.: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
AUDI A6 C4 2,5 TDI https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=53163 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | rafal102 [ 16.sty.2007 13:05:01 ] |
Tytuł: | AUDI A6 C4 2,5 TDI |
Witam jestem tu nowy i zamierzam kupić Audi jak w temacie, chciałbym się o niej duzo dowiedzieć, czytałem troche juz na forum, ale wiadomo zawsze może wyjdzie coś nowego. z Tego co wiem to w A6 były dwa rodzaje 2,5 tdi AAT i AEL chciałbym się dowiedzieć czym się różnią, który jest lepszy, mniej zawodny. I również chciałbym dowiedzieć jjak spisuje się naped quattro w tym aucie. Również interesuje mnie co się w nich czesto psuje jaki koszt naprawy. I czy jest jakaś różnica w rocznikach 1994 a 1997..? czy w 1997 zostało coś poprawione..?? bede na prawdę bardzo wdzięczny. |
Autor: | ADAM 12 [ 16.sty.2007 13:22:22 ] |
Tytuł: | |
AAT od AEL różnią się osprzętem. Osobiście brał bym AEL-a.Auto naprawdę ciężko zajechać.Mocne i trwałe silniki. Modele C4 mają bardzo solidne zawieszenia, co jest ogromnym plusem na naszych drogach.Napęd quattro w tym modelu sprawuje się wyśmienicie.Jeśli zadbasz o stan oleju oraz zerkniesz okiem raz na jakiś czas na most czy nie ma wycieków nie zaznasz problemów z tym napędem. Najczęstrze usterki tych silników to padające koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych (koszt około 500zł) nastawniki pomp wtryskowych (przegnite styki) i czasami po dłuższym przebiegu wtryski.Lecz ostatnia pozycja to przypadłość prawie każdego diesla. Auto ma troszkę "pontonowatą" charakterystykę zawieszenia.Można powiedzieć ze zachowuje się jak statek ![]() Ale pomimo tego jest bardzo komfortowe. Silnik ma lekką turbodziurę do 2 tyś.później zaczyna się zabawa ![]() Ogólnie auto jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji jakie Audi wyprodukowało. Szukaj A6C4 2,5TDi AEL quattro Avant. Będziesz zadowolony ![]() |
Autor: | rurbi [ 18.sty.2007 08:59:57 ] |
Tytuł: | |
AAT 115KM AEL 140KM Sam takim jezdze, kumpel tez ma takiiego klekota ogolnie jestesmy bardzo zadowoleni i polecamy.Faktycznie do ok 2100-2200 jezdzi normalnie a potem super. Ale nie ma co ukrywac koszty czesci eksploatacyjnych sa duze np: koszt calego rozrzadu 2 paski ,2 napinacze,1 rolka, pompa wodna, pasek wieloklinowy,nap. paska wieloklinowego to koszt w detalu ok.1200zl. bez wymiany(wymiana czasochlonna bo trzeba caly przod odkrecic).Co do zawieszenia, chamulcow, ukladu kier. to sa super,solidne materjaly.Spalanie w trasie ok 5 l a w miescie ok 7.5 bez trudu przy normalnej jezdzie. |
Autor: | Baskecior [ 18.sty.2007 09:36:17 ] |
Tytuł: | |
Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy: - tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro ![]() - "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła ![]() Poza tym AEL+q - świetny wybór. Stare mocne silniki, solidne zawieszenie i duże, wygodne wnętrzne. |
Autor: | Murdzi [ 18.sty.2007 10:15:40 ] |
Tytuł: | |
Witam. Nie chciaiłem zakładać nowego tematu, więc odświeżę ten ![]() |
Autor: | ADAM 12 [ 18.sty.2007 11:31:34 ] |
Tytuł: | |
Ja bym kupił automata.Dlaczego?? Bo lubię ![]() Skrzynie trwałe i dobre. |
Autor: | rafal102 [ 18.sty.2007 12:55:08 ] |
Tytuł: | |
Co do manual a automat, to ludzie którzy nigdy nie jeżdzili na automacie bardzo się go boja , boja sie że jedzić nie beda umieli i boja sie o to że się może zepsuć, a Ci co jezdza to by jej nie zamienili na manual.. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Baskecior [ 18.sty.2007 13:19:13 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat, ale jeśli tak - stojąc przed takim zakupem nie wahałbym się ani chwili. Tam siedzi stary poczciwy automat, który jeśli jest zadbany - nie ma szans się posypać. |
Autor: | rafal102 [ 18.sty.2007 14:13:03 ] |
Tytuł: | |
nie musi występować bo w quattro musi być manual .. ![]() |
Autor: | Murdzi [ 18.sty.2007 16:33:00 ] |
Tytuł: | |
Czyli mówicie - nie bać się automatów? |
Autor: | ADAM 12 [ 18.sty.2007 19:10:12 ] |
Tytuł: | |
Murdzi napisał(a): Czyli mówicie - nie bać się automatów? Pojeździsz,zadbasz to będziesz wiedział O CO CHO ![]() Ja teraz kupiłem (wg niektórych i wg Dekry) najbardziej awaryjne auto. Nie boję się bo jak się dba to się ma. Cytuj: Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat
Nie wypodukowano ani sztuki ![]() |
Autor: | Darek K [ 18.sty.2007 20:46:19 ] |
Tytuł: | |
ja bym wybral jednak manual,....bo sam jezdze AAT z 6 biegowa, manualna skrzynia ![]() |
Autor: | ADAM 12 [ 18.sty.2007 21:02:43 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: (wydaje mi sie, ze co 30-40 tyskm)
Co 60tyś. W manualu co 120tyś Koszt oleju do ASB 15zł x 4 Filtr 40zł Wymiana 10zł Koszt 110zł Olej do MSB 3 x 40zł Wymiana 10zł Koszt 130zł Niby manual wyjdzie taniej...ale czym jest taniość w porównaniu z jazdą automatem ![]() |
Autor: | rurbi [ 19.sty.2007 08:49:48 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: baskecik
Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy: - tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro - "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła ad 1. tak tak ja mam 6 biegow ad 2. jak mialem dawke na pompie ustawiona na ok.7mg (po uszczelnieniu pompy u pompiarza) to faktycznie byl strasznie zamulony do ok 2500rpm ale zmienilem na 4.4 i ciagnie ladnie od samego dolu i az tak tej dziury nie czuc. |
Autor: | BiLu [ 19.sty.2007 09:48:30 ] |
Tytuł: | |
ad.1 - przelozenie 5 biegu w piatce jest takie same jak 6 biegu w szostce ad.2 - moze turbodziura jest nieodczuwalna bo powyzej 2500 obr/min jest zmulony i caly zakres jest dziura? ![]() |
Autor: | rafal102 [ 19.sty.2007 15:28:56 ] |
Tytuł: | |
To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki.. ![]() |
Autor: | ADAM 12 [ 19.sty.2007 16:13:16 ] |
Tytuł: | |
rafal102 napisał(a): To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki..
![]() Efektywne pompowanie zaczyna się od około 2tyś.Wcześniej to zwykły 2,5D |
Autor: | rafal102 [ 19.sty.2007 17:33:31 ] |
Tytuł: | |
a torbina jest wytrzymała..?? jak to się prezentuje..??/ |
Autor: | djastrzebski [ 19.sty.2007 22:45:33 ] |
Tytuł: | |
Ja mam 2,5 TDI AEL z 97 od lutego 2006. Mam przejechane 220000 km (od lutego zrobiłem prawie 40 tys) i nie miałem żadnych kłopotów. Turbinka póki co nie sprawia żadnych kłopotów, nie bierze oleju nawet jak śmiga się autobaną 180-190. Kiedyś miałem malucha (nówka) i palił przy 90-100 ok 6,5/100, A6 też tyle spali ![]() Polecam |
Autor: | blejk [ 20.sty.2007 20:25:07 ] |
Tytuł: | |
![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |