Trudno to zdiagnozować, ale przeważnie leje uszczelka pod miską, żadko uszczelniacz wału, lecz tego nie odróżnisz. Gdy cieknie z wałka rozrządu wiadomo, upaprana pokrywa, trochę blok, i miska tylko z przodu silnika. Jeśli jest taka możliwość, to prawie wszystko o stanie silnika powie Ci pomiar kompresji.
Spodziewaj się że ten silnik będzie miał nalatane multum, chyba że był

niedawno

regenerowany ,wtedy można brać w ciemno.
Turbo - obserwuj węże z wyjścia, mają puchnąć po dodaniu ognia, turbina w tych modelach raczej nie gwizda/świszczy.
odpal silnik, chwyć za cięgno "gazu" i od samego dołu do końca dodawaj gazu, ale bardzo pomału, równocześnie wsłuchaj się we wszelkie odgłosy z silnika, jak również obadaj jak się zachowuje przy danej pr. obrotowej (czy trzęsie),przy około 2200obr. powinien delikatnie jakby sam przyspieszyć, musisz również rozróżnić odgłosy pochodzące od osprzętu. Patrz na batorego z tyłu.
co do skrzyń, zobacz w ruskiej etce.
powodzenia.
