.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lip.2025 12:55:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Blokada zapłonu, pomysły na zablokowanie TDI
PostNapisane: 07.lip.2009 21:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 19:57:12
Posty: 31
Lokalizacja: Łódź
Wie ktoś może jak zablokować, tzn. który przewód rozdzielić od pompy wtryskowej w audi A4 b5 silnik AFF by odciąć jej zasilanie i by nie było błędów?


Ostatnio edytowano 09.lip.2009 14:54:51 przez zdzis, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 09:00:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
A jaki błąd ci wyskakuje?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 09:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 08:10:40
Posty: 28
Lokalizacja: LESZNO WLKP
Koledze nie wyskakują błędy w tej chwili, tylko chce zrobić odcięcie zapłonu - zabezpieczenie antykradzieżowe i pyta który przewód można przeciąć, aby ecu nie zarejestrował błędu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 09:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 06:17:40
Posty: 46
Lokalizacja: Gryfino
Najlepszym (według mnie) rozwiązaniem jest odcięcie plusa po stacyjce. W momencie unieruchomienia silnika sterownik motoru nie zarejestruje błedu, ale jeśli auto jest z CAN-BUS'em to błedy zarejestrują np. zegary i sterownik ABS (brak komunikacji ze sterownikiem silnika, ABS zapala kontrolkę). Po ponownym uruchomieniu motoru wszystko jest OK, ale w sterownikach zostaje zapamiętany, że był.
Najlepiej przeciąć przewód bezpośrednio przed sterownikiem (przynajmniej ja tak robię), wtedy wszystkie pozostałe systemy pracują (i rejestrują błąd o braku komunikacji z EDC :D ). Kabel jest najczęściej czarny, ale np. w Octavce 1.9 jest czarny/fiolet (z tego, co pamiętam) - więc trzeba sprawdzać.
A najbardziej popularnym rozwiązaniem jest przecięcie czarnego przewodu idącego ze stacyjki - wtedy jest efekt wyłączonego zapłonu - nie rejestrują się błędy w żadnym sterowniku :)

_________________
A6 AEL EcoPower by To JA !
A6 C4 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 11:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 19:57:12
Posty: 31
Lokalizacja: Łódź
Już coś nie coś wiem... Odcięcie pompy niema sensu tak jak mowilem... zasilanie da sie bezpośrednio i autka niema... A o tym czarnym kabelku to mało kto niewie :/ Coś słyszałem o odcięciu czujnika wału. Robił ktoś coś takiego? I czy to faktycznie unieruchomi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 13:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 06:17:40
Posty: 46
Lokalizacja: Gryfino
W tym motorze nie ma pompy sterowanej mechanicznie linką więc podanie zasilania na elektrozawór nie da efektu. Dawką steruje komputer EDC, a jak on nie pracuje (nie widzi włączonego zapłonu) to nie ma możliwości uruchomienia motoru. Odcinania czujnika wału nie próbowałem, ale błąd będzie na 100%. W A8 '01 3.3 TDi widziałem zabezpieczenie w postaci przeciętej jednej żyły magistrali CAN. Działało, ale błędów było multum...

_________________
A6 AEL EcoPower by To JA !
A6 C4 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2009 21:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2009 19:57:12
Posty: 31
Lokalizacja: Łódź
Odświeżam temat. Co byście powiedzieli na odcięcie czujnika położenia wału?
Jest coś takiego? xD słyszałem że fajny sposób


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: