.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Dylemat Basketa czyli rozważania o sztuce wyboru ... https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=32143 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Baskecior [ 23.mar.2006 20:19:21 ] |
Tytuł: | Dylemat Basketa czyli rozważania o sztuce wyboru ... |
Sprawa jest prosta. Potrzebne jest drugie auto. Na szczycie listy stoi upragnione B6 AWX quatrro - niestety odpada z przyczyn finansowych (na razie). Zycie zmusilo mnie abym spadł na ziemię i szukał raczej czegoś tańszego ale solidnego jednocześnie. W tym momencie rocznik ma już mniejsze znaczenie. Zapytam więc precycyjnie i jasno. Analizując dogłębnie moje chwilowe możliwości finansowe, ofertę na rynku, możliwości analizowanych aut, doszedłem do wniosku że mam do wyboru: - B4 Avant z 94-95 roku - C4 Sedan/Avant z 93-96 roku Teraz napiszę co jest mi potrzebne do szczęścia: - autko musi sie ladnie prezentowac i byc baaaardzo wygodne - nie musi miec wiele koni, (jak bedzie trzeba to sobie dorobię) - ABS - klima (moze byc mechaniczna, jak klimatronik to tez fajnie) - elektryka minimum przednich szybek - elektryczny szyberek - niestety (albo stety) musi byc oszczedne ... robie ostatnio zbyt wiele km, i zaczynam odczuwac to na kieszeni. - nie musi byc quattro Bardzo Was prosze abyscie na chwile odstawili emocje i poradzili mi czy mam sobie kupic B4 czy moze C4 , nawet slabsze ale ale za to z lepszym wyposazeniem, czy C4 z mocniejszym motorkiem, ale za to z mniejszym wypasem. Zalezy mi na trwalosci i nieupierdliwosci ( za co kocham mojego traktora). Na autko planuje wydac max 24-26 kPLN (lacznie z oplatami). Dzieki. |
Autor: | Simpson [ 23.mar.2006 20:28:06 ] |
Tytuł: | |
Jeśli oszczędność to B4, mniejszy komfort ale spalanie w 1.9TDI sam znasz. W przypadku C4 komfort będzie większy, ale też i zużycie ropki troche większe. Jeśli akceptujesz troche większe spalanie w C4 to bym je wybrał. ![]() |
Autor: | BiLu [ 23.mar.2006 20:29:16 ] |
Tytuł: | |
a czemu nie ma AELa? |
Autor: | Simpson [ 23.mar.2006 20:31:03 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): a czemu nie ma AELa?
Bilu nie jest napisane że nie może byc AEL. Przedział rocznikowy wskazuje na to ze AEL sie łapie, wszystko zalezy od tego w jakich pieniądzach sie znajdzie autko. Narazie jest rozwazanie B4 vs C4 (C4/A6) ![]() |
Autor: | Baskecior [ 23.mar.2006 20:33:29 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Bilu napisał(a): a czemu nie ma AELa? Bilu nie jest napisane że nie może byc AEL. Przedział rocznikowy wskazuje na to ze AEL sie łapie, wszystko zalezy od tego w jakich pieniądzach sie znajdzie autko. Narazie jest rozwazanie B4 vs C4 (C4/A6) ![]() Dodalem AEL`a , po prostu pojawil sie w ankiecie nieco później ![]() Ale jak wspomnialem odstawcie emocje i doraździe mi na chlodno bo raczej potrzebuje poorady co kompleksowo mnie zadowoli analizujac powyzsze zalozenia a nie to co ma najwiecej KM i Nm ... tego od Was oczekuje i wiem ze moge na Was liczyc ... jak zawsze. ![]() Niemniej slabo znam A100 i dlatego moje pytania. |
Autor: | Sprinter [ 23.mar.2006 20:41:25 ] |
Tytuł: | |
Niewątliwie bardziej wygodne będzie C4, to duży i wygodny dupowóz. Oszczędniejsze na pewno będzie B4 i to nie ulega wątpliwości. Nie wiem co rozumiesz przez duży wypas i mały wypas, wymagania, które podałeś w zasadzie kreują już komfort podróżowania (pomijając model i wielkość) na dość konkretnym poziomie. Osobiście na twoim miejscu wybrałbym z tych dwóch opcji C4. Ja miałem podobny wybór niedawno, pieniądze podobne i jak widać poszedłem w inną stronę. Nie żałuję ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Simpson [ 23.mar.2006 20:46:41 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): Ale jak wspomnialem odstawcie emocje i doraździe mi na chlodno bo raczej potrzebuje poorady co kompleksowo mnie zadowoli analizujac powyzsze zalozenia a nie to co ma najwiecej KM i Nm ... tego od Was oczekuje i wiem ze moge na Was liczyc ... jak zawsze. ![]() Niemniej slabo znam A100 i dlatego moje pytania. Już sie robi ![]() baskecik napisał(a): - autko musi sie ladnie prezentowac... Kwestia rezania w obydwu, ani B4 ani C4 nie prezentują sie świetnie w serii ![]() baskecik napisał(a): - ... i byc baaaardzo wygodne C4 baskecik napisał(a): - nie musi miec wiele koni, (jak bedzie trzeba to sobie dorobię) B4 (mało koni i łatwo dorobić dużo ![]() baskecik napisał(a): - ABS Bez znaczenia (sa w obydwu z tego co pamietam) baskecik napisał(a): - klima (moze byc mechaniczna, jak klimatronik to tez fajnie) tu zalezy od wypasu, żadna nie miała w standarcie baskecik napisał(a): - elektryka minimum przednich szybek j.w. baskecik napisał(a): - elektryczny szyberek j.w. baskecik napisał(a): - niestety (albo stety) musi byc oszczedne ... robie ostatnio zbyt wiele km, i zaczynam odczuwac to na kieszeni. B4 baskecik napisał(a): - nie musi byc quattro
bez znaczenia. Wg. tej kalkulacji wynika ze potrzebujesz auta bardzo oszczędnego, C4 niestety kosztuje troche więcej jeśli chodzi o koszty ON. Jeśli komfort B4 Ci odpowiada to ja bym został przy B4 i szukał autka jak najbardziej wypasionego droższego, lub ewentualnie tańszego + rezanie. To tak na chlodno Pozdrawiam i owocnych poszukiwań życze ![]() PS. Tak jak Sprinter zauważył masz jeszcze możliwość kupienia A4 w tej cenie, prawdopodobnie juz na AFN'a starczy |
Autor: | UFOtm [ 23.mar.2006 20:49:17 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() |
Autor: | RESO [ 23.mar.2006 20:52:22 ] |
Tytuł: | |
Oczywiście AEL w Avancie ![]() Ataman o ile wiem za te kase ma Aela na full wypasie ![]() |
Autor: | GrzesB [ 23.mar.2006 20:52:25 ] |
Tytuł: | |
AEL - jeśli dużo jeździsz to chyba jedyny dobry wybór. 700km w C4 nie robi na mnie wrażenia, można zawracać i jechać do domku... Wygodne autko, ale utrzymanie będzie Ciebie kosztowało prost proporcjonalnie do stanu. Za taką kase może Ci się uda kupić coś rozsądnego... |
Autor: | Baskecior [ 23.mar.2006 20:58:28 ] |
Tytuł: | |
RESO napisał(a): Oczywiście AEL w Avancie
![]() Ataman o ile wiem za te kase ma Aela na full wypasie ![]() OT: O ile mi wiadomo Ataman ma A6 AAT automata na full wypasie ... |
Autor: | Simpson [ 23.mar.2006 21:00:02 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): RESO napisał(a): Oczywiście AEL w Avancie ![]() Ataman o ile wiem za te kase ma Aela na full wypasie ![]() OT: O ile mi wiadomo Ataman ma A6 AAT automata na full wypasie ... I aktualnie próbuje go sprzedać. |
Autor: | Baskecior [ 23.mar.2006 21:02:23 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): AEL - jeśli dużo jeździsz to chyba jedyny dobry wybór. 700km w C4 nie robi na mnie wrażenia, można zawracać i jechać do domku... Wygodne autko, ale utrzymanie będzie Ciebie kosztowało prost proporcjonalnie do stanu. Za taką kase może Ci się uda kupić coś rozsądnego...
Grzesiu, pamietaj tylko ze chcialbym aby autko bylo oszczedne a moja skromna wiedza na temat AEL`a niestety mnie troszke od niego odstrasza ... ![]() |
Autor: | Elberr [ 23.mar.2006 21:06:56 ] |
Tytuł: | |
Ja mam AEL'a dosc dobrze wypasionego i nie moge na nic w nim narzekac. No moze tylko na brak quattro, ale jakos radze sobie bez tego ![]() Auto bardzo wygodne, nieawaryjne i tanie w utrzymaniu. Ostatnio caly zawias (bez amorow) z przodu robilem i w 1000 sie wyrobilem. Jezdzi sie nim naprawde super i daje duze poczucie bezpieczenstwa na drodze. Co do wypasu ktory chcialbys miec w aucie to chyba w C4 znajdziesz go najpredzej. Duzo C4 ma klime/klimatronik i wiekszosc jak nie wszystkie sedany ma szyber. Z elektryka bywa roznie i w sumie nie wiem od czego to zalezy. No ale wybor i tak nalezy do Ciebie (ja polecam C4/A6 AEL) |
Autor: | BiLu [ 23.mar.2006 21:13:07 ] |
Tytuł: | |
ankieta jest tendencyjna ![]() full wypas to AEL q - reszta AELi to wypas pokaz ty mi bracie baskecie AELa z korbkami i bez klimy? |
Autor: | spanky [ 23.mar.2006 21:19:45 ] |
Tytuł: | |
baskeciku ... teraz ja Ci powiem kilka słów...... ![]() najpierw C4 ... jak sam wiesz duze i wygodny dupowoz... zeby to jakos jezdilo to musi miec te 140 kucy a to juz troche pic musi i te 5 cylindrow do zalania.... ![]() teraz B4 ... ![]() ![]() co do mocy to wiesz delikatny programi + wtryski (mialem taki zestaw u siebie ![]() jednym słowem : w twoim przypadku tylko B4 TDI :!!! z ostatnich lat produkcji na pelnym wypasie (mozna znalezc ladne na mobile.de i niestety sa w cenie)..... P.S wiem ze to nic nowego ...... ale zawsze jeden glos wiecej na B4 .... ![]() |
Autor: | GrzesB [ 23.mar.2006 21:34:55 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): GrzesB napisał(a): AEL - jeśli dużo jeździsz to chyba jedyny dobry wybór. 700km w C4 nie robi na mnie wrażenia, można zawracać i jechać do domku... Wygodne autko, ale utrzymanie będzie Ciebie kosztowało prost proporcjonalnie do stanu. Za taką kase może Ci się uda kupić coś rozsądnego... Grzesiu, pamietaj tylko ze chcialbym aby autko bylo oszczedne a moja skromna wiedza na temat AEL`a niestety mnie troszke od niego odstrasza ... ![]() Lupo pali mniej - nie połączysz komfotu i niskiego spalania - tak nawet w Erze nie potrafią ![]() ![]() |
Autor: | Bilo [ 23.mar.2006 21:35:59 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() |
Autor: | BiLu [ 23.mar.2006 21:40:00 ] |
Tytuł: | |
dla mnie to jest proste: ![]() ![]() ![]() ![]() ja wybralbym AELa, ale uwazaj bo to moze byc preludium do 2.2T a wtedy to juz po tobie ![]() |
Autor: | spanky [ 23.mar.2006 21:40:36 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): baskecik napisał(a): GrzesB napisał(a): AEL - jeśli dużo jeździsz to chyba jedyny dobry wybór. 700km w C4 nie robi na mnie wrażenia, można zawracać i jechać do domku... Wygodne autko, ale utrzymanie będzie Ciebie kosztowało prost proporcjonalnie do stanu. Za taką kase może Ci się uda kupić coś rozsądnego... Grzesiu, pamietaj tylko ze chcialbym aby autko bylo oszczedne a moja skromna wiedza na temat AEL`a niestety mnie troszke od niego odstrasza ... ![]() Ja osobiście wolałbym aby paliło nawet 2-3 litry więcej a miało porządny komfort. Ale to tylko IMO ![]() Grzesiu jezeli ma to byc ekonomia to przy przebiegu rzedu 2500-3000 km na miesiac to 2-3 litry wiecej na 100 km to jest to DUZA RÓZNICA ![]() P.S a B4 tez jest wygodne... ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |