Witam,
mam pytanko do osób, które może coś się orientują w temacie, a mianowicie:
a) Kiedy są wczytywane mapy sterowania do ecu sterowania silnikiem?
(posiadam silnik AJL

1,8T 132 kW)
1. Po załączeniu akumulatora i pozostają w pamięci ulotnej do odłączenia akumulatora (mało prawdopodobne, ale....).
2. Po załączeniu zapłonu (stacyjki) i pozostają w pamięci ulotnej do wyłączenia zapłonu (najbardziej mi prawdopodobne). Mimo iż praca silnika może trwać nawet i kilka dni pamięci nie są ponownie czytane do czasu wyłączenia zapłonu silnika (stacyjki).
3. Po załączeniu zapłonu, pozostają w pamięci ulotnej i kiedy (strzelam) zmieniają się warunki zewnętrzne (np załączenie klimatyzacji - dodatkowe obciążenie) lub wewnętrzne pracy silnika (zadziałanie jakiegoś czujnika, jakiś skrajnie błędny odczyt z czegoś, wewnętrzny błąd) są ponownie zaczytane z pamięci stałej a potem po wyłączeniu zapłonu.... itd.
4. Po załączeniu zapłonu, pozostają w pamięci ulotnej i systematycznie co jakiś czas są odświeżane np. co 5 minut albo co minute, co godzinę...
Wykluczam możliwość, że jest czytana non stop za każdym obrotem silnika czy zmianą położenia gazu itd... bo nie ma tak szybkich pamięci stałych (nieulotnych - eprom, eeprom, flash itd) oraz cykle odczytu są ograniczone (o zapisie nie wspominam, ale nie robi się tego zbyt często).
b) Czy jest możliwość zmuszenia "ręcznego" sterownika do wczytania map "na żywca" bez przerwania pracy silnika (podanie nowych map, sygnał zmiany (jakoś?) a potem wczytanie do bufora, napełnienie bufora a przepisanie do ram i praca na nowych mapach)?
Sterowniki z kilkoma mapami pracują w samochodach rajdowych i w ecu robionych na zamówienie (głównie do japońskich samochodów), gdzie mapy są przełączane na żywca.
pozd. Sas