakceptowałem- 90 miasto- trasa 60 nie mam innego wyjścia jak tylko się z tym pogodzić. po prostu ten typ tak ma


W moim jest identycznie. Wymieniłem termos. i bez zmian.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 06:46:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
A czy w Waszych "niuniach" w których jest ten dziwny objaw - macie klimę? Czepiam sie juz domysłów...Moze duzy obieg cieczy jest za duzy w stosunku do ciepła które silnik wydziela....???

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 07:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
'Ten typ nie może tak mieć' - może ktoś przed wami przy wymianie termostatu rozwalił jego gniazdo (nie miejsce położenia uszczelki przy zewn. kołnierzu, a tym wewnętrznym, węższym w bloku, że 'stopka' termostatu nie przylega), albo kupujecie złe termostaty - np. za krótkie, albo źle osadzacie uszczelke. Nie ma bata - jeśli termostat jest sprawny, MUSI zatrzymać obieg (są pewne wyjątki, gdzie termostaty posiadają kulki, dla mikroobiegu, ale w 2,0 z tego co wiem jest termostat z pełnymi ściankami, a nawet z kulkami obieg jest tak niski, że nie może puszczać tyle płynu żeby temp. spadła prawie o połowe ;) ). I nie ma nic do tego klima, która ma chłodnicę do chłodzenia GAZU, i nie na płyn, który chłodzi gaz... do chłodnicyz klimy nie wchodzi przecież żaden prewód z obiegu wody. Jedyna możliwośc, gdyby wszystko było ok z termostatem (i jego zamocowaniem!) i temperatura byłaby tak skrajnie niska (żaden olej nie jest zaprojektowany tak, żeby pracował na 60-ciu stopniach poza momentem dogrzewania), jest że może być walnięty czujnik/wskaźnik temperatury, ale wtedy by nigdy nie wyświetlił 90st przy postoju..... Termotat, termostat, termostat....
ew. źle odpowietrzony układ, ale wtedy byłby odwrotnie - przy wolnych obrotach nagrzewnica zimna, a przy wysokich ciepła...

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 08:23:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2005 19:49:28
Posty: 266
Lokalizacja: Miechów
W moim jest ten sam problem.. termostat wymienilem i nic nie pomoglo. Identycznie miasto 90 trasa 70 stopni. Terostat jest raczej dobry bo go sprawdzalem- wlozylem do gara z termometrem i na kuchenke :diabel: otworzyl sie tak jak powinien przy okolo 90 stopniach( w moim przypadku powinno byc 87stopni)
Zastanawialem sie nwet nad tym czy nie jest tak ze silnik ma caly czas 90 tylko jak sie jedzie szybko to powietrze studzi tylko sam czujnik i robi zamieszanie, ale to raczej malo rawdopodobni..

_________________
A90 2.3 NG było
A4 B5 AFN jeszcze jest.
A4 b6 AVF AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 08:33:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
70 to juz bardziej prawdopodobne, że może być ok - 60 to juz przesada. Ja po wymianie mam zakres 80-95st. (trasa/korek), więc zniżyć się do okolić 70-ciu mógłby, jeśli ma akurat tak nikski przedział zamknięcia. Ale 60 - tak jak mówie - już na pewno nie może byc z prawidłowym termostatem - toż to jazda na ssaniu i nieprawidłowym smarowaniem, tym bardziej , ze to właśnie na trasie silnik bardziej cierpi, jadąc parę godzin przy ciągle utrzymywanych 3-5 tys. obrotów... i 60 st. Wtedy można też zrozumieć, jeśli ktoś pisze, że 2.0-litrówka pali mu w zime 14-16litrów... gdy przykładowo 2,6-2,8 w mieście spali 12 przy prawidłowej temp.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 09:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
klimy nie ma gniazdo i uszczelka ok i faktycznie w 2.8 jest kulka służy do łatwiejszego odpowietrzenia układu.koncepcja z chłodzeniem czujnika pędem powietrza wydaje się być słuszna .bo jakość ogrzewania nie pogarsza się przy większych prędkościach a nawet polepsza ze względu na większe obr pompy wody niż w mięście .ten typ tak ma

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 10:35:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
@Enduro7777 :peace:

Ja wciąż twierdzę, że auto nie może wskazać 60st, bo nie sądzę, żeby niemieccy inżynierowie nie wzięli pod uwagę pędu wiatru podczas jazdy (który z resztą wzięli pod uwagę obliczając przepływność tego powietrza przy dobieraniu skuteczności chłodnic, i to w różnych warunkach). Nie może być tak, zeby zwyczajna jazda w trasie powodowała spadek temp. cieczy o 30st, bądź też wskazań czujnika, który ma wpływ przy doborze mieszanki paliwowej. Poza tym, - jeśli czujnik jest zanurzony w 'szybkopędzącej od wyższych obrotów pompy cieczy', nieżliwością jest, aby w komorze silnika (z reguły czujniki są za silnikiem, czyli daleko od wlotu powietrza), czujnik się tak zestudził. Czujnik taki z odcinkiem rury musiałby znaleźć się nad maską, a i tak wątpliwe byłoby, czy przy szybkim obiegu 90st cieczy wiatr miałby szanse na zestudzenie czujnika, który jest przecież wewnątrz tej cieczy. a pomiar nie odbywa się z temp przewodów, a czujnika. Wciąż twierdzę, że ten typ 'nie może tak mieć'. Co do odczuć ogrzewania wewnątrz auta - grzejemy się temperaturami w zakresie 10st (18-28 bądź inaczej), dla ogrzewania wystarczy teoretycznie nawet 50C na nagrzewnicy. Tu walczymy o tolerancję 30st...
Czekam na kolejne konstruktywne dyskusje z Twojej strony. Oczywiście w pełni pkojowo i na wesoło :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Ostatnio edytowano 17.mar.2006 10:39:48 przez Vanderlei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 10:38:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
ja mam w zalerznosci ja odpale (przewaznie 90") 90 lub 82" .Na trasie mam 90 lub 82 " :) I za cholere nie wiem dlaczego raz jest tak ,a raz tak.... nowy termostat od jakis 3 miesiecy ,przedtem zaciol sie na 50 ".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 11:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
u mnie po wymianie termostatu na trasie powyzej 140 mam kolo 70 stopni, natomiast w miescie przy normalnej jezdzie 80, na postoju 90. Na starym jezdzilem tylko w lato i wtedy tez mi przy duzych prekosciach spadala do 70, ale wsytarczyla chwila postoju i od razu wskakiwala na 90 stopni. Dziwne... termostat nowka.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 12:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wanderlej-też podzielałem twoje zdanie ale wyczerpały mi się pomysły jak temu zaradzić to pierwsze audi jakie stwarza problemy ze wskazaniem temp.a co do wysterowania ecu to za to odpowiada drugi czujnik temp który podaje prawidłowe sygnały(zgodne ze specyfikacją ) po nagrzaniu.ten pierwszy jest 3 lub 4 pinowy a ecu sterowane jest z 2 pinowego

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 21:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
enduro7777 napisał(a):
wanderlej-też podzielałem twoje zdanie ale wyczerpały mi się pomysły jak temu zaradzić to pierwsze audi jakie stwarza problemy ze wskazaniem temp.a co do wysterowania ecu to za to odpowiada drugi czujnik temp który podaje prawidłowe sygnały(zgodne ze specyfikacją ) po nagrzaniu.ten pierwszy jest 3 lub 4 pinowy a ecu sterowane jest z 2 pinowego


OK, w porząsiu ;) ale jest to wciąż odczyt z cieczy... cieczy ostudzonej do temp. 60st. wtedy przeciez ECunie może dalej ustalac mieszanki jak dla 90-ciu... tak mysle... :peace:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 22:01:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Vanderlei napisał(a):
enduro7777 napisał(a):
wanderlej-też podzielałem twoje zdanie ale wyczerpały mi się pomysły jak temu zaradzić to pierwsze audi jakie stwarza problemy ze wskazaniem temp.a co do wysterowania ecu to za to odpowiada drugi czujnik temp który podaje prawidłowe sygnały(zgodne ze specyfikacją ) po nagrzaniu.ten pierwszy jest 3 lub 4 pinowy a ecu sterowane jest z 2 pinowego


OK, w porząsiu ;) ale jest to wciąż odczyt z cieczy... cieczy ostudzonej do temp. 60st. wtedy przeciez ECunie może dalej ustalac mieszanki jak dla 90-ciu... tak mysle... :peace:


Vanderlei - masz 100% racji. Musi być w okolicach 90 bez zająknięcia - czy to trasa czy miasto. U mnie po wymianie termostatu (ponad rok temu) problem więcej się nie pojawił...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 22:05:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 09:54:11
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa+Skarżysko
Obawiam się że wszyscy w tej dyskusji którzy upatrują winy w termostacie mają rację .U mnie z kolej był taki problem że w trasie wskazówka nawet nie drgneła z 60 stopni a w mieście ledwie wychylała sie w okolice 70-u.Po podłaczeniu komputera nie wykazywał żadnych usterek na wskażnikach i elektronice odpowiedzialnej za pomiar.Magik który sprawdzał cały układ od razu stwierdził że to termostat,poza tym dowiedziałem się od tego gościa że to dosyć częsta usterka w aucie takim jak moje A4 96r.Tak jak stwierdził jeden z przedmówców jak jest termostat dobrze dobrany i zamontowany to MUSI działać poprawnie.Natomiast na koniec mojego wywodu mam też pytanie .Jaki związek z poprawnym działaniem termostatu ma skuteczność pracy klimy/ogrzewania w aucie .Czy jeżeli jest mało skuteczne to też może być wina termostatu czy to coś innego? :| PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2006 22:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
właśnie żę nie bo czujnik2 pinowy podaje do ecu takie wartości (w/g specyfikacji czujnika )jakie są dla temp 90 stopni. czyli wygląda żę temp jest ok tylko wskazania czujnika 4 pinowego od wskażnika i kontrolki temp auto checka zaniżane są w czasie jazdy.czujnik od ecu sprawdzony omomierzem w czsie jazdy i wartości są stałe .natomiast wskażnik wariuje- zaniża tym bardziej im większa prędkość .jedyne wytłumaczenie to chłodzenie czujnika powietrzem ,jego element pomiarowy jest dośc wysokoi jest sporych rozmiarów w przeciwieństwie do 2 pinowego od ecu ten jest mały i ledwo co wystaje z magistrali chłodzącej

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2006 00:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Vanderlei napisał(a):
'Ten typ nie może tak mieć' - może ktoś przed wami przy wymianie termostatu rozwalił jego gniazdo (nie miejsce położenia uszczelki przy zewn. kołnierzu, a tym wewnętrznym, węższym w bloku, że 'stopka' termostatu nie przylega), albo kupujecie złe termostaty - np. za krótkie, albo źle osadzacie uszczelke. Nie ma bata - jeśli termostat jest sprawny, MUSI zatrzymać obieg (są pewne wyjątki, gdzie termostaty posiadają kulki, dla mikroobiegu, ale w 2,0 z tego co wiem jest termostat z pełnymi ściankami, a nawet z kulkami obieg jest tak niski, że nie może puszczać tyle płynu żeby temp. spadła prawie o połowe ;) ). I nie ma nic do tego klima, która ma chłodnicę do chłodzenia GAZU, i nie na płyn, który chłodzi gaz... do chłodnicyz klimy nie wchodzi przecież żaden prewód z obiegu wody. Jedyna możliwośc, gdyby wszystko było ok z termostatem (i jego zamocowaniem!) i temperatura byłaby tak skrajnie niska (żaden olej nie jest zaprojektowany tak, żeby pracował na 60-ciu stopniach poza momentem dogrzewania), jest że może być walnięty czujnik/wskaźnik temperatury, ale wtedy by nigdy nie wyświetlił 90st przy postoju..... Termotat, termostat, termostat....
ew. źle odpowietrzony układ, ale wtedy byłby odwrotnie - przy wolnych obrotach nagrzewnica zimna, a przy wysokich ciepła...


Głos rozsądku !!!

Też miałem problem z termostatem, to co sprzedają w niektórych sklepach
to zgroza (30zeta).
Po wymianie w zimie było zimno 60sC a w lecie gorąco 100sC
Myślałem, że uszczelkę pod głowicą uszkodziłem, założyłem jednak z powrotem
stary termostat. Temperatura spadła o 30sC :-) ???
Znalazłem na tutejszym forum opinie ze niejaki Wahler czy jakoś, ma być
dobry. Dzwoniłem po kilku sklepach w Krakowie nikt nie ma.
Jedna pani powiedziała, ze postara się znaleźć.
Jednak tak się nie stało, ale zapytała czy nie mógłby być droższy,
od razu pomyślałem sobie o ASO cenie, ale "raz kozie śmierć"
niech będzie, zaproponowała mi Gates (25zeta) :-)
Po zakupie zobaczyłem w środku pożądnie wykonany (gruby trzpień)
termostat i mnóstwo uszczelek, które nie przydały się wprawdzie,
ale po zamontowaniu wszystko jest OK.
Więc filozofii nie ma trzeba to dokładnie oglądnąć zamontować solidnie
i ma działać. Pozdrawiam niedowiarków

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 17:51:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Wiec ...troszeczkę udało sie podciągnąć wskazania -odpowiedziaqlny był 3 pinowy czujnik temperatury (patrząc od "przodu" na silnik ten po prawej stronie kroćca z chłodzenia). W kostce sa trzy tulejki przewodzące które wchodza na piny czujnika. Zauważyłem ze próbując delikatnie krecic po obwodzie wzkazywana temperatura spada do 60 'C . Podgiełem tuleji + wd40 ...Teraz mam tak miasto 85-90 'C trasa jakies 75-80 'C :)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2006 18:06:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Jesli masz gaz z mieszalnikiem to tak będzie jak są dodatkowe węże podpięte to nie utrzymasz zimą temperatury 90 stopni w trasie .
W audi czyma mi równo 90 a polonezie z gazem nie.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: