.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? https://audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=136759 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zuh [ 31.sty.2016 17:43:21 ] |
Tytuł: | Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
Witam. Powoli zaczynam budowę pojazdu typu buggy. Powoli zbieram części i mam kilka pytań. Buggy ma być 4x4 i ma to być pojazd do jazdy w błocie. Dyfry będą z audi 100 c4 2,8 V6 z blokadą dyferencjału. Flansze na przeguby 108mm. I teraz potrzebuje do tego półosi. Z jakiego modelu i wersji silnikowej półosie będą najmocniejsze? Mocniejsze będą rurowe czy z wałka? Od jakiego auta przeguby będą miały największe kąty pracy? Czy przednie i tylne przeguby zewnętrzne są takie same? Mają takie same kąty pracy? Mają taki sam wieloklin który wchodzi do piasty? A może wszystkie półosie z przegubem wewnętrznym fi 108 są takie same? Różnią się tylko tym, że przednie są rurowe a tylne z wałka? |
Autor: | mały v8 [ 31.sty.2016 17:55:39 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
Przeguby tył przód są inne, jak masz całą setkę na pocięcie , to po co modzić, zakładaj wszystko jak leci, tam jest napęd stały rozkłada się równomiernie, nie słyszałem żeby ktoś półośkę ukręcił. |
Autor: | zuh [ 31.sty.2016 18:07:33 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
Całego auta nie mam. Mam na razie tylko dyfry, kupowałem je osobno. Do tego chce jeszcze dorzucić reduktor więc oryginalna skrzynia odpada. Będą dość duże koła i dlatego martwię się o półosie. |
Autor: | Energy [ 31.sty.2016 18:08:26 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
rurka jest odporniejsza na wyginanie więc dawali ja na przód. A na tył dawali pręt ponieważ jest odporniejszy na ukręcenie a wyginanie nie występuje ze względu na to że tył nie skręca. |
Autor: | drookash [ 31.sty.2016 18:31:31 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
Dokładnie - wsadzaj to co tam siedzi i nie kombinuj. Musiał byś do tego silnika 2 turbinki wsadzić by ukręcić takie półośki. Teoretycznie te same siedzą w S6 i RS6... te same wałki / kliny jedynie inne średnice flanszy i wytrzymują ! |
Autor: | zuh [ 31.sty.2016 18:50:54 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
Tam będzie silnik z przednionapędówki, jedna półoś będzie szła do reduktora i z reduktora na dyfry. Przełożenie główne w skrzyni przednionepędówki zwiększy moment obrotowy do tego reduktor który też zwiększy moment do tego koła 275/70R16 więc spore siły będą działać na półosie. Dlatego pytałem. Ale jak mówicie, że wytrzyma to się ciesze. Czyli ładuje półośki te z 2,8 V6. Będę musiał zamontować te rurowe bo przednie przeguby zewnętrzne pewnie mają większe kąty pracy. |
Autor: | zuh [ 01.lut.2016 21:47:37 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
To jeszcze pytanie czy da rade to ożenić z przednimi zwrotnicami z A3 (i pokrewne) ? Przeguby zewnętrzne podejdą pod piasty? |
Autor: | wordeck [ 02.lut.2016 10:32:29 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
Sprawdź średnicę i liczbę ząbków, to będziesz wiedział. W c4 były montowane dwa rodzaje przegubów zewnętrznych. Jeżeli przenosisz cały napęd przez jedną półoś, to oryginalna może nie wytrzymać. Może lepiej przednie z A8 D2 4.2? Jak je połączysz z silnikiem i reduktorem? Pozdrawiam |
Autor: | zuh [ 02.lut.2016 14:44:34 ] |
Tytuł: | Re: Półosie. Jakie są najbardziej wytrzymałe? |
Plan jest taki: Silnik i skrzynia przednionapędówki i w niej zaspawany dyferencjał. Jedna półoś (wał napędowy) do reduktora i z reduktora na dyfry. Reduktor z centralnym dyfrem, oczywiście w dyfrach i reduktorze blokady. Półoś powinna wytrzymać , tam nie działają aż tak duże siły, gorzej właśnie po tych wszystkich przekładniach (reduktor, dyfry) czyli w półosiach. Dlatego zależy mi na tym aby połączyć dyfry z audi 100 z zwrotnicami z A3 możliwie jak najmocniejszymi półosiami. Mógłbym z dwóch zrobić jedną ale przy każdej ukręconej półosi będę musiał znowu dorabiać a tak tylko wymieniam i gitara. Skrzynie z reduktorem połączę wałem, wał dorobie. Dotoczę flansze która będzie nabijana na półoś ze skrzyni biegów i do niej przykręcony przegub a przegub przykręcony do flanszy reduktora. Podobnie połączenie reduktora z dyframi. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |