.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
A3 8L / A4 B5 (quattro) https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=145099 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | addy [ 24.kwi.2018 21:13:36 ] |
Tytuł: | A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Cześć. Pierwszy wybór padł na a3'kę, po poradach znajomych pojawił się mindfuck. Na samochód jest przeznaczone ~10tyś. Silniki, którymi się interesowałem przy a3 to 1.9 110km. Prosiłbym o opinie o tych samochodach - co warto brać, na co ewentualnie uważać. Do tego pojawia się pytanie - czy warto patrzeć na quattro w tak leciwym samochodzie jak b5, jak wygląda awaryjność każdego z w/w. Dzięki za odpowiedzi. ![]() |
Autor: | void [ 24.kwi.2018 21:26:32 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
viewtopic.php?f=1&t=144848 przywitaj sie w tym temacie. B5, zwłaszcza FL w quattro 1,9 TDI to ciężki temat - niedawno to przerabiałem... Jeżeli nie potrzebujesz takiej gabloty jak C5 to B5 jest świetną opcją. A3 wypada gorzej pod kątem blachy. Awaryjność jest zależna od przeszłości auta - zaniedbania właściciela, jakieś inne przygody. Uzbrój się w cierpliwość. ![]() |
Autor: | addy [ 25.kwi.2018 06:48:48 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Rozumiem, że z quattro powinienem zrezygnować? A orientujesz się może jak kosztowna awaryjność może występować w tych autach? Jakie są takie typowe bolączki , oprócz tych - eksploatacyjnych? Nie ukrywam że zależy mi również na tym, żeby zminimalizować koszty (stąd zmniejszyłem budżet i postanowiłem kupić auto bez pompowtrysków). Co do blachy, zdążyłem już robić wiele researchów, wiem, że a3 przy kupnie powinny mieć sprawdzane dachy i nadkola pod kątem korozji. |
Autor: | void [ 25.kwi.2018 08:02:06 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
addy napisał(a): Rozumiem, że z quattro powinienem zrezygnować? Oczywiście, że nie. Szukaj quattro ![]() ![]() Cytuj: A orientujesz się może jak kosztowna awaryjność może występować w tych autach? Jakie są takie typowe bolączki , oprócz tych - eksploatacyjnych? Nie ukrywam że zależy mi również na tym, żeby zminimalizować koszty (stąd zmniejszyłem budżet i postanowiłem kupić auto bez pompowtrysków). Co do blachy, zdążyłem już robić wiele researchów, wiem, że a3 przy kupnie powinny mieć sprawdzane dachy i nadkola pod kątem korozji Stan tylnego zawieszenia tj. luzy, stan mocowania amortyzatorów czy nie zgniły. W quattro jest droższy zawias niż do ośki, ale to są rzadkie naprawy. W B5 jak to w Audi z tych lat mogą być wykwity na błotnikach z przodu, ale nie ma powodów do zmartwień, spowodowane są gąbką umieszczoną po wewnętrznej stronie. Gąbka ta zbiera wodę i efekt jest widoczny... Po prostu trzeba zachować czujność jak przy każdym zakupie. B5 FL quattro 1,9 TDI 110 KM jeden z ostatnich prostych samochodów. Jeżeli motor jest zdrowy, buda prosta to bierz. Pewne rzeczy będą wymagać napraw, ale to problemy natury eksploatacyjnej. |
Autor: | addy [ 25.kwi.2018 08:18:53 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Przeleciałem Olx, a4'ki z napędem na 4 koła występują najczęściej w wersji avant, do tego z silnikiem 1.8. Pisząc "ciężki temat" miałeś na myśli małą ilość na rynku sedana z 1.9 TDI? |
Autor: | Baskecior [ 25.kwi.2018 08:59:11 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Ladny AFN quattro w sedanie jest trudny do zdobycia. Odradzam szukanie okazji. Trzeba zapłacić ile się należy aby pozniej uniknąć problemów. Pakiet startowy to ok 1500 zł. Wyzej napisano o potencjalnych problemach. Priorytetem jest quattro i takiego szukaj. |
Autor: | addy [ 25.kwi.2018 14:50:38 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Dobra, to na 1 miejscu stawiamy quattro w poszukiwaniach, na drugim miejscu a3 (s3 odpada - cena zbyt wysoka), na trzecim zwykłe a4 b5. Przeszukałem forum odn. AFN quattro - ludzie mówili, że w 7l spalania można się nie wyrobić. (1.9 TDI) - w jakich okolicach spalanie się kręci? - realne, nie te ze statystyk. |
Autor: | void [ 25.kwi.2018 15:00:06 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
addy napisał(a): Przeleciałem Olx, a4'ki z napędem na 4 koła występują najczęściej w wersji avant, do tego z silnikiem 1.8. Pisząc "ciężki temat" miałeś na myśli małą ilość na rynku sedana z 1.9 TDI? Znalezienie zdrowego 1,9 TDI Q jest trudne, zwłaszcza 110 KM. Jeżeli ktoś ma to po prostu trzyma, bo dobre auto. addy napisał(a): Dobra, to na 1 miejscu stawiamy quattro w poszukiwaniach, na drugim miejscu a3 (s3 odpada - cena zbyt wysoka), na trzecim zwykłe a4 b5. Przeszukałem forum odn. AFN quattro - ludzie mówili, że w 7l spalania można się nie wyrobić. (1.9 TDI) - w jakich okolicach spalanie się kręci? - realne, nie te ze statystyk. Odnośnie spalania Basket udzieli Ci informacji. Pytasz o cykl mieszany, trasę czy miasto? B5, zwłaszcza w sedanie i 110 KM jest stosunkowo lekkie w porównaniu do np. B6. 2,5 TDI quattro Avant w C4 mieszanie spali 8 l ON mieszanie, gdzie masz o 250-300 kg cięższe auto. Gdybyś brał 2,5 V6 quattro w automacie avant, wówczas mógłbyś martwić się spalaniem. ![]() |
Autor: | Baskecior [ 25.kwi.2018 16:47:10 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Najnizsze spalanie w trasie:4.3 Normalne spalanie w trasie:5.5 Miasto:6.5 do 7. Zero kompleksow i but w serii:7.5. Moj rekord zimą w ex afn q koks edition:12. Generalnie srednia ok 6-7. AFN sedan quattro =1430 kg AFN avant quattro=1480 kg A3 to Golf, odpuść. Bez sensu. |
Autor: | Zarathustra [ 25.kwi.2018 17:37:30 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia ![]() |
Autor: | void [ 25.kwi.2018 18:04:36 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Zarathustra napisał(a): Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia ![]() Miałeś ośkę, prawda? Jaka v-max wówczas? ![]() Do autora, jak widzisz nie jest tak źle z quattro. |
Autor: | Zarathustra [ 26.kwi.2018 10:24:43 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Oska, v max moze 100. |
Autor: | Baskecior [ 26.kwi.2018 18:55:57 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Zarathustra napisał(a): Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia ![]() Wszystko się da, ale ja bym cholery dostał ... ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 26.kwi.2018 19:04:41 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
w tej fabii siedział mój kuzyn z którym jechalismy wspolnie na wycieczkę ![]() |
Autor: | void [ 26.kwi.2018 20:01:10 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Czyli piątka, która wychodzi koledze w AFN ośka sedan przy 110-120 km/h Włocławek ![]() |
Autor: | Baskecior [ 26.kwi.2018 20:08:48 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Generalnie ludzie mają ogromny problem z wyliczeniem średniego spalania, ale można przyjąć że będzie to 5 z przodu ... ![]() |
Autor: | zgredek27 [ 27.kwi.2018 20:38:31 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Zarathustra napisał(a): Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia ![]() ja zszedłem do 3,7.... tankowałem po drodze, byłem przekonany, ze się zegary zepsuły. Afn fl sedan. cała PL, północ na południe-- w burzy - 90km/h PS. pozbyłem się wszystkich diesli, nigdy więcej ![]() ![]() Miałem a4 b5 q, a3 8l q, a3 mega fajne na miasto, z 1.8t q + lpg robiło robotę |
Autor: | Morgi [ 27.kwi.2018 20:50:02 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Ja zszedłem A8 do 9.9, E39 do 8 a E38 chyba do około 11. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |