.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.cze.2025 14:34:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2010 14:19:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Koledzy potrzebuję pomocy - nie do końca wiem które kanały na "Wtryski" powinienem pomierzyć - to w związku ze sporym wzrostem spalania (z 9,5 na 13 l - miasto i trasa z 7,5/8 na 10/11 l) po wymianie pomy i czyszczeniu całego układu wtryskowego. O które grupy i kanały chodzi - 1 (2), 2 (1 i 2), 14,17,19 - wszystkie ? Nie mam jeszcze laptopa (jadę do PL 23-go na kilka dni i odbiorę - od razu zrobię logi) aby móc sprawdzić co i jak, ale proszę abyście powiedzieli w jakich grupach i na jakich kanałach powinienem sprawdzić Wtryski.
Dziękuję z góry.
paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2010 12:06:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Paw1972 napisał(a):
Koledzy potrzebuję pomocy - nie do końca wiem które kanały na "Wtryski" powinienem pomierzyć - to w związku ze sporym wzrostem spalania (z 9,5 na 13 l - miasto i trasa z 7,5/8 na 10/11 l) po wymianie pomy i czyszczeniu całego układu wtryskowego. O które grupy i kanały chodzi - 1 (2), 2 (1 i 2), 14,17,19 - wszystkie ? Nie mam jeszcze laptopa (jadę do PL 23-go na kilka dni i odbiorę - od razu zrobię logi) aby móc sprawdzić co i jak, ale proszę abyście powiedzieli w jakich grupach i na jakich kanałach powinienem sprawdzić Wtryski.
Dziękuję z góry.
paweł


grupa statyczna: bloki - 013, 014, 018 też możesz 015,
pozdrawiam Paw

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2010 17:48:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
grejf napisał(a):
grupa statyczna: bloki - 013, 014, 018 też możesz 015,


Dorzuc tez 001, 004 stat i 004 Basic Settings

Pozdro

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 01:09:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Dziékujé bardzo :)
Do "usyszenia" pod koniec sierpnia.
Pozdrawiam serdecznie.
paw

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2010 23:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Zanim wkleję logi podam jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy. Silnik pracuje tragicznie, klekocze, „postukuje” w czasie przeciążenia – jak zajechany 1.9 TDI z przebiegiem 600 tys. km , bardzo "muli", spala około 3 l na 100/km więcej niż poprzednio. Wskazania chwilowego zużycia wg. FIS są, np. 40 l podczas ruszania i przyspieszania, postój - 29 l, jazda przy 90 km/h to często 13 i więcej litrów. Ale co jakiś czas wskazania pokazują prawidłowe spalania - i wtedy odczuwalnie auto jedzie lepiej. Ale to średnio raz na 20 mułów. Zazwyczaj muli bardzo, a jedzie tylko gdy wcisnę dużo mocniej gaz - dół jest martwy (wtedy załączam tiptronika i wtedy zrzuca bieg, i idzie całkiem dobrze). Kolejny zauważony objaw to mocno grzeje się podczas korków, tzn. na włączonej klimatyzacji woda wg. fis osiąga ponad 100 st. C, ale po wyłączeniu klimatyzacji spada do 90 st. C. Olej zazwyczaj ma blisko 120 st. C jako standard. Mulenie przypomina mi okres, kiedy miałem niesprawny Wtrysk Sterujący, ale nawet wtedy nie palił aż tak dużo…..
A więc podaję logi:
BS
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Statyczne
Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dynamiczne

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

pozdrawiam
Paweł ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 09:45:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Paweł

Od ostatnich logów ktore widziałem jest duzo gorzej. A jesli dobrze rozumiem w miedzy czasie samochod byl w "eseswarsztacie".
Twoja pompa wtryskowa umiera.

Jaką wersją VC robiles logi bo wynika z nich ze kąt wtrysku jest calkowicie po drugiej stronie(czyli bardzo zle).

I ta modyfikacja...ech.

Nie moge uwierzyc ze mozna opuscic tak renomową firme autem w takim stanie.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 10:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Przemik :) logi robię VAG 311.2N. Pompę w Sserwisie dostałem "nową" (2.5 tys. zł netto), czyli po regeneracj. Auto było tam dwa bardzo długie dni, a trafiło tam głównie z powodu pompy - był zrobiony duży serwis, wcześniej wspomniana wymiana sterownika skrzyni + dwie strony A4 innych prac serwisowych, auto wyjechało w gorszym stanie niż wjechało i Sopa o tym wie - brak reakcji na moje uwagi o fatalnej pracy silnika (upewniał sie czy założono właściwy zaworek na filtrze paliwa, stwierdził, że sa za niskie obroty i przy następnej wizycie mam mu przypomnieć, aby to zmienił). Finalnie Sopa oraz jego mechanik wydali mi złom i mieli pełną tego świadomość, auto było cały czas podłączone pod VAG-a w czasie wielu jazd testowych, a dźwięk jaki sie wydobywał z pod maski spowodował zainetesowanie wszystkich obecnych - nawet sprzątaczki. Serwis miał być wykonany tego samego dnia, ale musiałem wynająć pokój w hotelu - auto wjechało o godzinie 7-mej rano w piątek a wydane zostało w sobotę około godziny 20-tej, z informacją, że w piątek mechanicy musieli zostać do późna przy moim TDI i jest jeszcze dużo do zrobienia. To tylko suche fakty i nie mam już siły tego komentować. Obojętnie jak to sie skończy była to moja ostatnia wizyta w Sserwisie i będę gorąco odradzał serwisowania tam Audi, bo szansa na zadowolenie jest 50/50. Co najwyżej pozostawiłbym działkę reanimacji multitroników, choć z tym tez jest różnie......
pozdrawiam

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 12:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
wartosci 001S (kondycha pompy) sa poza norma (to widac porownujac zakres prawidlowy w naglowku z kolumienkami) - czy na pewno auto przy 001 bylo w pelni nagrzane i chodzilo bez klimy? (niedogrzany i z klima moze miec takie odwyzszone wartosci) To moze miec tez cos wspolnego z dziwnym zachowaniem w 004S (kat wtrysku - o tym dalej)
wartosci 004S (kat wtrysku) sa kompletnie nielogiczne bo: kat zadany wynosi 2.4ATDC, kat faktyczny wynosi 5.6ATDC czyli mimo, ze ECU chce "tylko" 2,4 to przyjmuje wysterowania elektrozaworka (ostatnia kolumna) 100% (normalnie takie cos wystepuje tylko w 004BS na LATE lub gdy kat na LATE jest mniejszy niz kat zadany przez ECU) - gdyby wysterowanie bylo np 60% mozna by pomyslec.. o pompa sie cos przycina czy cos takiego ale ECU jest tak durne ze mimo ze nie chce skrajnego kata ("ja chce tylko 2.4") wysterowuje elektrozawor na 100% i oczywiscie pompa idzie w skrajne ustawienie 5.6ATDC. Do tego dochodzi 004BS kompletnie "niespasowany" z tym co widac w 004S - wartosc krancowa na LATE co ja widac to 0.6BTDC (kat 2.4 czy 5.6 ATDC teoretycznie jest nieosiagalny!)
czy jestes pewien ze w logu 004S widzisz (w vagcom a nie csv) 5.6ATDC?????!!!!(ze nie jest to blad konwersji) Wartosc na LATE w 004BS jest tak czy siak nieprawidlowa (powinna byc 0-4ATDC a nie kat po BTDC)
wartosci 011D wskazuja ze pompa nie osiaga zadanego ladowania
Generalnie gdyby nie to, ze ta historia toczy sie od dawna uznalbym ze to post prowokacja - paszkwil konkurencji

test: upenij sie ze kat actual w 004S jest 5.6ATDC (ze nie sa to problemy konwersji csv)
jezeli to co w CSV odpowiada temu co widac w vagcomie to:
1) wypierd.... czipa (uwaga!!! koniecznie zgraj/kaz zgrac do pliku zarowno to co teraz jest jak i serie co Ci ja beda wgrywac - podeslij koniecznie...inaczej stracisz mozliwosc jego przywrocenia i popatrzymy "od kuchni" co tam zrobione bylo)
2) ustawic kat wtrysku na wartosc z przedzialu 0-4ATDC
3) poczyscic wszelekie adaptacje w ecu co tam moze narobili (te podnoszenie obrotow itp.)
4) zlogowac ponownie (prosba: wystawiajac logi dodaj krotki podpis do zdjecia co to jest zeby mniej trzeba bylo sie naklikac)

Forum a6 jest jeszcze "w ssmatrixie" a jakim AKP bylo rok temu

Jezeli brales faktury na to wszystko i na nich jest napisane jest co bylo robione (a nie "naprawa samochodu") nie wiem czy nie pokusilbym sie o wojenke o zwrot kasy (jezeli nie wiesz z ktorym userem forum w tej sprawie powinienes sie kontaktowac to dam Ci jego nick na prv..)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 08.wrz.2010 13:56:11 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 13:35:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
przemekk74 napisał(a):
,
czip wyglada na szajs - zwroc uwage ze w logu 003D u Ciebie przy "Dutycostam" jest 88%


Wartosc 88,4 jest jak najbardziej OK. Porownałem z logami innych V6. Producent zalozył w seryjnym programie, ze EGR przy pelnej łyżce ma byc lekko otwarty.

Zeby nie bylo ze bronie "eses"... rowniez uwazam, ze program to gniot i jak najszybciej trzeba wgrac serie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 14:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
przemik napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
,
czip wyglada na szajs - zwroc uwage ze w logu 003D u Ciebie przy "Dutycostam" jest 88%


Wartosc 88,4 jest jak najbardziej OK. Porownałem z logami innych V6. Producent zalozył w seryjnym programie, ze EGR przy pelnej łyżce ma byc lekko otwarty.

dzieki za uwage (przeedytowalem posta by nie rzucac oskarzen w punktach gdzie winy nie ma/byc nie musi) - tak czy siak jest to nielogiczne, przy czipie dla opcji full but egr nie ma racji bytu (egr przy bucie to jakby biegac w masce gazowej z rura wlozona w tylek)

dodam, ze jezeli T nie chce ladowac mimo takiego koksu to moga za tym stac zwyczajne "nieczipowe" problemy
- podcisnienie (nieszczelnosci itp)
- n75
- padniete T
- przytkany wydech
- vp44

tyle ze najlepiej od zgrania tego co jest do pliku, wgrania seri, wyprostowania kata wtrysku, zlogowaniu i zastanawianiu sie na spokojnie co dalej. Gdy po usunieciu przyczyny niedomagan zapragnie sie ponownie czipa to od biedy mozna go wgrac ponownie (tym bardziej, ze juz podgladnietego od kuchni...)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 14:26:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jak na "nową" pompe to parametry jakie generuje są lekko mowiąc mierne.

Jak dla mnie pierwsza glowna podejrzana.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 16:20:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Niestety, ale parametr 5.6 jest widoczny w VAG. Auto było mocno rozgrzane - wróciło z trasy, a klima była wyłączona podczas wszystkich logów. Mogę powtórzyć niektóre logi - proszę tylko o info które - będzie wtedy 101 % pewności. Co do programu - Sopa zapewniał mnie, że program jest serią, choć poprzednio mówił co innego - zmodyfikowany z BDH. Wgrywał nowy program dla skrzyni, który wg. niego jest napisany dla silnik/skrzynia jako kompatybilny dla AYM i skrzyni z 02/2005 (modyfikacja). A więc istnieje prawdopodobieństwo, że po wgraniu serii skrzynia przestanie pracować. Poprzednio miałem wgrany X program skrzyni, która wyłączała zimny silnik podczas ruszania, wcześniej miałem inny soft, który wyłączał silnik po załączeniu Driva, na każdym innym programie skrzynia pracowała zupełnie inaczej. Po za przedostatnim wszystkie inne ładowane były w Sserwisie. Nigdy nie prosiłem o koks i wolałbym jeździć na serii, ale jak widać na serii był dopóki nie trafiłem do Sserwisu.
Na następny weekend umówiłem sie na ustawienie pompy. Mam jeszcze w moim zasięgu Etronika (Daniel), który zajmuje sie min. programami, a więc skontaktuje sie z nim.
Co do faktury - podane są w większości konkretne pozycje co i jak było robione. Mogę podać pozycje co było robione.
Co do stanu pompy - wg. Sopy zrezygnował z usług Smietany, ponieważ ten nie chciał dostosować indywidualnych parametrów. Natomiast teraz pompy regeneruje dla niego X zakład Bosha, który takie żądane parametry pompy ustawia. A więc możliwe, że ta pompa to również kombinacje made in sserwis ?

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 16:55:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Jak na "nową" pompe to parametry jakie generuje są lekko mowiąc mierne.

nie zapominajmy, ze sa nastepujace potencjalne czynniki podwyzszajace dawke
- niedogrzany silnik
- wlaczona klima
- zly kat wtrysku
- sam fakt, ze auto jest ze skrzynia automatyczna a nie manual juz troche podnosi koks dla wolnych obrotow

Cytuj:
Niestety, ale parametr 5.6 jest widoczny w VAG. Auto było mocno rozgrzane - wróciło z trasy, a klima była wyłączona podczas wszystkich logów.
Co do programu - Sopa zapewniał mnie, że program jest serią, choć poprzednio mówił co innego
Mogę powtórzyć niektóre logi - proszę tylko o info które - będzie wtedy 101 % pewności.

Nigdy nawet na oczy AYMa nie widzialem ale bez trudu znalazlem inne logi tego silnika w kombinacji takze z multitroniciem
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=logi+aym
Porownujac zadane przez ECU wartosci ladowania T (log 011D) oraz wartosci np ogranicznika momentu dla koksu (log 008D druga kolumna z dawka) stwierdzam ze masz mocniejszy program niezaleznie czy wladowali go jeszcze w salonie, gratis od sserwis czy dowcipnis na automyjni Ci go wgral jak dales auto do umycia idac na zakupy do tesco itp)

Wrocmy do 004S i 004BS
004BS wyznacza przedzial pracy dla pompy (2 skrajne mozliwe katy: early: po stronie BTDC i late normalne po stronie ATDC/u Ciebie BTDC w BS) Kat aktualny (actual w 004) fizycznie nie moze wyjsc poza zakres z 004BS poniewaz fizycznie pompa nie moze kata z poza tego zakresu uzyskac (teoretycznie). U Ciebie kat "actual" w 004S jest w cudowny sposob 5.6ATDC a kat LATE (czyli najpozniejszy mozliwy) jest po stronie BTDC (czyli teoretycznie pompa nie powinna moc uzyskac zadnego kata po stronie ATDC - przy obecnym ustawieniu)
Tu jest cos nielogicznego!!!
Zrob prosze loga 004S i 004BS na aucie ktore ma np 70 stopni (rozgrzane troche jedynie bez zadnego katowania) oraz po dluzszej jezdzie (typu 1h w korkach) w pelni rozgrzane - po co?
- ciekawy jestem czy w 004BS bedzie ta sama wartosc na LATE uzyskiwana
- ciekawy jestem czy ponownie i czy w obu przypadkach bedzie ni z gruszki ni pietruszki wartosc z kosmosu typu 5.6ATDC

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2010 18:33:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak zgadzam sie, ze zle ustawiony zapłon moze wpływac na tak wywaloną dawke ale chyba zgodzisz sie ze mną, ze zeby az tak wywalił sie w gore koks i parametr CF musialyby zadzialac te wszystkie czynniki na raz.
Niedogrzany motor juz odpada.... wiec... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 01:45:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Wklejam nowe 004S i 004BS. W każdym folderze najpierw sa logi statyczne a potem BS.
1. Silnik zimny nie odpalany od około 8 godzin. Na zimnym bardzo "telepie" i ma bardzo nierówne obroty. Zrobiłem statyczne i BS - dwa razy - za drugim razem telepanie było b. mocne, az silnik zgasł - nie przerywałem logowania a więc wszystko widać.

Obrazek

2. Silnik - temp. "wody" około 75 st. C

Obrazek

3. Silnik dobrze rozgrzany

Obrazek

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 09.wrz.2010 15:03:33 przez Paw1972, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 11:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
W logu 004BS wczesniejszym masz na LATE kat 0.4-08 z opisem w naglowku BTDC
W logu 004BS (rozgrzany) ma podobne wartosci ale w naglowku jest ATDC - kompletnie inna strona
To stary numer wynikajacy z durnoctwa nowych vagcomow (zamiast pisac wartosci z + lub - wartosci sa zawsze dodatnie a strona jest w naglowku w logu 004BS najczesciej z przypadku)
Pytanie: wchodzac do 004BS (nie logowanie do CSV) co widzisz gdy kat przestawia sie na LATE - ATDC czy BTDC?
Jezeli ATDC to znaczy, ze formalnie masz kat ustawiony poprawnie, jezeli masz kat BTDC to jest on ustawiony zle (poza 0-4ATDC) i wymaga poprawienia (wiecej o kacie masz w watku na dole mojego posta)

Jezeli chcesz uciac wszelkie niejasnosci dotyczace kata wtrysku zaopatrz sie w wersje VAGCOMA 311.2 (tam nie ma ATDC BTDC ale wartosci z minusem lub plusem: minus to ATDC a z plus to BTDC - nie ma zadnych jajek z interpretacja, wszystko jasne)

Na podstawie tego co widac w 004S, niezaleznie od tego czy to strona ATDC czy BTDC w 004BS jest to i tak kompletnie niespujne/nielogiczne (wartosc kata aktualnego w 004S jest poza zakresem z 004BS) co mogloby wynikac (moim zdaniem)
- z uszkodzenia samej pompy vp44*)
- rabanki-kaszanki w sofcie (na poziomie zmian w samym sofcie czy adaptacjach)
- jakiegos bledu w vagcomie ktorego uzywasz, samej transpormacji csv itp


Przedlagnij "adaptacje (opcja w vagcomie pozwalajaca zmieniac rozne rzeczy bez zmiany samego softu) - czy tam nie namotano czegos
Powiniem wejsc jeden z kodow dostepu
26231, 26281, 26282, 26252, 26232, 26281, 26242, 26241, 26282, 26252, 26261, 26262
(po nieudanej probie logowania wylacz zaplon i odczekaj chwilke)
Kanaly istotne od 1 do 5
dla kanalow generalnie wartosc defaultowa to 32768, dla kanalu 01 jest to 42768
Jezeli masz inne wartosci znaczy ze ktos tam w jakims celu "majtal" wiec spisz co bylo, wprowadz wartosc defaultowa i zapamietaj (bedzie gorzej - przywrocisz)
wiecej masz w
http://www.diagtronik.pl/forum/login.ph ... 5e581f6daa (usera zalozyc musisz)
http://www.tdi-tuning.pl/forum/printvie ... d114b91e67

i zloguj ponownie wtedy (rozgrzany normalnie)
001S
004S
004BS
Pozdrawiam,
Przemek
*) wyjechales od mechanikow, ktorzy przeciez doswiadczenie z takimi motorami maja spore (takze dzieki swego czasu aktywnemu marketingowi prowadzonemu na tym forum), nie chce mi sie wierzyc, ze nie potrafia ustawic kata wtrysku, auto widac nie trzyma stabilnie wolnych obrotow, do tego cos mowisz stuka, gasnie i ogolnie zadowolony nie jestes, wartosci w logu 001 sa poza norma (to jednak jest moze pochodna dziwactw kata wtrysku) - jest prawdopodobne ze masz uszkodzona (zle zregenerowana) VP44

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 13:56:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przemo

Wydaje mi się, ze nie ma przeklamania co do tego po ktorej stronie jest zapłon.

1. Uzywał do logowania VC 3.11
2. Zobacz co jest w 000 Basic Settings w poprzednich logach.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 23:25:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
przemekk74 napisał(a):
Pytanie: wchodzac do 004BS (nie logowanie do CSV) co widzisz gdy kat przestawia sie na LATE - ATDC czy BTDC?
Jezeli ATDC to znaczy, ze formalnie masz kat ustawiony poprawnie, jezeli masz kat BTDC to jest on ustawiony zle (poza 0-4ATDC) i wymaga poprawienia (wiecej o kacie masz w watku na dole mojego posta)


Cześć.
Widać ustawienia w BTDC, czyli na początek trzeba ustawić kąt wtrysku. Umówiłem się na następny weekend. Zaraz po ustawieniu zrobię ponownie logi i zobaczymy jak to będzie wyglądać.
pozdrawiam
paweł
p

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 18:09:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. pompa wtryskowa jest niesprawna [bardzo].
dokładnie niesprawna jej sekcja hydrauliczna - widać to w 001.1sN oraz 004.3sN [czyli za wysoka dawka oraz kąt, który ustawia się na tyle na ile może] - nie ma możliwości, żeby taka usterka miała miejsce w nowej pompie. na 99% dostałeś pompę regenerowaną, gdyż w zasadzie tylko takie sprzedają serwisy Bosch'a. ustawianie pompy pod sopę jest kompletną bujdą, gdyż VP44 ustawia się na stole probierczym - stół kalibruje pompę w systemie 0/1 [skalibrowana poprawnie / nieskalibrowana]. może to trwać dosyć długo w przypadku większego zużycia pompy. 95% pomp regenerowanych ma CF > 25*, co wynika z ich naturalnego zużycia i wielości żyć.
kwestia kąta wtrysku jest teraz praktycznie nieistotna, gdyż w niesprawnej pompie nie da się go ustawić.
sopa kłamał mówiąc, że pompa jest nowa.

2. program nie jest serią.
rzecz można, że jest zajebiście mocny.
faktyczna dawka paliwa widoczna jest w 008.3dN [ogr. Nm]:
seryjny AYM ma 41.4mg, a u Ciebie jest 56.2mg [w dodatku na sztywno, co świadczy o fatalnej jakości modyfikacji]. dla porównania - seryjne AKE/ABU/BDH ma ok. 45mg.
ciśnienie doładowania w seryjnym AYM powinno wynosić maksymalnie 2223.6mbar, z kolei u Ciebie wynosi 2386mbar, czyli dużo więcej niż wersje 180konne [2280mbar].
program jest na ok. +200PS.
sopie dymiło się z nosa mówiąc, że program jest serią.

3. stan T.
trudno ocenić w świetle padającej pompy.
można mieć nadzieję, że program jej nie usmażył.

4. co zrobić?
przywrócić serię.
naprawić pompę.
dopiero wówczas zobaczyć jak wyglądają logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2010 17:47:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
przemekk74 napisał(a):
...Wrocmy do 004S i 004BS
004BS wyznacza przedzial pracy dla pompy (2 skrajne mozliwe katy: early: po stronie BTDC i late normalne po stronie ATDC/u Ciebie BTDC w BS) Kat aktualny (actual w 004) fizycznie nie moze wyjsc poza zakres z 004BS poniewaz fizycznie pompa nie moze kata z poza tego zakresu uzyskac (teoretycznie). U Ciebie kat "actual" w 004S jest w cudowny sposob 5.6ATDC a kat LATE (czyli najpozniejszy mozliwy) jest po stronie BTDC (czyli teoretycznie pompa nie powinna moc uzyskac zadnego kata po stronie ATDC - przy obecnym ustawieniu)
Tu jest cos nielogicznego!!!...


Zacytowałem Ciebie przemekk74, bo zastanawiam się, czy teoretycznie możliwe są większe rozpiętości kątów w normal, niż w BS. Przypadek o którym myślę nie dotyczy akurat stanu LATE, bo tu faktycznie BS wyznacza "mechaniczny opór" i EARLY późniejsze niż LATE jest nielogiczne ;)

Stan EARLY w pompie osiągany przez oddziaływanie ciśnienia paliwa na ten tłok przestawczy. Ciśnienie to bierze się z pompy wstępnej. W BS silnik pracuje przeważnie na wolnych obrotach, więc zarówno ciśnienie jak i wydajność tego wstępnego "sprężenia" paliwa może być niewielka. Zawór w BS w EARLY "nie upuszcza" co prawda tego ciśnienia (mała wartość DUTY) i jego maksymalna wartość oddziaływuje na tłok, ale przy wyższych obrotach wydajność i ciśnienie pompy wstępnej się zwiększa i pozwala ma mocniejsze wciśnięcie tłoczka przestawiacza, a więc i większe kąty wyprzedzenia.

Pewnie to nie ma znaczenia w analizowanym tu przypadku, ale w generalnych analizach może mieć znaczenie. Chyba, że całkiem się mylę, ale to mnie pewnie zaraz naprostujecie :D

Co do logów ostatnio zamieszczonych, to faktycznie są one całkowicie nielogiczne - nawet zakładając VAG-comowe pomyłki w nagłówkach logów. Chyba, że na ciepło tłok przestawiacza się zaciera :?:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: