.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

Silnik 2.5 TDI - przebieg
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=24722
Strona 1 z 1

Autor:  FIBA [ 06.lis.2005 11:18:44 ]
Tytuł:  Silnik 2.5 TDI - przebieg

Witam! Jaki przebieg jest bezpieczny na kupno Audi A6 z silnikiem 2.5 TDI 1998r. Mam zamiar takie auto kupić a takim silnikiem a słyszałem , że po ok 200.000 km siadają w tych silnikach i wałki rozrzadu i głowice. Ma ktoś jakieś doświatczenia w tym temacie ? I czy silnik o przebiegu około 220.000 (teoretycznie) jeszcze pochodzi bez napraw głowicy, rozrzadu i turbiny( ale to zalezy od użytkowania) A z tego co widze w ogłoszeniach głownie na niemieckich giełdach wszystkie auta mają powyżej 200.000 km. Co o tym sądzicie ? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam

PS. Napiszcie jakie są ewentualne koszty remontów takiego silnika. I co sądzicie jeszcze na temat skrzyni Tip- Tronic ? Czy dla niej przebieg 200.000km też jest dość duży. I czy naprawdę żadko kiedy używa się w takiej skrzyni trybu ręcznej zmiany biegów, jest to tylko chyba zbędny gadżet ( no może sporadycznie)

Autor:  barylkaq [ 06.lis.2005 14:42:29 ]
Tytuł: 

lepiej nie ryzykuj i poszukaj czegoś innego ... tzn. z mniejszym przebiegiem

Autor:  BiLu [ 06.lis.2005 20:52:55 ]
Tytuł: 

barylkaq napisał(a):
lepiej nie ryzykuj i poszukaj czegoś innego ... tzn. z mniejszym przebiegiem

idac dalej tym tokiem rozumowania najlepiej kupic toyote z salonu :P
przebieg nie jest miarodajnym wyznacznikiem wyeksploatowania auta, tym bardziej ze nie ma wiekszego problemu z jego zmodyfikowaniem ;-)

Autor:  Timo [ 07.lis.2005 07:36:10 ]
Tytuł: 

Czytajac te wszystkie wypowiedzi na temat 2.5 V6 boje sie nia jezdzic :D
Mam wlasnie przekroczone 205tys i chyba musze rozgladac sie za czym nowszym :peace:


A tak powaznie to 200tys dla silnika jesli bym dobrze eksploatowany to nic. Inna kwestia , ze jak ktos chce to moze zajezdzic taki silnik i w 100tys. Nie ma regoly.

Autor:  Karus [ 08.lis.2005 12:11:23 ]
Tytuł: 

200 tys dla TDi to umiarkowany wysilek, bardziej dla zawieszenia, ale po niemczech to jakosc ujdzie (200 tys w Polsce to jest w dupe)
Wszystko zalezy czy przy TDI da sie o wymiane oleju w terminie, to fajne silniki sa. Jest na formum kilku WIELKICH fanow TDI.

Autor:  cool_gacek [ 09.lis.2005 10:50:29 ]
Tytuł: 

jesli jeszcze autko bylo serwisowane w Aso reguralnie to mysle ze nie powinno byc problemu z takim silnikiem
oczywiscie glownie wszystko zalezy od stylu uzytkowania

Autor:  barylkaq [ 09.lis.2005 13:46:59 ]
Tytuł: 

dlatego pisze, ze jak ma wydać, sądze ze ok 40 tys zł za A6 z 98r. to niech lepiej poszuka czegoś z mniejszym przebiegiem ;d
Wiadomo, ze pochodzi jeszcze z 400,000 tys km lub więcej ale ja bym takiej kasy nie dał za auto z 200,000 km na liczniku.

Autor:  Tequil [ 09.lis.2005 13:56:15 ]
Tytuł: 

Jesli z silnikiem wszystko OK to bierz! a napewno bedziesz zadowolony z pracy tudziez osiagow tego silniczka. Trzeba dbac o ten silniczek no i nie kazdy mechanik sie na nim zna....co innego 1.9 -gdzie pelno tego jezdzi...

:diabel: :diabel: :diabel:

Autor:  Christo [ 09.lis.2005 13:56:41 ]
Tytuł: 

Nie ma co szukać z mniejszym przebiegiem, bo i tak nie znajdzie. Klony eksploatują diesle bez umiaru, więc przebieg 200-250 tys. w tych rocznikach to u nich normalka w autach.

Autor:  ADAM 12 [ 09.lis.2005 14:12:33 ]
Tytuł: 

Wałki siadają w modelach 155 KM w modelach co mają pod 180KM nie ma tego problemu

Autor:  jaca [ 09.lis.2005 14:17:49 ]
Tytuł: 

barylkaq napisał(a):
dlatego pisze, ze jak ma wydać, sądze ze ok 40 tys zł za A6 z 98r. to niech lepiej poszuka czegoś z mniejszym przebiegiem ;d
Wiadomo, ze pochodzi jeszcze z 400,000 tys km lub więcej ale ja bym takiej kasy nie dał za auto z 200,000 km na liczniku.



kupujesz auto tylko i wyłacznie ze wzgledu na przebieg czy na klase auta, za duzo mniej niż 40 tyś kup sobie np: Corsę będziesz miał 5 km przebiegu i jeszcze kasę na paliwo :diabel:

Autor:  spanky [ 09.lis.2005 22:20:30 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
barylkaq napisał(a):
lepiej nie ryzykuj i poszukaj czegoś innego ... tzn. z mniejszym przebiegiem

idac dalej tym tokiem rozumowania najlepiej kupic toyote z salonu :P

najlepiej ta nowa D4D 177 KM..... :P
ciekawe jak to gania......
a wracajac do tematu. wszystko zalezy jak autko bylo uzytkowane i czy wszystkie napray byly robione na bierzac......... fakt krazy opinia o wadliwosci tych silnikow (glowice,turbo,walki) ale jak widzisz sa tez i bardzo zadowoleni uzytkownicy tych samochodow. ;-)
kupujac takie autko z takim przebiegiem to juz loteria albo przed kupnem zdjac czapke i poogladac co tam sie dzieje w srodku..... :P

Autor:  mar.zag [ 10.lis.2005 10:54:11 ]
Tytuł: 

Kiedyś opisywałem w któryms z postów o moich problemach
z 2.5 V6 tdi.Nie chce mi sie pisa ccałej histori bo to duzo pisania ;-)

Podpowiem ci,że jak juz chcesz bardzo V6 tdi to kup 99r
po połowie roku były wprowadzone tam udoskonalenia
co prawda nie duże,ale zawsze to coś :)

Co do wałków to i 180ps(AKN) potrafią sie wytrzec to
nie ma regóły,że tylko 150 konne się wycierają

-> Wina tego jest w krzywkach one powodują wycieranie sie wałków(słaby materiał)

Miałem A6 i A4 V6 tdi i dużo zdążyłem się nauczyć dzieki temu :D
Na dzien dzisiejszy jak bym miał kupywac nastepne V6 tdi o
duzym przebiegu to pierwsze co robie to silnik na stół i sprawdzam
wszystkie przewody ciśnienieowe,krzywki,napinacze,rolki,odmę i dekiel aluminiowy
od napinacza paska 6pk bo dekiel sie wyciera i powoduje szybkie
uszkodzenie napinacza(bolaczka)

Zresztą nie o wszystim mozna pisac to trzeba zobaczyc gołym okiem ;-)

Życze dobrego zakupu i nie bierz sobie do serca tego co napisałem
np Timo trafił zajebisty egzemplarz i jest bardzo HEPY :peace:

Jak dla mnie mogli by wyprodukawać A6 z silnikiem 2.5tdi R5
takim jak siedzi w nowym VW transporter lub VW tuareg 180PS
zupełnie wystarcza mówię wam testowałem ostatnio :D

MNIAM,MNIAM :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/