SzymekB napisał(a):
Chciałem tylko powiedziec ,że benzyna juz wielkiej przewagi nie ma a nawet jest wręcz odwrotnie.
Tu się troszkę nie zgodzę.
Zauważ, że nadal w większości porównań bierze się pod uwagę turbo diesla i wolnossącą benzynę.
Biorąc pod uwagę oba rodzaje jednostek i obie doładowane wydaje mi się, że benzynka jest do przodu i to nieźle

Megster napisał(a):
Popularność diesli bierze się przede wszystkim z ekonomicznego aspektu. Gdyby koszty utrzymania były identyczne, to myślę, że dużo osób przesiadłoby się na benzynę. Łącznie ze mną.
Tu też bym polemizował
Ta ekonomiczność to tylko mniejsze spalanie.
Jak masz cokolwiek zrobić w dieslu np. rozrząd to okazuje się, że nie jest już taki ekonomiczny.
Pomijając fakt, że niecierpię klekotów (zaraz zostanę zlińczowany

) to sporo przeanalizowałem temat, miedzy innymi z wujkiem swoim który ma w firmie koło 20 samochodów - Octavie i Focusy zarówno w benzynie jak i w dieslu.
Mniej więcej ta mini flota

ma 4 lata i diesle w utrzymaniu są o wiele droższe.
Mówię o całkowitym koszcie utrzymania, łącznie z serwisem, ubezpieczeniem etc.
Zaraz pewnie gromy na mnie polecą ale cóż - każdy chyba ma prawo do swojego zdania
Droższe od 1,9TDi to chyba tylko eSki są bo nawet 2,8 w benzynce jest ekonomiczniejszy w utrzymaniu
