| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
| Zakup TDi 110KM / 131KM - Kilka pytań https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=102616 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | KRapicki [ 19.maja.2010 22:42:46 ] |
| Tytuł: | Zakup TDi 110KM / 131KM - Kilka pytań |
Cześć. Jako, że od sierpnia będę musiał jeździć 3 razy w tygodniu po 80km, postanowiłem zacząć rozglądać się za jakimś TDi. Głównym wyznacznikiem jest ekonomia - najlepiej gdyby paliło 6l ropki, ale żeby nie było też jakimś zamulaczem, więc silnik 90KM wykluczam Fundusz jakim będę dysponował na to wozidło to 18.000PLN. Czy za tą cenę znajdę coś godnego polecenia ? Biorę pod uwagę A3 / Golf IV / Ibiza / Leon
Silnik raczej 110KM, 131KM są poza zasięgiem cenowym. Rocznik najchętniej '00 w górę. Z gory dziękuje za wszelkie podpowiedzi
Pozdrawiam, KRapicki. |
|
| Autor: | Baskecior [ 19.maja.2010 22:52:21 ] |
| Tytuł: | |
Właściwie sam już sobie odpowiedziałeś.
Szukaj silnika ASV a w jakiej budzie ... w sumie to wszystko Golfy lub Polo W/g mnie najładniejszy stylistycznie jest Leon, ale to tylko moje zdanie |
|
| Autor: | Kliku [ 20.maja.2010 08:37:25 ] |
| Tytuł: | |
lub jak sie trafi A3 |
|
| Autor: | KRapicki [ 20.maja.2010 10:35:54 ] |
| Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): Właściwie sam już sobie odpowiedziałeś.
Szukaj silnika ASV a w jakiej budzie ... w sumie to wszystko Golfy lub Polo W/g mnie najładniejszy stylistycznie jest Leon, ale to tylko moje zdanie No właśnie, a czy jest jakiś silnik wśród tych 110/131 których powinienem się wystrzegać? I czy realnie spalanie silnika na pompowtryskach jest większe od 'standardowej sto-dziesiątki' ?
|
|
| Autor: | Baskecior [ 20.maja.2010 11:20:03 ] |
| Tytuł: | |
PD jest bardziej paliwożerne od silników na VP. Poza tym , jednak bardziej drogi przy ew. naprawie. Jeśli priotytetem są osiągi - szukaj ASZ, jeśli święty spokój - ASV. Jeśli ma być hardcore`owo: ARL w Leonie ... |
|
| Autor: | przemik [ 20.maja.2010 11:29:54 ] |
| Tytuł: | |
Rozwazylbym tez A4 B5 Limo + AFN z lat 97/99 |
|
| Autor: | KRapicki [ 20.maja.2010 11:57:51 ] |
| Tytuł: | |
przemik napisał(a): Rozwazylbym tez A4 B5 Limo + AFN z lat 97/99
Jak wygląda spalanie w mieście AFN'a, takie realne ? Jeśli już to jedynie sedan, ale to i tak cięższa buda, a nie wiem czy mi koniecznie potrzebna. Jednak przy zakupie TDi'ka fajnie było by gdyby miał cztery furtki
@Basket - ARL'a brałem pod uwagę przed zakupem A8, teraz to chyba trochę za mały fundusz na to mam, poza tym pewnie 'dużo' pali
|
|
| Autor: | Gustav [ 20.maja.2010 12:08:10 ] |
| Tytuł: | |
Jak 1.9TDi może dużo spalić W sumie możemy rozróżnić kwestie spalania w stosunku do mocy i do stylu poruszania się ... Posiadałem 1.9 TDi na pompowtrysku [130KM] w nieco cieższej budzie niż A3/Golf IV i ciężko było uzyskać wysokie spalanie w granicach 8L [ trasa] - no chyba że termostat nie spełniał swojego zadania to taki wynik jest osiągalny ... |
|
| Autor: | KRapicki [ 20.maja.2010 12:09:38 ] |
| Tytuł: | |
Gustav napisał(a): Jak 1.9TDi może dużo spalić
W sumie możemy rozróżnić kwestie spalania w stosunku do mocy i do stylu poruszania się ... Posiadałem 1.9 TDi na pompowtrysku [130KM] w nieco cieższej budzie niż A3/Golf IV i ciężko było uzyskać wysokie spalanie w granicach 8L [ trasa] - no chyba że termostat nie spełniał swojego zadania to taki wynik jest osiągalny ... No właśnie, powiem inaczej bo troche to dziwnie brzymi. 'Duże' spalanie w tym temacie oznacza powyżej 6L
|
|
| Autor: | zgredek27 [ 20.maja.2010 14:20:28 ] |
| Tytuł: | |
KRapicki napisał(a): Gustav napisał(a): Jak 1.9TDi może dużo spalić W sumie możemy rozróżnić kwestie spalania w stosunku do mocy i do stylu poruszania się ... Posiadałem 1.9 TDi na pompowtrysku [130KM] w nieco cieższej budzie niż A3/Golf IV i ciężko było uzyskać wysokie spalanie w granicach 8L [ trasa] - no chyba że termostat nie spełniał swojego zadania to taki wynik jest osiągalny ... No właśnie, powiem inaczej bo troche to dziwnie brzymi. 'Duże' spalanie w tym temacie oznacza powyżej 6L ![]() AFN w budzie a4 b5 po II lifcie nie spalil mi wiecej niz 6,5 litra w zimie/ jazda po Krakowie... w ferie zimowe dla odmiany podczas wyprawy na Slowacje przez Niedzice po gorach spalil rowne 5l lato 5,5-6l w miescie, klima, i inne bajery jak trzeba, noge tez ciezka jak sie nagrzeje
|
|
| Autor: | KRapicki [ 20.maja.2010 14:25:55 ] |
| Tytuł: | |
Oo, to ładne wyniki. A teraz proszę nie linczować i odpowiedzieć na pytanie jeśli ktoś wie jak silniki ASV / AFN znoszą 'czerwonkę' ?
Bo mam dostęp w dobrej cenie. Do pompowtryskowca trochę żal byłoby mi lać tegoż soku z gumi-jagód
|
|
| Autor: | przemik [ 20.maja.2010 14:30:46 ] |
| Tytuł: | |
KRapicki napisał(a): Oo, to ładne wyniki. A teraz proszę nie linczować
i odpowiedzieć na pytanie jeśli ktoś wie jak silniki ASV / AFN znoszą 'czerwonkę' ? Bo mam dostęp w dobrej cenie. Do pompowtryskowca trochę żal byłoby mi lać tegoż soku z gumi-jagód ![]() IMO - znosza spoko ale co jakis czas napełniłbym kocioł "dobrą gnojówką" i przejechal z 500-800 km. |
|
| Autor: | Baskecior [ 20.maja.2010 15:45:23 ] |
| Tytuł: | |
KRapicki napisał(a): Oo, to ładne wyniki. A teraz proszę nie linczować
i odpowiedzieć na pytanie jeśli ktoś wie jak silniki ASV / AFN znoszą 'czerwonkę' ? Bo mam dostęp w dobrej cenie. Do pompowtryskowca trochę żal byłoby mi lać tegoż soku z gumi-jagód ![]() Opał nieodbarwiany jest lepszy od najlepszego ON`u. Żaden z tych silników się nie pogniewa Podkreślam , że OO musi być czysty i nieodbarwiany. |
|
| Autor: | KRapicki [ 20.maja.2010 16:32:51 ] |
| Tytuł: | |
Bardzo mnie to cieszy W takim razie, już chyba moje ostatnie pytanie, znów odnośnie spalania, może ktoś miał sytczność zarówno z ASV w A3 i AFN w A4 - jaka jest różnica spalania w mieście przy takiej samej 'nodze' ?
|
|
| Autor: | rafala6 [ 20.maja.2010 21:03:01 ] |
| Tytuł: | |
Ja szukałbym tylko PD-ka. |
|
| Autor: | Baskecior [ 20.maja.2010 22:21:35 ] |
| Tytuł: | |
KRapicki napisał(a): Bardzo mnie to cieszy
W takim razie, już chyba moje ostatnie pytanie, znów odnośnie spalania, może ktoś miał sytczność zarówno z ASV w A3 i AFN w A4 - jaka jest różnica spalania w mieście przy takiej samej 'nodze' ?Porównujesz Golfa do A4 ... różnica litra gnoju w mieście. Bez względu na to czy to ASV czy AFN. |
|
| Autor: | KRapicki [ 20.maja.2010 22:51:59 ] |
| Tytuł: | |
rafala6 napisał(a): Ja szukałbym tylko PD-ka.
Odpowiedź uzasadnij
|
|
| Autor: | newman [ 20.maja.2010 23:10:20 ] |
| Tytuł: | |
KRapicki napisał(a): przemik napisał(a): Rozwazylbym tez A4 B5 Limo + AFN z lat 97/99 Jak wygląda spalanie w mieście AFN'a, takie realne ? Jeśli już to jedynie sedan, ale to i tak cięższa buda, a nie wiem czy mi koniecznie potrzebna. Jednak przy zakupie TDi'ka fajnie było by gdyby miał cztery furtki ![]() @Basket - ARL'a brałem pod uwagę przed zakupem A8, teraz to chyba trochę za mały fundusz na to mam, poza tym pewnie 'dużo' pali ![]() AFN w C5 avant pociągnięty na ponad 130KM max |
|
| Autor: | jedrekx [ 20.maja.2010 23:47:26 ] |
| Tytuł: | |
A3 110 koni rocznik 00 w górę za 18000 to raczej bardzo, ale to bardzo ciężko będzie trafić. A3 trzyma cenę (zadbany egzemplarz) |
|
| Autor: | KRapicki [ 22.maja.2010 13:45:41 ] |
| Tytuł: | |
A z czym się je silnik TDi 116KM najczęściej w Golfach spotykany? Warto nim się też interesować? |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|