.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

Pytanie tylko do prawdziwych fanów sportu motoryzacyjnego
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=744
Strona 1 z 1

Autor:  kubazak [ 19.wrz.2003 23:01:15 ]
Tytuł:  Pytanie tylko do prawdziwych fanów sportu motoryzacyjnego

Kto z klubowiczów jedzie na Mistrzostwa Europy w Rallycrosie?
Moge tylko zdradzić że pan K bedzie też:)

Autor:  DeS [ 20.wrz.2003 07:56:17 ]
Tytuł: 

Właśnie się zastanawiam czy jadnak się nie wybrać. Migel mi polecał tą imprezę ale jakoś nie byłem do tej pory przekonany. Może wpadne :)

Autor:  kubazak [ 20.wrz.2003 08:05:14 ]
Tytuł: 

Des,masz rzut beretem do Słomczyna.A naprawde warto pooglądać 600 konne potwory.

Autor:  kubazak [ 20.wrz.2003 08:40:13 ]
Tytuł: 

Jak ktoś nie wie co to jest powinien to przeczytać.Warto zwrócić uwage na liste startową Dywizji 1:


Pięćdziesięciu kierowców znalazło się ostatecznie na liście zgłoszeń IX rundy Mistrzostw Europy Rallycross. Zawody odbędą się w dniach 20-21 września na torze w Słomczynie koło Grójca, a Automobilklub Rzemieślnik już po raz czwarty będzie organizatorem jednej z rund MERC.

Emocji na polskim torze nie powinno zabraknąć. Polska runda Mistrzostw Europy została w ubiegłym roku bardzo wysoko oceniona zarówno przez europejskie władze rallycrossu jak i przez samych kierowców. Zawodnicy chętnie przyjeżdżają do Polski, tym bardziej, że zbliżające się zawody będą już przedostatnią tegoroczną rundą MERC.

Rallycross jest jedną z najmłodszych dyscyplin sportu samochodowego. Pierwsze „zapisy” dotyczące rallycrossu sięgają zaledwie 1967 roku. Wtedy to w Anglii odbyły się pierwsze, bardzo prowizoryczne zawody. Na Wyspach Brytyjskich szalała epidemia pryszczycy i organizatorzy byli zmuszeni odwołać Rajd RAC. Ponieważ jego uczestnicy pojawili się już w Anglii, zorganizowano dla nich wyścig na krótkiej, zamkniętej trasie o zróżnicowanej nawierzchni (szuter, asfalt, beton).

Towarzyskie zawody okazały się sukcesem i podobały się zarówno kierowcom, jak i kibicom, którzy w jednym miejscu mogli oglądać niezwykle widowiskowe i techniczne przejazdy swoich ulubieńców. Rozwój rallycrossu nastąpił więc bardzo szybko - od 1973 zaczęto rozgrywać Mistrzostwa Europy w tej dyscyplinie, które odbywają się do dziś. Co ciekawe, rallycross nie zdobył dużej popularności poza Europą. W dalszym ciągu Mistrzostwa Starego Kontynentu są zawodami najwyższej rangi w tej dyscyplinie (nie rozgrywa się Mistrzostw Świata), a czołowi zawodnicy rallycrossowi wywodzą się z Francji, Belgii, Szwecji, Norwegii czy Niemiec.

W Polsce rallycross pojawił się w 1994, kiedy to w Słomczynie rozpoczęła się budowa prowizorycznego jeszcze toru. Rok później odbył się pierwszy cykl imprez zaliczanych do Mistrzostw Polski. Z roku na rok popularność dyscypliny rosła, zarówno wśród kibiców jak i zawodników. W 2000 roku sukcesem zakończyły się starania Automobilklubu Rzemieślnik o prawo organizacji jednej rund Mistrzostw Europy. We wrześniu na słomczyńskim torze pojawiła się czołówka tego sportu. Zawody zakończyły się sukcesem i klub otrzymał prawo ich organizacji również w 2001 roku a później także w roku 2002. Wysokie noty dla polskich zawodów spowodowały, że w tym roku w Słomczynie znów będziemy gościć europejską czołówkę a zawody odbędą się w dniach 20-21 września. W trzech dywizjach na torze rywalizować będzie w sumie 50 zawodników z najbardziej chyba znanymi, Szwedami Kenethem Hansenem i Perem Eklundem na czele. Wśród rywalizujących kierowców nie zabraknie również Polaków. W najsilniejszej Dywizji 1 swoich szans poszuka mistrz Polski w klasie 4 Bohdan Ludwiczak (Ford Focus). W zmaganiach towarzyszyć mu będą Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer), Marcin Wicik (Ford Eskort), Grzegorz Kalinecki (Lancia Delta), Janusz Pszech (Audi S2), Jacek Lesiak (Nissan Sunny) i Zygmunt Stanek (CC Turbo). Duże nadzieje polscy kibice mogą wiązać również z rywalizacją w Dywizji 1A. Do boju ruszy tutaj bowiem Krzysztof Groblewski (VW Polo), ubiegłoroczny wicemistrz Europy i zwycięzca poprzedniej, VIII rundy MERC. Wspierać go będzie również Marcin Laskowski (Peugeot 106), który bez problemów wywalczył w tym sezonie tytuł mistrza Polski w klasie 3 i rozważa możliwość startów w pełnym cyklu przyszłorocznych mistrzostw Europy. Swoich sił w walce z renomowanymi rywalami spróbują również Mikołaj Kasiborski (Ford Fiesta), Piotr Trzciński (Suzuki Swift) i Michał Guranowski (VW Golf). Skład Polaków podczas IX rundy MERC uzupełni zgłoszony w Dywizji 2 Artur Ryziński (Citroen Saxo).

- Jesteśmy mile zaskoczeni i zaszczyceni, że będziemy gościć u nas całą europejską czołówkę. Dlatego też staramy się, żeby nasze zawody jak zwykle były przyjazne i atrakcyjne. Liczymy również na to, że nasi reprezentanci dostarczą nam wielu miłych chwil. Zapraszam wszystkich, żeby przyjechali zobaczyć to na własne oczy – powiedział przed zawodami w Słomczynie prezes Automobilklubu Rzemieślnik Piotr Tonderski.

Oprócz rywalizacji o punkty mistrzostw Europy na torze zobaczymy również walkę w specjalnych biegach handicupowych tak zwanej klasy narodowej. W biegach kwalifikacyjnych pojawią się najlepsi kierowcy dwóch klas znanych z Mistrzostw Polski Rallycross – klasy 1 (Fiat 126) i klasy 2 (Fiat Cinquecento i Seicento Sporting). Sześciu najlepszych z każdej z tych klas wystartuje w finale, rozgrywanym na zasadzie biegu handicupowego. Oznacza to, że zawodnicy ze słabszej klasy wyruszą na tor wcześniej. Kilkanaście sekund później pojadą zawodnicy klasy silniejszej a zwycięzcą zostanie kierowca, który jako pierwszy minie linię mety.

Organizatorzy IX rundy Mistrzostw Europy Rallycross zadbali również o stronę poza sportową i przygotowali wiele imprez towarzyszących dla kibiców. Podobnie jak w latach ubiegłych dwudniowa impreza będzie miała charakter wspaniałego, motoryzacyjnego pikniku, na który gorąco zapraszamy.

IX RUNDA MISTRZOSTW EUROPY RALLYCROSS – HARMONOGRAM ZAWODÓW

Sobota 20.09.2003:
11:00 - 12:30 Trening Wolny (2x3 okrążenia)
13:00 Odprawa Kierowców
13:30 - 15:00 Trening Oficjalny (1x3 okrążenia)
15:30 I bieg kwalifikacyjny

Niedziela 21.09.2003:
09:00 - 10:00 rozgrzewka (1x3 okrążenia)
10:15 - II bieg kwalifikacyjny
12:15 - Prezentacja zawodników
13:15 - III bieg kwalifikacyjny
15:00 - biegi finałowe
18:00 - Oficjalne rozdanie nagród - namiot VIP, Park Maszyn

OFICJALNA LISTA ZGŁOSZEŃ:

DIV.1
1. Kenneth Hansen /Citroen Sweden/ Citroen Xsara (S)
2. Per Eklund Clarion Team Europe/ Saab 9.3 (S)
3. Pavel Koutny /Czech National Team/ Ford Focus WRC (CZ)
4. Jos Kuypers /Jos Kuypers/ Ford Focus RS (NL)
5. Lars Larsson /Toveksbil/ Audi A 4 (S)
6. Michael Jernberg /Michael Jernberg/ Ford Focus (S)
7. Jean - Luc Pailler /Jean - Luc Pailler/ Peugeot 206 (F)
8. Ludvig Hunsbedt /Ludvig Hunsbedt/ Ford Focus RS (N)
9. Morten Bermingrud /Morten Bermingrud/ Citroen Xsara (N)
10. Milan Schmied /Autoklub Ceske Budejovice/ Ford Focus (CZ)
11. Per Johansson /Skelleftea Promotion AB/ Hyundai Accent (S)
12. Bohdan Ludwiczak /Bohdan Ludwiczak/ Ford Focus PL
13. Mariusz Stec /Mariusz Stec/ Mitsubishi Lancer EVO VI (PL)
14. Janusz Pszech /Janusz Pszech/ Audi S-2 (PL)
15. Grzegorz Kalinecki /Grzegorz kalinecki/ Lancia Delta Int. (PL)
16. Marcin Wicik /Marcin Wicik/ Ford Escort Cosw. (PL)
17. Jacek Lesiak /Jacek Lesiak/ Nissan Sunny GT (PL)
18. Gyorgy Fodor /Fahrer Racing Club/ Toyota Carina E T4 (H)
19. Otakar Vyborny /Czech National Team/ Ford Focus (CZ)
20. Zygmunt Stanek /Zygmunt Stanek/ Fiat CC (PL)

DIV1A
1. Jaroslav Kalny /Czech National Team/ Peugeot 206 (CZ)
2. Vaclav Veverka /Czech National Team/ Peugeot 106 (CZ)
3. Milan Peruth /Czech National Team/ VW Polo (CZ)
4. Pascal Sutherland /O.T.R.T./ Ford Fiesta (NL)
5. Harrie Deelen /Harrie Deelen/ Opel Corsa B (NL)
6. Rene Coste /Rene Coste/ Honda Civic (D)
7. Tomas Kotek /AMK Delta Autosport/ Skoda Felicia (CZ)
8. Zdenek Ćermak /Devil Racing Team/ Skoda Fabia (CZ)
9. Mike Lunenburg /Mike Lunenburg/ Citroen Saxo (NL)
10. Richard Forster /Remus Racing/ Citroen AX GTI (A)
11. Marcin Laskowski /Marcin Laskowski/ Peugeot 106 Maxi (PL)
12. Mikołaj Kasiborski /Mikołaj Kasiborski/ Ford Fiesta (PL)
13. Piotr Trzciński /Piotr Trzciński/ Suzuki Swift (PL)
14. Michał Guranowski /Michał Guranowski/ VW Golf (PL)
15. Krzysztof Groblewski /Krzysztof Groblewski/ VW Polo (PL)
16. Ernestas Staponkus /Sport Club Tornadas/ VAZ 21083 (LT)

DIV2
1. Ronny Scheveneels /O.T.R.T./ VW Golf III 16V (B)
2. Guttorm Lindefjell /Guttorm Lindefjell/ Opel Astra OPC (N)
3. Harald Sachweh /Harald Sachweh/ Opel Astra OPC (N)
4. Marcus Nilsson /TK Traktordelar/ Peugeot 306 Gti (S)
5. Roman Castoral /Czech National Team/ Opel Astra OPC (CZ)
6. Pavel Novotny /Czech National Team/ Citroen Xsara (CZ)
7. Jussi Pinomaki /Renault Team Finland/ Renault Clio Sport (FIN)
8. Pavel Novotny Junior /Czech National Team/ Citroen Xsara (CZ)
9. Andy Martin /Duindistel / Honda Civic Type R (B)
10. Jimmy Farsbo /Team Farsbo Motorsport/ Peugeot 306 GT i (S)
11. Artur Ryziński /Artur Ryziński/ Citroen Saxo VTS (PL)
12. Patrick van Mechelen /O.T.R.T./ Opel Astra (B)
13. Mikael Karlsson /Mikael Karlsson/ Opel Astra (S)
14. Marcel Snoeijers /Marcel Snoeijers/ Renault Clio (NL)

Czołówka klasyfikacji ME przed eliminacją w Słomczynie:

Div1
1. Kenneth Hanssen (S) Citroën Xsara WRC - 134
2. Per Eklund (S) Saab 9-3 T16 - 108
3. Jean Luc Pailler (F) Peugeot 206 WRC - 100
4. Ludvig Hunsbedt (N) Ford Focus WRC - 95
5. Jos Kuypers (NL) Ford Focus WRC - 87
6. Lars Larsson (S) Audi A4 quattro - 78
7. Sverre Isachsen (N) Ford Focus 42 - 73
8. Morten Bermingrud (N) Citroën Xara - 65
9. Michael Jernberg (S) Ford Focus - 65
10. Pavel Koutny (CZ) Ford Focus WRC - 38

Div1A
1. Kalny Jaroslav CZ Peugeot - 112
2. Ron Snoeck NL Seat Ibiza - 83
3. Groblewski Krzysztof PL VW Polo 16V - 80
4. Verveca Vaclav CZ Peugeot 106 - 70
5. Peruth Milan CZ VW Polo 16V - 61
6. Kotek Tomas CZ Skoda Felicia - 55
7. Davy Van den Branden B Citroën Saxo VTS - 42
8. Mike Lunenburg NL Citroën Saxo VTS - 32
9. Ronny Larsson S Peugeot - 29
10. Rene Coste D Honda Civic - 28

Div2
1. Jussi Pinomäki Fin Renault Clio RS - 111
2. Guttorm Lindefjell N Opel Astra OPC - 101
3. Harold Sachweh N Opel Astra OPC - 92
4. Marcus Nilsson S Peugeot 306 S16 - 78
5. Andy Martin B Honda Civic Type-R - 72
6. Ronny Scheveneels B VW Golf III - 69
7. Pavel Novotny CZ Citroën Xara VTS - 67
8. Raman Castoral CZ Seat Ibiza Cupra - 58
9. Marcel Snoeijers NL Renault Clio - 45
10. Marc Jan Vlassak NL Opel Astra OPC - 33

Autor:  DeS [ 20.wrz.2003 08:51:05 ]
Tytuł: 

To o której zbiórka ??? :D

Autor:  kubazak [ 20.wrz.2003 09:13:26 ]
Tytuł: 

Myśle że będę między 9 a 10 rano

Autor:  Migel [ 20.wrz.2003 17:56:55 ]
Tytuł: 

ja bede na bank ale raczej po 12, bo wcześniej mam cos do załatwienia.

Autor:  kubazak [ 20.wrz.2003 18:04:34 ]
Tytuł: 

No świetnie, ja ,des,migel,może hans i ktoś może jeszcze.
Zrobimy jakiegoś mini spota :D :D

Autor:  PITER.T. [ 20.wrz.2003 18:42:04 ]
Tytuł: 

DIV 1A poz 12 mój szef, niestety nie załapałem się na wyjazd.

Autor:  hans [ 20.wrz.2003 18:49:35 ]
Tytuł: 

ja bede rowniez

Autor:  kubazak [ 22.wrz.2003 21:17:36 ]
Tytuł: 

Relacja z imprezy:

Na najlepsze wyniki naszych kierowców liczyliśmy w Dywizji 1A (samochody grupy A do 1600 ccm), gdzie na starcie pojawili się między innymi zajmujący trzecie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Europy Krzysztof Groblewski (VW Polo) i tegoroczny mistrz Polski w klasie 3 Marcin Laskowski (Peugeot 106). Polacy nie zawiedli i wygrali rywalizację w swojej dywizji zajmując pierwsze dwa miejsca. Na najwyższym podium stanął Groblewski, wyprzedzając Laskowskiego i Niemca Rene Coste (Honda Civic). Dla Groblewskiego zwycięstwo oznacza awans na drugie miejsce w klasyfikacji mistrzostw Europy i realną szansę na tytuł wicemistrzowski w tym sezonie.

Niezwykle emocjonująca i zaskakująca była rywalizacja w najsilniejsze Dywizji 1 (auta 4x4, turbo) gdzie faworytami byli dwaj odwieczni rywale – Szwedzi Kenneth Hansen (Citroen Xsara) i Per Eklund (Saab 9-3). Niespodziewanie jednak ani Hansen ani Eklund nie awansowali do finału A swojej dywizji i zajęli odpowiednio 8 i 7 miejsce w klasyfikacji zawodów. Punkty, które Hansen zdobył na torze w Słomczynie wystarczyły mu jednak do zdobycia 11 już w karierze tytuł mistrza Europy w rallycrossie. Podobnie jak rok temu, Hansen zapewnił sobie tytuł najlepszego kierowcy w Europie właśnie na torze w Słomczynie.

W finale A Dywizji 1 zwyciężył Lars Larsson (Szwecja, Audi A 4) przed Ludvigiem Hunsbedem (Norwegia, Ford Focus) i Mortenem Bermingrudem (Norwegia, Citroen Xsara). Najlepszy z Polaków, Bohdan Ludwiczak (Ford Focus) zajął 9 miejsce.

W Dywizji 2 (samochody grupy N, pojemność do 2000 ccm) wspaniałą walkę o zwycięstwo stoczył Szwed Marcus Nilsson (Peugeot 306), który na mecie wyprzedził Norwega Haralda Sachweha (Opel Astra) i Czecha Pavla Novotnego (Citroen Xsara). Jedyny Polak w tej klasie, Artur Ryziński (Citroen Xsara), zakończył zawody na 11 pozycji.

Ostatnia, X runda Mistrzostw Europy Rallycross odbędzie się za tydzień w Niemczech.

Warto zwrócić uwage że wygrało 500 konne Audu A4.
Impreza była świetna,niech żałują którzy nie byli.Sorki dla Niedżwiadka,jego brata i Alberta że się nie pożegnaliśmy ale nie dało rady.

Autor:  M@łyNIEDZWIADEK [ 23.wrz.2003 09:03:28 ]
Tytuł: 

kubazak napisał(a):


.Sorki dla Niedżwiadka,jego brata i Alberta że się nie pożegnaliśmy ale nie dało rady.


Wybaczamy :D15 Oglądałeś mój film....no wiesz który :mrgreen: :D31 :D18 ?

Autor:  krawat [ 23.wrz.2003 11:17:21 ]
Tytuł: 

Nie no film nagraliśmy pierwsza klasa :o: :D14
A te aktoreczki a szczególnie jedna :D23
Tylko dla wtajemniczonych

Pozdro

Autor:  Forest [ 24.wrz.2003 21:15:41 ]
Tytuł: 

A ja to Krawata w ogóle prawie nie poznałem, ale na szczęście Krawat mnie tak. :D :D :D Jednak ma się tę sklerozę co do twarzy. A Alberta Coupeja jest git - ten zderzaczek też fajnie wygląda. A ile panienek na niej leżało :roll: :roll: :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/