.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=130217
Strona 1 z 2

Autor:  Bikemax [ 12.sie.2014 19:42:05 ]
Tytuł:  A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Witajcie

Noszę się z zamiarem kupna A6 C5. Serce mówi mi 2.7T a rozum 1.8T ;) Chciałbym usłyszeć od Was, użytkowników tych aut z tymi silnikami takie rzeczy jak:
-prawdziwe spalanie przed i po mapie.
-prawdziwe przyśpieszenie (co do 1.8T na każdej stronie inaczej piszą)
-jaka moc i jakie przyśpieszenie można uzyskać po zrobieniu mapy?
-czy 1.8T można z wersji 150km zrobić okolice 200km czy tylko wersja 180km jest do takiego podkręcenia?
-koszta utrzymania i awaryjność obu silników, reszta wiem ile kosztuje ;)
-czy kupilibyście jeszcze raz takie autko?

Jeżeli 1.8 to w grę wchodzi praktycznie tylko mapowanie, co do 2.7 pewnie wystarczyłaby seria, ale szukam w internecie i konkretnych danych nie mogę znaleźć, wszędzie są rozbieżności.

pozdr.

Autor:  zbig_wwl [ 12.sie.2014 21:35:30 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Po kolei:
-"prawdziwe spalanie przed i po mapie" - chwilę jeździłem olkiem bez chip'a - przed/po - różnicy nie zauważyłem. Raporty spalania LPG przez olka BiT masz w mojej stopce. A6 paliło ok. 1.5l mniej;
-"prawdziwe przyśpieszenie (co do 1.8T na każdej stronie inaczej piszą)" - http://www.youtube.com/watch?v=2YlRmVAweWU tak robi to mój olek BiT ~300ps. Moje poprzednie A6 robiło to nieco szybciej. 1.8T nie wiem - nie miałem;
-"czy kupilibyście jeszcze raz takie autko?" - po A6 BiT kupiłem olka BiT :D ;

Autor:  solaris [ 13.sie.2014 07:43:36 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Zbyszku tak z ciekawości dlaczego mrugnął Ci aku?

przepraszam za OT

Autor:  metyoo [ 13.sie.2014 08:28:45 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Porównanie nie na miejscu. 1.8T i 2.7T to dwa różne światy, różnią się praktycznie wszystkim, ich eksploatacja również. Na pewno będzie o wiele taniej jeździć 1.8T, jeśli koszt eksploatacji nie jest najważniejszy, bierz 2.7T. Powód? 2.7T jeździ jak diesel, tylko o wiele ciszej :peace: Wkręca się na obroty w najniższych zakresach, jest elastyczny, no i daje radochę z jazdy. Samym chipem zrobisz ok 300KM, inwestując kilka stówek w FMIC, osiągniesz okolice 320KM.
1.8T jest lżejszy, ale nie wydaje mi się, żeby był na tyle lekki, żeby nadłubanym 1.8T w okolice 200KM zbliżyć się chociaż osiągami do serii w 2.7T, o charakterystyce już wspomniałem i tej z pewnością nie dorówna.
PS. W miarę możliwości i upodobań szukaj manuala, bo automat to zabójca momentu obrotowego i na odwrót :D

Autor:  speco [ 13.sie.2014 08:38:45 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Podobnie jak zbig_wwl mam Allroada 2.7BT, tylko w automacie. Średnie spalanie LPG w granicach 17l LPG - 20% miasto, którkie trasy, 80% trasa po drogach 3 kategorii, wioski, małe miasteczka, 100-140km/h.
Czy kupiłbym jeszcze raz? Hm... Serce mówi tak, rozmum... patrz na koszty. Wygoda, komfort, moc, wyposażenie na duży plus. Mój egzemplarz ma 286tys km. Prawie 30tys za mojej kadencji i miałem trochę nieplanowanych napraw - wymiana silnika po zakupie. Teraz zrobiłem kapitalny remont skrzyni - skończyło się sprzęgło, przy okazji wszystkie gumki, srumki, uszczeleczki, oringi, nowa pompa, itp.
Teraz czas na zawieszenie pneumatyczne. Niby nie jest źle, auto potrafi opaść czasami w nocy. Podnosi się trzyma poziom itp. Tylko jeśli okaże się, że to jakaś mała nieszczelność, która robi się większa mogę zajeździć kompresor i wtedy dopiero będą niepotrzebne koszty.

Autor:  metyoo [ 13.sie.2014 08:45:33 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

No moje bydle w manualu pali średnio 15.5-16ltr LPG, ostatnimi czasy większość miasto, dynamicznie, na krótkich odcinkach po kilka km. Jak to się mówi wkoło komina.
Zaraz po wgraniu programu, jechałem dłuższą trasę i ku mojemu zdziwieniu spalił ok 14,5ltr LPG przy bardzo dynamicznej jeździe + kilkadziesiąt km po Poznaniu. Reasumując, tak jak napisał Zbyszek, po programie nie ma odczuwalnego wzrostu spalania, choć przy pałowaniu z pewnością będzie, ale w codziennej eksploatacji nie odczujesz żadnej różnicy.

Autor:  zbig_wwl [ 13.sie.2014 10:06:33 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

solaris napisał(a):
Zbyszku tak z ciekawości dlaczego mrugnął Ci aku?

Sprawa alternatora - często w okolicach tych RPM przestawał ładować. Co było przyczyną w altku to dokładnie nie wiem ;) - ostatnio jak wymieniałem rozrząd, to oddałem go do regeneracji i jest OK. Kumpel zawoził do regeneracji i dokładnie nie dowiedziałem się nawet, co dokładnie wymienili. Ale jest OK ;)

Co do wyboru pomiędzy sercem a rozumem, to przychylam się do wszystkich wypowiedzi powyżej. 1.8T będzie o wiele tańszy w eksploatacji. W przypadku 2.7BiT + ASB najlepiej być przygotowanym na ok. 10kPLN na start i potem cieszyć się, że się ich nie wydało ;) 2.7BiT za to odwdzięczy się osiągami i kulturą pracy - wyważenie za/przeciw to już Twoja indywidualna sprawa - każdy gdzie indziej kładzie nacisk.

Na forach ciężko będzie uzyskać info o 1.8T w A6, szczególnie w quattro - mało tego jest.

Autor:  Baskecior [ 13.sie.2014 14:08:37 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Daj sobie spokój z 1,8 T ...
Tragicznie krótka skrzynia sprawia , że będziesz się skupiał głownie na wachlowaniu biegami.
Bierz 2,8 albo 2,7 bt.
1,8 T nawet w A4 szału nie robi a 3000 rpm przy 100 km/h to coś dla masochistów ...
Jeśli A6 to albo diesel po koksie albo V6 lub V8 ...
Przejedź się A6 1,8 T to zrozumiesz o co mi chodzi ...

Autor:  Yasiek [ 13.sie.2014 17:21:06 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Jako posiadacz C5 z 1,8T (ośka, manual) właśnie czuję się wywołany do tablicy...
Ta konfiguracja to typowy dupowóz - wygodny, tani w utrzymaniu, ale demonem przyspieszenia nie jest,
mają racje koledzy pisząc, że nie można go zestawiać z BiT - inna liga.
Ale utrzymanie tez inna liga...
Jedna głowica zamiast dwóch, prosty rozrząd, dużo miejsca pod maską no i sprawdzona, udana konstrukcja, to niewątpliwe zalety.
Swoją kupiłem za 10k i z takim budżetem uważam, że nie mogłem trafić lepiej.
Nie mogę się zgodzić z przedmówcą,
tragicznie krótka skrzynia - bez przesady, 3000rpm przy 100 - to benzyna R4 nie diesel, ile by miało być przy skrzyni "5"?
Na marginesie - u mnie 3000 są przy 120 - nieznaczna różnica, ale zawsze.
Dobre wyciszenie budy pozwala na komfort do licznikowych 140/150 km/h, potem faktycznie jest głośno.
Swoim egzemplarzem latałem po Niemczech 200-220, dla mnie wystarczająco.
Co do spalania - jestem jednym z nielicznych przedstawicieli naszego narodu, którzy są zadowoleni z warunków dojazdu do pracy, mianowicie jeżdżę A2/obwodnicą Stolycy i pracuję zaraz przy zjeździe :mikolaj: plus na miejscu wkoło komina, mieszczę się w 9 litrach Pb.

Autor:  Bikemax [ 13.sie.2014 19:13:32 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Tak, wiem to dwa światy: 1.8 i 2.7 ;) Chciałbym 2.7 ale o ile nie będzie to zabójstwo dla portfela na codzień. Chociaż wydaje mi się że sprawa jest przesądzona, nigdy jeszcze nie miałem auta poniżej 2,5 L ;)

zbig_wwl jakie spalanie Ci dokładniej wychodzi? trasa / miasto / mieszane przy dynamicznej jeździe a jakie przy spokojnej? Tzn jasne wiem.... da radę i 25L na setke zrobić to nie problem ;)

Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam ;)

A jak jest z podtlenkiem LPG? Instalacje nie robią burdelu w silniku? - coś tam słyszałem że turbo i LPG to niezbyt dobra konfiguracja i lubi się co nieco rozpłynąć...

Dla ścisłości... w grę wchodzi tylko "kutaro" ;)

no i jeszcze co do tego 1.8 T... ile to pali po wirusie i ile do setki?

Autor:  solaris [ 13.sie.2014 19:20:42 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Bikemax napisał(a):

Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam ;)



poważnie?
Obrazek
Obrazek

Autor:  Bikemax [ 13.sie.2014 20:20:33 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

To też nie problem ;) Bawię się w mechanika ;)

Autor:  zbig_wwl [ 13.sie.2014 21:25:50 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Bikemax napisał(a):
zbig_wwl jakie spalanie Ci dokładniej wychodzi? trasa / miasto / mieszane przy dynamicznej jeździe a jakie przy spokojnej? Tzn jasne wiem.... da radę i 25L na setke zrobić to nie problem ;)

W posiadaniu BiT jestem ok. 3 lat (wcześniej A6, teraz olek). W A6 kiedyś raz :diabel: się poświęciłem i jechałem tak do 120 i dosyć płynnie, to spaliła mi 11l/100 LPG. Normalnie spalała ok. 13-14l. W zimę zdarzało się i 18l. Piszę o LPG, bo właściwie innego paliwa nie spalam, a już szczególnie w lato.
Ten silnik, jak każdy noPb sporo pali, jak jest zimny, a że pali relatywnie dużo, to i na zimno proporcjonalnie dużo się paliwka przelewa. Więc krótkie odcinki to nie jego domena.
Druga sprawa, to oczywiście styl jazdy. Znasz pewnie powiedzenie, że regulator spalania znajduje się pod prawą stopą ;) - ja tylko dorobiłem sobie teorię, że spalanie zależy najbardziej od tego, jak często tę stopę przekładasz z jednego pedału na drugi :peace:
Spalanie w olku masz w moim podpisie - jak widzisz nie robię "czystych" tras miejskich, więc ciężko mi określić, ile paliłaby w mieście.
Obydwa auta to manuale.

Bikemax napisał(a):
Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam ;)

Najczęściej padają "pierdołki", które w porę niezauważone potrafią rozwalić silnik. Silnik nie ma jednak jakichś typowych wad. Niemniej ceny to:
- silnik -3-5k (to, jak Ci np. rozrząd strzeli);
- turbiny 0.3-2.5k/szt;
- moduły cewek 0.3-1k/komplet
- lambda 0.15-0.6k/szt
- EGT 0.1-1.4k
- inna drobnica typu DV, N75, trójniki, pompa ..... - w cenach pojedynczych setek zł.
- rozrząd ok. 1k
- sprzęgło ok. 1k
- regenerowany manual ok. 2.5k
- "porządna" regeneracja ASB - ok. 6k


Bikemax napisał(a):
A jak jest z podtlenkiem LPG? Instalacje nie robią burdelu w silniku? - coś tam słyszałem że turbo i LPG to niezbyt dobra konfiguracja i lubi się co nieco rozpłynąć...

Źle słyszałeś - zarówno BiT jak i 1.8T uwielbiają podtlenek :diabel: . Gorzej, jak trafisz na papraka od LPG - tego mogą już nie tolerować :peace:

Autor:  speco [ 13.sie.2014 21:34:45 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana
Remont skrzyni - 3,6tyś
Instalacja LPG - 4tyś

Autor:  zwykły $ [ 15.sie.2014 10:25:34 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

zbig_wwl napisał(a):

Najczęściej padają "pierdołki", które w porę niezauważone potrafią rozwalić silnik. Silnik nie ma jednak jakichś typowych wad. Niemniej ceny to:
- silnik -3-5k (to, jak Ci np. rozrząd strzeli);
- turbiny 0.3-2.5k/szt;
- moduły cewek 0.3-1k/komplet
- lambda 0.15-0.6k/szt
- EGT 0.1-1.4k
- inna drobnica typu DV, N75, trójniki, pompa ..... - w cenach pojedynczych setek zł.
- rozrząd ok. 1k
- sprzęgło ok. 1k
- regenerowany manual ok. 2.5k
- "porządna" regeneracja ASB - ok. 6k



To w kilogramach,kaloriach, ?

Pisz po polskiemu, będzie bardziej przejrzyście. Bo o ile w silniku można to jeszcze jakoś zrozumieć to w przypadku lambdy czy EGT razi w oczy.

Sorki za OT.

Autor:  rafala6 [ 15.sie.2014 11:37:36 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

A po co pchać się w starego 2.7bit.
To proszenie się o kłopoty.

Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana
Remont skrzyni - 3,6tyś
Instalacja LPG - 4tyś

To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla.

Autor:  2rafal7 [ 15.sie.2014 14:58:27 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

rafala6 napisał(a):
A po co pchać się w starego 2.7bit.
To proszenie się o kłopoty.

Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana
Remont skrzyni - 3,6tyś
Instalacja LPG - 4tyś

To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla.


Po to, że ten stary "sztrucel" przejeździ jeszcze te nowe "sztrucle" dając przy tym frajdę z jazdy.

Autor:  metyoo [ 15.sie.2014 16:05:19 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

2rafal7 napisał(a):
rafala6 napisał(a):
A po co pchać się w starego 2.7bit.
To proszenie się o kłopoty.

Silnik z osprzętem - 4,5tyś + 1tyś wymiana
Remont skrzyni - 3,6tyś
Instalacja LPG - 4tyś

To już lepiej z rodziną na wakacje polecieć niż ładować kase w starego sztrucla.


Po to, że ten stary "sztrucel" przejeździ jeszcze te nowe "sztrucle" dając przy tym frajdę z jazdy.


Albo po to, że nie wszystkich stać na 3-5letnie auta, a po doprowadzeniu do normalnego stanu wiesz, czym jeździsz i pojeździsz długo, jak wyżej napisano z frajdą a nie grzechotnikiem pod maską :peace:

Autor:  rafala6 [ 15.sie.2014 18:34:05 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Może się starzeje :peace:

Autor:  bongod [ 21.lis.2014 08:29:13 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 1.5T czy 2.7T proszę o opinie

Witam . Mam a4 z 1.8t większe wtryski ,kat out , programik na 190 kucy i latam :) . Lpg 12l przy naprawde dynamicznej jeździe . Nie wiem jaka jest różnica w wadze miedzy a6 i a4 ale planuje fmica i turbo hybryde k03s i będzie 230 kucy a to napewno i a6 pociągnie ;) . Koszty exploatacji bajka :) ziomek rozbiera angliki audi więc podwójna bajka :) .

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/