.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.cze.2025 07:25:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH] Lokalizacja czujników G82 i G83
PostNapisane: 20.maja.2008 12:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Mam problem z elektrycznym wentylatorem. Otóż nie załącza się w ogóle (na krótko działa)...
Mam pełną instrukcję diagnozy tego ustrojstwa, jednak do pełni szczęscia brakuje mi lokalizacji czujników temperatury G82 i G83.
Jeśli mógłbym prosić o zrzut z Etki z lokalizacją tych czujników to byłbym bardzo wdzięczny...
Nie mogę sam tego sprawdzić, ponieważ jestem u rodziców, a niestety Etki ani Elsy oni nie posiadają :peace:

Dzięki wielkie za pomoc...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 13:13:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
No mam etke przed soba, zalezy o ktory czujnik temperatury CI chodzi, bo szukajac po podanych przez Ciebie oznaczeniach to niezbyt znalazlem... jesli dobrze rozumuje to chodzi Ci taki pod deska rozdzielcza (wew auta) + z przodu auta [bo takie 2 znalazlem]? nie jestem pewien czy to ten (szukalem w: Nadwozie, potem Regulacja doplywu swiezego powietrza | Ogrzewanie)...

A propos problemu - http://forums.audiworld.com/v8/msgs/132627.phtml

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 13:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Dzięki za pomoc ...

Ten opis właśnie znalazłem i na jego podstawie będę diagnozował przyczynę...
W pierwszych zdaniach jest pobieżny opis lokalizacji tych czujników (G82 w lewej głowicy, a G83 w chłodnicy), jednak wolę zobaczyć to na rysunku, bo kojarzyć fakty umiem, ale nie jestem mechanikiem :).
Chodzi o czujniki temperatury silnika, które niezależnie od siebie podają sygnał do rozpoczącia pracy elektrycznego wentylatora...

Problem dotyczy chłodzenia silnika ;)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 13:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
Ok czujnik na chlodnicy znalazlem - ponizej link:

http://img503.imageshack.us/img503/5483 ... icacm8.png

sry za taki rozmiar ze calego obrazka ukl. chlodzenia nie wrzucilem ale nie wiem jak wyciagnac z etki (wstyd... wiem :/)

jak zaraz znajde do silnika to tu wkleje.

EDIT: znalazlem:

http://img329.imageshack.us/img329/3199 ... icapa3.png

jak chcesz wiecej fragmentow tych obrazkow to pisz :-) musze obczaic jak je wyciagac z etki, jak chcesz numery czesci to tez no probl

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 13:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
No i bosko :)

Wielkie dzięki...

Przetestuję metodę i jeśli potwierdzi wskazania to przetłumaczę i zamieszczę dla potomnych :)

Jeszcze raz dzięki za szybką pomoc :)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 13:48:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
nie ma sprawy, mam wolne to siedze poki moge :diabel:

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 18:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
A więc problem rozwiązany :)

Zaznaczę, że auto było z tym problemem u elektryka i powiedział, że jest uwalona kość w licznikach, a wskazania wskaźnika temperatury są przekłamane i jak auto osiąga 120oC to rzeczywiście ma 90oC...
Nie bardzo chciałem w to wierzyć i dlatego wziąłem się za to sam...

Po zebraniu wszystkich danych wziąłem się do sprawdzania.
Chciałem sprawdzić (mimo sprawdzania elektryka) wentyl na krótko, a że w wentylatorze nie było wtyczki to nie mogłem się do niego podpiąć.
Poleciałem więc po kablach i znalazłem oba - masę wziętą z karoserii oraz zasilanie, które łączy się z drugim kablem w specjalnej, zamykanej klapką "skrzyneczce"...
Jak tylko otworzyłem okienko, wysypała się ze środka blaszka, która miała spinać kabel od wentylatora, z kablem od sterownika.
I co?? I oczywiście po zmostkowaniu kabli wentyl ruszył tak, że mało nie wciągnął mojego pasącego się oboka auta psa :peace:
Po ochłodzeniu silnika pięknie zwolnił i wszystko działa jak należy...
Także znów potwierdzenie znalazła zasada "chcesz mieć dobrze, zrób sobie sam" :diabel:

Pokłony dla moich elektryków :/ i dla "mentala" :d za szybkie udzielenie mi informacji, które zmobilizowały mnie do pracy :)

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 19:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.cze.2007 00:24:23
Posty: 474
Lokalizacja: Lubelszczyzna / Warszawa
Auto: Renault Clio IV 0.9 Turbo
juz nie przesadzaj, trzeba sobie pomagac, dobrze ze problem rozwiazany :peace:

_________________
Bylo:1990' Audi 100 [200 look] C3 User - 2.5 TDi (1T) - 120HP limo' style, duzo V8 czesci :)
Było: 2002' Toyota Avensis 2.0 D4D 110HP - limuzynka :)
Jest: 2013' Renault Clio IV Turbo 90 HP - mini-rajdowka :)

Jeszcze wróce do Audi... :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2008 19:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Tak więc temat zamykam...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: