.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

Kupno Audi 80/90 Cabrio
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=24333
Strona 1 z 2

Autor:  Kune [ 28.paź.2005 23:22:14 ]
Tytuł:  Kupno Audi 80/90 Cabrio

Witam serdecznie wszystkich, jako ze to moj pierwszy post/temat. Mam maly problemik wiec mam nadzieje ze jako specjalisci mi pomozecie, w miedzy czasie zabieram sie za poszukiwania po forum.

Jako ze moja dziewczyna szuka sobie samochodu i bardzo jej sie spodobalo Audi 80/90 (to jest wlasnie w koncu 80 czy 90, i jakie roznice miedzy nimi) Cabrio chcialbym dowiedziec sie cos wiecej na temat tych samochodow. Z tego co widze produkowane byly od 91 do 2000 roku?? Miloby bylo ucelowac egzemplarz z okolic 95 za mniej niz 22 tys zl (najlepiej do 20) dobrze utrzymany, niesprawiajacy zadnych klopotow i bedacy jednym autem a nie zlepkiem z czterech.

Czy znacie jakies slabe punkty tych samochodow?? Ktore silniki sa najbardziej warte zainteresowania?? Czy byly jakis facelift?? Czy cos roznilo poszczegolne wersje (np. 2.0 a 2.6)?? od ktorego roku montowali Airbagi?? ABS seria?? ASR jest?? byly Quattro??

a) http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=68179944 - 2.3 litra, minus dach przyniszczony.
b) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C495377
c). http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C502301 - faworyt najblizej (to samo miasto) tyle ze trza bedzie obejrzec czy to nie mina.

Jak szacujecie ceny tych aut, calkiem uczciwe czy nie bardzo?? Moze macie namiar na jakies lepsze?? te 2.6 troche przeraza, jak z awaryjnoscia, dostepnoscia czesci, cenami i spalaniem??

W gre wchodzi ew. A4 (bo podobaja sie jej tylko Audi nie wiedziec czemu ;) ) ale to dosc popularny model wiec mysle ze w razie czego problemow nie bedzie.

Dziekuje za pomoc, to dosc unikalne auta wiec chcialbym zasiegnac opinii, niestety dosc drogie (2000r ok. 40k pln) wiec szkoda sie wkopac.

Autor:  daniel88888 [ 29.paź.2005 09:27:56 ]
Tytuł: 

nie było quattro
był ciekawy silnik 1,9 tdi
może to Ci coś pomoże http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=#141438

Autor:  GrzesB [ 29.paź.2005 12:28:28 ]
Tytuł: 

Czego Twoja kobieta oczekuje od tego auta? Ma śmigać czy się turlać? To podstawowe pytanie... a na temat silników poczytasz sobie w FORUM FAQ (u góry po prawej stronie) i gwarantuję, że nie dasz rady tego przerobić przez 2-3 godziny. Użyj też szukajki w kwestiach, które Ciebie interesują a pytań będziesz miał zdecydowanie mniej...

Autor:  ClNEK [ 29.paź.2005 17:02:20 ]
Tytuł: 

czy to 1.9 tdi takie ciekawe to nie wiem bo to ta wersja 90 KM

ja zakupilem 2.3 i calym autem jestem ciagle zachwycony biorac pod uwage jego wiek i stan. tylko z silnikiem gorzej, spalanie ponizej 15 litrow to raczej nie schodzi (nie mowie o turlaniu sie na trasie) a osiagi mizerne

Autor:  Dred [ 29.paź.2005 17:05:34 ]
Tytuł: 

a czego Ty się sopdziewałeś? rakiety?? to jest autko do lansu
jeśli chodzi o 90 koni to wkładasz wtryski i masz już 110 wkładasz chipka i masz koło 120 lub więcej wkładasz większe turbo i masz ponad 130 koni chcesz więcej w samochodzie do spokojnej jazdy??
po za tmy kolejnym plusem Cabrio TDi jest to że bagażnik pozostaje w serii a jak do PB założysz gaz nawet ten w koło to z bagaznikiem możesz się praktycznie pożegnać :(

Autor:  KORU [ 29.paź.2005 21:25:36 ]
Tytuł: 

Audi Cabrio ja tez jestem jego fanem. Co do zakupu takiego auta to jest one przeznaczone glownie do spokojnej jazdy po miescie. z racji ze u nas w Polsce jest malo kabrioletow to auto jest przeznaczone do pozytywnego lansu. :) Nadwozie praktycznie sie nie zestarzalo a niektore czesci mechaniczne sa wspolne z Audi 80 B4. Silnik 2.3 jest sprawdzony i trwaly i spokojnie wystarczy do jazdy nie tylko po miescie, a 2.6 V6 to troszke malo ekonomiczny silnik i swoje spali. Najlepiej jakby sie wypowiedzial Migel posiadacz Cabrio, on bedzie kompetentny w tej sprawie. Na zlocie w Kronach podczas mocno padajacego deszczu, powiedzial mi ze Audi Cabrio to auto caloroczne. :peace: Dajcie spokoj z gazem w Cabrio, bo bagaznika nie bedzie wcale, to juz lepiej niech klekocze diesel :P

Autor:  DeS [ 29.paź.2005 21:30:51 ]
Tytuł: 

ClNEK napisał(a):
tylko z silnikiem gorzej, spalanie ponizej 15 litrow to raczej nie schodzi (nie mowie o turlaniu sie na trasie) a osiagi mizerne



To musisz mieć albo bardzo ciężką nogę albo motor w świetnym stanie. :D

Autor:  jmm [ 29.paź.2005 21:38:13 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi 80/90 Cabrio

Kune napisał(a):
Jako ze moja dziewczyna szuka sobie samochodu i bardzo jej sie spodobalo Audi 80/90 (to jest wlasnie w koncu 80 czy 90, i jakie roznice miedzy nimi) Cabrio chcialbym dowiedziec sie cos wiecej na temat tych samochodow. Z tego co widze produkowane byly od 91 do 2000 roku?? Miloby bylo ucelowac egzemplarz z okolic 95 za mniej niz 22 tys zl (najlepiej do 20) dobrze utrzymany, niesprawiajacy zadnych klopotow i bedacy jednym autem a nie zlepkiem z czterech.

Czy znacie jakies slabe punkty tych samochodow?? Ktore silniki sa najbardziej warte zainteresowania?? Czy byly jakis facelift?? Czy cos roznilo poszczegolne wersje (np. 2.0 a 2.6)?? od ktorego roku montowali Airbagi?? ABS seria?? ASR jest?? byly Quattro??

.


To nie Audi 80 ani 90 tylko po prostu Audi Cabriolet :]
Najlepszy wydaje sie silnik 2.3

PS Czyzbym miał przyjemność z kolega od R19 :peace: :?:

Autor:  martab99 [ 29.paź.2005 22:29:22 ]
Tytuł: 

KORU napisał(a):
Audi Cabrio ja tez jestem jego fanem. Co do zakupu takiego auta to jest one przeznaczone glownie do spokojnej jazdy po miescie.
Koru, jechałes kiedys Cabrio :?: Ja tak, i zapewniam Cie, ze nie jezdzilem tylko po miescie, a juz napewno nie spokojnie. Auto jak kazde inne, kazdy silnik w jaki byl wyposazony zapewnial zupelnie przyzwoite osiagi.

KORU napisał(a):
niektore czesci mechaniczne sa wspolne z Audi 80 B4.
Nie niektore, a wiekszosc :!!:

KORU napisał(a):
Na zlocie w Kronach podczas mocno padajacego deszczu, powiedzial mi ze Audi Cabrio to auto caloroczne. :peace:
Kupując auto z dache,m w dobrym stanie nie ma roznicy czy lato czy zima. Jedynie w zimie przy szybszej jezdzie trzeba mocniej troszke grzac

KORU napisał(a):
Dajcie spokoj z gazem w Cabrio, bo bagaznika nie bedzie wcale, to juz lepiej niech klekocze diesel :P
A slyszałeś o zbiornikach toroidalnych :?:

Autor:  Kune [ 29.paź.2005 23:29:38 ]
Tytuł: 

tak Jimm :) ja to ja ;)

Wiec tak, moja dziewczyna nie oczekuje wyscigowki, raczej auto do lasnu i przemieszczania sie, najlepiej ze skora i drewnem (ot takie wymagania ;) ) silnik nie ma tu raczej znaczenia, moze byc rownie dobrze 2.0 jak i 2.6 (ja oczywiscie preferowalbym to co wiekszosc ;) ), niestety dzis nie bylo mi dane obejrzec Cabrio z linku, ogladalem za to 3 inne (wszystkie 2.3 litra i kazdy po przejsciach) oraz Audi Coupe 2.8 i wpadlo mi oraz dziwczynie bardzo mocno w oko, kremowa skora, klimatyzacja, pelna elektryka, niestety malowany byl blotnik to napewno, trzeba bedzie gdzies pojechac sprawdzic to auto, cena dosc okazyjna bo 13 tysi. Do roboty tak od juz to tylko wydech reszta wyglada byc ok, niby ksiazka serwisowa etc.

Jak wyglada z faceliftingiem?? byl jakis?? auto jest bez poduszek niestety, licze na to ze ABS ma, jest szansa na ASR?? bo nie dopytalem, o quattro niestety tez nie pisalo (martwie sie o nia wiec lepiej zeby takie rzeczy byly).
Ogolnie mi sie bardzo podoba coupe (szczegolnie S2) ale jej Cabrio, wiec zobaczymy co dalej z tego wyniknie :) Jakby cos to dalej prosze o porady :)

EDIT: rozumiem ze Cabrio jest FWD?? tak jak Coupe?? Bo nie chcialbym laski wpakowac w RWD jeszcze na zime jako pierwsze ujezdzanie.

Autor:  martab99 [ 29.paź.2005 23:46:59 ]
Tytuł: 

-> 13 tys za 2.8 dobrze wyposazone to troche malo
-> w Cabrio nie bylo quattro, tylko FWD
-> ABS mialy wszystkie
-> przygotuj sobie min 15 tys PLN, taniej kupisz sobie strupa do roboty
-> szegolna uwage zwroc na stan materialu dachu, mechanizmu opuszczania dachu, stan tylnej szybki

Autor:  Maroonio [ 29.paź.2005 23:51:14 ]
Tytuł: 

Cytuj:
rozumiem ze Cabrio jest FWD?? tak jak Coupe?? Bo nie chcialbym laski wpakowac w RWD jeszcze na zime jako pierwsze ujezdzanie


Cabrio - zawsze FWD
Coupe - FWD lub Quattro :peace:

Autor:  ClNEK [ 30.paź.2005 11:39:06 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
ClNEK napisał(a):
tylko z silnikiem gorzej, spalanie ponizej 15 litrow to raczej nie schodzi (nie mowie o turlaniu sie na trasie) a osiagi mizerne



To musisz mieć albo bardzo ciężką nogę albo motor w świetnym stanie. :D


no stan faktycznie chyba nie jest najlepszy pomimo nie tak wielkiego przebiegu bo 170 tys km, silnik ma zazwyczaj niska temp stad byc moze to duze spalanie ale narazie nie wnikam w to gdyz po nowym roku planuje zmiane calego silnika. do tego byc moze uszczelka pod glowica nie ejst w najlepszym stanie bo wody w chlodnicy ubywa i podobnie jest z olejem :)

Autor:  hans [ 30.paź.2005 13:57:13 ]
Tytuł: 

chcesz silnik wymieniac bo woda ubywa i duzo pali ?? :-D ... ja zawsze myslalem ze to sie naprawia :): a w tym silniku koszta sa banalne ...a ten przebieg jak oryginal to zrobilbys najwieksza wtope jakbys silnik wymienil ... do watku smiechu bym to wkleil ... tak czy inaczej warto o auto cokolwiek zadbac a nie rzucac hasel o wymianie tego czy tamtego :!!:

Autor:  ClNEK [ 30.paź.2005 14:44:13 ]
Tytuł: 

hans zle to napisalem :) ja wiem ze to sie naprawia ale ja chce zmienic ze wzgledu na osiagi. stad nie naprawiam jak narazie

Autor:  hans [ 30.paź.2005 14:57:16 ]
Tytuł: 

to zamiast zmieniac silnik , zmien auto .. bedzie prosciej i taniej . swoja droga Cabrio nigdy nie bedzie autem szybkim a napewno nie szybszym od swojego brata w wersji sedan ze wzgledu na to ze Cabrio wazy wiecej . ma grubsze blachy jest bardziej pancerne ze wzgledu na brak dachu ktory w sedanie jest wzmocnieniem kontrukcji . seryjnie najmocnijeszym siulnikime w Cabrio bylo 2.8 i to najwiecej ile w Cabrio mozna miec dzieki fabryce

Autor:  KORU [ 31.paź.2005 00:52:10 ]
Tytuł: 

Kune napisał(a):
Jak wyglada z faceliftingiem?? byl jakis?? auto jest bez poduszek niestety, licze na to ze ABS ma, jest szansa na ASR?? bo nie dopytalem, o quattro niestety tez nie pisalo (martwie sie o nia wiec lepiej zeby takie rzeczy byly).
Ogolnie mi sie bardzo podoba coupe (szczegolnie S2) ale jej Cabrio, wiec zobaczymy co dalej z tego wyniknie :) Jakby cos to dalej prosze o porady :)

EDIT: rozumiem ze Cabrio jest FWD?? tak jak Coupe?? Bo nie chcialbym laski wpakowac w RWD jeszcze na zime jako pierwsze ujezdzanie.


Facelifting byl ale dosyc maly.
Obrazek
Pierwszy model Cabrio z 1991 roku
Obrazek
Cabrio z 1994 roku zmienione zderzaki lampy oraz fotele. Potem doszedl jeszcze jeden zderzak w 1998 roku. Lampy z przodu byly zepolone z soczewkami lub bez nich.

Dla przypomnienia wersje silnikowe wszystkie w polaczeniu z napedem przednim. Systemu ASR nie bylo wogole, ale ABS wystepowal jak najbardziej.

1.8 R4 20V 125 KM
1.9 R4 TDI 90 KM
2.0 R4 115 KM
2.3 R5 136 KM
2.6 V6 150 KM
2.8 V6 174 KM

Autor:  ClNEK [ 31.paź.2005 08:26:38 ]
Tytuł: 

ten zderzak w cabrio z 94 roku to chyba taki jak w S2 ?

Autor:  Leo [ 31.paź.2005 08:38:04 ]
Tytuł: 

niezupełnie, były wersje bez soczewek i one nie miały w zderzakach spryskiwaczy.

Autor:  Kune [ 31.paź.2005 13:37:17 ]
Tytuł: 

no to wychodzi na to ze mozna kupic rownie dobrze Cabrio sprzed i po lifcie.

A co myslicie o Audi Coupe?? 13 tys zl za (z tego co pamietam 93 rok) z silnikiem 2.8 to dobra cena?? moze jest ktos ze slaska i moglby rzucic okiem na to auto?? Samochod stoi w komisie w Tychach. Cena samochodu bez rejestracji i bez oplat.
Czy duza roznica jest miedzy zwyklym B4 a Coupe?? Czy w tych modelach sa jakies mankamenty, jakies zmiany i jak wyglada z wyposazeniem?? Poduszki to byl element ktory wymagal doplaty?? Orientuje sie ktos??

Pytam o Coupe bo wychodzi na to ze duzo latwiej jest trafic to auto w dobrym stanie gdyz jest ich wiecej, te Cabrio ktore ogladalem dotychczas niestety po przejsciach :/

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/