.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=135651 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mr Cluster [ 01.lis.2015 14:02:04 ] |
Tytuł: | Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Witam, od jakiegoś czasu jestem, w zasadzie szczęśliwym, posiadaczem Audi A6 C5 z silnikiem 2.4 165 KM, skrzynia Tiptronic. Autem jeździ się bardzo dobrze, z ogółu jestem bardzo zadowolony. Niestety silnik nieco mnie zawiódł. Chodzi o to, że spodziewałem się po nim lepszych osiągów w dolnym zakresie obrotów. Osobiście wolę jazdę pomiędzy 1800 a 3000 obrotów, gdzie w mojej ocenie, ten silnik spisuje się słabo. Chyba, że coś jest z nim nie tak. Mam tu na myśli przyspieszenie przy nieco mocniejszym wciśnięciu gazu (bez redukcji, czy na tiptronic'u). Przyspieszenie 0-100 w normie, bo 9.5 - 10 sekund. Posiadam też Vectrę 2.0 16v i zdecydowanie bardziej odpowiada mi charakterystyka tamtej jednostki napędowej. Mam do was w zasadzie dwie prośby: 1. Czy ktoś w okolicach Łodzi posiada auto w takiej samej konfiguracji i zechciałby się ze mną spotkać w celu porównania dynamiki silnika? Nie śmiem nawet prosić o przejażdżkę, ale byłbym rad gdyby choć moim autem zechciał się przejechać i ocenić, ewentualnie przewieźć mnie swoim autem ![]() 2. Jeśli taka jest charakterystyka 2.4, to czy z doświadczenia możecie powiedzieć jaki silnik w Audi (wykluczając jednostki wysokoprężne) dobrze radziłby sobie w zakresie obrotów 1800 - 3000? Może jestem wypaczony przez jazdę motocyklem z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 650 ccm, który rozrywa łańcuch już od 2000 obrotów ![]() ![]() |
Autor: | gitmar [ 01.lis.2015 14:35:00 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Ja mam 2.4 V6 quattro ale z manualem i wersję 170KM po lifcie. Demonem mocy on nie jest, ale i nie tego od niego oczekiwałem. W moim odczuciu jedzie zadowalająco (jak na 170KM i ponad 1700kg masy), baaardzo rzadko przekraczam 3500-4000 obr. zwykle do 3000obr. Ale w Tipie może być inaczej.... P.S....nie ten dział. Chyba nie chcesz kupić innego auta ![]() |
Autor: | Mr Cluster [ 01.lis.2015 17:29:57 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Dzięki za odpowiedź. Dział przemyślany, bo na chwilę obecną myślę właśnie o zmianie o ile jest na co ![]() ![]() Porozmawiałem że znajomym mechanikiem pasjonatem i twierdzi, że taka charakterystyka wynika z faktu, iż te silniki mają 5 zaworów na cylinder. Vectra ma 4, a Passat miał 2 ![]() Może przestać "bać się" kręcić wyżej ![]() Tiptronic może swoje trzy grosze wtrącać, bo znajomy przełożył skrzynię na manual i zbiera się podobno lepiej. Taką opinię słyszałem też już wcześniej. Ale ja chciałem automat i nie żałuję ![]() ![]() Jeszcze jedno pytanie do posiadaczy tiptronika: czy na 5 biegu to auto w miarę swobodnie przyspiesza przy prędkościach rzędu 80 km\h? U mnie na tipie gaz w podłogę i ledwo co się prędkościomierz ślimaczy w górę. Tak ma być? Na funkcji auto musi zredukować, żeby się zebrać jako tako. Może tak ma automat i muszę się przyzwyczaić? Pozbyć przyzwyczajeń z manuala. W końcu to nie ja muszę redukować ![]() Czy może 5 bieg jest w tej skrzyni dla oszczędności i raczej do jazdy że stałą prędkością (w niskim i średnim zakresie obrotów)? |
Autor: | ManiekManiak [ 01.lis.2015 18:05:06 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Ile masz obrotów na 5 biegu przy 80? Deptanie w podłogę przy niskich obrotach i wysokim biegu zdrowe dla motoru nie jest. 4.2 z dołu zbiera się dobrze, ale tiptron wie swoje i woli zredukować/pociągnąć do wysokich, ma rację, bo przyspieszanie trwa krócej. |
Autor: | Mr Cluster [ 01.lis.2015 20:34:17 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Jasna sprawa, to deptanie było tylko raz, dla sprawdzenia. W zasadzie wrzuciłem tip i 5, a nsstepnie powoli dodawałem gazu i dopiero przy pedale w podłodze zaczął słabo przyspieszać. Czemu znikome przyspieszenie wzbudziło mój niepokój? Każde auto jakim jeździłem w manualu, włączając w to Seicento, przyspiesza na 5 biegu w zakresie 80+ bez jakiś oporów. Moje Audi, w mojej ocenie, ma z tym problem. Faktycznie jednak może mieć niskie obroty i ten silnik tak ma... Jutro to sprawdzę i nagram filmik jak się zbiera (a raczej nie) na 5 biegu w opcji auto i może posiadacz takiego zestawu rozwieje albo potwierdzi moje obawy ![]() |
Autor: | ManiekManiak [ 01.lis.2015 21:08:20 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Wszystko kwestia przełożeń. Seicento przy 80 na 5 biegu ma koło połowy zakresu obrotów, Twoja audiczka raczej 1/3 albo mniej. Pokaż jak to działa, ale w tiptronie to podobno 4.2 nawet nie jedzie, więc się na zapas nie stresuj ![]() |
Autor: | Mr Cluster [ 01.lis.2015 22:25:11 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
To może być to.. W innych autach 5 bieg to nadbieg dla oszczędności. W tiptronicu zdaje się być normalnym biegiem i dlatego tak niskie ma obroty w związku z czym też moment i moc. Skoro 4.2 ma taką opinię to ja chyba powinienem cicho siedzieć ![]() |
Autor: | Morgi [ 02.lis.2015 09:14:55 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
4.2 bez redukcji z 80 km/h (jakieś 1800 RPM) się zbiera, ale szału nie ma.... BTW: co to się bać pedału w podłogę?? Jak sinik już ciepły to pie***ol takie gadanie. Ja tam od 8 ponad lat jak chcę wyprzedzić to gaz do dechy.... i nigdy nie było z tego powodu żadnych problemów, może deko więcej oleju spali i tyle. |
Autor: | robh77 [ 02.lis.2015 11:54:42 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
kup auto ze skrzynią CVT zapomnisz o problemach z przyspieszaniem. ![]() |
Autor: | Mr Cluster [ 02.lis.2015 12:32:34 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Ano CVT tak, ale czy taka skrzynia nie działa nieco podobnie do skutera? ![]() 4.2 ma, jak piszesz, 1800 obrotów, a dziś sprawdzałem u mnie i 2.4 ma... 1500 obrotów przy 80. Jak doliczymy do tego 5 zaworów na cylinder, odczuwalny już nieco opór powietrza oraz masę auta to chyba wszystko u mnie jest w porządku ![]() Oczywiście przy wyprzedzaniu ogień na tłoki i tego się nie obawiam, ale kiedy jadę 80 i chcę przyspieszyć na trasie do 100 to idzie to bardzo źle bez redukcji. Jednak jak powiedział mi znajomy, co Cię redukcja obchodzi, jak to robi komputer ![]() Wychodzić będzie na to, że 5 bieg należy tu traktować jako oszczędnościowy, przynajmniej dla prędkości w zakresie 80-120 km/h. Jakoś też przyspiesza, ale słabo jednak. Aczkolwiek po redukcji na 4 już idzie lepiej. Wrzucę ten filmik, może ktoś zajrzy. Jeśli tak ma być, to mam dwa wyjścia: 1. Zaakceptować i zmienić styl jazdy - wykonalne, bo auto ogólnie jest świetne, 2. Zmienić na manuala, bo mam potwierdzenie, że jazda jest diametralnie inna, ale pokochałem automat, a miłość w sumie wymaga wyrzeczeń ![]() Już żeby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj. Zauważyłem też, że ten mój automat zdecydowanie za wcześnie wrzuca bieg 4 i 5. Ruszam z gazem stale wciśniętym na tym samym poziomie. 1, 2 ciągnie ładnie do 2600 obrotów, potem 3 i jeśli nie dodam gazu to za moment 4. I to zdecydowanie za wcześnie. Z 5 już się tak nie spieszy, ale też czasem zbyt nisko. Czytałem na forach o uczeniu się skrzyni. Ktoś stwierdził (nie mówię, że uczciwie ![]() ![]() I teraz dochodzimy do sedna sprawy, a mianowicie teorii, że tylko reset ustawień adaptacji pomoże, bo z takiego dziadkowego stylu jazdy skrzynia sama nie wyjdzie. Do tego ma służyć procedura z użyciem zapłonu i kick down'u. Czy to ściema, czy też istnieje coś takiego? P.S. Temat chyba można gdzieś przenieść, bo się dyskusja toczy inaczej niż zaplanowałem zakładając go ![]() |
Autor: | Zagor [ 02.lis.2015 12:51:12 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
W C5 wybór jest prosty ![]() ![]() Z Twoim autem może być coś nie tak, sprawdź błędy, jakieś logi dynamiczne (MAF, sondy) nie wiem czy w tym silniku skracanie dolotu i zmienne fazy są?, jeśli tak trzeba i to zlogować, no i pozycja rozrządu, auto może nie wywalać check'a, a pozycja rozrządu ma ogromny wpływ na dynamikę auta w środkowym zakresie rpm. Poniżej tzw. overtaking factor dla 2.4 Avant Tip 80-120 km/h on Vth gear (sec): 24.4 Dla porównania S6 robi to samo w 10 sek. |
Autor: | Morgi [ 02.lis.2015 12:54:17 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Masz 1500 przy 80?? WOW czyli przy 6000 RPM będzie ... 320 ![]() U mnie skrzynia 4 biegowa a to też ma znaczenie. Pozdr. |
Autor: | ManiekManiak [ 02.lis.2015 13:03:55 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
U mnie jest jak u Ciebie czyli okolice 1500. Wiesz, ekodrajwing to się robi w Clio 0.9 turbo, przysuń fotel odrobinę i wszystko zacznie działać jak należy ![]() |
Autor: | Frolik [ 03.lis.2015 09:05:52 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Nie oszukujmy sie 2,4 w automacie przy tej masie auta jest mulem, nawet jak silnik jest sprawny. A co dopiero jak ma swoje lata, setki tys przebiegu, usterki/wady osprzetu (a ma na pewno). Jak lubisz model C5 poszukaj zdrowego 2.8/3.0 w manualu, duzo fajniejsza sprawa niz ten zamulony automat. Owszem, nowsze skrzynie sie uczą, i całkiem niezle to im wychodzi (nie mówie tylko o najdrozszych nowych autach, ale np taki Peugeot 407 ma na prawde inteligentny automat). Ale jak jest z tą w C5? To jednak juz kawał historii motoryzacji... Sam jestem ciekaw, moze ktos znający dobrze te automaty sie wypowie? |
Autor: | Mr Cluster [ 07.lis.2015 21:13:11 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Zagor napisał(a): Poniżej tzw. overtaking factor dla 2.4 Avant Tip 80-120 km/h on Vth gear (sec): 24.4 Dla porównania S6 robi to samo w 10 sek. Zmierzone ![]() ![]() MorgothV8 napisał(a): Masz 1500 przy 80?? WOW czyli przy 6000 RPM będzie ... 320 ![]() U mnie skrzynia 4 biegowa a to też ma znaczenie. Pozdr. Ilość przełożeń w skrzyni z pewnością ma duże znaczenie, ale faktycznie może wyjść 320. Tylko najpierw z dwie wielkie turbiny i podtlenek zamontujemy ![]() ManiekManiak napisał(a): U mnie jest jak u Ciebie czyli okolice 1500. Wiesz, ekodrajwing to się robi w Clio 0.9 turbo, przysuń fotel odrobinę i wszystko zacznie działać jak należy ![]() Przysunąłem fotel bliżej i działa ![]() Wygląda na to, że to jest właśnie to aktywne uczenie się skrzyni biegów, choć wyobrażałem sobie to inaczej, bardziej jako coś długodystansowego, a to chodzi dostosowywanie się do stylu jazdy użytkownika w czasie rzeczywistym chyba ![]() Frolik napisał(a): Nie oszukujmy sie 2,4 w automacie przy tej masie auta jest mulem, nawet jak silnik jest sprawny. A co dopiero jak ma swoje lata, setki tys przebiegu, usterki/wady osprzetu (a ma na pewno). Jak lubisz model C5 poszukaj zdrowego 2.8/3.0 w manualu, duzo fajniejsza sprawa niz ten zamulony automat. Owszem, nowsze skrzynie sie uczą, i całkiem niezle to im wychodzi (nie mówie tylko o najdrozszych nowych autach, ale np taki Peugeot 407 ma na prawde inteligentny automat). Ale jak jest z tą w C5? To jednak juz kawał historii motoryzacji... Sam jestem ciekaw, moze ktos znający dobrze te automaty sie wypowie? Po kilku dniach jazdy zgodnie z wskazówkami z tego wątku zaprzyjaźniłem się ze skrznią i pedałem gazu ![]() Nie zmieniłbym automatu na manual w tym aucie ![]() ![]() Najlepsze są przesiadki z jednego do drugiego ![]() ![]() ![]() Ogólnie dziękuję Wam bardzo za wykazaną cierpliwość i dobre rady. Dzięku temu zaprzyjaźniłem się z autkiem i pozbyłem blokady mentalnej odnośnie przekraczania 3000 obrotów ![]() ![]() Oczywiście jak tylko dorwę elektronika, postaram się o głębszą diagnostykę. Jeszcze jedna rzecz - nie ma jednego kat. Czy możliwe, że np. drugi się zapchał i blokuje nieco silnik? |
Autor: | ManiekManiak [ 07.lis.2015 21:26:08 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Jak to nie ma jednego? A w 2.4 są 2? I jednego brak? To duża skucha jest. Wstaw drugi lub wytnij ten co jest, oba rzędy cylindrów powinny mieć takie samo obciążenie wydechem. |
Autor: | Mr Cluster [ 07.lis.2015 23:07:26 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
Przyjąłem ![]() |
Autor: | drookash [ 07.lis.2015 23:45:22 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o pomoc w wyborze silnika - z doświadczenia. |
I jedno i drugie... W tipie 5 biegowym (4HP24 i 24A) czwarty bieg jest 1:1 - w/g manuala skrzyni. Jeżeli nie chcesz by redukował i za ciebie decydował to włącz "ręczne" biegi i po sprawie... Skrzynia ma ponad 200 programów up i downshiftów w sofcie i oprócz tego ma wyznacznik stylu jazdy który się na bieżąco zmienia. Jak pamiętam widoczny w bloku 012 w ASB. Czy wyższa wartość tym skrzynia bardziej "sporty". W 5HP24 przełączenie na "S" wymusza co najmniej wartość 50 z 255. Eko jazda tipem jest możliwa... ale dobrze utrzymana skrzynia z właściwym olejem i dobrą przepływką w silniku to czysta przyjemność przy przyspieszaniu... but i banan na mordkę ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |