.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

[A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wady?
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=115242
Strona 1 z 1

Autor:  cygaro-avant [ 16.sty.2012 16:05:22 ]
Tytuł:  [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wady?

Heloł!
Na prośbę kolegi spoza forum mam pytanie do posiadaczy takiego zestawu jak w temacie:
Kolega rozważa duże tanie kombi z właściwym napędem i powoli ogranicza krąg zainteresowanych.
Jakie widzicie największe wady takiego układu napędowego: 2,8 30V + quattro + automat?
Co się najczęściej wysypuje, co jest drogie, co jest upierdliwe w serwisowaniu (samodzielnym i w warsztacie)
Wszelkie sugestie mile widziane (a może inny motore? - bo quattro i automat MUSZĄ być...)

Autor:  arthurr [ 16.sty.2012 19:47:16 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

sam masz C4 więc najlepiej wiesz co mu powiedzieć odnośnie budy/ napędu/ zawieszeń/ wnętrza

co do silnika (mam obecnie) - praktycznie bezproblemowa jednostka cierpiąca jedynie na upierdliwe wycieki (uszczelki pokryw zaworów, napinacze). Komplet dobrych przewodów WN - 350 zł, świece normalnie, czasem komuś tam padła cewka, innemu zapchała się odma/ ezektor - drobiazgi ogólnie

co do skrzyni (miałem w eSce) - stary, pancerny automat, jeśli olej ktokolwiek kiedykolwiek zmienił i na dzień zakupu na zimno i na ciepło, nie szarpie, nie przeciąga i płynnie zmienia, kickdown działa - będzie jeździć i jeździć. trochę za krótkie zestopniowanie - tylko 4 biegi - (nie wiem czy przy 2,8 jest tak samo - do oceny) - przy 160/h miałem już 4 tys obrotów - teraz na tiptroniku mam ledwie 3,2 tys

Autor:  hubos21 [ 16.sty.2012 20:14:52 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

wady to pewnie duże zużycie paliwa przy średnich osiągach i może troszkę ten 4 biegowy automat, napisałes, że kolega chce duże kombi to A4/B5 pewnie odpada a można kupić taką ze zwykłym automaten nie tipem i wtedy masz 5 biegów i fajnie się to spisuje,

Autor:  cygaro-avant [ 16.sty.2012 22:34:34 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

A czy w C4 był i tiptronic i zwykły automat?

Autor:  Dymian [ 16.sty.2012 22:56:16 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

c4 to tylko pancerniak 4 biegowy;)

Autor:  arthurr [ 17.sty.2012 09:54:08 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

cygaro-avant napisał(a):
A czy w C4 był i tiptronic i zwykły automat?


nie, tiptronika mam teraz w C5 - tak wtrąciłem o tych obrotach żeby zobrazować różnicę

Autor:  sax26 [ 17.sty.2012 18:08:49 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

to żeby nie zaśmiecać forum nowymi wątkami, podepnę się pod ten temat.
szukam 2.8+quattro w budzie b4, bądź c4/a6. i brałem pod uwagę tylko manual. tych samochodów jednak nie ma wiele i krąg poszukiwań poszerzyłem o a4. no a w tym modelu pojawiają się sztuki z tiptronikiem. moje pytanie brzmi: czy skrzynia tiptronik zabiera rzeczywiście sporo przyjemności podczas jazdy jeśli chodzi o osiągi?? nie pytam o komfort jazdy z automatem bo ten znam, mam auto w automacie na co dzień. dodam jeszcze raz, że mam na myśli tiptronik, a nie "zwykły" automat.

Autor:  hubos21 [ 17.sty.2012 18:30:38 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

tiptronic jest lepszy jeśli chodzi o sprawność i osiągi ale zdecydowanie bardziej awaryjny niż zwykły

Autor:  speco [ 21.sty.2012 16:54:58 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

cygaro-avant napisał(a):
Jakie widzicie największe wady takiego układu napędowego: 2,8 30V + quattro + automat?

Dziadek Olek się takim odpycha/odpychał. Zapytaj go o wrażenia.

Przy ACK trzeba liczyć się z częstrzym sprawdzaniem poziomu oleju niż normalnie (co 1-3 tyś km, zależy ile wciąga/wycieka). Robienie uszczelek i uszczelnianie wycieków jest na krótką metę, zawsze gdzieś wycieka - jak nie przez uszczelkę na zaworach to przez uszczelkę przy chłodnicy oleju, albo przez korek wlewu oleju, itp. 0.2-0.4l/1000km można przyjąć za normnę dla ACK w w tym wieku.
Miałem ACK w oście, teraz mam ACK w quattro i jestem zadowolony. Po zakupie niech włoży w niego trochę serca i grosza, a będzie miał woła roboczego i spokój przez długi czas.

Autor:  cygaro-avant [ 01.sty.2013 19:46:32 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

Chłopaki, podrzuci ktoś jakie jest przełożenie mechanizmów różnicowych przy napędzie ACK + 4biegowy automat.

Autor:  czekereke [ 02.sty.2013 16:10:54 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

też mogę coś dorzucić od siebie bo dokładnie taki zestaw posiadam. Przedmówcy mają rację. Uszczelki, ezektor, zaślepki wałków i zylion innych niekoniecznie groźnych wycieków - idzie przywyknąć. Silnik bardzo fajnie dziala na dobrej instalce lpg. Olej w automacie wymieniam - tak radzi moj spec od skrzyni i co około 40 tys km. po trochu - nigdy cały. Ma działać do końca i dłużej. Koszty tego nieduże a jeździ się gładko, bez szarpań itp. Powalczył trochę z odpowietrzeniem tej skrzyni przy okazji wymiany simmeringów na półosiach ale to podobno raz na 3 życia. Na trasie można zejść do 11ltr LPG. Miasto 14-20ltr zależnie od wiadomo czego. Ogólnie polecić można komuś kto chciałby włożyć odrobinę serca i hajsu po zakupie i trochę pojeździć. Mówię to po 2 latach i około 50 tys km takim właśnie zestawem.

Autor:  cygaro-avant [ 02.sty.2013 17:50:41 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

Jaką dokładnie masz instalację LPG? Sam gazowałeś, czy kupiłeś już B+G?

Autor:  czekereke [ 03.sty.2013 11:52:58 ]
Tytuł:  Re: [A6 C4] 2,8 30V+quattro+skrzynia automatyczna: jakie wad

Zrobiłem dokładnie jak planowałem, czyli kupiłem ACK bez gazu i zleciłem jego założenie. Zrobiłem to w możliwie najlepszym zakładzie w mojej okolicy. Instalacja to tzw składak oczywiście sekwencja. Wtryski OMVL niebieskie - odpowiednio szybkie, reduktor Zavoli, sterownik jakiś tańszy, bodaj polski robiony na wzór włoskiego - ponoć nawet lepszy. Obiecano mi, że będę zadowolony i zdecydowanie jestem. Nie do końca jest prawdą, że tylko STAG, tylko BRC itp. Po zakupie takiego ACK trzeba doliczyć rozrząd i pasek wielorowkowy z rolkami tj. <1000PLN na dobrych gratach. Niemal zawsze do wymiany są uszczelki pod deklami. Gdybym teraz kupował taki samochód, przy okazji rozrządu zrobiłbym wszystkie możliwe uszczelniacze które są pod nim + ezektor wszystkie odmy itp. Na gratach ASO około 1000pln.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/