.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Zima...pierwsze ślizgi ... i pierwsze straty :) https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=26754 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | papaj [ 20.gru.2005 14:42:18 ] |
Tytuł: | Zima...pierwsze ślizgi ... i pierwsze straty :) |
Witam... Ponieważ snieżek ładnie pruszy... postanowiłem przypomnieć sobie jak to jest ślizgac sie zimą autkiem co ma napęd na wszystkie kółka. I tak wczoraj... koło 23:00 ... pod Łodzią w lasach na Popiołach jeżdzilem sobie. Wspaniałe uczucie. Niestety, podczas długiego lewego łuku troszke za bardzo przyciałem go... i zachaczylem lewym przednim rogiem auto o mulde śniegu. No i to by było na tyle... ![]() Straty: Przednia ramka pod tablice AKP ![]() Wnioski: Odpuścic sobie uczenie sie jeździć, sprawdzić trase przed przejazdem... albo zatrudnic pilota ![]() PS. Następne jazdy planuje w Ksawerowie na terenie byłej giełdy ![]() Pozdrowienia ... i oby wiecej audiczek nie ucierpiało tej zimy!! ![]() |
Autor: | mq [ 20.gru.2005 14:45:49 ] |
Tytuł: | |
Musze przyznac ze ja tez sie dzis przejechalem. Zbieralem sobie zakret jak na sniegu i sie zdziwilem ze pooooolecialem dalej niz powinienem do momentu az mnie kraweznik zatrzymal ![]() ![]() |
Autor: | Leo [ 20.gru.2005 15:06:19 ] |
Tytuł: | |
no ja też mam dziewięćdziesiątką pierwsze koty za płoty ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Ataman70 [ 20.gru.2005 20:46:35 ] |
Tytuł: | |
a ja mialem raz DUP tylna prawa felga o kraweznik - bo za dlugo drifftowalem ![]() potem prawy przod - lekki kintakt z betonowym murkiem ![]() ![]() |
Autor: | papaj [ 20.gru.2005 20:55:55 ] |
Tytuł: | |
Ataman70 napisał(a): a ja mialem raz DUP tylna prawa felga o kraweznik - bo za dlugo drifftowalem
![]() potem prawy przod - lekki kintakt z betonowym murkiem ![]() ![]() Jeszcze zima si dobrze nie zaczęła a co poniektórzy to już widze po pewnych generalnych remontach ![]() ![]() |
Autor: | audik [ 20.gru.2005 20:58:55 ] |
Tytuł: | |
Pierwszy w życiu boczek quattro, w tamtym tygodniu i małe hop na krawęznik narazie wydaje sie bez strat (nie licząc rantu felgi ![]() ![]() |
Autor: | GrzesB [ 20.gru.2005 21:03:43 ] |
Tytuł: | |
Ale z Was niszczyciele ![]() ![]() ![]() |
Autor: | BiLu [ 20.gru.2005 21:17:19 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): Ale z Was niszczyciele
![]() ![]() ![]() dodatkowe koszta ![]() |
Autor: | Damos [ 20.gru.2005 21:26:28 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): Ale z Was niszczyciele Ci, ktorzy nie maja auta tez nic sobie nie uszkodzili ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja mam quattro i jeszcze nic sobie (tfu !! tfu !! tfu !!) nie rozwaliłem ! ![]() |
Autor: | martab99 [ 20.gru.2005 21:34:26 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): Ale z Was niszczyciele
![]() ![]() ![]() hahaha, czekałem az ktos to powie ![]() To jest wojna i ofiary muszą być ![]() Jednak w zimie idealnie sprawdza sie wyzszy profil opony- 2 razy tylko lekko odbilem sie bokiem opony od kraweznika zamiast przywalic felga. W zeszlym roku obylo sie bez strat (no moze oprocz dokonczenia koncowki drazka po slaskim drift-spocie, tnx Ataman i spolka ![]() ![]() |
Autor: | GrzesB [ 20.gru.2005 22:36:53 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): GrzesB napisał(a): Ale z Was niszczyciele ![]() ![]() ![]() dodatkowe koszta ![]() Bilu - przypomniał mi się pewien wątek z Szostim ![]() ![]() ![]() Ale wywołałem burzę... ale w takim razie pomarudzę ![]() ośki nie mają problemu z krawężnikami - quattro je chyba przyciąga ![]() No dobra, bo zaraz będzie lincz więc kończę ten wywód o kulawych autkach... wiadomo co jest lepsze i co w trawie piszczy... choć bez przesady - ośka też pozwala na dojechanie do celu... tyle, że wolniej... i można witualne 150km/h osiągnąć stojąc w miejscu ![]() |
Autor: | mq [ 20.gru.2005 23:15:17 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): . i można witualne 150km/h osiągnąć stojąc w miejscu
![]() ![]() ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 20.gru.2005 23:36:05 ] |
Tytuł: | |
Ale z tego co czytam to tylko chlopaki z Q pod maska maja problemy Moze sa zbyt pewni swojego samochodu ? A moze brak umiejetnosci ? A moze po prostu pech? Bo po prostu tak sie chwalicie chwalicie a tu klopsy ![]() Dzis ten jeden maestro subaru impreza szalal zmienial pas za pasem, gdy wszyscy jechali 20h na godzine.. na skrzyzowaniu wszedl bokiem i jeb.. wyladowal na trawinku ![]() Ot co. naped na 2 osie to chyba nie wszystkio ![]() |
Autor: | mq [ 20.gru.2005 23:40:49 ] |
Tytuł: | |
Sam sobie odpowiedziales ![]() (A)rturo napisał(a): Ale z tego co czytam to tylko chlopaki z Q pod maska maja problemy Moze sa zbyt pewni swojego samochodu ? A moze brak umiejetnosci ? A moze po prostu pech? Cytuj: gdy wszyscy jechali 20h na godzine..
Jak nie pijesz to i kieliszka nie stluczesz ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 20.gru.2005 23:48:41 ] |
Tytuł: | |
A moze po prostu inni dostosowali jazde do ponujacych warunkow i tyle. I tak pewnie tej zimy przyfasole nie raz w kraweznik czy inne cudo ale to juz pomijam - he |
Autor: | Kozi [ 20.gru.2005 23:59:32 ] |
Tytuł: | |
ja ostatnio probowalem swoich sil na torze kartingowym w podczestochowskim Wyrazowie. jezdzilo sie super do czasu gdy wylecialem poza asfalt i kolo gleboko zarylo w ziemie. od tego momentu wyje lozysko i dopiero jutro bede je wymienial |
Autor: | Vanderlei [ 21.gru.2005 03:52:21 ] |
Tytuł: | |
Quattro to kapitalny naped. W porównaniu do ośki pozwala na prawie 100-tową kontrolę nad kierunkiem jazdy, tylko że wymaga po prostu SZERSZEJ trasy (nie mowie o poszerzanych drogach ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Damos [ 21.gru.2005 04:15:34 ] |
Tytuł: | |
Vanderlei napisał(a): Quattro to kapitalny naped. W porównaniu do ośki pozwala na prawie 100-tową kontrolę nad kierunkiem jazdy Ciekawe... Wsiadz do Quattro a Kuchar bedzie jechal w "osce". Zobaczymy, kto ma prawie "100-towa" (znaczy sie 100%-owa ?) kontrole nad autem ![]() Vanderlei napisał(a): tylko że wymaga po prostu SZERSZEJ trasy Nie nie nie... Wymaga szerszej wyobraźni, bo prowokuje ![]() Vanderlei napisał(a): Q b. lubi w poślizgu zatrzymywać obót wokół osi dopiero przy 45 stopniach obrotu autem Q samo z siebie obrotu nie zatrzyma. W Q bardzo fajnie kreci sie baczki (to bardzo fajnie obciaza dyfry - wiec nie robcie zbyt czesto !) Vanderlei napisał(a): Wybierajcie szergszych miejsc/dróg na zabawy, a nic sie nie stanie. Tzn - wybierajcie "szersze miejsca" ?? To proponuje autostrade ![]() Vanderlei napisał(a): Ośki też są dobre. Alez zrobisz moj drogi ! Na w stecznym przy FWD i "do przodu" przy RWD. I to znacznie lepiej niz w Q. Apropos - "zwort o 180 st np. na małym parkingu przy 5km/h bez ręcznego" to brzmi jak wymyslanie zastosowania dla jakiegos bezsensownego wynalazku ![]() ![]() Q ma kilka plaszczyzn przewagi nad oska: 1 - przy starcie 4 kapcie pchaja i w dodatku maja szpere miedzy soba, co pozwala lepiej ruszyc z miejsca 2 - w zakrecie sily pchajace (dodanie gazu) i hamujace (zdjecie nogi z gazu, hamowanie silnikiem) sa rozlozone na 4 opony. Kazda opona ma jakas przyczepnosc i musi ja rozlozyc na moment wzdluzny (hamowanie, przyspieszanie) i poprzeczny (sila odsrodkowa). W osce kola napedzane sa obciazone mocniej niz nie napedzane, chyba, ze nie dodajesz/odejmujesz gazu. W Q moment wzdluzny (sila przyspieszajaca, dodatnia lub ujemna [hamowanie]) jest rozlozona na 4 a nie na 2 kola wiec na kazdym zabiera dwukrotnie mniej przyczepnosci - a tym samym zaoszczedzona "reszta" pozostaje na przeciwstawienie sie sile odsrodkowej. Tak wiec w Q mozna w zakrecie dodac gazu i nie wyleciec w sytuacji, gdy oska juz by wyleciala. 3 - hamowanie silnikiem (nawet na prostej) jest rozlozone na 4 kola a nie na 2 wiec mozna to robic efektywniej i bezpieczniej Jednak Q zjada wiecej paliwa i prowokuje do agresywnej jazdy, co w powiazaniu z brakiem umiejetnosci moze skutkowac czestszymi wizytami w warsztatach lub na cmentarzach. Vanderlei napisał(a): Oczywiście cały czas mowa o b. sliskiej nawierzchni Q ma przewage na kazdej nawierzchni... tylko wraz ze spadkiem przyczepnosci dobry kierowca moze zwiekszac widoczna roznice ![]() ![]() ![]() |
Autor: | maciu [ 21.gru.2005 06:58:24 ] |
Tytuł: | |
a ja będšc wczoraj na bemowie sobie pomyslałem czemu nie.... dałem czadu po trawnikach - warunki super szeroko, głeboki snieg.... polecam! |
Autor: | Damos [ 21.gru.2005 07:34:55 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): dałem czadu po trawnikach - warunki super szeroko, głeboki snieg.... Po jakich trawnikach ?
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |