.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

zmiana B4 na A4
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=10452
Strona 1 z 3

Autor:  MarioBeer [ 02.gru.2004 23:39:29 ]
Tytuł:  zmiana B4 na A4

Postanowiłem zmienić model niuni i przesiąść się z B4 do A4.
Myślę o A4 z roku 96-97.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?
Jakie były montowane w A4 silniki?
Lepszy silnik diesla czy benzyna?
Jakię są najczęstsze usterki w A4?
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?

Autor:  Hugo [ 02.gru.2004 23:50:03 ]
Tytuł: 

Wszystko było.Szukaczka twoim przyjacielem ;)

Autor:  BiLu [ 03.gru.2004 00:06:51 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

MarioBeer napisał(a):
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?

nie :diabel:

MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

1,6 1,8 1,8t 1,9tdi 1,9di 2,5tdi 2,6 2,8 podluzne :P

MarioBeer napisał(a):
Jakię są najczęstsze usterki w A4?

zawieszenie ;)

MarioBeer napisał(a):
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?

w ingolstadt :):
poza tym zbyt plastikowe wydaje sie byc w srodku - zwlaszcza biedne wersje

Autor:  spanky [ 03.gru.2004 01:32:45 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

Bilu napisał(a):
MarioBeer napisał(a):
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?

nie :diabel:

MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

1,6 1,8 1,8t 1,9tdi 1,9di 2,5tdi 2,6 2,8 podluzne :P

MarioBeer napisał(a):
Jakię są najczęstsze usterki w A4?

zawieszenie ;)

MarioBeer napisał(a):
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?

w ingolstadt :):
poza tym zbyt plastikowe wydaje sie byc w srodku - zwlaszcza biedne wersje

a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....

Autor:  maciekmpl [ 03.gru.2004 01:38:32 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

MarioBeer napisał(a):
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?


Tak. Moim zdaniem wygląda lepiej niż B4. W końcu B4 nie jest produkowane już 10 lat, a B5 od tylko chyba 3. Ja się co prawda przesiadłem z B3, ale komfort jazdy i zachowanie w zakrętach jest nieporównywalnie lepsze. Wnętrze jest o niebo ładniejsze niż w B3 - B4, ale de gustibus....


MarioBeer napisał(a):
Jakię są najczęstsze usterki w A4?


Podobno zawieszenie, ale ja jeszcze nie doświadczyłem tego. Przez pół roku, poza przeglądem, i wymianą klocków z tyłu jedyną "awarią" były zapieczone tylne hamulce - ale specjalnie napisałem to w cudzysłowie, bo wynikało to z faktu, że ten akurat samochód więcej stał niż jeździł i nikt mu chyba hamulców nie czyścił. Drugą rzeczą, jeszcze nie zrobioną, jest wskaźnik poziomu paliwa, w którym rezerwa się zapala jak w zbiorniku jest jeszcze 20 l paliwa - ktoś inny też niedawno na wskaźnik narzekał. Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.

MarioBeer napisał(a):
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?


Konstruując bagażnik - jest mały jak cholera i płytki.

Oprócz tego chyba jednak nie warto kupować wersji 1.6. Niby ma 101 KM ale nie czuć tego. Ma krótką skrzynię i żeby jechać trzeba nieźle deptać. W porównaniu nawet z B3 1.8 90 KM ma wyższe obroty przy takich samych prędkościach, więc jest głośniejszy, a w każdym razie ja mam takie wrażenie. Pali więcej niż B3 1.8 o ok 1 - 1.5 l/100 km, (ostatnie tankowanie 400 km na trasie Lublin - Dęblin i ok 190 po Lublinie - 8,97 l/100 km - B3 w takich warunkach paliło mi 7,9 - 8,2) ale to może być kwestia klimatronica, którego nie nadużywam. Jakbym miał dziś kupować, to szukałbym 1.8, albo 1.8 T, dieslem nigdy nie jeździłem, więc nie mam zdania.
Oprócz tego składka na AC jest dużo większa, bo wartość samochodu wyższa - a bez AC strach, że Ci podprowadzą.

To tyle. Now the choice is yours. :)
M

Autor:  maciu [ 03.gru.2004 09:41:39 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

spanky napisał(a):
a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....


a rogal to co ma? :P

za to ja nie wiedziałem że było 2.5... że sie zmieściło

Autor:  BiLu [ 03.gru.2004 10:42:30 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

eomaciu napisał(a):
spanky napisał(a):
a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....


a rogal to co ma? :P

za to ja nie wiedziałem że było 2.5... że sie zmieściło

rogalotti ma tdi a nie di ;)

Autor:  maciekmpl [ 03.gru.2004 10:47:31 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

Silniki i wersje:

A 4 I 1.6

A 4 I 1.8

A 4 I 1.8 QUATTRO Avant

A 4 I 1.8 T

A 4 I 1.8 T Avant

A 4 I 1.8 T QUATTRO

A 4 I 1.9 TDI

A 4 I 1.9 TDI A

A 4 I 1.9 TDI Avant

A 4 I 2.4 QUATTRO

A 4 I 2.4 QUATTRO Avant

A 4 I 2.5 TDI V6 Avant

A 4 I 2.6 Avant

A 4 I 2.6 QUATTRO

A 4 I 2.7 T Avant

A 4 I 2.8

A 4 I 2.8 30V A

A 4 I 2.8 30V QUATTRO

A 4 I 2.8 QUATTRO

A 4 I FL 1.6

A 4 I FL 1.6 Avant

A 4 I FL 1.8

A 4 I FL 1.8 T Avant

A 4 I FL 1.9 TDI (110)

A 4 I FL 1.9 TDI (90)

A 4 I FL 1.9 TDI Avant

A 4 I FL 1.9 TDI PD A Avant

A 4 I FL 1.9 TDI QUATTRO

A 4 I FL 2.4 QUATTRO

A 4 I FL 2.4 QUATTRO Avant

A 4 I FL 2.5 TDI V6

A 4 I FL 2.8 A Avant

A 4 I FL 2.8 30V QUATTRO A

Na odpowiedzialność:

http://www.autoera.dt.pl/rodzina.php3?show=aua4

Niektóre wersje się powtarzają, bo "I" - przed face-liftingiem, a "FL" - po faceliftingu.
M

Autor:  Baskecior [ 03.gru.2004 10:48:08 ]
Tytuł: 

Kolejna dyskusja nt wyższosci... :P

Autor:  maciu [ 03.gru.2004 10:48:14 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?

Autor:  maciekmpl [ 03.gru.2004 10:56:47 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

eomaciu napisał(a):
maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?


Na 4 dysze działały 2. Pogrzebałem igłą - pomogło na parę dni. Przy okazji wymiany klocków poprosiłem mechanika, żeby te spryskiwacze wyjął i sprężarką przedmuchał - pomogło może na 2-3 tygodnie. Teraz znowu płyn leci tylko jedną dyszą, mimo że mrozu nie ma, więc nie można zwalić na to,że zamarzło.
Wymyśliłem, że chyba tam się w środku kamień odkłada - jak w czajniku? W takim razie, jak je wyjmę i wrzucę na noc do octu, to powinien się ten brud rozpuścić w środku.
Może głupio kombinuję. Dam znać po zakończeniu eksperymentu.
M

Autor:  BiLu [ 03.gru.2004 11:02:51 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

eomaciu napisał(a):
maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?
:):
spryskiwacze maciu, spryskiwacze... nie wtryski ;)

Autor:  maciu [ 03.gru.2004 11:05:07 ]
Tytuł: 

fuckt! ale jazda... :P

Autor:  BiLu [ 03.gru.2004 11:12:32 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

maciekmpl napisał(a):
MarioBeer napisał(a):
Jakie były montowane w A4 silniki?

Silniki i wersje:
A 4 I 1.6
A 4 I 1.8
A 4 I 1.8 QUATTRO Avant
A 4 I 1.8 T
A 4 I 1.8 T Avant
A 4 I 1.8 T QUATTRO
A 4 I 1.9 TDI
A 4 I 1.9 TDI A
A 4 I 1.9 TDI Avant
A 4 I 2.4 QUATTRO
A 4 I 2.4 QUATTRO Avant
A 4 I 2.5 TDI V6 Avant
A 4 I 2.6 Avant
A 4 I 2.6 QUATTRO
A 4 I 2.7 T Avant
A 4 I 2.8
A 4 I 2.8 30V A
A 4 I 2.8 30V QUATTRO
A 4 I 2.8 QUATTRO
A 4 I FL 1.6
A 4 I FL 1.6 Avant
A 4 I FL 1.8
A 4 I FL 1.8 T Avant
A 4 I FL 1.9 TDI (110)
A 4 I FL 1.9 TDI (90)
A 4 I FL 1.9 TDI Avant
A 4 I FL 1.9 TDI PD A Avant
A 4 I FL 1.9 TDI QUATTRO
A 4 I FL 2.4 QUATTRO
A 4 I FL 2.4 QUATTRO Avant
A 4 I FL 2.5 TDI V6
A 4 I FL 2.8 A Avant
A 4 I FL 2.8 30V QUATTRO A
Na odpowiedzialność:
http://www.autoera.dt.pl/rodzina.php3?show=aua4
Niektóre wersje się powtarzają, bo "I" - przed face-liftingiem, a "FL" - po faceliftingu.
M

troche ich za duzo zapodales bo chodzilo tylko o roczniki '96-'97, poza tym brak silnika AFF ;)

Autor:  quattro PETE [ 03.gru.2004 11:26:23 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

maciekmpl napisał(a):
Drugą rzeczą, jeszcze nie zrobioną, jest wskaźnik poziomu paliwa, w którym rezerwa się zapala jak w zbiorniku jest jeszcze 20 l paliwa

A jak to się "robi", tzn. co trzeba wymienić? Tak z ciekawości pytam (na przyszłość :diabel: ) bo narazie u mnie jest OK, tzn. lampka się zapala (co jest obwieszczane przeraźliwym piskiem :< ) jak w baku pozostaje około 10l.

Pozdr.

Autor:  spanky [ 03.gru.2004 12:49:55 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

eomaciu napisał(a):
spanky napisał(a):
a to nie wiedzialem ze bylo 1.9 di w A4 .....


a rogal to co ma? :P

za to ja nie wiedziałem że było 2.5... że sie zmieściło


zobaczymy co powie rogal jak to zobaczy ... :P

Autor:  MarioBeer [ 03.gru.2004 14:05:00 ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki za info. Maj jednak po waszych słowach obiekcje co do tej zamiany. Pomyślę jeszcze o tym. Jedno jest pewne - każdy następny samochód to będzie CCCO.

Autor:  KORU [ 03.gru.2004 19:00:01 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

maciekmpl napisał(a):
eomaciu napisał(a):
maciekmpl napisał(a):
Trzecią - pozapychane spryskiwacze, czyszczenie igłą i sprężarką nie pomogło, chyba będą musiały noc w occie spędzić, żeby z nich kamień wyszedł.


:galy: :galy: igła? ocet? kamień?


Na 4 dysze działały 2. Pogrzebałem igłą - pomogło na parę dni. Przy okazji wymiany klocków poprosiłem mechanika, żeby te spryskiwacze wyjął i sprężarką przedmuchał - pomogło może na 2-3 tygodnie. Teraz znowu płyn leci tylko jedną dyszą, mimo że mrozu nie ma, więc nie można zwalić na to,że zamarzło.
Wymyśliłem, że chyba tam się w środku kamień odkłada - jak w czajniku? W takim razie, jak je wyjmę i wrzucę na noc do octu, to powinien się ten brud rozpuścić w środku.
Może głupio kombinuję. Dam znać po zakończeniu eksperymentu.
M


Nie lepiej kupic nowe dla B4 cena spryskiwacza to 10 zl za sztuke. Dla A4 powinnno byc podobnie. Co do silnika to 1.6 jest za slaby w A4. Zawieszenie to najbardziej niedopracowany element nie tylko w Audi A4 :/ 1.9 TDI bylo i jest montowane w Audi A4. Najbardziej paliwozerny silnik z tych mniejszych w A4 to silnik 1.8 o mocy 125 KM

Autor:  Mauzer [ 03.gru.2004 19:29:29 ]
Tytuł: 

A ja napiszę tak:

na trasę A4 1.9TDi +może wirusik :): a jak masz więcej kabony to 2,5TDi ;)

na "polskie drogi" B4 1Z
dlaczego właśnie zadymiacze -bo tymi jeżdziłem i oba są extra :peace:

Autor:  mar.zag [ 03.gru.2004 22:06:37 ]
Tytuł:  Re: zmiana B4 na A4

MarioBeer napisał(a):
Postanowiłem zmienić model niuni i przesiąść się z B4 do A4.
Myślę o A4 z roku 96-97.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy ma sens wymiana B4 na A4 ?
Jakie były montowane w A4 silniki?
Lepszy silnik diesla czy benzyna?
Jakię są najczęstsze usterki w A4?
Gdzie konstruktorzy się nie popisali?


Polecam ci 1.9 tdi AFN :)
Miałem dwie takie A4 i to sa najlepsze silniki dodam tylko ze
mam teraz 2.5 V6 tdi i też jest zajebioza :D ,ale jeżeli chodzi
o utrzymanie to nie polecam no chyba że dużo nie latasz.
Ze względu na osiągi to polecam i to bardzo :!:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/