.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lis.2024 21:06:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 15:20:54 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8306
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
tarcza to ciężko na oko powiedzieć, u mnie wentylowane są
i moznaby podzielić na 3 warstwy: obszar wewn(a) obszar wentylowany(b) obszar zewn(c)
U mnie tak na oko z pamięci, (jak chcesz tpo pomierzę)
a = 8-11 mm
b = 7-10 mm
c = 8-11 mm
tarcza ma nalatane 7000 km

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2008 18:31:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Pozwolicie ze jeszcze jedno male pytanko zadam :d
Mianowicie jak odpalam autko z rana to zauwazylem ze przez pierwsze ok 2sek. slychac taki charakterystyczny glosniejszy klekot silnika... Mam rozumiec ze to przez to ze ta cala hydraulika jest pierwszy raz odpalana i tak jakby 'jest zimna' jeszcze dlatego tak slychac? :D Tak w ogole to powinno tak byc...?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 15:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
O chlopakiiiiiii...... :/ Co ja sie najezdzilem dzis przez ten lmm i typowego cwaniaka z serwisu BOSHA... Akcja wyglądała tak...:
Pojechalem z dobrymi checiami do Bosha ktory mi zalozyl felerny LMM (do konca sprawy twierdzil ze orginal :peace: ) aby grzecznie go zamienil na sprawny...
Wiec zaproponowal podmienic LMM na jakis z półki i on sprawdzi i porówna pomiary tych obu robiąc diagnostyke w miejscu gazując auto... :/ I sie okazalo ze autko na tym LMM z półki tez nie jedzie :rotfl: (nie udalo mu sie mi wcisnąć nastepnej podróby) - wg niego orginalu :peace: Wiec wtedy obnizyl moc turbo wg niego teraz mierzy 1650 i tak powinno byc... :| To tez nic nie dalo tylko tyle ze nie wpadala w tryb awaryjny. I na koncu wizyty stwierdzil ze dziwgienki spadly (bo mechanik tak slyszy ze strasznie glosno chodzi :diabel: ) i odeslal mnie abym podniosl dekle i sprawdzil i wtedy przyjechal jeszcze raz :):

Pojechalem wiec do innego serwisu BOSHA w innym miescie z zamiarem zdjecia dekli lub umowienia sie na termin. Ale stwierdzil ze silnik jest w jak najlepszej kondycji. A jak mu opowiedzialem calą historie z poprzednim serwisem to sie usmial i wziął do roboty :d
Pierwsze co podpiał mnie i sprawdzilismy lmm W CZASIE JAZDY :!: To juz wiedzialem ze mam do czynienia z fachowcem :) I ewidentnie stwierdzil ze poprzedni lmm jest podróbą lub regenerowany.
Koniec koncow wymienil LMM (u nas 609zl :) ) i autko smiga jak marzenie (dal rok gwarancj)i i przy okazji wymienil filtr powietrza (specjalnie jechala jego zona po ten filtr do sklepu w ktorym zaopatrują sie w pewne rzeczy) :) FILTR ORGINAL ;)
I zaraz po wymianie pojechalem do pierwszego serwisu i zarządałem zwrotu kasy (oburzenie i opór był niesamowity ale koles wiedzial ze nie wygra i kase zwrócił 400zl -taka wg niego byla wtedy...3miechy temu... cena lmm ale juz sie niechcialem dalej spierac i wzialem te 400) zegnając sie ze mną ot tak...od niechcenia :diabel: Sumasumarum sam sie wkopał :diabel: bo gdyby mnie nie odesłał zebym sprawdzil hydraulike nie wymienil bym lmm gdzie indziej i pewnie dalej bym sie z nim użerał... :/
Odme juz zamowilem (oczywiscie w tym drugim serwisie ;) )i wymienie za tydzien wiec wtedy wrzuce logi do ostatecznego wglądu :)

Napisze jeszcze w niepolecanych u kogo to byl taki problem (i co sie okazalo to nie ja pierwszy-koles chcial sie nawet sądzic z jednym ze swoich klientów :peace: )

Sorki za taki wywód ale musialem bo stracilem przez tego gnoja caly dzien i narobilem ok 100km... :/

pozdrawiam serdecznie :)

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 16:32:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Kris0181 napisał(a):
Pozwolicie ze jeszcze jedno male pytanko zadam :d
Mianowicie jak odpalam autko z rana to zauwazylem ze przez pierwsze ok 2sek. slychac taki charakterystyczny glosniejszy klekot silnika... Mam rozumiec ze to przez to ze ta cala hydraulika jest pierwszy raz odpalana i tak jakby 'jest zimna' jeszcze dlatego tak slychac? :D Tak w ogole to powinno tak byc...?

Kolego u mnie jest dokładnie tak samo jak auto postoi noc. Przy odpaleniu przez moment słychać takie coś jak opisałeś.
Tutaj macie film jak to wygląda.
http://pl.youtube.com/watch?v=n6TitaS4K74

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 16:39:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
U Ciebie Levuss ten chwilowy hałas glosniej slychac niz u mnie...
Ale nie dowiedzialem sie jeszcze o co chodzi...a i tez kurczęĘ zapomnialem sie spytac w serwisie od czego to zalezy...
Moim skromnym zdaniem to przez to ze przez tą krótką chwilę rano rozprowadza sie olej do hydrauliki i dlatego glosniej chodzi tak jakby przez chwilę 'na sucho'... i raczej to normalne... dobrze mysle...?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 16:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Kris0181 napisał(a):
U Ciebie Levuss ten chwilowy hałas glosniej slychac niz u mnie...
Ale nie dowiedzialem sie jeszcze o co chodzi...a i tez kurczęĘ zapomnialem sie spytac w serwisie od czego to zalezy...
Moim skromnym zdaniem to przez to ze przez tą krótką chwilę rano rozprowadza sie olej do hydrauliki i dlatego glosniej chodzi tak jakby przez chwilę 'na sucho'... i raczej to normalne... dobrze mysle...?

Być może i głośniej film był nagrywany przy ok 2stopni. Teraz jak jest ciepło i rado odpalam samochód to jest to dużo cichsze aniżeli zimą. Być może tak jak mówisz ma to związek z olejem. Mam nadzieję, że nie jest to nic złego i chętnie usłyszałbym odpowiedź jakiegoś guru na ten temat.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 17:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris0181 napisał(a):
Wiec wtedy obnizyl moc turbo wg niego teraz mierzy 1650 i tak powinno byc... :|



czy mógłbyś to rozwinąć? :|
[aż zrobiło mi się zimno na myśl, że mógł regulować sztangę...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 17:37:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
meszrum napisał(a):
Kris0181 napisał(a):
Wiec wtedy obnizyl moc turbo wg niego teraz mierzy 1650 i tak powinno byc... :|



czy mógłbyś to rozwinąć? :|
[aż zrobiło mi się zimno na myśl, że mógł regulować sztangę...]

no ja tez myslalem ze go popierd***ło... :/ :/ :/ ale jak go dobrze zrozumialem to wlasnie tym regulowal... jesli mozna tym obnizyc cisnienie w turbo...? :|
moge ją jakos na poprzednie,prawidlowe miejsce sciagnac...? :|

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 17:50:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris0181 napisał(a):
meszrum napisał(a):
Kris0181 napisał(a):
Wiec wtedy obnizyl moc turbo wg niego teraz mierzy 1650 i tak powinno byc... :|



czy mógłbyś to rozwinąć? :|
[aż zrobiło mi się zimno na myśl, że mógł regulować sztangę...]

no ja tez myslalem ze go popierd***ło... :/ :/ :/ ale jak go dobrze zrozumialem to wlasnie tym regulowal... jesli mozna tym obnizyc cisnienie w turbo...? :|
moge ją jakos na poprzednie,prawidlowe miejsce sciagnac...? :|


nie, bez wyjmowania turbo nie przywrócisz ustawień fabrycznych.
zrób logi 011dN jeszcze dziś - zobaczymy, co zrobił [i czy w ogóle].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 17:55:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
no to koles ostro przesadzil.... :< :/ 'serwis bosh' ku*wa od siedmiu bolesci...
jakies oplakane skutki mogą byc...?
po 21 wrzuce logi

EDIT: Wrzuce dopiero jutro bo mam jak na złość problemy z lapkiem... :/

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 22:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris0181 napisał(a):
jakies oplakane skutki mogą byc...?


opłakane nie, lecz dosyć złośliwe.
może być też tak, że wszystko jest OK [mechanik sprzedał kit].

...lecz by wiedzieć powyższe, musimy zobaczyć logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2008 23:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Kris0181 z tym głośniejszym klekotem silnika zaraz po nocnym starcie jest wszystko ok. meszrum mnie uspokoił i(dzięki za odpowiedź)

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 09:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Wreszcie dalem rade wrzucic :) ...moj komp odchodzi powoli do krainy wiecznych łowów... :/
LOG 011dN
Obrazek

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 10:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris0181 napisał(a):
Wreszcie dalem rade wrzucic :) ...moj komp odchodzi powoli do krainy wiecznych łowów... :/
LOG 011dN
Obrazek


:|
rzeczywiście regulował sztangę... zastrzeliłbym go.
kolejny dekiel naprawiający V6.

przed: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 292cb.html
po: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ce2b2.html

z logów wynika, że znacznie osłabiła ta regulacja dół. nie masz OB, auto jest mniej zrywne w okolicach 2000 rpm.

nie odpuść tego i spraw by mechanik zapłacił za ponowną regulację turbiny w zakładzie robiącym Garretty.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 01.maja.2008 10:37:03 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 10:07:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
kurcze... :/ z nim to bedzie problem bo tak na siebie naskoczylismy ze teraz jak mnie zobaczy to wyrzuci jak jeszcze nie zdążę wejsc do 'zakladu'... :/ A ile taka regulacja by kosztowala jak bym dal innemu mechanikowi...? On to zrobi czy musi do Garretty oddac...?

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 10:10:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kris0181 napisał(a):
On to zrobi czy musi do Garretty oddac...?


Sami spróbujemy to zrobić (jeśli chcesz). Wstaw tylko jeszcze statyczne: 000 i 011.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 10:16:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2007 11:48:58
Posty: 518
Lokalizacja: Mazuren
Tylko to jest tak ze on przestawienie tlumaczyl tym ze wyskakuje blad czujnika cisnienia w dolocie (u niego bodajze 023F czy cos takiego... a u mnie 0575)
To jak przywroce sztange na miejsce to nie pokaze mi sie znow ten błąd...?

Z logami to nie bedzie tak szybko bo musze lapka znow pozyczyc :/ ale postaram sie.

_________________
A6 C5 Avant 2.5TDi AKN
Coupé B3 2.3 NG Black było-kaputt :(
Jest kolejne Coupé B3 2.2T MC+++ :)
Coupé Quattro B3 2.2T MC+++
:diabel:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 10:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kris0181 napisał(a):
Tylko to jest tak ze on przestawienie tlumaczyl tym ze wyskakuje blad czujnika cisnienia w dolocie (u niego bodajze 023F czy cos takiego... a u mnie 0575)
To jak przywroce sztange na miejsce to nie pokaze mi sie znow ten błąd...?

Z logami to nie bedzie tak szybko bo musze lapka znow pozyczyc :/ ale postaram sie.


regulacja długości sztangi nie jest formą naprawy usterki skutkującej błędem 00575.
przyczyn 00575 jest bardzo wiele.

musisz naprawić to, co rozregulował mechanik.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 10:56:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kris0181 napisał(a):
Tylko to jest tak ze on przestawienie tlumaczyl tym ze wyskakuje blad czujnika cisnienia w dolocie (u niego bodajze 023F czy cos takiego... a u mnie 0575)


Na Twoim miejscu - do tego druciarza więcej bym nie pojechał. Wątpię żebyś cokolwiek jeszcze od niego wyegzekwował, a pod maskę nie powinieneś go wpuszczać pod żadnym pozorem.

Kris0181 napisał(a):
To jak przywroce sztange na miejsce to nie pokaze mi sie znow ten błąd...?


To nie jest (IMHO) prawidłowy tok rozumowania, bo jeżeli przyczyną 00575 jest np. zapchana "odma", to za chwilę dojdziemy do takich absurdów, że najlepszym wyjściem na pozbycie się błędu będzie całkowite wymontowanie sprężarki :): ;) ... .

Jeżeli (??) nie uporałeś się dotąd z odmą - zachodzi prawdopodobieństwo, że:
- zaburzona dynamika gazów wydechowych "napędza" wirnik turbiny w sposób niekontrolowany i nadmierny - generując tym samym 00575
- zanika smarowanie łożysk wirnika w turbinie, co w żadnym razie nie generuje błędu 00575 ale w tempie ekspresowym wykańcza "ośkę" wirnika (czyli regeneracja sprężarki w specjalistycznym zakładzie może okazać się koniecznością
- ponadto zapchana odma wstrzymuje smarowanie hydrauliki zaworowej (wałki !!!) ale to nie ma związku z aktualnym tematem

Reasumując - prawidłowe działanie sprężarki jest uwarunkowane nie tylko właściwą regulacją sztangi ale również sprawnością innych podzespołów. Skoro więc jesteś pewny, że instalacja podciśnienia działa prawidłowo, to zostaje sprawa "odmy". Najbardziej profi byłoby pomierzyć kompresję/dekompresję w skrzyni korbowej ale wstępnie możesz samodzielnie ustalić stan odmy - wykręcając korek wlewu oleju na rozgrzanym silniku (nie powinno być żadnego syknięcia, nie powinno "buchać" żadne ciśnienie, poszukaj w archiwum - było o tym wiele razy).

Kris0181 napisał(a):
Z logami to nie bedzie tak szybko bo musze lapka znow pozyczyc :/ ale postaram sie.


OK, z logami narazie odpuść - dopóki nie uporasz się ze sprawdzeniem (i/lub wymianą) odmy.
Jeżeli jednak odma jest już zmieniona (sprawdzona), to logi 000 i 011 (statyczne) będą nieodzowne do w miarę poprawnego przywrócenia regulacji turbo.
Jeżeli udałoby się nam ustawić (w miarę poprawnie) turbinę via internet a błąd 00575 powróci, to będzie znaczyło, że regeneracja sprężarki i tak jest konieczna ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2008 12:22:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja dam jeszcze taką głupią możliwość rozwiązania "problemu sztangi". Jeżeli pozostały ślady farby na sztandze i nakrętce, to spróbuj ustawić ją "po śladach"
Zawsze coś lepiej będzie...

A Panu z Bosch service - pogratulować inwencji twórczej... :/

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: