Ramon1 napisał(a):
Czy w samochodzie wyposażonym we wspomaganie kierownicy kręcenie kierownicą w miejscu jest naganne? Czy może ten zakaz jest tylko pozostałością, elementem etykiety jak zwyczaj zabraniający gwizdania na jakiejkolwiek łódce?
Osobiście uważam że nie ma takiego manewru który wymagałby kręcenia w miejscu i zastanawiam się po co ludzie tak szorują oponami po asfalcie.
Czy to działa negatywnie na układ kierowniczy czy nie bardzo?
Panowie, spróbujcie namówić kierowcę autobusu lub ciężarówki do bawienia się kierownicą na postoju. Każdy wam powie, żeby spadać na drzewo i krzywo się przy tym popatrzy... A tam przecież kierownice chodzą lżej niż w osobówkach
Weźcie pod uwagę, ze na postoju w układzie kierowniczym panują zdecydowanie wieksze naprężenia i obciązenia, nie tylko gałek, drążków ale i przekładni (i pompy wspomagania jeżeli oczywiście jest). Oponami przejmowałbym się tu najmniej.
Inna kwestia, że faktycznie nie robi się tego na okrągło
