.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lip.2025 23:58:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [LPG] Problem z odpalaniem po zalozeniu LPG
PostNapisane: 19.wrz.2003 03:33:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 22:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
Witam
Bardzo prosze o pomoc, 2 miesiace temu zalozylem GAZ do mojej Audi B3, silnik 2.0 16V i zaczela sie jazda :(
Po zalozeniu LPG jakies 1-2 dni bylo ok tzn. odpalalem na benzynie i jechalem, po osiagnieciu 3000 obr./min przelaczalo mi sie na gaz i tez jechalem. Ale moj koszmar zaczal sie w ktorejs pieknej chwili kiedy to juz przestal mi odpalac na benzynce, tylko moglem to zrobic na gazie. Gdy wyjechalem na trase, rozpedzilem sie i przelaczylem na benzyne wtedy to silnik w moim samochodzie zaczal hamowac jakies 100-150 m i nagle powoli, powoli czulem, ze zaczyna jechac.
Blagam pomozcie bo jezdze tak juz 2 miesiace

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 06:36:01 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Może pompa paliwowa się skończyła!!!
Jeździłeś bez benzyny??

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 07:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Pompa działa, przecież napisałe ze po chwili poczuł że autko jedzie. Więc raczej pompa odpada, no chyba że sraciła swoją wydajność, ewentualnie może sie przycinać.
By się upewnić wyjmij pompe z baku i podłacz bezpośrednio pod akumulator. Zobacz czy załącza sie bez zwłoki i czy równo pracuje. To wszystko zajmie ci tylko ok 30min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 08:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Znajomy miał dokładnie to samo w seacie toledo. Okazało się, że gaziarze nie założyli urządzonka kasującego kompa po wyłączeniu silnika. Spróbuj odłączyć na 10-15 min. akumulator i wtedy sprawdź czy ci odpala na benzynie. jeśli tak, to jedź do gaziarzy, niech to zrobią.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 08:28:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Tak to jest jak sie nie zalozy gazu z kompem. Albo jak sie zalozy gaz z kompem bez resetu centralki sterujacej silnikiem...bo ona sie przyzwyczaja do innego skladu paliwa i po przelaczeniu na benzyne masz tryb awaryjny. 2 wyjscia - albo odlaczyc akumulator na 15 minut...badz tez wypadnij na trase i podus troche (20 kilosow) na benzynie...powinno powrocic do normy ale tylko do czasu kiedy znowu zaczniesz latac na gazie...musisz zalozyc reset centralki zeby przelaczac plynnie....tez tak Cierpie jak ty bo te buce w gazowni mi tego nie powiedzialy !!!!!

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 11:50:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
zuru napisał(a):
Tak to jest jak sie nie zalozy gazu z kompem. Albo jak sie zalozy gaz z kompem bez resetu centralki sterujacej silnikiem...bo ona sie przyzwyczaja do innego skladu paliwa i po przelaczeniu na benzyne masz tryb awaryjny. 2 wyjscia - albo odlaczyc akumulator na 15 minut...badz tez wypadnij na trase i podus troche (20 kilosow) na benzynie...powinno powrocic do normy ale tylko do czasu kiedy znowu zaczniesz latac na gazie...musisz zalozyc reset centralki zeby przelaczac plynnie....tez tak Cierpie jak ty bo te buce w gazowni mi tego nie powiedzialy !!!!!


reset ECU nie jest żadnym rozwiązaniem nalezy dobrze wyregulować instalke gazową (emulcje sondy lambda). Co będzie gdy braknie gazu i trzeba będzie jechać na benzynce? :? robić przerwę w jeździe na reset ECU?

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 11:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Reset ecu dzięki wspomnianemu urządzonku robiony jest automatycznie po wyłączeniu silnika i na nic nie trzeba będzie czekać. Tak więc jest to rozwiązanie, i to dość powszechne.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Arek napisał(a):
Reset ecu dzięki wspomnianemu urządzonku robiony jest automatycznie po wyłączeniu silnika i na nic nie trzeba będzie czekać. Tak więc jest to rozwiązanie, i to dość powszechne.


reset polega na odołączeniu zasiania pamięci ECU. W sterowniku jest kondensatorek który utrzymuje napięcie przez jakieś 2-3 minuty aby umożliwić np. wymianę akumulatora bez utraty danych w pamięci autoadaptcji.

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:16:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2003 21:10:40
Posty: 174
Lokalizacja: Wa-wa
andi21 napisał(a):
reset polega na odołączeniu zasiania pamięci ECU. W sterowniku jest kondensatorek który utrzymuje napięcie przez jakieś 2-3 minuty aby umożliwić np. wymianę akumulatora bez utraty danych w pamięci autoadaptcji.


No właśnie, jak to jest z odłączaniem akumulatora? Czy odłączenie go na dłuższy czas nie spowoduje problemów z komputerownią? Mam założony ELPIGAZ, który też ma swój komputer sterujący... czy po takiej przerwie w zasilaniu nie trzeba będzie jechać na regulację do serwisu?

_________________
Audi 100 Quattro 2.6 V6 + SGI
Szukam softu, który dogada się z moim kompem.
Głosuj na Audi Klub Polska
http://www.inetcom.pl/glosujna.php?id=2960


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
andi21 napisał(a):
reset polega na odołączeniu zasiania pamięci ECU. W sterowniku jest kondensatorek który utrzymuje napięcie przez jakieś 2-3 minuty aby umożliwić np. wymianę akumulatora bez utraty danych w pamięci autoadaptcji.


Nie znam zasady działania urządzenia do automatycznego kasowania ecu, nie zmienia to jednak faktu, że jest ono często stosowane i zdaje egzamin. Na pewno nie ma takich szopek, że trzeba na coś czekać.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:20:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Hara napisał(a):

No właśnie, jak to jest z odłączaniem akumulatora? Czy odłączenie go na dłuższy czas nie spowoduje problemów z komputerownią? Mam założony ELPIGAZ, który też ma swój komputer sterujący... czy po takiej przerwie w zasilaniu nie trzeba będzie jechać na regulację do serwisu?


Ja mam autronic, i odłączenie akumulatora nawet na kilka godzin nic mu nie zaszkodziło - nie trzeba było jechać na regulację. Jak jest w elpigazie - nie wiem.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Arek napisał(a):
andi21 napisał(a):
reset polega na odołączeniu zasiania pamięci ECU. W sterowniku jest kondensatorek który utrzymuje napięcie przez jakieś 2-3 minuty aby umożliwić np. wymianę akumulatora bez utraty danych w pamięci autoadaptcji.


Nie znam zasady działania urządzenia do automatycznego kasowania ecu, nie zmienia to jednak faktu, że jest ono często stosowane i zdaje egzamin. Na pewno nie ma takich szopek, że trzeba na coś czekać.


Jesteś tego pewien? Zasada działania jest taka jak ją opisałem powyżej. Trzeba odczekać przynajmniej 2-3 minuty aby nastapił reset ECU ( podobnie jest przy resecie poprzez zdjęcie klemy z akumulatora. nawiasem mówiąc wstawienie takiego urządzonka to pujście na łatwiznę przez gzowników :evil:

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Jestem pewien - jak wspomniałem znajomy w toledo właśnie tak ma temat załatwiony. Częto z nim swego czasu jeździłem, i nie było problemów. Być może jest inny sposób na reset niż tylko odcięcie napięcia.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:39:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Coś mi tu nie pasi. Jeżeli te kasowanie ECU trwa 2-3 min to załóżmy że jade sobie na trasie i w trakcie przełączam na wahe. I co?? przez czas kasowania autko jedzie tak jakby niemogło? w trybie awaryjnym? przecież to takie samo gówno jak zatrzymkanie sie o odłączenie akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 12:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
wowo napisał(a):
Coś mi tu nie pasi. Jeżeli te kasowanie ECU trwa 2-3 min to załóżmy że jade sobie na trasie i w trakcie przełączam na wahe. I co?? przez czas kasowania autko jedzie tak jakby niemogło? w trybie awaryjnym? przecież to takie samo gówno jak zatrzymkanie sie o odłączenie akumulatora.


bo na takiej zasadzie to działa, po wyłączeniu zapłonu dodatkowy przekaźnik montowany przez gazowników odcina zasilanie pamięci ECU, czyli nalezy się wyłączyć zapłon na taki czas. Wyjście jest bardzo proste - ustawić dokładnie emulacje sondy lambda na 1 i wtedy żadne kasowanie nie będzie potrzebne tylko któremu gazownikowi się chce z tym bawić?

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po zalozeniu LPG
PostNapisane: 19.wrz.2003 16:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2003 14:30:58
Posty: 94
Lokalizacja: W-wa,A6 ABC,Quattro,sedan-bylo,jest A8 d2
mesko napisał(a):
Witam
Bardzo prosze o pomoc, 2 miesiace temu zalozylem GAZ do mojej Audi B3, silnik 2.0 16V i zaczela sie jazda :(
Po zalozeniu LPG jakies 1-2 dni bylo ok tzn. odpalalem na benzynie i jechalem, po osiagnieciu 3000 obr./min przelaczalo mi sie na gaz i tez jechalem. Ale moj koszmar zaczal sie w ktorejs pieknej chwili kiedy to juz przestal mi odpalac na benzynce, tylko moglem to zrobic na gazie. Gdy wyjechalem na trase, rozpedzilem sie i przelaczylem na benzyne wtedy to silnik w moim samochodzie zaczal hamowac jakies 100-150 m i nagle powoli, powoli czulem, ze zaczyna jechac.
Blagam pomozcie bo jezdze tak juz 2 miesiace
ja tak mialem ze na benzynie ni chiała jechac,przyczyna u mie była slabo wydajna pompa,na biegu jałowym chodzil i wkrecał sie do 2000/2500 tys obr i słabł,ktoregos pieknego dzionka nie zatankowałem wchy i sie papa rozpadła-brak cisnienia odpowiedniego i lipa,po wymianie na inna oki było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 21:03:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
mysle ze duzo moze ci wyjasnic MariuszD - ma gaz w swoim competition opanowany w malym paluszku :idea:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 19.wrz.2003 21:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 22:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
Maridk napisał(a):
Może pompa paliwowa się skończyła!!!
Jeździłeś bez benzyny??



Nie nie jezdzilem bez benzyny i pompka chodzi bo ja slychac jak odpalam

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 21:29:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 22:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
Arek napisał(a):
Znajomy miał dokładnie to samo w seacie toledo. Okazało się, że gaziarze nie założyli urządzonka kasującego kompa po wyłączeniu silnika. Spróbuj odłączyć na 10-15 min. akumulator i wtedy sprawdź czy ci odpala na benzynie. jeśli tak, to jedź do gaziarzy, niech to zrobią.


Kasowalem juz bvledy odlaczajac akumulator, ale wczesniej po przelaczeniu na benzynce (zebym mogl potem odpalic) A te przelaczenie to wiecie jak wygladalo Panowie (rozpedzenie sie autem, przelaczenie na benz, hamowanie motorem i dopiero jazda) Wiec przyjechalem pod dom i odlaczylem akumulatorna okolo 30 min (tylko nie jestem pewien czy to powinno sie odbyc jak motor jest zimny czy cieply?)
No i odpalilem bez problemu (no ale jak juz wspomnialem wczesniej przelaczylem na benz.)

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2003 21:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 22:08:06
Posty: 91
Lokalizacja: Lubin
zuru napisał(a):
Tak to jest jak sie nie zalozy gazu z kompem. Albo jak sie zalozy gaz z kompem bez resetu centralki sterujacej silnikiem...bo ona sie przyzwyczaja do innego skladu paliwa i po przelaczeniu na benzyne masz tryb awaryjny. 2 wyjscia - albo odlaczyc akumulator na 15 minut...badz tez wypadnij na trase i podus troche (20 kilosow) na benzynie...powinno powrocic do normy ale tylko do czasu kiedy znowu zaczniesz latac na gazie...musisz zalozyc reset centralki zeby przelaczac plynnie....tez tak Cierpie jak ty bo te buce w gazowni mi tego nie powiedzialy !!!!!


Zrobilem 100 km na benzynie - zgasilem motor - odpalil
Ale jak zostawilem go na 3 godziny - juz nie ( czyli tak jakby te paliwo sie cofnelo do baku)

_________________
Audi B3/B4 2.0 16V 6A + Gazownia Lovato


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: