.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.cze.2025 19:10:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] regulacja pompy w celu podniesienia mocy
PostNapisane: 29.maja.2006 16:48:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Ostatnio sie dowieidzialem ze moje auto zostalo niegdys - 2 lata temu zmulone przez obnizenie dawki paliwowej na pompie wtryskowej. Podobno jest tam jakas sruba co to reguluje. Wiem ze tak jest w b3 1.6td a jak to jest w 1Z bo przyznam sie ze wkurzylems ie jak mi to niedoszly szwagier oznajmij bo to on mi wkladal nowy silnik...Co o tym sadzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 21:10:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
W zwykłym klekocie można pokręcić nieco dawką, ale w 1Z nie kombinuj :!: :!: :!:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 21:42:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
raz juz przykrecili wiec napewno da sie podkrecic ..nie spoczne poki sie nie dowiem jak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 00:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 17:11:06
Posty: 7
Lokalizacja: us/pl
W 1z dawki regulowane sa jedynie przez komputer wiec tylko vag ci pomoże, kiedys przy okazji regulacji kata zaplonu zapytałem panów jak jest z dawką powiedzlei ze jest dosc duza a autko faktycznie szlo dosc dobrze ale w jeździe mieszanej wychodzilo ponad 6ltr na setke, ale moze tez noge mialem cieżką :diabel: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 05:45:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
U siebie mam w ten sposób podniesioną moc/moment. Gdzieś na forum chyba Mastersa jest opis jak regulować nastawnikiem dawkę paliwa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 06:06:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Wiedzialem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 07:00:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
student4ec1 napisał(a):
W zwykłym klekocie można pokręcić nieco dawką, ale w 1Z nie kombinuj :!: :!: :!:


kolego nie pisz takich bzdetów :!!:

jak najbardziej mozna zwiekszyc dawke paliwa i wtedu 1Z-ecik robi sie bardziej zwazy od dolu .... ;-)
takze polecam ... podpiac Vaga i delikatnie zwiekszyc daweczke....
ustaw w granicach 2,8-3,5 mg/h i bedzie niunia ganiac.... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 08:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2005 12:40:53
Posty: 136
Lokalizacja: Grajewo
a jaka jest "seryjna dawka" ? bo ja mam ~4

_________________
Audi B4 1.9 TDI 94r.
VW Touran 2.0 TDI BMN 2007r. 7os.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 08:35:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
eX3 napisał(a):
a jaka jest "seryjna dawka" ? bo ja mam ~4

fabryczny przedzial jest od 3 - 9 takze masz OK ....
P.S WAZNE :!!: im mniej tym lepiej :!!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 08:36:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
eX3 napisał(a):
a jaka jest "seryjna dawka" ? bo ja mam ~4

Seria oscyluje coś ok 4,5.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 22:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.maja.2006 14:38:11
Posty: 99
Lokalizacja: Piła
spanky napisał(a):
eX3 napisał(a):
a jaka jest "seryjna dawka" ? bo ja mam ~4

fabryczny przedzial jest od 3 - 9 takze masz OK ....
P.S WAZNE :!!: im mniej tym lepiej :!!:

Podepne się pod temat i mam pytanie, więc nie rozumiem jak to jest, że im mniejsza dawka (blizej 3mg/r) tym jest ona niby "wieksza" i jest wtedy niby dynamiczniejszy ale troche wiecej pali (to akurat rozumiem) - ale ile :?:
U mnie jest w okolicach 4,8~5,5mg/r a wyczytałem że lepiej jest mieć mniejszą tylko jaka byłaby dobrym kompromisem bardziej w kierunku dynamiki :?:
I tu następne pytanie jak ją ustawić bo jestem uczący się VAG'a i narazie umiem tylko odczytać wartości :P

_________________
<B>A4 Avant '00 AHH TDi 153km/339Nm </b>:diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 10:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cilek napisał(a):
spanky napisał(a):
eX3 napisał(a):
a jaka jest "seryjna dawka" ? bo ja mam ~4

fabryczny przedzial jest od 3 - 9 takze masz OK ....
P.S WAZNE :!!: im mniej tym lepiej :!!:

Podepne się pod temat i mam pytanie, więc nie rozumiem jak to jest, że im mniejsza dawka (blizej 3mg/r) tym jest ona niby "wieksza" i jest wtedy niby dynamiczniejszy ale troche wiecej pali (to akurat rozumiem) - ale ile :?:
U mnie jest w okolicach 4,8~5,5mg/r a wyczytałem że lepiej jest mieć mniejszą tylko jaka byłaby dobrym kompromisem bardziej w kierunku dynamiki :?:
I tu następne pytanie jak ją ustawić bo jestem uczący się VAG'a i narazie umiem tylko odczytać wartości :P

No dobra. Zapamiętajcie sobie że regulując napięcie nastawnika (Adaptacja , kanał o ile pamiętam 01) macie wpływ na dawkę wtryskiwanego paliwa. Dla silników 1Z,AFN i wszelkiego pochodnego dziadostwa ten zakres wynosi od 2 do 9 mg/skok. Fabrycznie np AFN ma ustawione ok 4,5-5 mg.skok. Chcąc PODNIEŚĆ dynamikę , należy ustawić wartość bliższą 2 mg/skok, chcąć ZMNIEJSZYĆ dynamikę , ustawiamy wartość bliższą 9 mg/skok. Można to zrobić VAG`iem (i pochodnymi) , ale zakres regulacji będzie pomiedzy 3,5 a 6,5 mg/skok. Chcąc zejść jeszcze niżej, trzeba stuknąć w nastawnik a wynik sprawdzić VAG`iem.
Tak mam zrobionego mojego B4 1Z (dostał młoteczkiem w nastawnik) a efekt jest taki jak można było zaobserwować na paru zlocikach
:D ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 14:32:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zwiekszenie dawki ...(zmniejszenie ;-) ) powoduje ze autko zwawiej sie zbiera w dolnym zakresie obrotów ..... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 16:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
zwiekszenie dawki ...(zmniejszenie ;-) ) powoduje ze autko zwawiej sie zbiera w dolnym zakresie obrotów ..... :diabel:

... a pogmeranie przy sterowaniu N75 powoduje że górka też jest ciut lepsiejsza ... :): :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 16:11:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Kurcze tak czytam i chyba zaczne sprzedawać ... MŁOTEK na allegro jako narzedzie poprawiania dynamiki w dolnym zakresie obrotów w dieslach AUDI :D

P.S
Sorki za OT, juz nie bede :):

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 16:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Klej napisał(a):
Kurcze tak czytam i chyba zaczne sprzedawać ... MŁOTEK na allegro jako narzedzie poprawiania dynamiki w dolnym zakresie obrotów w dieslach AUDI :D

P.S
Sorki za OT, juz nie bede :):

Tu sie nie ma z czego smiac, tak po prostu jest :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 16:57:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Musze kiedys sie wybrac na spocik do Lodzi, bo Ty chyba też tam bywasz i trzeba omówić tą sprawę przy :piwo:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 19:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ciekawe jakby tak podtlenkiem azotu podniosl moc w dieselku . Jeden jedzie a jeden siedzi i odkreca butle a wezyk w przeplywomierzu i patrzy czy auta ma powyzej 2500 obrotow coby cofki nie bylo . Mam fantazje :P

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 19:55:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
tak i jeszcze kask i pancerz jak na motorze, zeby ewentualnie przeżyć być może aczkolwiek :D:D:D


BTW oj masz fantazję, masz :diabel: :diabel: :diabel: :peace:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 02:26:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Panowie Klej i Jack, odbiegacie od tematu. Bez spamerki proszę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: