.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 15:43:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] uszkodzony modul sterujacy ABS
PostNapisane: 02.gru.2007 17:57:19 
Witam was, sory ale nie mam na tej klawiaturze polskich znakow, ale do rzeczy przekrecam zaplon czekam az pogasna kontrolki i odpalam niec nie informuje o zadnych bledach tylko napis serwice!na dole wyswietlacza gdy wchodze vagiem w abs to piszczy jakis sygnal i na tablicy zapala sie kontrolka, wchodze w bledy i wyskakuje: uszkodzony modul sterujacy, kasuje go ale po przetestowaniu wyjsc znowu sie pojawia, sprawdzilem abs rozpedzilem auto do znacznej predkosci i gwaltownie zachamowalem zadzialal bez zarzutow
Moze mial ktos podobny problem albo wie co sie moglo stac.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2007 18:20:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
U mnie teraz też jak wchodzę na zapalonym silniku do modułu ABS to zapala się kontrolka ABS i miga kontrolka wykrzyknika z sygnałem dźwiękowym x4. Nie mam tam szczególnego błędu tylko coś typu SOFT. Wykasowuje go ale dalej się zapisuje:/

A co do samego działania ABS to tez jak u Ciebie działa bez zarzutu:)
Tylko że powinienem mieć ASR a go nie mam:) Ale to już inna historia:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: teodor2424
PostNapisane: 03.gru.2007 19:55:17 
a po czym poznajesz ze nie ma ASR


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 23:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2007 12:26:20
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków/Mielec/Chełmek
przemas1-79 też tak miałem, że po przejechaniu kilku km kontrolka się zaświecała, przy hamowaniu abs działał po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu kontrolki gasły tyle że u mnie błąd zapisywał się (lewy przód).

Najlepiej odpiąć kabelki pod nadkolem i pomierzyć czujnik abs omomierzem
wtedy masz 100% pewność czy jest ok. Nie pamietam jaka ma być poprawna wartość oporu zdrowego czujnika poszukaj na forum gdzieś to jest, może ktoś ci napisze.

Najlepiej dla porównania zmierzyć prawy i lewy zobaczysz czy jest różnica.

_________________
Pierwsze Audi :D A6 2.5 TDI AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2007 23:26:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
czujki najlepiej mierzyć na wtyczce do kompa abs'u.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2007 20:06:19 
Dzieki popatrze te czujniki


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 11:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Oj z tym mierzeniem omomierzami to lepiej uważać (zwłaszcza jak by ktoś analogiem mierzył), a poza tym to co wyjdzie z takiego pomiaru może być trudne do oceny. Tak naprawdę to mierzy się oscyloskopem, ale poco oscyloskop skoro VAG-iem można wszystko pomierzyć. Wystarczy wejść w ABS, następnie w bloki pomiarowe i naszym oczom się ukaże (chyba w bloku 001) prędkość 4 kół. Wówczas wystarczy się przejechać i porównać czy prędkość wszystkich 4 kół jest identyczna.
Co do przedmiotowego błędu to napisz dokładnie czy podczas jazdy zapala się kontrolka ABS bo sam napis SERVIS na Fisie może oznaczać raczej komunikat nie związany z ABS.
Chyba że do komunikatu dołączona jest jeszcze jakaś informacja na fisie.
Napisz czy tak masz od kupna czy po jakimś czasie to się zaczęło wariować.
Z kolei zapalająca się kontrolka ABS i piszczenie podczas podłączenia komputera nie oznacza błędu tylko to że komputer połączył się ze sterownikiem ABS.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 19:56:43 
To tak Bart_D auto mam od 4miesiecy odrazu zakupilem interfejs z oprogramowaniem polski vag 2.5 wersja ograniczona strasznie ciezko sie komunikuje przerywa, a pisze o tym dlatego ze po podlaczeniu do innego samochodu a byl to pasat z 2000r weszlem tak samo jak w moim audiku w abs to tez piszczy wykrzyknik sie pojawia i robie test wyjsc i wyskakuje uszkodzony modul sterujacy tak samo jak u mnie, myslalem nawet ze to moze ten polski vag cos popiepszyl jest to mozliwe?
Podczas jazdy nie zapala mi sie kontrolka ABSu a na fisie jest tylko napis serwice,bawilem sie tez kasowaniem inspekcji olejowych i tych drugich moze to przez to swieci sie ten service?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 16:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
Hmm.. podepne sie do tematu.
Dawno nie vagowalem a dzis sprawdzam i sie okazuje ze przy wchodzeniu do ABS zapala sie kontrolka ABS, wykrzyknik i dzwiek 4x. Jednak nie pokazuje zadnego bledu. Wiec czy to normalne jest czy nie powinno byc podobnych objawow przy sprawdzaniu ABS.

Dodam ze czasem rano jak odpalam samochod zamiga kontrolka ABS i wykrzyknik i dzwiek. ABS dziala bez zarzutu. Ten defekt pojawia sie tylko po dlugim niueuruchamianiu silnika (np. noc, lub 8h pracy) no i czym zimniej tym czesciej sie pojawia. Czy to moze byc spowodowane np slabymi wlasciwosciami plynu hamulcowego ? tak mi sie cos wydaje ze ostatnio musze troche bardziej wciskac hamulec niz to bylo na poczatku. Plynu w ogole nie ubywa.

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 23:16:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Normą jest, że kiedy odpytujesz sterownik ABS o błędy, to wyświetla się kontrolka ABS i pika.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 21:44:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.mar.2006 14:41:33
Posty: 141
Lokalizacja: Toruń, 1/miesiąc Sandomierz, czasem Mrągowo
No to gitara.

A co z druga czescia pytania ?
Klocki wszystkie wymienione bo sie konczyly. W czasie jazdy nie zapala sie kontrolka, tylko w czasie postoju i tylko podczas uruchamiania samochodu po raz pierwszy (np. jesli zgasze go od razu i zapalam od nowa kontrolka juz nie wyskakuje).

Jakies pomysly ? wskazowki ?
VAG oczywiscie 0 bledow.

_________________
A6 C4 2.8 30V Q Avant 10.2007->
Ford Focus 1.8 TDDI - poszło bez żalu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: