.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.cze.2025 07:22:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Olej na zimę....
PostNapisane: 15.lis.2005 10:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Jezdze sobie na 10W60 Valvo i tak sie zastanawiam czy nie przejsc na
zime na inny... czy w ogóle warto?

Poprzednie auto jezdzilo caly rok na 5W50 (Mobil1).

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 11:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Poza granicami naszego kraju jest normalną sprawą że na zimę stosuje się oleje o lepkości 5W lub 0W a na lato wraca się do olejów typu 10W lub 15W.Polscy kierowcy niestety zatrzymali się na etapie rozwoju olejów Turdus lub Lotos i to z reguły 15W40 i zdania zmieniać nie chcą.
Co do twojego autka to widzę że masz olej ,można by powiedzieć "wyczynowy" bo 10W60 spełnia bardzo wysokie normy i wytrzymuje dużo więcej niż zwykłe 10W40.
Nie mogę znaleść w tej chwili tabeli lepkość i temperatura olejów ale z tego co pamiętam olej 10W na zimę jest dobry.Nie ma w naszym klimacie aż takich niskich temperatur aby zaszła konieczność zalewania autka 5W.Jednak myślę że wlanie tego oleju nie powinno Ci zaszkodzić.
I jeszcze jedno.Niech zamilkną Ci którzy będą twierdzić za chwilę że wlanie syntetyka po półsyntetyku lub mineralnym sprawi że coś cię wypłucze i że będzie tragedia bo zawory zagrają.Ludzie przecież po to stworzono oleje syntetyczne aby czyściły i płukały silniki po olejach brudnych jakimi są oleje mineralne.Jeżeli zmiany w silniku są systematyczne i leje się olej dobrej marki to można zmieniać właściwości oleju nawet co miesiąc jeżeli nas na to stać.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 13:31:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Ludzie przecież po to stworzono oleje syntetyczne aby czyściły i płukały silniki po olejach brudnych jakimi są oleje mineralne
ale sie uśmiałem :D , nawet nie chce mi się z tym polemizować :diabel:

życze powodzenia

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:05:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
maciu, nic nie zmieniaj. Jeśli chcesz dobrze zrobić silnikowi, to wymiana oleju na wiosnę, i wymiana oleju na zimę przed pierwszymi mrozami. I cacy cycuś. Nie zapomnij o filtrach.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:07:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no tak chciałem zrobic ale wolałem jeszcze zapytać...

teraz mi zajmuje 10 minut rozgrzanie silnika w miescie obawiam sie
ze podczas mrozów sobie w drodze do pracy nie poszaleję :(

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:16:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
moje się nagrzewa po 20 km (znaczy do temp. oleju 90' , żeby poszaleć).

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:17:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Leo napisał(a):
moje się nagrzewa po 20 km (znaczy do temp. oleju 90' , żeby poszaleć).


dokładnie to miałem na myśli... woda to jest błysk... na pewno mniej niż
20km... nie zazdroszczę Leo :P chyba że pracujesz w innym mieście

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:22:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
do pracy mam 25 km :D ostatnie 5 - 10 km jest podrzędnymi zakrętami z masą zakrętów -> zabawa jest przednia i pozwala przeżyć pierwsze godziny w pracy ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:44:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Podłączę się z takim pytaniem -co zrobić z olejem który został mi po poprzedniej wymianie? Tzn chyba w marcu zmieniłem olej -zostało go trochę w czterolitrowej bańce, teraz zmieniłem znowu i mam kolejną bańkę w której zostało mi na dolewki prawie litr. Silnik nie bierze mi tyle żebym potrzbował więcej niż litr więc co zrobić z tym starszym? Wylać skoda no i nie ma gdzie żeby środowiska nie zapaskudzić. Trzymać nie ma gdzie bo piwnica już zapchana. Poza tym on się chyba też starzeje więc jak mi nagle będzie potrzebny za 3 lata to może już będzie do niczego? Tak w ogóle to Mobil S 10W40.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 14:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
syntetyk można zostawić zamkniętego na 3 lata. Minerał i półminerał niestety się starzeje, traci właściwości i jak zmieszasz ze świeżym olejem to maleją jego właściwości smarne. Niie ma niestety złotego środka.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2005 15:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Robo napisał(a):
Cytuj:
Ludzie przecież po to stworzono oleje syntetyczne aby czyściły i płukały silniki po olejach brudnych jakimi są oleje mineralne
ale sie uśmiałem :D , nawet nie chce mi się z tym polemizować :diabel:

życze powodzenia


Poczytaj trochę i przestań mnie irytować np to
http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/ ... enzyna.htm
wejdż w zakładkę Karta danych produktu dla oleju np ELF EXCELLIUM LDX 5W40 i poczytaj to może dowiesz się czegoś nowego na temat olejów innych niż hipol :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: