.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Pytanie tylko do prawdziwych fanów sportu motoryzacyjnego https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=744 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kubazak [ 19.wrz.2003 23:01:15 ] |
Tytuł: | Pytanie tylko do prawdziwych fanów sportu motoryzacyjnego |
Kto z klubowiczów jedzie na Mistrzostwa Europy w Rallycrosie? Moge tylko zdradzić że pan K bedzie też:) |
Autor: | DeS [ 20.wrz.2003 07:56:17 ] |
Tytuł: | |
Właśnie się zastanawiam czy jadnak się nie wybrać. Migel mi polecał tą imprezę ale jakoś nie byłem do tej pory przekonany. Może wpadne ![]() |
Autor: | kubazak [ 20.wrz.2003 08:05:14 ] |
Tytuł: | |
Des,masz rzut beretem do Słomczyna.A naprawde warto pooglądać 600 konne potwory. |
Autor: | kubazak [ 20.wrz.2003 08:40:13 ] |
Tytuł: | |
Jak ktoś nie wie co to jest powinien to przeczytać.Warto zwrócić uwage na liste startową Dywizji 1: Pięćdziesięciu kierowców znalazło się ostatecznie na liście zgłoszeń IX rundy Mistrzostw Europy Rallycross. Zawody odbędą się w dniach 20-21 września na torze w Słomczynie koło Grójca, a Automobilklub Rzemieślnik już po raz czwarty będzie organizatorem jednej z rund MERC. Emocji na polskim torze nie powinno zabraknąć. Polska runda Mistrzostw Europy została w ubiegłym roku bardzo wysoko oceniona zarówno przez europejskie władze rallycrossu jak i przez samych kierowców. Zawodnicy chętnie przyjeżdżają do Polski, tym bardziej, że zbliżające się zawody będą już przedostatnią tegoroczną rundą MERC. Rallycross jest jedną z najmłodszych dyscyplin sportu samochodowego. Pierwsze „zapisy” dotyczące rallycrossu sięgają zaledwie 1967 roku. Wtedy to w Anglii odbyły się pierwsze, bardzo prowizoryczne zawody. Na Wyspach Brytyjskich szalała epidemia pryszczycy i organizatorzy byli zmuszeni odwołać Rajd RAC. Ponieważ jego uczestnicy pojawili się już w Anglii, zorganizowano dla nich wyścig na krótkiej, zamkniętej trasie o zróżnicowanej nawierzchni (szuter, asfalt, beton). Towarzyskie zawody okazały się sukcesem i podobały się zarówno kierowcom, jak i kibicom, którzy w jednym miejscu mogli oglądać niezwykle widowiskowe i techniczne przejazdy swoich ulubieńców. Rozwój rallycrossu nastąpił więc bardzo szybko - od 1973 zaczęto rozgrywać Mistrzostwa Europy w tej dyscyplinie, które odbywają się do dziś. Co ciekawe, rallycross nie zdobył dużej popularności poza Europą. W dalszym ciągu Mistrzostwa Starego Kontynentu są zawodami najwyższej rangi w tej dyscyplinie (nie rozgrywa się Mistrzostw Świata), a czołowi zawodnicy rallycrossowi wywodzą się z Francji, Belgii, Szwecji, Norwegii czy Niemiec. W Polsce rallycross pojawił się w 1994, kiedy to w Słomczynie rozpoczęła się budowa prowizorycznego jeszcze toru. Rok później odbył się pierwszy cykl imprez zaliczanych do Mistrzostw Polski. Z roku na rok popularność dyscypliny rosła, zarówno wśród kibiców jak i zawodników. W 2000 roku sukcesem zakończyły się starania Automobilklubu Rzemieślnik o prawo organizacji jednej rund Mistrzostw Europy. We wrześniu na słomczyńskim torze pojawiła się czołówka tego sportu. Zawody zakończyły się sukcesem i klub otrzymał prawo ich organizacji również w 2001 roku a później także w roku 2002. Wysokie noty dla polskich zawodów spowodowały, że w tym roku w Słomczynie znów będziemy gościć europejską czołówkę a zawody odbędą się w dniach 20-21 września. W trzech dywizjach na torze rywalizować będzie w sumie 50 zawodników z najbardziej chyba znanymi, Szwedami Kenethem Hansenem i Perem Eklundem na czele. Wśród rywalizujących kierowców nie zabraknie również Polaków. W najsilniejszej Dywizji 1 swoich szans poszuka mistrz Polski w klasie 4 Bohdan Ludwiczak (Ford Focus). W zmaganiach towarzyszyć mu będą Mariusz Stec (Mitsubishi Lancer), Marcin Wicik (Ford Eskort), Grzegorz Kalinecki (Lancia Delta), Janusz Pszech (Audi S2), Jacek Lesiak (Nissan Sunny) i Zygmunt Stanek (CC Turbo). Duże nadzieje polscy kibice mogą wiązać również z rywalizacją w Dywizji 1A. Do boju ruszy tutaj bowiem Krzysztof Groblewski (VW Polo), ubiegłoroczny wicemistrz Europy i zwycięzca poprzedniej, VIII rundy MERC. Wspierać go będzie również Marcin Laskowski (Peugeot 106), który bez problemów wywalczył w tym sezonie tytuł mistrza Polski w klasie 3 i rozważa możliwość startów w pełnym cyklu przyszłorocznych mistrzostw Europy. Swoich sił w walce z renomowanymi rywalami spróbują również Mikołaj Kasiborski (Ford Fiesta), Piotr Trzciński (Suzuki Swift) i Michał Guranowski (VW Golf). Skład Polaków podczas IX rundy MERC uzupełni zgłoszony w Dywizji 2 Artur Ryziński (Citroen Saxo). - Jesteśmy mile zaskoczeni i zaszczyceni, że będziemy gościć u nas całą europejską czołówkę. Dlatego też staramy się, żeby nasze zawody jak zwykle były przyjazne i atrakcyjne. Liczymy również na to, że nasi reprezentanci dostarczą nam wielu miłych chwil. Zapraszam wszystkich, żeby przyjechali zobaczyć to na własne oczy – powiedział przed zawodami w Słomczynie prezes Automobilklubu Rzemieślnik Piotr Tonderski. Oprócz rywalizacji o punkty mistrzostw Europy na torze zobaczymy również walkę w specjalnych biegach handicupowych tak zwanej klasy narodowej. W biegach kwalifikacyjnych pojawią się najlepsi kierowcy dwóch klas znanych z Mistrzostw Polski Rallycross – klasy 1 (Fiat 126) i klasy 2 (Fiat Cinquecento i Seicento Sporting). Sześciu najlepszych z każdej z tych klas wystartuje w finale, rozgrywanym na zasadzie biegu handicupowego. Oznacza to, że zawodnicy ze słabszej klasy wyruszą na tor wcześniej. Kilkanaście sekund później pojadą zawodnicy klasy silniejszej a zwycięzcą zostanie kierowca, który jako pierwszy minie linię mety. Organizatorzy IX rundy Mistrzostw Europy Rallycross zadbali również o stronę poza sportową i przygotowali wiele imprez towarzyszących dla kibiców. Podobnie jak w latach ubiegłych dwudniowa impreza będzie miała charakter wspaniałego, motoryzacyjnego pikniku, na który gorąco zapraszamy. IX RUNDA MISTRZOSTW EUROPY RALLYCROSS – HARMONOGRAM ZAWODÓW Sobota 20.09.2003: 11:00 - 12:30 Trening Wolny (2x3 okrążenia) 13:00 Odprawa Kierowców 13:30 - 15:00 Trening Oficjalny (1x3 okrążenia) 15:30 I bieg kwalifikacyjny Niedziela 21.09.2003: 09:00 - 10:00 rozgrzewka (1x3 okrążenia) 10:15 - II bieg kwalifikacyjny 12:15 - Prezentacja zawodników 13:15 - III bieg kwalifikacyjny 15:00 - biegi finałowe 18:00 - Oficjalne rozdanie nagród - namiot VIP, Park Maszyn OFICJALNA LISTA ZGŁOSZEŃ: DIV.1 1. Kenneth Hansen /Citroen Sweden/ Citroen Xsara (S) 2. Per Eklund Clarion Team Europe/ Saab 9.3 (S) 3. Pavel Koutny /Czech National Team/ Ford Focus WRC (CZ) 4. Jos Kuypers /Jos Kuypers/ Ford Focus RS (NL) 5. Lars Larsson /Toveksbil/ Audi A 4 (S) 6. Michael Jernberg /Michael Jernberg/ Ford Focus (S) 7. Jean - Luc Pailler /Jean - Luc Pailler/ Peugeot 206 (F) 8. Ludvig Hunsbedt /Ludvig Hunsbedt/ Ford Focus RS (N) 9. Morten Bermingrud /Morten Bermingrud/ Citroen Xsara (N) 10. Milan Schmied /Autoklub Ceske Budejovice/ Ford Focus (CZ) 11. Per Johansson /Skelleftea Promotion AB/ Hyundai Accent (S) 12. Bohdan Ludwiczak /Bohdan Ludwiczak/ Ford Focus PL 13. Mariusz Stec /Mariusz Stec/ Mitsubishi Lancer EVO VI (PL) 14. Janusz Pszech /Janusz Pszech/ Audi S-2 (PL) 15. Grzegorz Kalinecki /Grzegorz kalinecki/ Lancia Delta Int. (PL) 16. Marcin Wicik /Marcin Wicik/ Ford Escort Cosw. (PL) 17. Jacek Lesiak /Jacek Lesiak/ Nissan Sunny GT (PL) 18. Gyorgy Fodor /Fahrer Racing Club/ Toyota Carina E T4 (H) 19. Otakar Vyborny /Czech National Team/ Ford Focus (CZ) 20. Zygmunt Stanek /Zygmunt Stanek/ Fiat CC (PL) DIV1A 1. Jaroslav Kalny /Czech National Team/ Peugeot 206 (CZ) 2. Vaclav Veverka /Czech National Team/ Peugeot 106 (CZ) 3. Milan Peruth /Czech National Team/ VW Polo (CZ) 4. Pascal Sutherland /O.T.R.T./ Ford Fiesta (NL) 5. Harrie Deelen /Harrie Deelen/ Opel Corsa B (NL) 6. Rene Coste /Rene Coste/ Honda Civic (D) 7. Tomas Kotek /AMK Delta Autosport/ Skoda Felicia (CZ) 8. Zdenek Ćermak /Devil Racing Team/ Skoda Fabia (CZ) 9. Mike Lunenburg /Mike Lunenburg/ Citroen Saxo (NL) 10. Richard Forster /Remus Racing/ Citroen AX GTI (A) 11. Marcin Laskowski /Marcin Laskowski/ Peugeot 106 Maxi (PL) 12. Mikołaj Kasiborski /Mikołaj Kasiborski/ Ford Fiesta (PL) 13. Piotr Trzciński /Piotr Trzciński/ Suzuki Swift (PL) 14. Michał Guranowski /Michał Guranowski/ VW Golf (PL) 15. Krzysztof Groblewski /Krzysztof Groblewski/ VW Polo (PL) 16. Ernestas Staponkus /Sport Club Tornadas/ VAZ 21083 (LT) DIV2 1. Ronny Scheveneels /O.T.R.T./ VW Golf III 16V (B) 2. Guttorm Lindefjell /Guttorm Lindefjell/ Opel Astra OPC (N) 3. Harald Sachweh /Harald Sachweh/ Opel Astra OPC (N) 4. Marcus Nilsson /TK Traktordelar/ Peugeot 306 Gti (S) 5. Roman Castoral /Czech National Team/ Opel Astra OPC (CZ) 6. Pavel Novotny /Czech National Team/ Citroen Xsara (CZ) 7. Jussi Pinomaki /Renault Team Finland/ Renault Clio Sport (FIN) 8. Pavel Novotny Junior /Czech National Team/ Citroen Xsara (CZ) 9. Andy Martin /Duindistel / Honda Civic Type R (B) 10. Jimmy Farsbo /Team Farsbo Motorsport/ Peugeot 306 GT i (S) 11. Artur Ryziński /Artur Ryziński/ Citroen Saxo VTS (PL) 12. Patrick van Mechelen /O.T.R.T./ Opel Astra (B) 13. Mikael Karlsson /Mikael Karlsson/ Opel Astra (S) 14. Marcel Snoeijers /Marcel Snoeijers/ Renault Clio (NL) Czołówka klasyfikacji ME przed eliminacją w Słomczynie: Div1 1. Kenneth Hanssen (S) Citroën Xsara WRC - 134 2. Per Eklund (S) Saab 9-3 T16 - 108 3. Jean Luc Pailler (F) Peugeot 206 WRC - 100 4. Ludvig Hunsbedt (N) Ford Focus WRC - 95 5. Jos Kuypers (NL) Ford Focus WRC - 87 6. Lars Larsson (S) Audi A4 quattro - 78 7. Sverre Isachsen (N) Ford Focus 42 - 73 8. Morten Bermingrud (N) Citroën Xara - 65 9. Michael Jernberg (S) Ford Focus - 65 10. Pavel Koutny (CZ) Ford Focus WRC - 38 Div1A 1. Kalny Jaroslav CZ Peugeot - 112 2. Ron Snoeck NL Seat Ibiza - 83 3. Groblewski Krzysztof PL VW Polo 16V - 80 4. Verveca Vaclav CZ Peugeot 106 - 70 5. Peruth Milan CZ VW Polo 16V - 61 6. Kotek Tomas CZ Skoda Felicia - 55 7. Davy Van den Branden B Citroën Saxo VTS - 42 8. Mike Lunenburg NL Citroën Saxo VTS - 32 9. Ronny Larsson S Peugeot - 29 10. Rene Coste D Honda Civic - 28 Div2 1. Jussi Pinomäki Fin Renault Clio RS - 111 2. Guttorm Lindefjell N Opel Astra OPC - 101 3. Harold Sachweh N Opel Astra OPC - 92 4. Marcus Nilsson S Peugeot 306 S16 - 78 5. Andy Martin B Honda Civic Type-R - 72 6. Ronny Scheveneels B VW Golf III - 69 7. Pavel Novotny CZ Citroën Xara VTS - 67 8. Raman Castoral CZ Seat Ibiza Cupra - 58 9. Marcel Snoeijers NL Renault Clio - 45 10. Marc Jan Vlassak NL Opel Astra OPC - 33 |
Autor: | DeS [ 20.wrz.2003 08:51:05 ] |
Tytuł: | |
To o której zbiórka ??? ![]() |
Autor: | kubazak [ 20.wrz.2003 09:13:26 ] |
Tytuł: | |
Myśle że będę między 9 a 10 rano |
Autor: | Migel [ 20.wrz.2003 17:56:55 ] |
Tytuł: | |
ja bede na bank ale raczej po 12, bo wcześniej mam cos do załatwienia. |
Autor: | kubazak [ 20.wrz.2003 18:04:34 ] |
Tytuł: | |
No świetnie, ja ,des,migel,może hans i ktoś może jeszcze. Zrobimy jakiegoś mini spota ![]() ![]() |
Autor: | PITER.T. [ 20.wrz.2003 18:42:04 ] |
Tytuł: | |
DIV 1A poz 12 mój szef, niestety nie załapałem się na wyjazd. |
Autor: | hans [ 20.wrz.2003 18:49:35 ] |
Tytuł: | |
ja bede rowniez |
Autor: | kubazak [ 22.wrz.2003 21:17:36 ] |
Tytuł: | |
Relacja z imprezy: Na najlepsze wyniki naszych kierowców liczyliśmy w Dywizji 1A (samochody grupy A do 1600 ccm), gdzie na starcie pojawili się między innymi zajmujący trzecie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Europy Krzysztof Groblewski (VW Polo) i tegoroczny mistrz Polski w klasie 3 Marcin Laskowski (Peugeot 106). Polacy nie zawiedli i wygrali rywalizację w swojej dywizji zajmując pierwsze dwa miejsca. Na najwyższym podium stanął Groblewski, wyprzedzając Laskowskiego i Niemca Rene Coste (Honda Civic). Dla Groblewskiego zwycięstwo oznacza awans na drugie miejsce w klasyfikacji mistrzostw Europy i realną szansę na tytuł wicemistrzowski w tym sezonie. Niezwykle emocjonująca i zaskakująca była rywalizacja w najsilniejsze Dywizji 1 (auta 4x4, turbo) gdzie faworytami byli dwaj odwieczni rywale – Szwedzi Kenneth Hansen (Citroen Xsara) i Per Eklund (Saab 9-3). Niespodziewanie jednak ani Hansen ani Eklund nie awansowali do finału A swojej dywizji i zajęli odpowiednio 8 i 7 miejsce w klasyfikacji zawodów. Punkty, które Hansen zdobył na torze w Słomczynie wystarczyły mu jednak do zdobycia 11 już w karierze tytuł mistrza Europy w rallycrossie. Podobnie jak rok temu, Hansen zapewnił sobie tytuł najlepszego kierowcy w Europie właśnie na torze w Słomczynie. W finale A Dywizji 1 zwyciężył Lars Larsson (Szwecja, Audi A 4) przed Ludvigiem Hunsbedem (Norwegia, Ford Focus) i Mortenem Bermingrudem (Norwegia, Citroen Xsara). Najlepszy z Polaków, Bohdan Ludwiczak (Ford Focus) zajął 9 miejsce. W Dywizji 2 (samochody grupy N, pojemność do 2000 ccm) wspaniałą walkę o zwycięstwo stoczył Szwed Marcus Nilsson (Peugeot 306), który na mecie wyprzedził Norwega Haralda Sachweha (Opel Astra) i Czecha Pavla Novotnego (Citroen Xsara). Jedyny Polak w tej klasie, Artur Ryziński (Citroen Xsara), zakończył zawody na 11 pozycji. Ostatnia, X runda Mistrzostw Europy Rallycross odbędzie się za tydzień w Niemczech. Warto zwrócić uwage że wygrało 500 konne Audu A4. Impreza była świetna,niech żałują którzy nie byli.Sorki dla Niedżwiadka,jego brata i Alberta że się nie pożegnaliśmy ale nie dało rady. |
Autor: | M@łyNIEDZWIADEK [ 23.wrz.2003 09:03:28 ] |
Tytuł: | |
kubazak napisał(a): .Sorki dla Niedżwiadka,jego brata i Alberta że się nie pożegnaliśmy ale nie dało rady. Wybaczamy ![]() ![]() ![]() |
Autor: | krawat [ 23.wrz.2003 11:17:21 ] |
Tytuł: | |
Nie no film nagraliśmy pierwsza klasa :o: ![]() A te aktoreczki a szczególnie jedna ![]() Tylko dla wtajemniczonych Pozdro |
Autor: | Forest [ 24.wrz.2003 21:15:41 ] |
Tytuł: | |
A ja to Krawata w ogóle prawie nie poznałem, ale na szczęście Krawat mnie tak. ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |