.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

do posiadaczy v8
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=1543
Strona 1 z 1

Autor:  pevo [ 05.lis.2003 14:47:00 ]
Tytuł:  do posiadaczy v8

mam pare pytan na temat audi v8 poniewaz przymierzam sie do zakupu. odezwijcie sie a zadam pare nie zobowiazujacych pytanek!!

Autor:  Maridk [ 05.lis.2003 15:32:19 ]
Tytuł: 

Odzywam się jakie masz pytanie?

Ps. Jeśli chodzi ci ogólnie co sądzimy na temat tego auta to szukaj na forum. Na pewno coś znajdziesz
Acha no i starym zwyczajem przedstaw się w Newbie.

Autor:  Wuja [ 05.lis.2003 17:44:54 ]
Tytuł: 

Tez w przyszlosci chcialbym pomykac czyms takim :)

Ale niech ci kolega Abram powie ile oleju tam sie wlewa :)

Mi to wystarczylo zeby przeniesc ten silnik do sfery ciekawych aczkolwiek odleglych projektow :D

Autor:  spanky [ 05.lis.2003 18:24:09 ]
Tytuł: 

http://audiklub.kwapinski.net/phpBB2/vi ... php?t=1527
tutaj powinienes sie czegos dowiedziec !!!
P.S temat zalozony jakies 5 postow ponizej twojego :)

Autor:  pevo [ 05.lis.2003 21:54:15 ]
Tytuł:  Pevo

zamierzam kupic v8 , i podpowiedzcie mi czy sie kierowac przy zakupie takiego autka, na co mam najbardziej zwrocic uwage, druga sprawa to bardzo rozbierzne ceny tych aut, poniewa spotkalem sie z v8 z 92 roku 4,2 za 21tys.zl i taki sam model za nawet 30 tys.zl, albo 3,6 z 91 za 13tys.zl i 25 tys.zl czemu taka rozbierznos rozumiem 2-3 tys.zl ale nie wiecej !!moze wy mi to wyjasnicie!!

Autor:  Timo [ 05.lis.2003 22:12:45 ]
Tytuł: 

Roznica cen wynika poprostu ze stanu w jakim sie te auta znajduja...
Wiekszosc V8 niestety to juz wspomnienie o modelu przypominajacym ten wyjezdzajacy z fabryki :cry:

A jesli sie juz znajdzie V8 w dobrym stanie to i cena takiego samochodu bedzie wysoka. Mnie rozbieznosc cen akurat tego modelu samochodu wcale nie dziwi...

Autor:  Abram [ 06.lis.2003 13:53:12 ]
Tytuł: 

Mnie też taka rozbierzność cen nie dziwi. Ostatnio jak koleś spytał się ile ja chce, to ja mu na to 30 tyś. po obejrzeniu powiedział, że da mi 27, a zaznaczam, że moje jest z 89'więc... No a tak pozatym to pytaj, jak będę umiał to odpowiem.

Autor:  pevo [ 06.lis.2003 22:07:27 ]
Tytuł: 

napiszcie na co mam zwrocic szczególna uwage przy zakupie v8, bo w najblizszych kilku dniach bede pare takich odladal, a pozatym napiszcie jak jest z awaryjnoscia tych aut,jakie sa koszty podstawowej eksploatacji typu klocki tarcze, paski,amorki, czy czesci sa dostepne w normalnych sklepach czy czasami nie trzeba ich zamawiac w serwisie.Piszcie wszystko na temat v8 im wiecej info tym lepiej w koncu chce dolaczyc do was!!:)

Autor:  Abram [ 07.lis.2003 09:57:24 ]
Tytuł: 

Nuu.... :) to bedzie tego troszkę.

No więc na początek sprawdzaj cały napęd ( luzy na półosiach, na wale ), zawieszenie, wszystkie drążki ( końcówki ), wahacze itp. zobacz czy jak szybko ktęcisz kierownicą, to nie szwankuje wspomaganie( efekt jak by przestawało działać, stawia duuuże opory przez chwilę ), czy bardzo mokry jest silnik na dole ( często jest mokry bo cieknie ), czy cała elektryka działa ( lubi się psuć ), narazie tyle sobie przypomniałem.

Ceny?

Klocki hamulcowe no name ( angielskie ) 140 zł
Klocki hamulcowe EBC 220 zł
Klocki hamulcowe MINTEX 290zł
Klocki hamulcowe TEXTAR 490zł

Tarcze hamulcowe "UFO"
Tarcze hamulcowe przednie orginał w serwisie 1000 zł/szt.
Tarcze hamulcowe polskie podróbki 930 zł/2szt ( przód )

Pompa klimy 500 zł używana

Alternator 150 zł używany

Przednia lampa ( V8 ) ok 300 zł ( używana )

Przednie kierunkowskazy, lampy, ( jak masz farta to dostaniesz, jak nie to ASO ale cen nie znam)

Półoś przednia ( używana ) 200 zł, ASO 2000zł, przegób przy kole ASO 800 zł

Silniik z osprzętem chyba ze 2000 zł

...narazie tyle pamiętam :)

Autor:  pevo [ 07.lis.2003 21:11:20 ]
Tytuł:  kolejne v8

no i dzis pojechalem ogladac kolejna v8 , komis spod szczecina oglaszal v8 w stanie bdb z 1991 roku za 22.800, jest nawet ogloszenie w dzisiejszej gieldzie samochodowej ze zdjeciem tez napisal ze stan bdb, wiec autko okazalo sie kolejnym polskim wyjezdzonym szrotem, jak ja odpalil to tak jebala z komina niebieskim dymem ze chyba jara 10 litrow oleju na 1000km, a pozatym jakies poklejone lampy tylne ,skory wytarte na maxa, przod spasowany na sztuke , instalacje gazowa na jednym parowniku chyba najtansza jaka mogl zalozyc, no i do tego cena!!!przegiecie!!
szukam dalej!!:)ale powoli mam juz tego dosyc...!

Autor:  pevo [ 14.lis.2003 21:54:51 ]
Tytuł: 

napiszcie ile kosztuja do v8 : paski, przewody, swiece , filtry takie rzeczy podstawowej eksploatacji

Autor:  Abram [ 17.lis.2003 10:53:09 ]
Tytuł: 

Jak narazie wiem tylko o pasku rozrządu. najtańszy jaki znalazłem kosztował 350 zł ( sam pasek ). Nic więcej narazie nie wymianiałem.

Autor:  Abram [ 17.lis.2003 10:55:39 ]
Tytuł: 

Aaaaaaaaa sorki, jeszcze filtry
Filtr powietrza 55 zł, a oleju 60 zł.

Autor:  pevo [ 19.lis.2003 17:16:47 ]
Tytuł: 

znalazlem jeszcze jedna v8 po rozmowie tele.klient mowi ze do wymiany jest tylko łożysko w tylnym kole:)
- jaki moze byc koszt takiego łozyska do v8??

Autor:  pevo [ 21.lis.2003 17:52:54 ]
Tytuł: 

czy 4,2 w automacie to dobry wybor, bo slyszalem ze jest troche drozszy w utrzymaniu od 3,6 ???
jak przy zakupie sprawdzic poprawne dzialanie skrzyni aut.??

Autor:  Wuja [ 21.lis.2003 19:50:20 ]
Tytuł: 

kurde ja bym tam zadnej uzywki nie kupil bo mozna sie przejechac mimo ze wszystko wyglada ok...ale jak koniecznie chcesz to zrobic to:
"Przy zakupie używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów należy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny skrzyni. Najrozsądniej jest skorzystać z usług wykwalifikowanego fachowca, który będzie w stanie lepiej ocenić stan techniczny tego podzespołu. Automatyczna skrzynia biegów w przypadku konieczności naprawy jest zazwyczaj drogim przedsięwzięciem i może okazać się, że z pozoru tanio zakupiony samochód w efekcie, z uwagi na rychłą konieczność naprawy skrzyni - będzie bardzo drogi. Najważniejszą rzeczą jaką należy zrobić przed zakupem jest przeprowadzenie odpowiedniego testu drogowego. Test ten potencjalny nabywca pojazdu może wykonać we własnym zakresie.

Do pierwszego testu silnik musi być całkiem zimny. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu około 15-20 sekund sprawdzamy zachowanie się samochodu przy przełączaniu dźwigni zmiany biegów z pozycji P-parking i N-neutral w każde inne położenie. Załączanie biegów, przy wciśniętym pedale hamulca powinno następować w sposób zdecydowany ale płynny, bez gwałtownych szarpań. Po zwolnieniu pedału hamulca, na załączonym biegu samochód powinien się toczyć.

UWAGA: Takie zachowanie odnosi się do wszystkich modeli skrzyń automatycznych o klasycznej budowie, oraz do skrzyń bezstopniowych nowej generacji zaopatrzonych w sprzęgło hydrokinetyczne. Nie odnosi się natomiast do skrzyń bezstopniowych typu CVT i ECVT starszej generacji, zaopatrzonych w sprzęgło elektromagnetyczne. Przy tych modelach skrzyni przy załączaniu pozycji do jazdy w przód i w tył na załączonym hamulcu, istotna jest możliwość swobodnego przemieszczania dźwigni. Jeżeli przełączenie dźwigni zmiany biegów przy w/w skrzyniach bezstopniowych następuje ze zdecydowanie wyczuwalnymi oporami, świadczy to najczęściej o uszkodzeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Również toczenie się samochodu z tym modelem skrzyni bezstopniowej po zwolnieniu hamulca, a bez naciśnięcia pedału przyspieszenia świadczy o nieprawidłowościach w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego lub układów sterujących.

Przy skrzyniach o budowie klasycznej, na włączanie biegów do jazdy w przód samochód powinien reagować natychmiast po przełączeniu dźwigni. Załączenie biegu do jazdy w tył odbywa się zawsze z małym opóźnieniem. Jest to zachowanie prawidłowe o ile opóźnienie to nie wiąże się z szarpaniem przy włączaniu, lub brakiem toczenia się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca. Po przeprowadzeniu wyżej opisanych wstępnych czynności kontrolnych, wykonujemy jazdę próbną na odcinku przynajmniej 20 km. W czasie jazdy kontrolujemy sposób załączania kolejnych biegów. Podczas zmiany biegów w górę i w dół nie mogą być wyczuwalne poślizgi ani zdecydowane, gwałtowne szarpania czy też przyhamowania między biegami. Po rozgrzaniu układu (przejechanie odcinka około 10 km) zatrzymujemy się i ponownie sprawdzamy zachowanie się samochodu w taki sam sposób jak na zimnym silniku. Podczas każdego ruszania w przód samochód musi ruszać z pierwszego biegu. (Nie dotyczy to niektórych modeli samochodów marki Mercedes, gdzie przy łagodnym ruszaniu program skrzyni zaczyna się od drugiego biegu, a załączanie pierwszego biegu następuje tylko przy silniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).

Bez względu na temperatury układów w samochodzie i temperatury zewnętrzne przełączanie biegów w górę i w dół powinno być płynne. Bez względu na poziom wciśnięcia pedału przyspieszenia nie powinny być wyczuwalne nadmierne różnice "twardości" w punkcie zmiany biegów z niższego na wyższy, oraz z wyższego na niższy - samoistna redukcja biegów podczas zatrzymywania pojazdu. Występowanie dużych różnic, zwłaszcza przy zmianie 2-3 w górę oraz 2-1 w dół może świadczyć o konieczności wykonania dość kosztownej naprawy. Takie zachowanie nie stanowi obligatoryjnie o wystąpieniu uszkodzeń jednakże przy zaobserwowaniu takiego zjawiska wskazana jest konsultacja specjalisty celem zweryfikowania stopnia zagrożenia potencjalnym uszkodzeniem.

Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie, wyposażonych w dodatkowe przełączniki modyfikacji programu należy sprawdzić działanie funkcji każdego przełącznika. Brak działania jakiejś funkcji świadczy o uszkodzeniu układów elektronicznych. Uszkodzenia takie nie pozostają bez wpływu na szybkość zużycia innych elementów skrzyni.

Przy oględzinach zewnętrznych szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne wycieki ze skrzyni. Jeżeli sprzedający nie ma nic do ukrycia zgodzi się na kontrolne sprawdzenie jakości oleju, oraz ilości szlamu magnetycznego nagromadzonego na magnesach filtrujących znajdujących się wewnątrz skrzyni. Oględziny takie w dużej mierze pozwalają na określenie stopnia zużycia elementów.

Przy samochodach z elektronicznymi układami sterowania wskazane jest wykonanie testu kontrolnego w serwisie wyposażonym w specjalistyczną aparaturę" czyli jak widac troche z tym zabawy ale warto bo jak sie juz walnie to naprawde nie jest zabawne...

powodzenia

Autor:  Abram [ 30.lis.2003 23:04:26 ]
Tytuł: 

No ewentualnie obejrzyj sobie tą :))


http://members.lycos.co.uk/simps20/audi/Audi1.jpg
http://members.lycos.co.uk/simps20/audi ... r_1024.jpg
http://members.lycos.co.uk/simps20/audi ... r_1024.jpg
http://members.lycos.co.uk/simps20/audi ... r_1024.jpg
http://members.lycos.co.uk/simps20/audi ... _inter.jpg

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/