.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=132554 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tracha [ 08.lut.2015 10:56:26 ] |
Tytuł: | Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Cześć! ![]() Dzisiaj podjąłem decyzję o zakupie Audi A6 C5 w Sedanie. Posiada silnik 1.9 TDI 131 KM, jest z 2001 roku oraz posiada przebieg 321 000 km (W miarę normalny przebieg jak na Diesla 14-letniego?). Ogólnie powiem tak... Swego czasu miałem "na dobicie i naukę" rodzinnego Opla Vectre B 1.6 16v 96' jednak po tym jak ją sprzedałem z powodu kompletnego rozsypywania się, a pozytywnych opiniach brata o Dieslu (Opel Insignia 2.0 CDTI) postanowiłem sobie sprawić traktora. Wpierw myślałem o Astrze czy Zafirze ale postanowiłem odkupić od rodziny ww. Audi. Praktycznie nonstop było serwisowane (14 lat udokumentowane fakturami, wujek się postarał). I jedyne co to zbliża się wymiana oleju i filtrów oraz mniej więcej na słuch brat ocenił, że za 30 000 km mogą być problemy z dwumasą (Rzekomo już ją słychać). Zastanawiają mnie usterki typowe dla tego egzemplarza, czego mogę się spodziewać, w jakim przedziale kosztów itp. oraz jak mniej więcej dbać o ten samochód od samego początku, gdyż nigdy nie jeździłem stale Dieslem (W formie posiadania Diesla) i nie mam doświadczenia w klekotach. Zastanawia mnie jeszcze jak sprawa wygląda z tymi "sławnymi" pompowtryskami, czy rzeczywiście takie są kosztowne przy wymianie oraz czy w Audi ogólnie jak się dba to wytrzymuje bardzo długo. I ostatnia kwestia... Chodzi o jazdę tym samochodem. Słyszałem, że do 60*C nagrzania się oleju nie wolno przekraczać 2000 RPM, a dopiero po przekroczeniu tej temperatury można jechać więcej. Trochę mi się to kłóci z moim starym stylem jazdy ale wolę się was zapytać. Jest to pytanie śmieszne i wręcz jak "od laika" ale nie chcę na dzień dobry jeździć klekotem jak benzyną i przypadkiem nie przesadzić. Więc za wszelkie poradniki (linki do nich lub posty tutaj) o jeździe Dieslem będę wdzięczny. Bo przyznać się do tej niewiedzy to jak uniknąć w przyszłości kosztów. Pozdrawiam z pierwszego mojego postu tutaj ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 08.lut.2015 11:02:21 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Wykuj, wymaluj lub wydrukuj i powieś w garażu: viewtopic.php?f=1&t=27498 PS. Diesla zimnego nie kręć wysoko, do 2 tys jest OK, za to rozgrzany motor kręc wysoko do 3,5 - 4 tys. |
Autor: | Tracha [ 08.lut.2015 11:05:11 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Hmm... Na benzynie wkręcałem na zimnym do 2.5k RPM, a potem na rozgrzanym jechałem do 3,5-4k RPM. Na Dieslu rozgrzanym także do tylu można w miarę grzać? Nie jest to może zbyt duży zakres jak na ropniaka o 5-6k RPM max na tablicy? Rozgrzany motor to mam patrzeć po temperaturze cieczy chłodzącej czy oleju ![]() Powiem szczerze, że pierwszy raz się spotykam z licznikiem temperatury oleju. |
Autor: | martab99 [ 08.lut.2015 11:39:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Tracha napisał(a): Rozgrzany motor to mam patrzeć po temperaturze cieczy chłodzącej czy oleju ![]() Oleju. Jeśli masz dwa wskaźniki to wyraźnie widać że zanim temperatura oleju się ruszy to temperatura cieczy chłodzącej już dawno ma wartość "roboczą" (+/- 90 st C) |
Autor: | Tracha [ 08.lut.2015 12:04:27 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Po prostu wcześniej nie miałem wskaźnika temp. oleju stąd moje zdziwienie. No, a rozumiem że temperatura "robocza" to już ok. 60*C tak? Powyżej 60*C już mogę go wkręcać? |
Autor: | martab99 [ 08.lut.2015 12:24:47 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Generalnie stosuj się do informacji z linka którego dostałeś powyżej. Aktualnym dieslem (silnik taki sam jak Twój) do osiągnięcia 50-60 st (wg wskaźnika, realnie to nawet 10 stopni mniej, pięknie to widać po podpięciu VAG) nie przekraczam 2k obrotów, potem trochę wyżej a kilka minut później kiedy wskaźnik temperatury jakąś chwilę stoi już na 90 st jadę już bez ograniczeń. |
Autor: | Tracha [ 08.lut.2015 12:42:22 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Czyli najlepiej do 60*C oleju jechać do 2k RPM, jak przekroczy to sobie mogę lekko folgować na 2,5k RPM. Jak temp. oleju dojdzie do 90*C to można wyciągać Nm z traktora? ![]() Ogólnie VAG to nazwa tego "opcoma od grupy VAG" ? |
Autor: | martab99 [ 08.lut.2015 12:52:07 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Te 60 st miałem na myśli temperaturę cieczy chłodzącej bo wskaźnika temperatury oleju nie posiadam. Pisząc o VAG miałem na myśli możliwość diagnostyki po podpięciu się przez OBD. Krótko mówiąc- do 60 st C wody delikatnie, potem można coraz mocniej a kiedy masz 90 st możesz korzystać z Nm ![]() |
Autor: | Tracha [ 08.lut.2015 13:16:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Dobra, to rozumiem mniej więcej. Po prostu ten termometr oleju mnie trochę zmylił, a nagrzewa się stosunkowo długo. Stąd właśnie te moje pytania. Dziękuje za wyrozumiałość dla młodego traktorzysty ![]() Jeśli chodzi o kwestie utrzymania samochodu, awaryjność, problemy Diesla. Ogólnie to co wypytałem się w pierwszym poście. To także by mnie interesowało ![]() |
Autor: | andrzejA8 [ 15.lut.2015 04:59:14 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Mógłbyś sie zdziwić 1.9tdi latają bezproblemowo po 600000km,sam miałem kilka pod pół miliona dochodziło i oleju nie dolewałem,znajomy sprzedawał golfa 620000km ,jeżdził nim kilka lat i nie narzekał. |
Autor: | Tracha [ 27.lut.2015 00:47:30 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Wojtek_Osowa napisał(a): Przy takim przebiegu to ciężko bedzie go przytrzec na zimno bo zrobił sobie już troche miejsca tu i tam . Ten rytuał, z obrotami i temp był dla tego silnika ważny jakieś 200 tyś km temu. Ale ostrożność nie zaszkodzi. Ostrożność, ostrożnością ale ja wciąż dopóki nie przekroczy magicznych 60*C nie przekraczam 2000 RPM. I w sumie inne pytanie, dosyć głupie ale... Podobno nie warto go trzymać na niskich obrotach kiedy dojeżdża się do świateł czy coś, bo podobno układ korbowo tłokowy obrywa. Tak samo z hamowaniem silnikiem, aby nie robić tego na mieście, bo dwumasa się za szybko zużywa. Jak dla mnie to jest cholernie pedantyczne, a wręcz nieprawdopodobne, ale wole znać waszę opinie ![]() |
Autor: | ernieball [ 27.lut.2015 06:34:18 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Chłopie, przecież A6C5 1.9TDI to nie pojazd księżycowy żeby się tak cackać. Hamowanie silnikiem jest zawsze wskazane, niezależnie od auta i silnika. I nie hamowanie a jazda na zbyt niskich obrotach zabija dwumasę. |
Autor: | Tracha [ 27.lut.2015 07:57:47 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
ernieball napisał(a): Chłopie, przecież A6C5 1.9TDI to nie pojazd księżycowy żeby się tak cackać. Hamowanie silnikiem jest zawsze wskazane, niezależnie od auta i silnika. I nie hamowanie a jazda na zbyt niskich obrotach zabija dwumasę. Wiedziałem, że to za głupio brzmi aby było prawdziwe. I rozumiem, że jazda na zbyt niskich obrotach to jak ktoś dłużej jedzie poniżej 1500 RPM? W benzynie miałem w sumie wyrąbane, a tutaj wole się upewnić czy mogę w mieście jeździć poniżej tego zakresu czy ew. ruszać. |
Autor: | jmm [ 27.lut.2015 09:41:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Nie przesadzaj. Wiadomo, że niskie obroty wpływają kiepsko na układ korbowy. Szczególnie, gdy gwałtownie dasz mu po garach. Jezdzij normalnie, co z tego, że dbasz jak nie wiesz jak jeździł poprzednik przez ostatnie pół miliona km. Ty już mu wiele nie dołożysz |
Autor: | Tracha [ 27.lut.2015 12:38:33 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
jmm napisał(a): Nie przesadzaj. Wiadomo, że niskie obroty wpływają kiepsko na układ korbowy. Szczególnie, gdy gwałtownie dasz mu po garach. Jezdzij normalnie, co z tego, że dbasz jak nie wiesz jak jeździł poprzednik przez ostatnie pół miliona km. Ty już mu wiele nie dołożysz Akurat poprzednik zaufany, bo rodzina. Więc mam pewność, że nie kręcony (Ewentualnie w Niemcowni 7 lat temu, tego już nie sprawdzę). Ale ogólnie tak jak dzisiaj gadałem z wujkiem to on mi mówił, że nie trzymał się tych reguł co usłyszałem, bo to zwyczajna przesada. Zresztą podobno, aby coś zaszkodziło temu silnikowi to trzeba się postarać ![]() Sam jestem zdania, że samochód ma służyć mi, a nie ja jemu. Jednak zrozumcie moje obawy, skoro pierwszy raz zasiadam za Diesla, o którym usłyszałem już tyle mitów i opinii, że wręcz książkę mógłbym napisać. Ale nie mam zamiaru pińdrzyć się z furką, jest dobra i fajna ale to dalej samochód ![]() Wiem, że te moje posty brzmią jak kompletny laik ale wolę was wypytać i mieć pewność, że usłyszę opinie fachowców ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 27.lut.2015 14:03:27 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Chłopie. 1.9 tdi to pancerna jednostka. Jeździj normalnie, z tym że na zimnym go nie kręć wysoko, a na ciepłym kręć do 3 - 4 rpm. Zmieniaj filtry jak trzeba i lej dobre paliwo i olej. Koniec filozofii ![]() |
Autor: | Tracha [ 27.lut.2015 14:50:41 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Zarathustra napisał(a): Chłopie. 1.9 tdi to pancerna jednostka. Jeździj normalnie, z tym że na zimnym go nie kręć wysoko, a na ciepłym kręć do 3 - 4 rpm. Zmieniaj filtry jak trzeba i lej dobre paliwo i olej. Koniec filozofii ![]() I wszynio, tylko te 4k RPM to trochę dużo ![]() No i po sprawie. |
Autor: | Zarathustra [ 27.lut.2015 15:15:39 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
ja krece tak do 3,5 RPM. |
Autor: | Probe041 [ 27.lut.2015 15:34:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup Audi A6 C5 - Koszty, Usterki i ogólne info |
Kręć do czerwonego jak trzeba, po coś ta skala jest przecież ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |