| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
| A6 C4... Eksploatacja/koszty 1.9TDI a 2.5TDI... https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=105352 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | jaceqp [ 02.paź.2010 11:28:44 ] |
| Tytuł: | A6 C4... Eksploatacja/koszty 1.9TDI a 2.5TDI... |
Pytanko nieco ogólne... Czy są duże różnice ($$$) w eksploatacji C4 z 1.9TDI i 2.5TDI (klasyczne rzędowe)? Pomijam kwestię ubezpieczenia czy zużycia paliwa - chodzi o koszty utrzymania/serwisowania... Zastanawiam się na co się szykować gdy np. nadejdzie czas na zmianę samochodu i wybór padnie na 2.5... |
|
| Autor: | Baskecior [ 02.paź.2010 12:16:07 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C4... Eksploatacja/koszty 1.9TDI a 2.5TDI... |
jaceqp napisał(a): Pytanko nieco ogólne... Czy są duże różnice ($$$) w eksploatacji C4 z 1.9TDI i 2.5TDI (klasyczne rzędowe)? Pomijam kwestię ubezpieczenia czy zużycia paliwa - chodzi o koszty utrzymania/serwisowania...
Zastanawiam się na co się szykować gdy np. nadejdzie czas na zmianę samochodu i wybór padnie na 2.5... 1,9 TDI jest tańszy i prostszy a jednocześnie nowocześniejszy. 2,5 TDI jest mocniejszy, ma milszy klang ale koszt rozrządu jest większy. Niemniej jest to do przeżycia i dla takiego nadwozia jak C4 rozważałbym jednak AEL`a ... |
|
| Autor: | Simpson [ 02.paź.2010 12:25:48 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C4... Eksploatacja/koszty 1.9TDI a 2.5TDI... |
Baskecior napisał(a): 1,9 TDI jest tańszy i prostszy a jednocześnie nowocześniejszy.
2,5 TDI jest mocniejszy, ma milszy klang ale koszt rozrządu jest większy. Niemniej jest to do przeżycia i dla takiego nadwozia jak C4 rozważałbym jednak AEL`a ... Nowocześniejszy to troche na wyrost, biorąc pod uwage fakt że to 1Z
Ja bym sie nad 1.9 nie zastanawiał, tylko 2.5TDI 140KM bo to jednak auto które swoje waży. PS. Baskecior zmniejszyłbyś troszke podpis, bo rośnie coraz bardziej (140px post, 400px podpis )
|
|
| Autor: | Sprinter [ 02.paź.2010 12:51:17 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C4... Eksploatacja/koszty 1.9TDI a 2.5TDI... |
Baskecior napisał(a): 2,5 TDI (...) ma milszy klang
Tak samo klepie chamsko jak 1,9TDI. |
|
| Autor: | emge [ 02.paź.2010 13:43:11 ] |
| Tytuł: | |
o wypraszam sobie, dźwięk o wiele ładniejszy 2.5 TDI ma kilka droższych elementów typu napinacz paska czy koło pasowe, ale poza tym to fajna nie rujnująca kieszeni jednostka. |
|
| Autor: | makaon [ 02.paź.2010 19:46:46 ] |
| Tytuł: | |
Nie wiem ile fabrycznie wytrzymuje rozrząd w 1,9 TDI (tych starszych) u mnie 120tkm zgodnie z książką(AAT z 1997r). |
|
| Autor: | ZiPi [ 02.paź.2010 20:43:13 ] |
| Tytuł: | |
makaon napisał(a): Nie wiem ile fabrycznie wytrzymuje rozrząd w 1,9 TDI (tych starszych) u mnie 120tkm zgodnie z książką(AAT z 1997r). Tyle to wytrzymuje nowy rozrząd w nowym silniku. W silnikach z większym przebiegiem zaleca się go wymieniać częsciej, bo moze tyle nie wytrzymać.
Róznica kosztów eksploatacji obu silników w C4 jest na tyle mała, ze nie ma co się zastanawiać nad 1.9TDI, tylko od razu brać 2.5TDI, najlepiej mocniejszą wersję 140 KM |
|
| Autor: | adiaudi [ 02.paź.2010 22:17:17 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C4... Eksploatacja/koszty 1.9TDI a 2.5TDI... |
Sprinter napisał(a): Baskecior napisał(a): 2,5 TDI (...) ma milszy klang Tak samo klepie chamsko jak 1,9TDI. Słuchałeś jednym uchem? 1.9 do takiej budy to raczej pomyłka. Można w tym temacie pisać w nieskończoność. Brać 2.5 - 1.9 nie ma sensu!!! |
|
| Autor: | SJake [ 02.paź.2010 22:43:15 ] |
| Tytuł: | |
Jeśli diesel tylko AEL - najlepiej w quattro. 1,9 TDI miałem w C4 - zrobiłem nim 350 tkm... Strach w oczach przy wyprzedzaniu - bezcenny |
|
| Autor: | Baskecior [ 03.paź.2010 03:38:01 ] |
| Tytuł: | |
1.9 po koksie bedzie mial 115 km a po zmianie gratow do 200 km. Cala reszte glupot pomijam. |
|
| Autor: | ZiPi [ 03.paź.2010 08:12:40 ] |
| Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): 1.9 po koksie bedzie mial 115 km a po zmianie gratow do 200 km. Cala reszte glupot pomijam. Tylko po co to robić w aucie, które z załozenia ma być oszczędne a nie szybkie.
|
|
| Autor: | malcik441 [ 03.paź.2010 11:00:19 ] |
| Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): 1.9 po koksie bedzie mial 115 km a po zmianie gratow do 200 km. Cala reszte glupot pomijam.
I po co ty dyskutować o przyrostach, mówimy o serii, 2.5 jest o wiele lepsze do C4. A w 2.5 po zmianie gratów myślisz że moc nie przyrasta?? Też będzie ponad 200km, |
|
| Autor: | jaceqp [ 07.paź.2010 23:01:26 ] |
| Tytuł: | Re: A6 C4... Eksploatacja/koszty 1.9TDI a 2.5TDI... |
Sprinter napisał(a): Baskecior napisał(a): 2,5 TDI (...) ma milszy klang Tak samo klepie chamsko jak 1,9TDI. Hehe... No cóż... Faktycznie 5 cyl. pracuje zauważalnie inaczej... Coś jak 1.9 z lekko muśniętym gazem
|
|
| Autor: | adiaudi [ 08.paź.2010 08:55:43 ] |
| Tytuł: | |
Wybrałeś coś, kupiłeś? |
|
| Autor: | Druss [ 08.paź.2010 14:49:00 ] |
| Tytuł: | |
AAT tez sobie radzi z ta buda nawet w aftomacie
|
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|