Z tym chlodzeniem to sa komedie. U znajomego w A90 2,3 temperatura potrafila przy normalnej jezdzie wskakiwać na 110 st

.
Nie wiedzielismy co jest, bo przy odkreconym korku nie wywalalo wody

, wiatrak wlaczal sie niby normalnie ale przy za wysokiej temp, czyli rzeczywista temp musiala byc nizsza o jakies 10-15st. Wczoraj wymianilismy czujnik wkrecany w blok silnika i juz jest ok (~90st). Ten znajomy twierdzi ze wiatrak wlacza juz sie inaczej, tzn na mniejszych obr. i na dluzej, ja tego nie potwierdzam , bo nie sprawdzilem.
Generalnie temp silnika powinna oscylować przy 90st (+- 3-5 st), nie wazne czy jest zima czy upal. pierwszy bieg wiatraka zazwyczaj jest ust na 93st, drugi, szybszy na 97st. Wstawianie termostatow ktore otwieraja sie przy nizszej temp tez nie jest dobre, bo silnik bedzie wtedy niedogrzany.
Jeszcze jedno, na wodzie destylowanej w porownaniu z plynem chlodzacym, temp jest o kilka st (2-3) wyzsza.
Nie zgodze sie z tym ze silniki w audi lubią sie grzać. Jak bym sie nie staral w moim 2,2turbo to nie nagrzeje powyzej 95-97st (to przy poscigach) . Ostatnio ciagalem przyczepke ~1000kg i temp dochodzila do 93-95 st.
Wydaje mi sie ze 110 st to jest za wysoka temperatura dla silnika, zreszta przy takiej to juz by wywalilo wode przez korek. Prawdopodobnie przeklamuja wam wskazania.