.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 08:02:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8] grzanie foteli
PostNapisane: 19.lis.2007 14:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 13:40:38
Posty: 26
Witam, jestem nowym użytkowniekiem, i posiadaczem Audi V8. Kupiłem je niedawno za dość dobrą cenę, z tym że jest kilka problemów, tj. grzanie foteli i kanapy z tyłu nie działa, i klimatronic dmucha ale tylko na zimno, bo ciepłym już nie dmucha nawet po długiej trasie. Czy mógłby mi ktoś pomóc, bezpieczniki są całe więc gdzie może być problem? A i zegary od ciśnienia oleju i temperatury oleju nie działają od momentu gdy wyciągnąłem akumlator żeby go podładować. Dzięki z góry za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 20:51:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
mimek z elektryką na odległość nikt Ci nie doradzi
1. Pochwal się dokładnie co kupiłeś, za ile niewiele,
2. Przywitaj się w newbie (dowiemy się z jakch jesteś okolic)
3. Z klimą zacznij od kodów wyświetlanych na panelu (jest na forum)
4. Witam kolejne V8 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 23:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Kody klimy są trudne w interpretacji dla niewprawnego oka (większość gubi się w natłoku cyferek). Proponowałbym jednak podłączyć Vaga (klimę czyta najprostszy Viaken) i sprawdzić co gdzie i jak...

Z zegarami sprawa je3st trudna do interpretacji na odległość. Trzeba by wymontować zegary i najlepiej podłączyć drugie "na próbę, żeby wyeliminować, lub potwierdzić ich usterkę. Dalej trzeba lecieć do czujników, ale zacząłbym od zegarów...

Z grzaniem dupek jest wiele możliwości. Zacząłbym od sprawdzenia kostek pod fotelem i pod kanapą z tyłu (wyciągasz ją po prostu pociągając siedzisko, lub, jeśli jeszcze nie była ruszana - w co wątpię, odkręcając 2 śrubki znajdujące się pod siedziskami pasażerów). Tam będzie leciała wiazka - możliwe, że ktoś po prostu jej nie podłączył.
Dalej trzebaby sprawdzić bezpieczniki (nie pamiętam, który za to odpowiada, ale jest opisane na wewnętrznej stronie zaślepki), a najlepiej polecieć jeden po drugim i wyłapać wszystkie, które są spalone (może było mieszane w kablach)...

I pochwal się co tam zakupiłeś... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 13:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 13:40:38
Posty: 26
No to, ja jestem z Łańcuta, woj. podkarpackie, moje audi to V8 1994 rok, 4.2 na automacie:
http://www.putfile.com/pic.php?img=6335333
http://www.putfile.com/pic.php?img=6335334
Bezpieczniki są wszystkie ok, co do zegarów to czasem działają przez 1min, a potem wskazówki idą na max, czyli do końca zegara i do 0.... Poziom paliwa i temp. silnika, licznik, obrotomierz działa poprawnie.... Prowadzę firmę blacharsko lakierniczą i jak mam chwilkę to bawię się w naprawę samochodów tak więc może z waszą pomocą udało by się coś zdziałać :) Prosiłbym o opis krok po kroku co robić z tymi kodami, i zaraz pójdę sprawdzić kostki pod fotelami...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 18:10:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 3umaczenie

:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 23:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
mimek napisał(a):
No to, ja jestem z Łańcuta, woj. podkarpackie, moje audi to V8 1994 rok, 4.2 na automacie:
http://www.putfile.com/pic.php?img=6335333
http://www.putfile.com/pic.php?img=6335334
Bezpieczniki są wszystkie ok, co do zegarów to czasem działają przez 1min, a potem wskazówki idą na max, czyli do końca zegara i do 0.... Poziom paliwa i temp. silnika, licznik, obrotomierz działa poprawnie.... Prowadzę firmę blacharsko lakierniczą i jak mam chwilkę to bawię się w naprawę samochodów tak więc może z waszą pomocą udało by się coś zdziałać :) Prosiłbym o opis krok po kroku co robić z tymi kodami, i zaraz pójdę sprawdzić kostki pod fotelami...


A więc...
Czy zdjęcia z jasnym drewnem są Twojego V8 ??
Jeśli tak, to nie chcę Cię straszyć ale...

Problem polega na tym, że silnik ABH czyli 4.2 nie wychodził ze starym klimatronikiem i na nim nie sprawdzisz kodów (tak mi się wydaje) - z nim wychodził jedynie silnik PT czyli 3.6, do tego w roczniku '94 nie było jasnego drewienka, były fotele identyczne jak w A8) czyli z wzdłużnymi przeszyciami), a dodatkowo V8 ABH '94 nie miało hamulców UFO... :/


Także podaj numer Vin, to się przekonamy co w trawie piszczy :)

Ps. Ale tak czy siak łądna sztuka - tylko zderzaczek w innym kolorze :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 09:08:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Heveliusz - nic dodać :-)
mimek - tu link o starszej klimie gdzie opisane kody błędów i min brak grzania
http://20v.org/climate.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 12:04:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 13:40:38
Posty: 26
Co do autka to było rozbite i dlatego jest inna deska, z jasnym drewnem i fotele... Co do tych kodów to przytrzymanie przycisku nic nie daje.... Tu mam fotki kostek pod fotelem kierowcy:
Ta jest pod fotelem i bardziej jej nie wyciągnę dlatego, niewyraźna fotka:
http://www.putfile.com/pic.php?img=7139901
Tą odpiąłem ale nie widzę w niej nic niepokojącego,
http://www.putfile.com/pic.php?img=7139900
http://www.putfile.com/pic.php?img=7139899
Chyba że ten kabel co przechodzi z miejsca w inne miejsce wtyczki powinien być połączony inaczej???? :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 12:50:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 13:40:38
Posty: 26
Sprawdziłem wtyczki, kable i bezpieczniki, wszystko wygląda ok, wtyczki są dobre, bezpieczniki również a kable wchodzą w oryginalną osłonę więc raczej są całe, i nie mam pojęcia gdzie może leżeć przyczyna....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 14:51:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Z tego co pamiętam, to ta zielona 6cio pinowa odpowiada za podgrzewanie. Spróbuj zlokalizować masę i sprawdź, czy w kostce jest napięcie zależne od potencjometru na desce...

To, że było rozbite nic nie znaczy...
Daj ten nr Vin to dowiesz się co masz, a co powinieneś mieć... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 17:15:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
włączas zapłon, wciskasz na klimie "out temp" wciskasz "off" (trzymając cały czas "out temp" puszczasz klawisze pokaże się
" '01 " wciskasz "out temp" i odczytujesz zgodnie z tab1

inne kanały sprawdzasz wciskając czerwony lub niebieski przycisk a następnie "out temp"

na wężach do nagrzewnicy powinien być zawór otwierający/zamykający dopływ do nagrzewnicy (jutro popatrzę gdzie on jest w V8)
powodzenia

no i podaj VIN...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 10:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 13:40:38
Posty: 26
Vin podam później, narazie kody:
'1 - (05)
'2 - (184)
'3 - (184)
'4 - (164)
'5 - (-,55)
'6 - (-,55)
'7 - (=)
'8 - (19)
'9 - (06)
'10 - (00)
'11 - (12.0)
'12 - (00)
'13 - (-,38)
'14 - (39)
'15 - (0.0)
'16 - (137) ciągle rośnie (138,139,140 itd.)
'17 - (=)
'18 - ( ) nic się nie wyświetla
'19 - (00)
'20 - (00)
'21 - (90)
'22 - (00)

Dalej idzie od nowa. Może ktoś pomoże rozpracować te kody.


Tu jeszcze filnik dokładnie co wyskakuje:
http://media.putfile.com/Audi-V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 14:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
No przecież masz link do kodów i tylko porównujesz z tabelą...
http://20v.org/climate.htm#temperature

Przykład:

CH 1 (System Error) - błąd 05 = Outside temp sensor G57 (cowl) open circuit
Co z tym zrobić: Check affected component and related wiring according to wiring diagram

CH 2 (Measurement Value of inside temp sensor G86 on roof) - wartość 184 = ok. 6oC

CH 3 (Measurement Value of inside temp sensor G56 on instrument panel) - wartość 184 = ok. 6oC Co znaczy, że czujniki są dobre...

CH 4 (Measurement Value of outside temp sensor G57 (plenum) ) - wartość 164 = ok. -2oC

CH 5 (Measurement Value of outside temp sensor G17 (cowl) ) - wartość 55 = ok. 40oC Uwalony czujnik, albo się rozgrzał od stojącego auta...

I lecisz tak dalej do końca... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 16:02:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Heveliusz napisał(a):
No przecież masz link do kodów i tylko porównujesz z tabelą...
http://20v.org/climate.htm#temperature


CH 5 (Measurement Value of outside temp sensor G17 (cowl) ) - wartość 55 = ok. 40oC Uwalony czujnik, albo się rozgrzał od stojącego auta...


(For diagnostic values greater than 199, the first digit is represented as a horizontal and vertical line or "arrow") :peace:

255 - przerwa w obwodzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 17:54:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
ando1414 napisał(a):
Heveliusz napisał(a):
No przecież masz link do kodów i tylko porównujesz z tabelą...
http://20v.org/climate.htm#temperature


CH 5 (Measurement Value of outside temp sensor G17 (cowl) ) - wartość 55 = ok. 40oC Uwalony czujnik, albo się rozgrzał od stojącego auta...


(For diagnostic values greater than 199, the first digit is represented as a horizontal and vertical line or "arrow") :peace:

255 - przerwa w obwodzie


:peace:

Zapomniałem... Ale wychodzi na to samo :)
Dzięki za przypomnienie... :diabel:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 09:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 13:40:38
Posty: 26
Dzięki, popróbuję i jak nie wyjdzie to się odezwę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2008 14:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 13:40:38
Posty: 26
Witam ponownie, wracam do tematy bo bawiłem się z tymi wtyczkami i potencjometrem i wyszło na to że prąd dochodzi do potencjometru i dalej gdzieś ginie po drodze tylko gdzie i dlaczego, dodatkowo nie świeci podświetlenie na tych potencjometrach, ale jak je walnąłem ręką dwa razy to zaświeciły, a potem zgasły i dalej nic, jeśli się nie mylę to nawet wychodzi prąd z potencjometru ale do wtyczki pod siedzeniem już nie dociera.... Matę podpinałem na ostro i grzeją same plecy ale może dlatego że podłączyłem tylko plus i masę a do dupki ma być jeszcze jedna masa lub plus ale to moje gdybanie narazie.... :/ Macie jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: