.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lip.2025 20:01:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: C4 AAH - zbiera się jak 1.6 i nie wiadomo co mu dolega :/
PostNapisane: 11.sie.2005 15:52:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Hejka!

A więc po kolei - był remoncik - kompletne głowice, pierścienie, panewki. Silnik przestał brać olej a i syntetyk się zalał a nie minerał. Zmieniony czujnik HALLa bo ostatni odmówił posłuszeństwa... Kupiłem używkę, zdjętą z silnika AAH i zagadał. Przez jakiś czas jeździłem spokojnie by się wszystko uklepało, ale jak uznałem, że już czas dałem w palnik... i o dziwo była jedna wielka qpa. Samochód się nie zbiera, czas mierzony G-Techem do 100km/h to 15s - więc tragedia. Sprawdzone:
- rozrząd (skorygowany)
- resetowany ECU
- odłączone sondy
- odłączony czujnik temperatury płynu (dla ECU)
- odłączony przepływomierz
- zmieniony przepływomierz
- zmieniony komputer (ECU)

Badanie na VAGu nic nie wykazało, jedynie stara przepływka wskzywała złe wartości... ale już jest zmieniona. Iskra jest, kompresja jest, świece "książkowe", wydech bez katów, tłumiki robione rok temu więc raczej nie zapchane... Gdzie mam walnąć młotkiem aby zaczeło to jeździć, bo już tracę ochotę i cierpliwość do jeżdżenia Audicą (nie mówiąc o kasie).

Jeszcze mogę się poprzyczepiać do tego HALLa - jak ktoś wie to proszę o info - on podaje sygnał elektroniczny (różne napięcia np. w zależności od prędkości obrotowej wałka) czy logiczny (napięce na przewodzie jest lub go nie ma??) Nie mam pewności co do tego czujnika a w żadne kombinacje z uniweralnym na razie nie chcę się bawić - nowy 700 PLN :/

Czy gaz czy benzyna - nie ma różnicy - także układ paliwowy można wykluczyć...

Wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi mile widziane...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 19:11:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
jakby to był hall to pewnie bys go nie odpalił albo bys mial problem z równą pracą tego silnika,ja bym sprawdził jeszcze raz rozrząd czy jest własciwie ustawiony......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 19:33:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Rozrząd _jest_ właściwie ustawiony. Sprzęgło się nie ślizga (nie czuć).
Falowanie obrotów na wolnych to ok. 20rpm (760-780) czasem spadnie na chwilkę do 745 ale to bardzo żadko, dlatego HALLa nie mogę wykluczyć i znajomość jego działania bardzo by mi pomogła w dalszych rozważaniach...

Obroty odczytywałem za pomocą kompa od gazu i na wykresie były w zasadzie równe. Jeszcze jedno - o ile czasem sonda podaje sygnał 0V (ubogo) o tyle nie udało mi się jeszcze doprowadzić do sytuacji kiedy pokazałaby >0,8V (bogato) - na oscyloskopie było widać dokładnie... mogę wkleić wykresy... normalna praca sondy u mnie w aucie to 0,1V-0,8V...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 19:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
a podciśnienia dobrze masz podłączone :?: Zawór krótkiego obiegu kolekotra działa :?: Sprawdzałeś jak świece wyglądają :?:

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 19:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jak mi sonda padła to na zimnym silniku zbierał sie niesamowicie. Wraz z nagrzewanie chodził coraz gorzej choć osiągi miał nizłe tylko czasem kichał i przerywał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 20:21:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
wowo napisał(a):
Jak mi sonda padła to na zimnym silniku zbierał sie niesamowicie. Wraz z nagrzewanie chodził coraz gorzej choć osiągi miał nizłe tylko czasem kichał i przerywał.


Sondy odpinałem. Kiedyś jeździłem bez sond i chodził duuuużo lepiej... - a teraz działają, ale i tak qpa :( Bez sond komp powinien chodzić po stałej mapie, ale powinien jeździć...

Pablo Wa-wa napisał(a):
a podciśnienia dobrze masz podłączone :?: Zawór krótkiego obiegu kolekotra działa :?: Sprawdzałeś jak świece wyglądają :?:


Podciśnienia są okej, zaworek się przełącza... i czuć, że jak dojdzie do 4krpm szybciej wkręca kolejne tysiączki - ale na luzie - pod obciążeniem już jest kicha...

Świece książkowe - każdą jedną oglądałem z mechaniorem i nie było do czego się przyczepić... Dzisiaj a akcie frustracji sprawdzałem nawet czy przypadkiem jakiś dowcipniś mi źle nie po podłączał przewodów WN - ale nic nie stwierdziłem, że jest źle :( Jutro sprawdzę jeszcze cewki, ale gdyby coś z nimi było nie tak to przecież świece nie wyglądałyby dobrze...


Jeszcze jedno (jestem zawzięty na tego HALLa) - czy w 2.6 i 2.8 były takie same?? Jak to się w ETCE nazywa bo już mnie **** strzela jak piąty raz tego szukam... Pamiętam tylko, że stary HALL miał końcówę A w numerze, a ten co mam teraz ma C - może to krzaczy??


Jak w AAH można sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu?? Jeśli VAGiem to gdzie dokładnie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 21:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 09:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Witaj kolego,
Niestety, moja wiedza nie jest wystarczająca aby rozwiązać Twój problem. Ale mam inną propozycję. Mam identyczny motor w swojej smoczycy, więc jeśli wyjęcie i założenie tego czujnika nie zajmuje całego dnia. To chetnie użyczę Ci swojego do testów, abyś mógł wyeliminować ten czynnik w 100%.

Pozdrowionka

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 21:57:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Super, dzięki. Jak nic nie wymyślę to się odezwę, bo jeszcze Kubuś się zaoferował z podobną pomocą... ale numer do Ciebie jeszcze gdzieś mam więc jak coś to będę telefonił ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2005 22:09:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A no więc tak...
Dobrałem się dzisiaj do kolektora dolotowego - jak mi ktoś napisze, że do 2.8 można założyć podciśnieniowy gaz to będę kasował takie posty za wprowadzanie ludzi w błąd i wsadzanie na minę!! To nic, że auto ma alumniową obudowę kolektora skoro w środku są cieniutkie blaszki od skracania kanałów dolotowych... Po kilku wystrzałach taka blaszka się wygina i autko chodzi sporo gorzej, a jak dobrze huknie to te blaszki się urywają!!! Jak się blaszka urwie to teoretycznie nie dostanie się pod zawór, ale już śrubka może się tam dostać, później na tłok i może być źle... a nawet bardzo źle...

Ale o tym już dość, naprawione, poskładane i tam już nie mam czego szukać... Dodatkowo okazało się, że linka od gazu ma zwaloną zapinkę i mimo, że zapinka na niej siedzi to pancerz się przesuwa razem z linką... a w efekcie mała przepustnica pracowała dobrze, natomiast duża w "szczycie" swoich możliwośći otwierała się do 1/2 całkowitego otwarcia...

Myślę, że jak się zsumuje te dwie usterki to już wiadomo skąd się wzieło te 15s do 100km/h...

Niestety, moje C4 jest na tyle paskudne, że nie dało się sprawdzić w teście ulicznym czy to jest na bank to... bo... olało mnie... płynem chłodniczym... a w efekcie mam rozebrany przód bo wyjmowałem chłodnicę - niestety nawiększą wadą audi jest poprzedni właściciel, który źle pospawał chłodnicę i teraz zaczęła cieknąć :/ Jutro wymiana - zobaczymy czy będzie wszystko okej...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: