| 
					
						 Jak ktoś nie wie co to jest  powinien to przeczytać.Warto zwrócić uwage na liste startową  Dywizji 1:
 
 
 Pięćdziesięciu kierowców znalazło się ostatecznie na liście zgłoszeń IX rundy Mistrzostw Europy Rallycross. Zawody odbędą się w dniach 20-21 września na torze w Słomczynie koło Grójca, a Automobilklub Rzemieślnik już po raz czwarty będzie organizatorem jednej z rund MERC. 
 
 Emocji na polskim torze nie powinno zabraknąć. Polska runda Mistrzostw Europy została w ubiegłym roku bardzo wysoko oceniona zarówno przez europejskie władze rallycrossu jak i przez samych kierowców. Zawodnicy chętnie przyjeżdżają do Polski, tym bardziej, że zbliżające się zawody będą już przedostatnią tegoroczną rundą MERC. 
 
 Rallycross jest jedną z najmłodszych dyscyplin sportu samochodowego. Pierwsze „zapisy” dotyczące rallycrossu sięgają zaledwie 1967 roku. Wtedy to w Anglii odbyły się pierwsze, bardzo prowizoryczne zawody. Na Wyspach Brytyjskich szalała epidemia pryszczycy i organizatorzy byli zmuszeni odwołać Rajd RAC. Ponieważ jego uczestnicy pojawili się już w Anglii, zorganizowano dla nich wyścig na krótkiej, zamkniętej trasie o zróżnicowanej nawierzchni (szuter, asfalt, beton). 
 
 Towarzyskie zawody okazały się sukcesem i podobały się zarówno kierowcom, jak i kibicom, którzy w jednym miejscu mogli oglądać niezwykle widowiskowe i techniczne przejazdy swoich ulubieńców. Rozwój rallycrossu nastąpił więc bardzo szybko - od 1973 zaczęto rozgrywać Mistrzostwa Europy w tej dyscyplinie, które odbywają się do dziś. Co ciekawe, rallycross nie zdobył dużej popularności poza Europą. W dalszym ciągu Mistrzostwa Starego Kontynentu są zawodami najwyższej rangi w tej dyscyplinie (nie rozgrywa się Mistrzostw Świata), a czołowi zawodnicy rallycrossowi wywodzą się z Francji, Belgii, Szwecji, Norwegii czy Niemiec. 
 
 W Polsce rallycross pojawił się w 1994, kiedy to w Słomczynie rozpoczęła się budowa prowizorycznego jeszcze toru. Rok później odbył się pierwszy cykl imprez zaliczanych do Mistrzostw Polski. Z roku na rok popularność dyscypliny rosła, zarówno wśród kibiców jak i zawodników. W 2000 roku sukcesem zakończyły się starania Automobilklubu Rzemieślnik o prawo organizacji jednej rund Mistrzostw Europy. We wrześniu na słomczyńskim torze pojawiła się czołówka tego sportu. Zawody zakończyły się sukcesem i klub otrzymał prawo ich organizacji również w 2001 roku a później także w roku 2002. Wysokie noty dla polskich zawodów spowodowały, że w tym roku w Słomczynie znów będziemy gościć europejską czołówkę a zawody odbędą się w dniach 20-21 września. W trzech dywizjach na torze rywalizować będzie w sumie 50 zawodników z najbardziej chyba znanymi, Szwedami  Kenethem Hansenem i Perem Eklundem na czele. Wśród rywalizujących kierowców nie zabraknie również Polaków. W najsilniejszej Dywizji 1 swoich szans poszuka mistrz Polski w klasie 4 Bohdan Ludwiczak (Ford Focus). W zmaganiach towarzyszyć mu będą Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer), Marcin Wicik (Ford Eskort), Grzegorz Kalinecki (Lancia Delta),  Janusz Pszech (Audi S2), Jacek Lesiak (Nissan  Sunny) i Zygmunt Stanek (CC Turbo). Duże nadzieje polscy kibice mogą wiązać również z rywalizacją w Dywizji 1A. Do boju ruszy tutaj bowiem Krzysztof Groblewski (VW Polo), ubiegłoroczny wicemistrz Europy i zwycięzca poprzedniej, VIII rundy MERC. Wspierać go będzie również Marcin Laskowski (Peugeot 106), który bez problemów wywalczył w tym sezonie tytuł mistrza Polski w klasie 3 i rozważa możliwość startów w pełnym cyklu przyszłorocznych mistrzostw Europy. Swoich sił w walce z renomowanymi rywalami spróbują również Mikołaj Kasiborski (Ford Fiesta), Piotr Trzciński (Suzuki Swift) i Michał Guranowski (VW Golf). Skład Polaków podczas IX rundy MERC uzupełni zgłoszony w Dywizji 2 Artur Ryziński (Citroen Saxo). 
 
 - Jesteśmy mile zaskoczeni i zaszczyceni, że będziemy gościć u nas całą europejską czołówkę. Dlatego też staramy się, żeby nasze zawody jak zwykle były przyjazne i atrakcyjne. Liczymy również na to, że nasi reprezentanci dostarczą nam wielu miłych chwil. Zapraszam wszystkich, żeby przyjechali zobaczyć to na własne oczy – powiedział przed zawodami w Słomczynie prezes Automobilklubu Rzemieślnik Piotr Tonderski. 
 
 Oprócz rywalizacji o punkty mistrzostw Europy na torze zobaczymy również walkę w specjalnych biegach handicupowych tak zwanej klasy narodowej. W biegach kwalifikacyjnych pojawią się najlepsi kierowcy dwóch klas znanych z Mistrzostw Polski Rallycross – klasy 1 (Fiat 126) i klasy 2 (Fiat Cinquecento i Seicento Sporting). Sześciu najlepszych z każdej z tych klas wystartuje w finale, rozgrywanym na zasadzie biegu handicupowego. Oznacza to, że zawodnicy ze słabszej klasy wyruszą na tor wcześniej. Kilkanaście sekund później pojadą zawodnicy klasy silniejszej a zwycięzcą zostanie kierowca, który jako pierwszy minie linię mety. 
 
 Organizatorzy IX rundy Mistrzostw Europy Rallycross zadbali również o stronę poza sportową i przygotowali wiele imprez towarzyszących dla kibiców. Podobnie jak w latach ubiegłych dwudniowa impreza będzie miała charakter wspaniałego, motoryzacyjnego pikniku, na który gorąco zapraszamy. 
 
 IX RUNDA MISTRZOSTW EUROPY RALLYCROSS – HARMONOGRAM ZAWODÓW 
 
 Sobota 20.09.2003: 
 11:00 - 12:30 Trening Wolny (2x3 okrążenia) 
 13:00 Odprawa Kierowców 
 13:30 - 15:00 Trening Oficjalny (1x3 okrążenia) 
 15:30 I bieg kwalifikacyjny 
 
 Niedziela 21.09.2003: 
 09:00 - 10:00 rozgrzewka (1x3 okrążenia) 
 10:15 - II bieg kwalifikacyjny 
 12:15 - Prezentacja zawodników 
 13:15 - III bieg kwalifikacyjny 
 15:00 - biegi finałowe 
 18:00 - Oficjalne rozdanie nagród - namiot VIP, Park Maszyn 
 
 OFICJALNA LISTA ZGŁOSZEŃ: 
 
 DIV.1 
 1. Kenneth Hansen /Citroen Sweden/ Citroen Xsara (S) 
 2. Per Eklund Clarion Team Europe/ Saab 9.3 (S) 
 3. Pavel Koutny /Czech National Team/ Ford Focus WRC (CZ) 
 4. Jos Kuypers /Jos Kuypers/ Ford Focus RS (NL) 
 5. Lars Larsson /Toveksbil/ Audi A 4 (S) 
 6. Michael Jernberg /Michael Jernberg/ Ford Focus (S) 
 7. Jean - Luc Pailler /Jean - Luc Pailler/ Peugeot 206 (F) 
 8. Ludvig Hunsbedt /Ludvig Hunsbedt/ Ford Focus RS (N) 
 9. Morten Bermingrud /Morten Bermingrud/ Citroen Xsara (N) 
 10. Milan Schmied /Autoklub Ceske Budejovice/ Ford Focus (CZ) 
 11. Per Johansson /Skelleftea Promotion AB/ Hyundai Accent (S) 
 12. Bohdan Ludwiczak /Bohdan Ludwiczak/ Ford Focus PL 
 13. Mariusz Stec /Mariusz Stec/ Mitsubishi Lancer EVO VI (PL) 
 14. Janusz Pszech /Janusz Pszech/ Audi S-2 (PL) 
 15. Grzegorz Kalinecki /Grzegorz kalinecki/ Lancia Delta Int. (PL) 
 16. Marcin Wicik /Marcin Wicik/ Ford Escort Cosw. (PL) 
 17. Jacek Lesiak /Jacek Lesiak/ Nissan Sunny GT (PL) 
 18. Gyorgy Fodor /Fahrer Racing Club/ Toyota Carina E T4 (H) 
 19. Otakar Vyborny /Czech National Team/ Ford Focus (CZ) 
 20. Zygmunt Stanek /Zygmunt Stanek/ Fiat CC (PL) 
 
 DIV1A 
 1. Jaroslav Kalny /Czech National Team/ Peugeot 206 (CZ) 
 2. Vaclav Veverka /Czech National Team/ Peugeot 106 (CZ) 
 3. Milan Peruth /Czech National Team/ VW Polo (CZ) 
 4. Pascal Sutherland /O.T.R.T./ Ford Fiesta (NL) 
 5. Harrie Deelen /Harrie Deelen/ Opel Corsa B (NL) 
 6. Rene Coste /Rene Coste/ Honda Civic (D) 
 7. Tomas Kotek /AMK Delta Autosport/ Skoda Felicia (CZ) 
 8. Zdenek Ćermak /Devil Racing Team/ Skoda Fabia (CZ) 
 9. Mike Lunenburg /Mike Lunenburg/ Citroen Saxo (NL) 
 10. Richard Forster /Remus Racing/ Citroen AX GTI (A) 
 11. Marcin Laskowski /Marcin Laskowski/ Peugeot 106 Maxi (PL) 
 12. Mikołaj Kasiborski /Mikołaj Kasiborski/ Ford Fiesta (PL) 
 13. Piotr Trzciński /Piotr Trzciński/ Suzuki Swift (PL) 
 14. Michał Guranowski /Michał Guranowski/ VW Golf (PL) 
 15. Krzysztof Groblewski /Krzysztof Groblewski/ VW Polo (PL) 
 16. Ernestas Staponkus /Sport Club Tornadas/ VAZ 21083 (LT) 
 
 DIV2 
 1. Ronny Scheveneels /O.T.R.T./ VW Golf III 16V (B) 
 2. Guttorm Lindefjell /Guttorm Lindefjell/ Opel Astra OPC (N) 
 3. Harald Sachweh /Harald Sachweh/ Opel Astra OPC (N) 
 4. Marcus Nilsson /TK Traktordelar/ Peugeot 306 Gti (S) 
 5. Roman Castoral /Czech National Team/ Opel Astra OPC (CZ) 
 6. Pavel Novotny /Czech National Team/ Citroen Xsara (CZ) 
 7. Jussi Pinomaki /Renault Team Finland/ Renault Clio Sport (FIN) 
 8. Pavel Novotny Junior /Czech National Team/ Citroen Xsara (CZ) 
 9. Andy Martin /Duindistel / Honda Civic Type R (B) 
 10. Jimmy Farsbo /Team Farsbo Motorsport/ Peugeot 306 GT i (S) 
 11. Artur Ryziński /Artur Ryziński/ Citroen Saxo VTS (PL) 
 12. Patrick van Mechelen /O.T.R.T./ Opel Astra (B) 
 13. Mikael Karlsson /Mikael Karlsson/ Opel Astra (S) 
 14. Marcel Snoeijers /Marcel Snoeijers/ Renault Clio (NL) 
 
 Czołówka klasyfikacji ME przed eliminacją w Słomczynie: 
 
 Div1 
 1. Kenneth Hanssen (S) Citroën Xsara WRC - 134 
 2. Per Eklund (S) Saab 9-3 T16 - 108 
 3. Jean Luc Pailler (F) Peugeot 206 WRC - 100 
 4. Ludvig Hunsbedt (N) Ford Focus WRC - 95 
 5. Jos Kuypers (NL) Ford Focus WRC - 87 
 6. Lars Larsson (S) Audi A4 quattro - 78 
 7. Sverre Isachsen (N) Ford Focus 42 - 73 
 8. Morten Bermingrud (N) Citroën Xara - 65 
 9. Michael Jernberg (S) Ford Focus - 65 
 10. Pavel Koutny (CZ) Ford Focus WRC - 38 
 
 Div1A 
 1. Kalny Jaroslav CZ Peugeot - 112 
 2. Ron Snoeck NL Seat Ibiza - 83 
 3. Groblewski Krzysztof PL VW Polo 16V - 80 
 4. Verveca Vaclav CZ Peugeot 106 - 70 
 5. Peruth Milan CZ VW Polo 16V - 61 
 6. Kotek Tomas CZ Skoda Felicia - 55 
 7. Davy Van den Branden B Citroën Saxo VTS - 42 
 8. Mike Lunenburg NL Citroën Saxo VTS - 32 
 9. Ronny Larsson S Peugeot - 29 
 10. Rene Coste D Honda Civic - 28 
 
 Div2 
 1. Jussi Pinomäki Fin Renault Clio RS - 111 
 2. Guttorm Lindefjell N Opel Astra OPC - 101 
 3. Harold Sachweh N Opel Astra OPC - 92 
 4. Marcus Nilsson S Peugeot 306 S16 - 78 
 5. Andy Martin B Honda Civic Type-R - 72 
 6. Ronny Scheveneels B VW Golf III - 69 
 7. Pavel Novotny CZ Citroën Xara VTS - 67 
 8. Raman Castoral CZ Seat Ibiza Cupra - 58 
 9. Marcel Snoeijers NL Renault Clio - 45 
 10. Marc Jan Vlassak NL Opel Astra OPC - 33 
					
						 _________________ 99-01 Kadett 1,6 01-03 Astra 1,6 16 03-04 Coupe 2,8Q  04-05 S4 2,2T  04-05 Punto Jtd  05-05 B4 Tdi Avant  05-06 GTI edition 94` 06-08Honda civic VTI eg9 08-08 Skoda Fabia  08-08 VW golf 1J0 09-09 SKODA Fabia 5J 10-11 Skoda Octavia RS 11-13 Skoda Superb 13-14 Skoda Octavia 1Z obecnie Audi A6 C5 1.8T
					
  
						
					 |