.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 14:47:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: WYMIANA PASKA ROZRZĄDU
PostNapisane: 21.kwi.2005 20:47:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2005 20:33:02
Posty: 2
Wymieniam pasek rozrządu w silniku 2.3E (nie jest to moja pierwsza wymiana paska w życiu, jednakże robie to pierwszy raz w audi) i nie mogę znaleść znaku na dole, tj. do ustawienia tłoków. Góra, tj. znak do ustawienia zaworów jest widoczny. NIe wiem czy szukać znaku OT na kole zamachowym czy w innym miejscu. Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2005 06:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na kole pasowym tym najblizyj silnika masz naziecie a drugie jest na nadlewce na slilniku znajdziesz bez problemu.A rozrząd jest bezkolizyjny więc nic nie popsujesz.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2005 08:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Przepraszam bardzo że sie wtrącam ... ale czy w moim silniku tez jest bezkolizyjny? (2.2 KV)
I co to znaczy bezkolizyjny? Czyli jakie są skutki jak 'strzeli' pasek albo rolka?
Pozdrawiam

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2005 11:16:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
bezkolizyjny to znaczy że nie walną tłoki w zawory.Jeśli ci pasek strzeli to tylko staniesz i musisz zaholowac do mechaniora wymienić pasek.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2005 20:08:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cześć. Wymieniałem pasek tydzień temu. Ponieważ osiągi auta są w normie, uznałem, że stary pasek jest dobrze założony. Ustawiłem znaczek na kole wałka rozrządu i szukałem znaków na kole zamachowym (w wycięciu skrzyni b.). Coś tam się pokazało, ale niewygodnie się "leży" i to ogląda. Przestałem się tym przejmować. Oznaczyłem kredą kierunki obrotów i kolejność wszystkich pasków. Pasek zębaty zaznaczyłem razem z kołami pasowymi. Zdjąłem cały napinacz pompy wspomagania (w instrukcji pisali żeby odkręcić całą pompę - nie ruszać przewodów). Odkręciłem nakrętkę koła pasowego na wale - ciężko, miałem specjalną blokadę z wycięciem i duży klucz. Poluzowałem pompę wodną, delikatnie 3 śruby, bo zaczynaq lecieć płyn. Zdjąłem pasek razem z kołem pasowym wału. Przyłożyłem stary pasek do nowego - przeniosłem znaki kredą (policzyłem też ząbki). Założyłem nowy dokładnie tak smo jak stary - znaki kredą na kołach pokryły się ze znakami na pasku. Dokręcenie, osłony, odpalenie i wszystko OK. Czas ok. 1 godz. 30 min. Opis dotyczy Audi 100 86 r.
W serwisie Audi za wymianę zażyczyli sobie 1500 zł bo... wymienią rolki prowadzące. U mnie była jedna - sprawna.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 11:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
ok teraz pytanie dla fachowców jak ustawić naciąg paska rozrzadu przy dieslu nie majac specjalnego przyrządu.Tez kiedys sam wumienialem paski przy mojej niuni.Ale byla to benzyna 1,8 GTE a wczesniej 1,6 GLS wszystkie w modelu 80.Ateraz problem naczytalem sie szok.Nie chce ruszac rozrzadu jak nie bede wszystkiego wiedział.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 14:46:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Lake napisał(a):
W serwisie Audi za wymianę zażyczyli sobie 1500 zł bo... wymienią rolki prowadzące. U mnie była jedna - sprawna.



z tego co napisales, rozumiem iz zmieniles pasek , natomiast rolki napinacza, nie.. jezeli rozumiem dobrze, czyli tak jak napisalem, to nie zrobiles za dobrze ;) i ciekawe w jaki sposob oceniles czy rolka jest "dobra".... ??

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2005 19:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
To musiał być ciekawy serwis.
Ja we Wrocławiu dałem za wymiane (750zł komplet części 1rolka pasek i komplet na pompe ) + 300 zł robocizna. Mówimy tu o A6 C4 z 1997r AAT.
Mam gwarancje i w razie czego holowanie i nocleg za free za granicą i w polsce. I tak powinno się naprawiać samochód.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2005 06:39:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
W silniku KU jedyną rolką napinającą jest kółko napędu pompy wodnej. Brak luzu na łożysku i brak zużycia "ząbków" wystarczy do oceny, że wszystko działa. W serwisie nie pytali się jaki to silnik - cena była "ustalona".

Nie kalkuluje mi się płacenie za wymianę paska 750 zł, jeśli silnik po remoncie mogę kupić za 700 zł. Wolę ryzyko (minimalne zresztą).
Tak to bywa ze "starymi" samochodami (1986). Silnik kręci się pięknie, przy 6200 obr/min następuje odcięcie zapłonu (automat odśrodkowy) i na razie sie nie rozleciał.

Naciąg paska (silnik benzynowy, pewnie diesel też) w/g mojej książki-instrukcji - powinien dać się przekręcić najwyżej do 90 stopni (kciukiem i palcem wskazującym), na odcinku między kółkiem rozrządu, a pompą wodną.

Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2005 07:41:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Lake napisał(a):
W silniku KU jedyną rolką napinającą jest kółko napędu pompy wodnej. Brak luzu na łożysku i brak zużycia "ząbków" wystarczy do oceny, że wszystko działa.


to zmienia postac rzeczy, .. u mnie jest tak samo w WN.. :peace:

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2005 18:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
w benzynie tak jest że maksymalnie przekrecic kciukiem o90 stopni ale w dieslu gebels chce specjalny przyząd do sprawdzania naciągu paska.Czy zamiast tego przyządu można tak zrobić jak w benzynie.Prosze o sugestie.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: