.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie https://audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=130217 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Bikemax [ 12.sie.2014 19:42:05 ] |
Tytuł: | A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Witajcie Noszę się z zamiarem kupna A6 C5. Serce mówi mi 2.7T a rozum 1.8T ![]() -prawdziwe spalanie przed i po mapie. -prawdziwe przyśpieszenie (co do 1.8T na każdej stronie inaczej piszą) -jaka moc i jakie przyśpieszenie można uzyskać po zrobieniu mapy? -czy 1.8T można z wersji 150km zrobić okolice 200km czy tylko wersja 180km jest do takiego podkręcenia? -koszta utrzymania i awaryjność obu silników, reszta wiem ile kosztuje ![]() -czy kupilibyście jeszcze raz takie autko? Jeżeli 1.8 to w grę wchodzi praktycznie tylko mapowanie, co do 2.7 pewnie wystarczyłaby seria, ale szukam w internecie i konkretnych danych nie mogę znaleźć, wszędzie są rozbieżności. pozdr. |
Autor: | zbig_wwl [ 12.sie.2014 21:35:30 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Po kolei: -"prawdziwe spalanie przed i po mapie" - chwilę jeździłem olkiem bez chip'a - przed/po - różnicy nie zauważyłem. Raporty spalania LPG przez olka BiT masz w mojej stopce. A6 paliło ok. 1.5l mniej; -"prawdziwe przyśpieszenie (co do 1.8T na każdej stronie inaczej piszą)" - http://www.youtube.com/watch?v=2YlRmVAweWU tak robi to mój olek BiT ~300ps. Moje poprzednie A6 robiło to nieco szybciej. 1.8T nie wiem - nie miałem; -"czy kupilibyście jeszcze raz takie autko?" - po A6 BiT kupiłem olka BiT ![]() |
Autor: | solaris [ 13.sie.2014 07:43:36 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Zbyszku tak z ciekawości dlaczego mrugnął Ci aku? przepraszam za OT |
Autor: | metyoo [ 13.sie.2014 08:28:45 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Porównanie nie na miejscu. 1.8T i 2.7T to dwa różne światy, różnią się praktycznie wszystkim, ich eksploatacja również. Na pewno będzie o wiele taniej jeździć 1.8T, jeśli koszt eksploatacji nie jest najważniejszy, bierz 2.7T. Powód? 2.7T jeździ jak diesel, tylko o wiele ciszej ![]() 1.8T jest lżejszy, ale nie wydaje mi się, żeby był na tyle lekki, żeby nadłubanym 1.8T w okolice 200KM zbliżyć się chociaż osiągami do serii w 2.7T, o charakterystyce już wspomniałem i tej z pewnością nie dorówna. PS. W miarę możliwości i upodobań szukaj manuala, bo automat to zabójca momentu obrotowego i na odwrót ![]() |
Autor: | speco [ 13.sie.2014 08:38:45 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Podobnie jak zbig_wwl mam Allroada 2.7BT, tylko w automacie. Średnie spalanie LPG w granicach 17l LPG - 20% miasto, którkie trasy, 80% trasa po drogach 3 kategorii, wioski, małe miasteczka, 100-140km/h. Czy kupiłbym jeszcze raz? Hm... Serce mówi tak, rozmum... patrz na koszty. Wygoda, komfort, moc, wyposażenie na duży plus. Mój egzemplarz ma 286tys km. Prawie 30tys za mojej kadencji i miałem trochę nieplanowanych napraw - wymiana silnika po zakupie. Teraz zrobiłem kapitalny remont skrzyni - skończyło się sprzęgło, przy okazji wszystkie gumki, srumki, uszczeleczki, oringi, nowa pompa, itp. Teraz czas na zawieszenie pneumatyczne. Niby nie jest źle, auto potrafi opaść czasami w nocy. Podnosi się trzyma poziom itp. Tylko jeśli okaże się, że to jakaś mała nieszczelność, która robi się większa mogę zajeździć kompresor i wtedy dopiero będą niepotrzebne koszty. |
Autor: | metyoo [ 13.sie.2014 08:45:33 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
No moje bydle w manualu pali średnio 15.5-16ltr LPG, ostatnimi czasy większość miasto, dynamicznie, na krótkich odcinkach po kilka km. Jak to się mówi wkoło komina. Zaraz po wgraniu programu, jechałem dłuższą trasę i ku mojemu zdziwieniu spalił ok 14,5ltr LPG przy bardzo dynamicznej jeździe + kilkadziesiąt km po Poznaniu. Reasumując, tak jak napisał Zbyszek, po programie nie ma odczuwalnego wzrostu spalania, choć przy pałowaniu z pewnością będzie, ale w codziennej eksploatacji nie odczujesz żadnej różnicy. |
Autor: | zbig_wwl [ 13.sie.2014 10:06:33 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
solaris napisał(a): Zbyszku tak z ciekawości dlaczego mrugnął Ci aku? Sprawa alternatora - często w okolicach tych RPM przestawał ładować. Co było przyczyną w altku to dokładnie nie wiem ![]() ![]() Co do wyboru pomiędzy sercem a rozumem, to przychylam się do wszystkich wypowiedzi powyżej. 1.8T będzie o wiele tańszy w eksploatacji. W przypadku 2.7BiT + ASB najlepiej być przygotowanym na ok. 10kPLN na start i potem cieszyć się, że się ich nie wydało ![]() Na forach ciężko będzie uzyskać info o 1.8T w A6, szczególnie w quattro - mało tego jest. |
Autor: | Baskecior [ 13.sie.2014 14:08:37 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Daj sobie spokój z 1,8 T ... Tragicznie krótka skrzynia sprawia , że będziesz się skupiał głownie na wachlowaniu biegami. Bierz 2,8 albo 2,7 bt. 1,8 T nawet w A4 szału nie robi a 3000 rpm przy 100 km/h to coś dla masochistów ... Jeśli A6 to albo diesel po koksie albo V6 lub V8 ... Przejedź się A6 1,8 T to zrozumiesz o co mi chodzi ... |
Autor: | Yasiek [ 13.sie.2014 17:21:06 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Jako posiadacz C5 z 1,8T (ośka, manual) właśnie czuję się wywołany do tablicy... Ta konfiguracja to typowy dupowóz - wygodny, tani w utrzymaniu, ale demonem przyspieszenia nie jest, mają racje koledzy pisząc, że nie można go zestawiać z BiT - inna liga. Ale utrzymanie tez inna liga... Jedna głowica zamiast dwóch, prosty rozrząd, dużo miejsca pod maską no i sprawdzona, udana konstrukcja, to niewątpliwe zalety. Swoją kupiłem za 10k i z takim budżetem uważam, że nie mogłem trafić lepiej. Nie mogę się zgodzić z przedmówcą, tragicznie krótka skrzynia - bez przesady, 3000rpm przy 100 - to benzyna R4 nie diesel, ile by miało być przy skrzyni "5"? Na marginesie - u mnie 3000 są przy 120 - nieznaczna różnica, ale zawsze. Dobre wyciszenie budy pozwala na komfort do licznikowych 140/150 km/h, potem faktycznie jest głośno. Swoim egzemplarzem latałem po Niemczech 200-220, dla mnie wystarczająco. Co do spalania - jestem jednym z nielicznych przedstawicieli naszego narodu, którzy są zadowoleni z warunków dojazdu do pracy, mianowicie jeżdżę A2/obwodnicą Stolycy i pracuję zaraz przy zjeździe ![]() |
Autor: | Bikemax [ 13.sie.2014 19:13:32 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Tak, wiem to dwa światy: 1.8 i 2.7 ![]() ![]() zbig_wwl jakie spalanie Ci dokładniej wychodzi? trasa / miasto / mieszane przy dynamicznej jeździe a jakie przy spokojnej? Tzn jasne wiem.... da radę i 25L na setke zrobić to nie problem ![]() Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam ![]() A jak jest z podtlenkiem LPG? Instalacje nie robią burdelu w silniku? - coś tam słyszałem że turbo i LPG to niezbyt dobra konfiguracja i lubi się co nieco rozpłynąć... Dla ścisłości... w grę wchodzi tylko "kutaro" ![]() no i jeszcze co do tego 1.8 T... ile to pali po wirusie i ile do setki? |
Autor: | Bikemax [ 13.sie.2014 20:20:33 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
To też nie problem ![]() ![]() |
Autor: | zbig_wwl [ 13.sie.2014 21:25:50 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Bikemax napisał(a): zbig_wwl jakie spalanie Ci dokładniej wychodzi? trasa / miasto / mieszane przy dynamicznej jeździe a jakie przy spokojnej? Tzn jasne wiem.... da radę i 25L na setke zrobić to nie problem ![]() W posiadaniu BiT jestem ok. 3 lat (wcześniej A6, teraz olek). W A6 kiedyś raz ![]() Ten silnik, jak każdy noPb sporo pali, jak jest zimny, a że pali relatywnie dużo, to i na zimno proporcjonalnie dużo się paliwka przelewa. Więc krótkie odcinki to nie jego domena. Druga sprawa, to oczywiście styl jazdy. Znasz pewnie powiedzenie, że regulator spalania znajduje się pod prawą stopą ![]() ![]() Spalanie w olku masz w moim podpisie - jak widzisz nie robię "czystych" tras miejskich, więc ciężko mi określić, ile paliłaby w mieście. Obydwa auta to manuale. Bikemax napisał(a): Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam ![]() Najczęściej padają "pierdołki", które w porę niezauważone potrafią rozwalić silnik. Silnik nie ma jednak jakichś typowych wad. Niemniej ceny to: - silnik -3-5k (to, jak Ci np. rozrząd strzeli); - turbiny 0.3-2.5k/szt; - moduły cewek 0.3-1k/komplet - lambda 0.15-0.6k/szt - EGT 0.1-1.4k - inna drobnica typu DV, N75, trójniki, pompa ..... - w cenach pojedynczych setek zł. - rozrząd ok. 1k - sprzęgło ok. 1k - regenerowany manual ok. 2.5k - "porządna" regeneracja ASB - ok. 6k Bikemax napisał(a): A jak jest z podtlenkiem LPG? Instalacje nie robią burdelu w silniku? - coś tam słyszałem że turbo i LPG to niezbyt dobra konfiguracja i lubi się co nieco rozpłynąć... Źle słyszałeś - zarówno BiT jak i 1.8T uwielbiają podtlenek ![]() ![]() |
Autor: | speco [ 13.sie.2014 21:34:45 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś |
Autor: | zwykły $ [ 15.sie.2014 10:25:34 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
zbig_wwl napisał(a): Najczęściej padają "pierdołki", które w porę niezauważone potrafią rozwalić silnik. Silnik nie ma jednak jakichś typowych wad. Niemniej ceny to: - silnik -3-5k (to, jak Ci np. rozrząd strzeli); - turbiny 0.3-2.5k/szt; - moduły cewek 0.3-1k/komplet - lambda 0.15-0.6k/szt - EGT 0.1-1.4k - inna drobnica typu DV, N75, trójniki, pompa ..... - w cenach pojedynczych setek zł. - rozrząd ok. 1k - sprzęgło ok. 1k - regenerowany manual ok. 2.5k - "porządna" regeneracja ASB - ok. 6k To w kilogramach,kaloriach, ? Pisz po polskiemu, będzie bardziej przejrzyście. Bo o ile w silniku można to jeszcze jakoś zrozumieć to w przypadku lambdy czy EGT razi w oczy. Sorki za OT. |
Autor: | rafala6 [ 15.sie.2014 11:37:36 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
A po co pchać się w starego 2.7bit. To proszenie się o kłopoty. Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla. |
Autor: | 2rafal7 [ 15.sie.2014 14:58:27 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
rafala6 napisał(a): A po co pchać się w starego 2.7bit. To proszenie się o kłopoty. Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla. Po to, że ten stary "sztrucel" przejeździ jeszcze te nowe "sztrucle" dając przy tym frajdę z jazdy. |
Autor: | metyoo [ 15.sie.2014 16:05:19 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
2rafal7 napisał(a): rafala6 napisał(a): A po co pchać się w starego 2.7bit. To proszenie się o kłopoty. Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana Remont skrzyni - 3,6tyś Instalacja LPG - 4tyś To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla. Po to, że ten stary "sztrucel" przejeździ jeszcze te nowe "sztrucle" dając przy tym frajdę z jazdy. Albo po to, że nie wszystkich stać na 3-5letnie auta, a po doprowadzeniu do normalnego stanu wiesz, czym jeździsz i pojeździsz długo, jak wyżej napisano z frajdą a nie grzechotnikiem pod maską ![]() |
Autor: | rafala6 [ 15.sie.2014 18:34:05 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Może się starzeje ![]() |
Autor: | bongod [ 21.lis.2014 08:29:13 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie |
Witam . Mam a4 z 1.8t większe wtryski ,kat out , programik na 190 kucy i latam ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |