.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.cze.2025 13:20:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] klima problem
PostNapisane: 24.cze.2007 09:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
Witam , mam dziwne i denerwujące mnie objawy działnia klimtyzacji , tzn. jadąc wolno np. po mieście klima chodzi super chłodzi bez najmniejszych problemów. Jak tylko zacznę rozpędzać auto skutecznoś chłodzenia spada, zwalniam i nie ma problemu.
Dodam, że czynik został wymieniny ulkład osuszony i odgrzybiony.
Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 10:27:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jak rozpędzasz auto klima ma prawo się rozłączyć... aby dostarczyć dychawicznemu 1.9 trochę mocy - później powinna się załączyć ponowne... w 2.5 TDI działa to tak samo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 11:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
pozatym cieplego powietrza wlatuje coraz wiecej ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 13:11:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
bubu05 napisał(a):
pozatym cieplego powietrza wlatuje coraz wiecej ...


Hmm, z pracy do domu mam jakieś 30km i na tym odcinku dział poprawnie tylko jak zwalniam .
Tez myslałem o tym, że dolatuje z zewnatrz ciepłe powietrz idlatego słabiej chłodzi , ale na zamknietym obiegu jest tak samo.

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 13:18:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Jak rozpędzasz auto klima ma prawo się rozłączyć... aby dostarczyć dychawicznemu 1.9 trochę mocy - później powinna się załączyć ponowne... w 2.5 TDI działa to tak samo...


Grześ :galy: :galy: :?: :?: :?:
:peace: :peace:
Z naprawdę wielkim szacunkiem ale ośmieliłbym się poprosić Cię o podanie "podstawy prawnej" :): dowodzącej słuszności tego co powyżej napisałeś :P :diabel: .

Na poważnie: Spotykam się po raz pierwszy w życiu z taką "definicją" i dlatego jestem zaskoczony ... .
Owszem - bywają sytuacje w których ECU wyłącza wszystko co możliwe żeby zachować podstawowe funkcje życiowe -> ale w innych ("bardziej awaryjnych") sytuacjach.

Inna sprawa - nie znam prawidłowej odpowiedzi na pytanie Kolegi Adzik'a ale po sprawdzeniu ciśnień i tym podobnych podstawowych parametrów - typowałbym słaby ("zużyty") kompresor lub (mało prawdopodobne) zawór "rozprężny" na wejściu do skraplacza.

Adzik - czy krótko po włączeniu klimy uruchamia się wiatrak elektryczny "na" chłodnicy ??
Odczytaj też, czy nie pokazuje się błąd czujnika ruchu (zapisany w sterowniku klimy).

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 13:29:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jak rozpędzasz auto klima ma prawo się rozłączyć... aby dostarczyć dychawicznemu 1.9 trochę mocy - później powinna się załączyć ponowne... w 2.5 TDI działa to tak samo...


Grześ :galy: :galy: :?: :?: :?:
:peace: :peace:
Z naprawdę wielkim szacunkiem ale ośmieliłbym się poprosić Cię o podanie "podstawy prawnej" :): dowodzącej słuszności tego co powyżej napisałeś :P :diabel: .

Na poważnie: Spotykam się po raz pierwszy w życiu z taką "definicją" i dlatego jestem zaskoczony ... .
Owszem - bywają sytuacje w których ECU wyłącza wszystko co możliwe żeby zachować podstawowe funkcje życiowe -> ale w innych ("bardziej awaryjnych") sytuacjach.

Inna sprawa - nie znam prawidłowej odpowiedzi na pytanie Kolegi Adzik'a ale po sprawdzeniu ciśnień i tym podobnych podstawowych parametrów - typowałbym słaby ("zużyty") kompresor lub (mało prawdopodobne) zawór "rozprężny" na wejściu do skraplacza.

Adzik - czy krótko po włączeniu klimy uruchamia się wiatrak elektryczny "na" chłodnicy ??
Odczytaj też, czy nie pokazuje się błąd czujnika ruchu (zapisany w sterowniku klimy).

;) :peace:


Takie chodzą słuchy ;-) U mnie też czasem jak zdarzy mi się mocniej pociągnąć AKE to czuję, że jakby na chwilę klima się rozłącza - tak samo jak w C4 AAH czy też podobnym C4 AEL. Nie wiem czy to myk producenta czy jak, ale takie mam własnie odczucia i to nie tylko na moich autach koncernu VAG - a klimę mam sprawną bo jest nowiutka i świeżutka ;)

[+]
ale oczywiscie dzieje się to przy końcowej fazie ruchu wskazówki obrotka i pełnym bucie... i nie zawsze...


Ostatnio edytowano 24.cze.2007 13:33:22 przez GrzesB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 13:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2005 19:42:47
Posty: 42
Lokalizacja: UK
skrzywiony/pekniety talerzyk lub skorodowane kolo pasowe lub slaba cewka na sprezarce. Talerzyk slizga sie przy wyzszych obrotach typowe objawy :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 13:39:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 22:21:52
Posty: 77
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Q7 3,0 TDI BUG
Piotruś napisał(a):

Adzik - czy krótko po włączeniu klimy uruchamia się wiatrak elektryczny "na" chłodnicy ??
Odczytaj też, czy nie pokazuje się błąd czujnika ruchu (zapisany w sterowniku klimy).




Tak witraki się załączją.
Co do kopresora to na wolnych obrotach przy nabijaniu nowego czynnika kompresor pokazywał cisnienie 17 atm.

_________________
Q7 3,0 TDI 233km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 15:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Slyszalem ze podobno tak wlasnie sprzegielko sie wylacza ale ani w AEL ani w BMK tego nie mam i caly czas chodzi. Jedynie powyzej 3 tys obr to nie mozna zalaczyc klimatyzacji jak sie jedzie nalezy poczekaj az obroty spadna.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 15:52:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
BartekQ napisał(a):
skrzywiony/pekniety talerzyk lub skorodowane kolo pasowe lub slaba cewka na sprezarce. Talerzyk slizga sie przy wyzszych obrotach typowe objawy :diabel:


+ to co napisano wcześniej (w uproszczeniu kick down)
+ mało czynnika w układzie (przy wys. obrotach sprężarka "wysysa" czynnik i zawór niskiego odłącza klimę) ale to powinny pokazać kody błędów na klimie ew. VAG
ważne ile pokazuje po stronie wysokiego i po stronie niskiego ciśnienia
+ przytkana dysza (zawór rozprężny) objawy jak punkt wyżej

_________________
pozdrawiam Radka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 19:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2007 18:38:11
Posty: 33
ogolnie np nowe A6 ma funkcje wylaczajaca klime w razie wykonania kick-downu, zeby auto lepiej szlo..moze tam jest tak samo?:P

_________________
A6 2,5TDi 180Qm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: