Najlepszym (według mnie) rozwiązaniem jest odcięcie plusa po stacyjce. W momencie unieruchomienia silnika sterownik motoru nie zarejestruje błedu, ale jeśli auto jest z CAN-BUS'em to błedy zarejestrują np. zegary i sterownik ABS (brak komunikacji ze sterownikiem silnika, ABS zapala kontrolkę). Po ponownym uruchomieniu motoru wszystko jest OK, ale w sterownikach zostaje zapamiętany, że był.
Najlepiej przeciąć przewód bezpośrednio przed sterownikiem (przynajmniej ja tak robię), wtedy wszystkie pozostałe systemy pracują (i rejestrują błąd o braku komunikacji z EDC

). Kabel jest najczęściej czarny, ale np. w Octavce 1.9 jest czarny/fiolet (z tego, co pamiętam) - więc trzeba sprawdzać.
A najbardziej popularnym rozwiązaniem jest przecięcie czarnego przewodu idącego ze stacyjki - wtedy jest efekt wyłączonego zapłonu - nie rejestrują się błędy w żadnym sterowniku
