.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Nieustająca promocja DYNO DAY- promocyjne hamowanie aut ! https://audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=933 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Leo [ 01.paź.2003 19:58:12 ] |
Tytuł: | Nieustająca promocja DYNO DAY- promocyjne hamowanie aut ! |
Zapraszam do skorzystania z promocyjnego zmierzenia mocy swoich autek, RÓWNIEŻ QUATTRO ! Jeżeli ktoś chciałby zmierzyć moc swojego autka, a z jakiegoś powodu wcześniej tego nie robił (np. bo za drogo, lub hamownia nie mierzy samochodów o mocy ponad 300KM albo nie mierzy samochodów 4x4) to bardzo zapraszam do mnie Posiadam hamownię przenośną duńskiej firmy Dynomet (nie mowie oczywiście o Gtechu, ani produktach RaceTechnology). Jest to urządzenie, które montuje się na koło samochodu, podłącza do laptopa (w dużym skrócie oczywiście) i pomiarów dokonuje się na ulicy. Lepiej oczywiscie np. na pasie lotniska, by nie stwarzać zagrożenia, poza tym potrzebna jest w miarę równa droga. Moja hamownia nie ma ograniczeń co do mierzonej mocy i momentu! Zmierzy każdą moc Firma Dynomet to duży i poważany producent hamowni w Danii (eksportują w sumie na cały świat). O jej precyzji niech świadczy fakt, iż gdy został ustanawiany nowy rekord świata prędkości, używano dokładnie tego urządzenia, którym dysponuję. Mercedes E55 przygotowany przez duńskiego tunera Kleemanna (607KM) pojechał 338km/h a ML55 282km/h (bijąc rekord Porsche Cayenne), linki tu: E55: http://www.kleemann.dk/news/c_events_wr02.htm ML55: http://www.kleemann.dk/news/c_events_wr03.htm a tak wygląda owo urządzenie, tu zamontowante właśnie na Kleemannie E55 ![]() Jak już samochód jest przygotowany to można zmierzyć: -moc (i jej przebieg na wykresie oczywiście) -moment obr (j.w.) -przyspieszenie (każde, od jakiejkolwiek prędkości do jakiejkolwiek) -czas i prędkość na 400m -droge hamowania -przekłamania licznika przy różnych prędkościach Parametry (moc, moment, przebyta droga, prędkość itp) mierzone są z częstotliwościa 10 razy na sekundę co daje dokładne pomiary i wykresy mocy i momentu. Dla wybrednych, którzy chcą mieć czas na 400m z dokładnością co do tysięcznej sekundy to to się nie nadaje, ale jeżeli kogoś zadowala czas co do 1/10 s i prędkość do setnej części km/h to to urządzenie to umożliwia. Ta hamownia posiada wiele zalet w stosunku do hamowni tradycyjnych, inercyjnych: -dokładność - przy założeniu iż parametry podane są dobrze, błąd pomiaru jest mniejszy niż 1% -samochód testowany jest w jego naturalnych warunkach, na drodze - nie ma np. problemu ze złym nawiewem -częstotliwośc pomiaru: 10 razy na sek. co w porównaniu z hamownią np. w Poznaniu w Pol-Carze, gdzie moc badana jest co 500obr (1000, 1500, 2000, 2500 itd) jest po prostu miażdżącą przewagą.. biorąc pod uwagę fakt, iż Twoj samochód osiąga max mocy przy 6750obr to tak hamownia tego nie wykryje, poda moc przy 6500 i 7000 i połączy te 2 punkty krzywą matematyczna co ma sie w zasadzie nijak do prawdziwego wykresu, wiem to z praktyki, mojego civica testowalem w polcarze, wszystko sie zgadza, kształt krzywej oraz parametry zmierzone przy tych wartościach podanych przez hamownie pol-caru, ale moc max wyszła w polcarze przy 7000obr 148KM, a przy 7500obr 138KM, niestety hamownia pominęla punkt 7334obr gdzie moja honda ma 154KM... 6KM różnicy przy 154KM to prawie 4% różnicy, nie musze chyba pisać dalej.. -na każdej hamowni pomiar wygląda tak, że rozpędzamy samochod na rolkach do 3000obr na 4tym biegu kiedy to następuje pomiar przełożenia głównego. Dlatego na 4tym biegu gdyż hamownia zakłada iż samochód właśnie ma 4ty bieg w stosunku 1:1 do przełożenia głównego. niestety rzadko tak właśnie jest w rzeczywistości. w przypadku mojej hondy przelożenie 4biegu = 1.107 co także wprowadza błąd do pomiaru rzędu 2-3%. Hamownia Dynomet umożliwia wprowadzenie ręczne tych danych, jeśli ktoś zna te parametry, dzięki temu pomiar jest dokładniejszy niż na hamowni podwoziowej (przynajmniej tej w pol-carze, nie wiem jak jest w innych) -więcej nie przychodzi mi teraz do głowy, ale na pewno są Wśród wielu zalet, urządzenie posiada oczywiście swoje wady (uprzedzę pewnie kilka pytań) -trzeba znać obwód koła, jednak można to po prostu zmierzyć w sposób tradycyjny, miarą ale także jest taka opcja w programie hamowni, która to umożliwia (trzeba przejechać 1km, np. pilnując słupki przy drodze które są co 100m, a zazwyczaj są w miarę dokładne powbijane) poza tym zawsze można to po prostu obliczyć z rozmiaru opony.. -trzeba znać wagę samochodu, im dokładniej się ją poda tym dokładniejszy jest pomiar. z praktyki wiem, ze pomylenie się o 2% wagi to różnica okolo 1% więc nie jest tak źle. Pomiar wygląda tak: -mierzymy obwód koła -mierzymy przełożenie główne (tak jak na zwykłej hamowni lub je po prostu podajemy, jeżeli ktoś to wie) -mierzymy przełożenie biegu na którym będzie robiony pomiar; najczęściej jest to 3 bieg, gdyż pomiar musi trwać miedzy 10 a 30s by wykres wyglądał dobrze; oczywiście przy dużych mocach będzie to pewnie 4ty bieg; przełożenie można zmierzyć lub też wpisać jak ktoś zna parametry jego skrzyni biegów -znając te dane, możemy przejśc do samego pomiaru; tak jak za zwykłej hamowni rozpędzamy samochod od 1000obr do odcięcia i pozwalamy się toczyć przez około 10s (wtedy mierzone są opory by wyliczyć moc silnika), pomiar jest dokonywany na biegu odpowiednim dla mocy auta -jeżeli klient sobie życzy (a klient nasz pan ) to mierzymy też czas na 400m czy inne przyspieszenia, czy droge hamowania -po pomiarach wszystkie wykresy (moc, moment, krzywa przyspieszenia itp) czy tabele (czas, dorgra przebyta itp) dostajesz w postaci wydruku i juz po wszytskim a teraz koszty -pomiar mocy i momentu + wydruk wykresów to 70zł + przekłamanie licznika gratis -pomiar mocy, momentu, przyspieszeń, 400m czas i pręd. i droga hamowania 100zł + przekłamanie licznika gratsi wystawiam faktury PRZYKŁADOWY WYKRES ![]() WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DLA AUDIKLUBU Hamowanie auta - 50 zł. od osoby - dotyczy Poznania i okolic. Hamowanie auta + pełen wypas - 70 zł. - Poznań i okolice. Sugerowane jest hamowanie się po 2-3 auta, aby zachować przedział cenowy. Jest też możliwa wizyta w innych miastach, z tym, że tutaj koniecznością jest spotkanie w więcej aut do pomiarów, około 10, aby impreza doszła do skutku. Cena za hamowanie wzrasta też poza Poznaniem i okolicami do 70 zł. za podstawowe badanie mocy i momentu oraz przekłamania licznika. ZAPRASZAM WSZYSTKICH ! To niepowtarzalna okazja zmierzenia sobie ile koników siedzi w Waszym aucie, przede wszystkim korzystna dla aut z QUATTRO! Hamownia we Wrocku jest ponad 3x droższa. Proszę o wpisywanie się chętnych w tym wątku. HAMOWNIA I POMIAR DOKONYWANY JEST PRZEZ : ![]() |
Autor: | Lightmen [ 01.paź.2003 20:15:22 ] |
Tytuł: | |
czyli jak zbiore 3 zawodników ode mnie z wichury i siem pojawie u ciebie na mierzeniu to po 50 złociszy zmierzysz każde autko .........dobrze rozumiem...............................czy warunkiem jest meldunek stały w poznaniu????? jak tak to podaj kiedy masz czas i zaczynam dzwonić!!! ![]() |
Autor: | Leo [ 01.paź.2003 20:19:38 ] |
Tytuł: | |
Lightmen napisał(a): czyli jak zbiore 3 zawodników ode mnie z wichury i siem pojawie u ciebie na mierzeniu to po 50 złociszy zmierzysz każde autko .........dobrze rozumiem...............................czy warunkiem jest meldunek stały w poznaniu?????
jak tak to podaj kiedy masz czas i zaczynam dzwonić!!! ![]() Tak, w Poznaniu tak, po 50 zł. od auta, im więcej autek tym lepiej. Praktycznie można się umawiać nawet dzień przed, ale to musi być pewny termin, żeby go nie zmieniać. Meldunek stały? Come on ![]() |
Autor: | DeS [ 01.paź.2003 22:08:29 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli będą chętni z WAWY to może się podłączę. 8) |
Autor: | Lejkers [ 01.paź.2003 22:45:57 ] |
Tytuł: | |
Ja też się chętnie na to piszę, trzeba zebrać tylko większą grupę z Wawy. |
Autor: | Ataman70 [ 01.paź.2003 23:38:07 ] |
Tytuł: | |
Ja na Śląsku stawiam 2 autka. Może sie ktoś dołączy?? |
Autor: | necro [ 02.paź.2003 09:24:29 ] |
Tytuł: | |
Jak nie wrocław to poznań :x :x :x jak by bylo w w-wie to podjade ![]() |
Autor: | Leo [ 02.paź.2003 09:28:13 ] |
Tytuł: | |
zbierajcie się, zbierajcie, jeszcze siedmiu i do Wawy zawita hamownia za pół darmo ![]() |
Autor: | wowo [ 02.paź.2003 11:02:18 ] |
Tytuł: | |
Jeśli termin będzie rozsądny, to dołączam sie do Warszawki. |
Autor: | BiLu [ 02.paź.2003 11:28:36 ] |
Tytuł: | |
to moze przy okazji jakis maly zlot ustawimy w poznaniu??? |
Autor: | piotr [ 02.paź.2003 12:27:09 ] |
Tytuł: | |
Łodzi to w życiu nie przeforsuję... mało nas.... ale pod Wawkę chętnie się podłączę. |
Autor: | Leo [ 02.paź.2003 12:45:40 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): to moze przy okazji jakis maly zlot ustawimy w poznaniu???
Pewnie. Ja tam mogę wszystko załatwić. Aczkolwiek nocleg w Poznaniu, może byc ciut drogi, ale na jeden dzień, miejsce jest, pas startowy też jest, autostradę nawet mamy ![]() także, jakby co to tylko dajcie znać i luz. |
Autor: | Ataman70 [ 02.paź.2003 13:05:28 ] |
Tytuł: | |
Rozumiem, że na którymś ze zlotów też da sie to załatwić?? |
Autor: | Leo [ 02.paź.2003 13:14:54 ] |
Tytuł: | |
Ataman70 napisał(a): Rozumiem, że na którymś ze zlotów też da sie to załatwić??
Jak najbardziej, i to nawet byłoby bardziej zalecane! Może czas pomyśleć nad jesiennym zlotem Audiklubu w okolicach Poznania? ![]() |
Autor: | Ataman70 [ 02.paź.2003 13:53:12 ] |
Tytuł: | |
Nie, no co miesiąc zloty to przegięcie ![]() ![]() |
Autor: | DeS [ 02.paź.2003 13:57:53 ] |
Tytuł: | |
Leo napisał(a): Może czas pomyśleć nad jesiennym zlotem Audiklubu w okolicach Poznania? ![]() Ja jestem jak najbardziej ZA ![]() |
Autor: | Leo [ 02.paź.2003 14:20:13 ] |
Tytuł: | |
termin? czekam na propozycje! |
Autor: | Lightmen [ 02.paź.2003 14:29:59 ] |
Tytuł: | |
przedostatni weekend października.......................co wy na to....................slisko nie bedzie a moze na ładna pogode sie załapiemy............ :arrow: ![]() inne prpozycje ![]() ![]() |
Autor: | DeS [ 02.paź.2003 15:24:21 ] |
Tytuł: | |
Ale własznie muszy bycz szlysko !! :twisted: |
Autor: | Lejkers [ 02.paź.2003 15:51:47 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Leo napisał(a): Może czas pomyśleć nad jesiennym zlotem Audiklubu w okolicach Poznania? ![]() Ja jestem jak najbardziej ZA ![]() I ja i ja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |