.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

AUDI A6 C4 2,5 TDI
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=53163
Strona 1 z 2

Autor:  rafal102 [ 16.sty.2007 13:05:01 ]
Tytuł:  AUDI A6 C4 2,5 TDI

Witam jestem tu nowy i zamierzam kupić Audi jak w temacie, chciałbym się o niej duzo dowiedzieć, czytałem troche juz na forum, ale wiadomo zawsze może wyjdzie coś nowego. z Tego co wiem to w A6 były dwa rodzaje 2,5 tdi AAT i AEL chciałbym się dowiedzieć czym się różnią, który jest lepszy, mniej zawodny. I również chciałbym dowiedzieć jjak spisuje się naped quattro w tym aucie. Również interesuje mnie co się w nich czesto psuje jaki koszt naprawy. I czy jest jakaś różnica w rocznikach 1994 a 1997..? czy w 1997 zostało coś poprawione..?? bede na prawdę bardzo wdzięczny.

Autor:  ADAM 12 [ 16.sty.2007 13:22:22 ]
Tytuł: 

AAT od AEL różnią się osprzętem.
Osobiście brał bym AEL-a.Auto naprawdę ciężko zajechać.Mocne i trwałe silniki.
Modele C4 mają bardzo solidne zawieszenia, co jest ogromnym plusem na naszych drogach.Napęd quattro w tym modelu sprawuje się wyśmienicie.Jeśli zadbasz o stan oleju oraz zerkniesz okiem raz na jakiś czas na most czy nie ma wycieków nie zaznasz problemów z tym napędem.

Najczęstrze usterki tych silników to padające koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych (koszt około 500zł) nastawniki pomp wtryskowych (przegnite styki) i czasami po dłuższym przebiegu wtryski.Lecz ostatnia pozycja to przypadłość prawie każdego diesla.

Auto ma troszkę "pontonowatą" charakterystykę zawieszenia.Można powiedzieć ze zachowuje się jak statek :):

Ale pomimo tego jest bardzo komfortowe.
Silnik ma lekką turbodziurę do 2 tyś.później zaczyna się zabawa :): .
Ogólnie auto jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji jakie Audi wyprodukowało.
Szukaj A6C4 2,5TDi AEL quattro Avant. Będziesz zadowolony ;)

Autor:  rurbi [ 18.sty.2007 08:59:57 ]
Tytuł: 

AAT 115KM
AEL 140KM
Sam takim jezdze, kumpel tez ma takiiego klekota ogolnie jestesmy bardzo zadowoleni i polecamy.Faktycznie do ok 2100-2200 jezdzi normalnie a potem super. Ale nie ma co ukrywac koszty czesci eksploatacyjnych sa duze np: koszt calego rozrzadu 2 paski ,2 napinacze,1 rolka, pompa wodna, pasek wieloklinowy,nap. paska wieloklinowego to koszt w detalu ok.1200zl. bez wymiany(wymiana czasochlonna bo trzeba caly przod odkrecic).Co do zawieszenia, chamulcow, ukladu kier. to sa super,solidne materjaly.Spalanie w trasie ok 5 l a w miescie ok 7.5 bez trudu przy normalnej jezdzie.

Autor:  Baskecior [ 18.sty.2007 09:36:17 ]
Tytuł: 

Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy:
- tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro :):
- "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła :peace:

Poza tym AEL+q - świetny wybór. Stare mocne silniki, solidne zawieszenie i duże, wygodne wnętrzne.

Autor:  Murdzi [ 18.sty.2007 10:15:40 ]
Tytuł: 

Witam. Nie chciaiłem zakładać nowego tematu, więc odświeżę ten :P Mam podobny dylemat co kolega, tylko, że ja mam do wyboru 115km [AAT] tylko, że jedna w manualu 6-biegów, a druga automat. Cena podobna, i teraz nie wiem panowie która ze skryń jest lepsza - nigdy nie miałem automatu i nie wiem jak o się sprawuje. A o 6-manual słyszałem wiele dobrego... Jedyna różnica między machinami to to, że ta w manualu to C4 '94 [oznaczenie z tyłu jest niby A6, ale przód tył i zderzaki są jeszcze z przed liftingu - nie wiecie czy w dowodzie jest wpisane 100, czy może A6?],a ta druga to już A6 C4 '95... Co wybrać?

Autor:  ADAM 12 [ 18.sty.2007 11:31:34 ]
Tytuł: 

Ja bym kupił automata.Dlaczego?? Bo lubię :):
Skrzynie trwałe i dobre.

Autor:  rafal102 [ 18.sty.2007 12:55:08 ]
Tytuł: 

Co do manual a automat, to ludzie którzy nigdy nie jeżdzili na automacie bardzo się go boja , boja sie że jedzić nie beda umieli i boja sie o to że się może zepsuć, a Ci co jezdza to by jej nie zamienili na manual..:) Ja jednaj jestem zwolennikiem manualu, bo lubie sam ustalać jak chcem jechać a nie lubie jak robi to za mnie automat, choć oczywiście wygoda jest bardzo duza w automacie..:) Ja troche czytałem i widze, że szukam dobre auto i bede teraz uparcie go szukał. Oczywiście jest duzy problem ze znalezieniem audi quattro która nie jest lub nie była puknięta ale do wytrwałych świat należy..:)

Autor:  Baskecior [ 18.sty.2007 13:19:13 ]
Tytuł: 

Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat, ale jeśli tak - stojąc przed takim zakupem nie wahałbym się ani chwili. Tam siedzi stary poczciwy automat, który jeśli jest zadbany - nie ma szans się posypać.

Autor:  rafal102 [ 18.sty.2007 14:13:03 ]
Tytuł: 

nie musi występować bo w quattro musi być manual ..:)

Autor:  Murdzi [ 18.sty.2007 16:33:00 ]
Tytuł: 

Czyli mówicie - nie bać się automatów?

Autor:  ADAM 12 [ 18.sty.2007 19:10:12 ]
Tytuł: 

Murdzi napisał(a):
Czyli mówicie - nie bać się automatów?


Pojeździsz,zadbasz to będziesz wiedział O CO CHO ;)

Ja teraz kupiłem (wg niektórych i wg Dekry) najbardziej awaryjne auto.
Nie boję się bo jak się dba to się ma.

Cytuj:
Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat


Nie wypodukowano ani sztuki :/ Szukałem.

Autor:  Darek K [ 18.sty.2007 20:46:19 ]
Tytuł: 

ja bym wybral jednak manual,....bo sam jezdze AAT z 6 biegowa, manualna skrzynia :P a tak na powaznie to musisz wziac pod uwage, ze AAT jest jednak slabszy od AEL a automatyczna przekladnia jeszcze troche tego momentu obr Ci zabierze i auto z pewnoscia nie bedzie tak dynamiczne, kolejna sprawa to koszty eksploatacji - srednio okolo 1-1,5 l wieksze spalanie niz w manualu czy tez potrzeba czestej wymiany oleju w skrzyni (wydaje mi sie, ze co 30-40 tyskm) ale to koledzy co maja z pewnoscia powiedza; na duzy plus oczywiscie przyznam wygode jazdy szczegolnie w cyklu miejskim

Autor:  ADAM 12 [ 18.sty.2007 21:02:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
(wydaje mi sie, ze co 30-40 tyskm)


Co 60tyś. W manualu co 120tyś

Koszt oleju do ASB 15zł x 4
Filtr 40zł
Wymiana 10zł

Koszt 110zł

Olej do MSB 3 x 40zł
Wymiana 10zł

Koszt 130zł

Niby manual wyjdzie taniej...ale czym jest taniość w porównaniu z jazdą automatem :):

Autor:  rurbi [ 19.sty.2007 08:49:48 ]
Tytuł: 

Cytuj:
baskecik
Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy:
- tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro
- "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła


ad 1. tak tak ja mam 6 biegow
ad 2. jak mialem dawke na pompie ustawiona na ok.7mg (po uszczelnieniu pompy u pompiarza) to faktycznie byl strasznie zamulony do ok 2500rpm ale zmienilem na 4.4 i ciagnie ladnie od samego dolu i az tak tej dziury nie czuc.

Autor:  BiLu [ 19.sty.2007 09:48:30 ]
Tytuł: 

ad.1 - przelozenie 5 biegu w piatce jest takie same jak 6 biegu w szostce
ad.2 - moze turbodziura jest nieodczuwalna bo powyzej 2500 obr/min jest zmulony i caly zakres jest dziura? ;)

Autor:  rafal102 [ 19.sty.2007 15:28:56 ]
Tytuł: 

To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki..:)

Autor:  ADAM 12 [ 19.sty.2007 16:13:16 ]
Tytuł: 

rafal102 napisał(a):
To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki..:)


Efektywne pompowanie zaczyna się od około 2tyś.Wcześniej to zwykły 2,5D

Autor:  rafal102 [ 19.sty.2007 17:33:31 ]
Tytuł: 

a torbina jest wytrzymała..?? jak to się prezentuje..??/

Autor:  djastrzebski [ 19.sty.2007 22:45:33 ]
Tytuł: 

Ja mam 2,5 TDI AEL z 97 od lutego 2006. Mam przejechane 220000 km (od lutego zrobiłem prawie 40 tys) i nie miałem żadnych kłopotów. Turbinka póki co nie sprawia żadnych kłopotów, nie bierze oleju nawet jak śmiga się autobaną 180-190. Kiedyś miałem malucha (nówka) i palił przy 90-100 ok 6,5/100, A6 też tyle spali :) tyle ze przy troche szybszej jezdzie
Polecam

Autor:  blejk [ 20.sty.2007 20:25:07 ]
Tytuł: 

:D mam do sprzedania A6 C4 2,5 tdi quattro sedan , jak coś to na priva

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/