.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.cze.2025 02:23:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3 1.8] długie zegary, dodatkowe wskaźniki
PostNapisane: 23.wrz.2008 21:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
No więc tak:
Posiadam zegary ze schowkiem, bez obrotomierza - z dużym zegarkiiem analogowym. I teraz moje pytanie, czy bez większego trudu da się podłaczyć tu takie coś:
http://www.allegro.pl/item438413961_lic ... ompem.html
Od razu mówię, że na podłaczaniu kompa mi nie zależy, ale
-obrotomierz
-licznik wyskalowany do 260km/h (ja mam do 220)
*czujniki ciśnienia oleju i temperatury - to jasne
*ładowanie aku no to też jasne

No i proszę mi wytłumaczyć co i jak, z góry dziękuje :-)

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 16:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
A czy zegary z v8 podeszłyby do mnie bez podłączania kompa?

proszę o odpowiedź :(

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 17:59:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Z V8 nie podejdą. Różnią się już choćby samymi gabarytami. Cała reszta też jest inna.

Co do tych z 2,2 turbo - Ty masz silnik 4 cyl. 2,2 - 5 cyl. Bez rzeźbienia na płycie nie będzie dobrze pokazywał obrotomierz.

Wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju będą działać. Pod warunkiem, że masz odpowiednie czujniki w silniku.

Woltomierz będzie działał od razu po włączeniu zegarów.

Prędkościomierz zadziała normalnie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 22:48:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
dzięki za wyjaśnienie :)

Ale jeszcze niestety trochę muszę pomęczyć :):
-podejrzewam, że u mnie tych czujników oleju nima, więc moje zapytanie brzmi czy można coś takiego dostać i zamontować odpowiednio
-z tym obrotomierzem- chyba nie mam wyboru, bo nie było chyba długich zegarów w 4 garowcach (?)

pozdro :D

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 23:01:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
w 5 cyl są dwa czujniki ciśnienia - do wolnych obrotów i podwyższonych (około 2000-2500 obr). I właśnie ten do podwyższonych obrotów zastępuje się taką dużą "baryłką" z dwoma pinami - jeden jest do tych podwyższonych obrotów, drugi podaje ciągły sygnał do wskaźnika ciśnienia. Jeżeli masz blok z tylko jednym czujnikiem - możesz zastosować dorobiony czujnik (niektóre silniki Audi miały taki właśnie patent - chyba 2,0 td). Ciągniesz potem jeden kabelek do zegara i gra.

Co do czujnika temp. oleju - w zasadzie mają chyba tylko benzynowe 5 cyl. w standardzie (nie spotkałem się w dieslach). Jest wkręcony w miejsce śruby utrzymującej zawór "przelewowy" ciśnienia oleju. I powiem Ci od razu, że czujnik temp. z benzyny nie pasuje do diesla (oba 5 cyl.). A czy spasuje do 4 cyl - nawet się nie zastanawiam.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 23:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
no to wszystko jasne - w najgorszym wypadku wskaźniki oleju będą "martwe" :|


Dzięki :diabel:

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2008 23:10:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
audi_cygaro napisał(a):
no to wszystko jasne - w najgorszym wypadku wskaźniki oleju będą "martwe" :|


Dzięki :diabel:


Czujnik temp. oleju sobie daruj. Ja założyłem, ale już nie miałem dość chęci do pociągnięcia kabelka. I tak jeżdżę już chyba 1,5 roku :D

Nie wiem zresztą jak w benzyniakach bez chłodnicy oleju ale w 2,5 tdi temp. oleju jest taka, ze wskazówka niemal się nie dźwiga...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 00:15:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
rodzynek napisał(a):
Co do tych z 2,2 turbo - Ty masz silnik 4 cyl. 2,2 - 5 cyl. Bez rzeźbienia na płycie nie będzie dobrze pokazywał obrotomierz.

e-e ;)
U mnie dokonałem takiej zmiany, też był big-ben i półka. Ten sam motor 1.8 (PH), pełny zestaw zegarów, z kompem, autochekiem.
Wszystko będzie działać z wyjątkiem:
1. komputera (spalanie chwilowe, średnie) - trzeba podłączyć jeden sygnał z komputera do zegarów, bądź bezpośrednio z przepływomierza (1-5v lub 0-5v nie pamietam)
2. Ciśnienie oleju - brakuje czujnika
3. temperatura oleju - brakuje czujnika.
4. autocheck - będzie wyświetlał spalone żarówki, brak płynu spryskiwacza itp (kupa roboty zeby zrobić działające)
5. u mnie po przekroczeniu 2800 obrotów wyje z powodu braku ciśnienia oleju (brak czujnika).

Prędkościomierz, obrotomierz i voltomierz będą działać bez zarzutu.
Od V8 sie nie da bo tam są dłuższe zegary. Do tego zegary w V8 to jeden wielki komputer, tylko z wyglądu przypominający zegary z 100/200 czy C4.
Poszukaj na forum, byly schematy jak podłączyć wszystko żeby działało.
Żeby doprowadzić czujnik będziesz musiał prawdopodobnie zmienić podstawe filtra oleju.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 00:43:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
No więc dokonałem zakupu :diabel: Pochodzi z 2.2 20V. Prosiłbym o dokładną instrukcję co trzeba zrobić z tym obrotkiem żeby działał na 4 garach.

A wygląda tak:
ObrazekObrazek


pozdro

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2008 01:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
audi_cygaro napisał(a):
No więc dokonałem zakupu :diabel: Pochodzi z 2.2 20V. Prosiłbym o dokładną instrukcję co trzeba zrobić z tym obrotkiem żeby działał na 4 garach.

pozdro

Nic. Będzie działał normalnie, a przynajmniej powinien.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2009 21:45:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Simpson napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Co do tych z 2,2 turbo - Ty masz silnik 4 cyl. 2,2 - 5 cyl. Bez rzeźbienia na płycie nie będzie dobrze pokazywał obrotomierz.

e-e ;)
U mnie dokonałem takiej zmiany, też był big-ben i półka. Ten sam motor 1.8 (PH), pełny zestaw zegarów, z kompem, autochekiem.
Wszystko będzie działać z wyjątkiem:
1. komputera (spalanie chwilowe, średnie) - trzeba podłączyć jeden sygnał z komputera do zegarów, bądź bezpośrednio z przepływomierza (1-5v lub 0-5v nie pamietam)
2. Ciśnienie oleju - brakuje czujnika
3. temperatura oleju - brakuje czujnika.
4. autocheck - będzie wyświetlał spalone żarówki, brak płynu spryskiwacza itp (kupa roboty zeby zrobić działające)
5. u mnie po przekroczeniu 2800 obrotów wyje z powodu braku ciśnienia oleju (brak czujnika).

Prędkościomierz, obrotomierz i voltomierz będą działać bez zarzutu.
Od V8 sie nie da bo tam są dłuższe zegary. Do tego zegary w V8 to jeden wielki komputer, tylko z wyglądu przypominający zegary z 100/200 czy C4.
Poszukaj na forum, byly schematy jak podłączyć wszystko żeby działało.
Żeby doprowadzić czujnik będziesz musiał prawdopodobnie zmienić podstawe filtra oleju.


Witam.Mam podobny problem,silnik 1,8 na gaźniku :P .gównie zależy mi na obrotku.Czy da się odłączyc AC tak aby nie pokazywał tych wszystkich awari itd.
Co do wskaźników olejowych to może da się je pdpiąc pod coś tylko tak aby się ruszały,ot tak dla bajeru :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 03:39:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Ja zamontowałem ten licznik, zyskałem obrotek, woltomierz i ładniejsze kontroliki. Ale lepiej kup sobie nie zkomputeryzowane zegary, bo błedy się co jakiś czas pokazują.... :/

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 11:00:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Żeby pozbyć się tych trzech kominukatów AC trzeba zmasować 3 piny na wtyczce na obudowie AC, 30 minut roboty i nastaje cisza ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: