| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://audiklub.org/ |
|
| [v8 czy 2,2T S6 C4/A8/V8] pomoc w wyborze potrzebna... https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=83025 |
Strona 1 z 3 |
| Autor: | korzenny [ 09.wrz.2008 15:22:20 ] |
| Tytuł: | [v8 czy 2,2T S6 C4/A8/V8] pomoc w wyborze potrzebna... |
Witam... Pewnie kilka osób za ten temat będzie chciało mnie powiesić, albo przynajmniej zbanować, ale pilnie potrzebuję pomocy, a opcja SZUKAJ zajęłaby mi kilka dni ciągłego przetrząsania wątków, hehe... W najbliższym czasie planuję zakup auta za ok. 25-30 tyś. najlepiej bliżej 25... Ma być duże, wygodne, dynamiczne, z napędem quattro i manualną skrzynką biegową. Fajnie byłoby gdyby dobrze znosiło LPG. Auto ma służyć do jazdy na codzień, ale i przydać się w czasie urządzania mieszkanka (ładowność). A i odpada diesel. Kilka autek spełnia te wymogi. Prośba o opiniach o danych autach, najlepiej osób które miały do czynienia już z kilkoma wymienionymi modelami. Audi 200 avant quattro 2,2T 20v (np. z niemcowni) Audi C4 (S4/S6) 2,2T 20v avant quattro Audi C4 (S4/S6) 4,2 avant np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=lyapdblxn2wf Audi C4 - S6plus avant np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=lyblgfmurxuh opcjonalnie: V8 4,2 manual np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=bob1prazlqwn S8 D2 np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=bng3rqg3ts3l http://otomoto.pl/audi-s8-C5890376.html A4 - S4 avant np: http://moto.allegro.pl/item430945658_sl ... turbo.html Co do 3 ostatnich... 2 z nich to nie kombi (mniejsze walory użyteczne) a ostatni to A4 - trochę mały. Za tą cenę można też dostać A6 (c5) avant quattro 2,7T lub 2,8 ale boję się, że to już mogą być padaki... PROSZĘ O SENSOWNE ODPOWIEDZI, TO PILNE I TEMAT ZA KILKA DNI (mam nadzieję, że najpóźniej do poniedziałku) BĘDZIE JUŻ DO WYCIĘCIA!!! POZDRAWIAM I Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC!!! |
|
| Autor: | *Robi* [ 09.wrz.2008 15:51:40 ] |
| Tytuł: | |
Zagazowane 2.2T to nie 2.2T .W wiekszosci są problemy z cyklonem w tych silnikach.Mówiac w skrócie,tego sie nie gazue. V8 dobrze znosi cyklon bo to ssak takze S6 czy S6 pluszak jest dobry.
S8 w tej kasie to padaka.Aha zebys sie nie zdziwił jaki pojemny bagaznik ma A8 .
Jak dla mnie to tylko A8 ewentulanie odczekac dozbierac kasy i wziasc S8 ale czy to sie opłaca ??Minimalne odjescie na starcie. |
|
| Autor: | darekwawa [ 09.wrz.2008 16:02:06 ] |
| Tytuł: | |
Hej. Wg przedstawionych przez Ciebie kryteriów to najbardziej podchodzi C4 S6 z wolnossącą V8. Jak masz cierpliwość to możesz poszukać S6 Plus w Avancie - 326 kucy w serii (do której to serii auto trzeba będzie po kupnie doprowadzić, ale to inna bajka). |
|
| Autor: | Morgi [ 09.wrz.2008 16:07:48 ] |
| Tytuł: | |
V8 4,2 w dowolnej budzie. Osobiście polecam A8 - dlatego że ja taką mama A tak na serio, możesz wziąć avanta S6 C4 i będziesz Pan zadowolniony |
|
| Autor: | korzenny [ 09.wrz.2008 16:54:37 ] |
| Tytuł: | |
A8 nie znalazłem z manualem, tylko S8 - jedno w PL i jedno we Włoszech... S6plus nieźle wyglądające ze 3 sztuki w niemcowni są (5,5-6,5k orejro) S6/S4 C4 w avancie - tego trochę i u nas i na zachodzie... A doprowadzenie do stanu używalności (jeżeli to nie jest bardzo zadbane auto)...? Co trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę w autach z silnikiem V8, bo z tego co widzę to na tą jednostkę powinienem głównie patrzeć... |
|
| Autor: | Morgi [ 09.wrz.2008 18:00:51 ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: A8 nie znalazłem z manualem, tylko S8 - jedno w PL i jedno we Włoszech... - fakt A8 tylko w automacie, chyba że ktoś przekładkę robił....Cytuj: S6/S4 C4 w avancie - tego trochę i u nas i na zachodzie...
A doprowadzenie do stanu używalności (jeżeli to nie jest bardzo zadbane auto)...? Co trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę w autach z silnikiem V8, bo z tego co widzę to na tą jednostkę powinienem głównie patrzeć... 1. Szukać jak najbardziej zadbanej - naprawdę warto 2. Zmienić rozrząd, filtry, oleje i jednostka raczej bezobsługowa 3. dbać o poziom oliwy, V8 to silniki olejowe, chlają olej razem z benzyną nawet bez wycieków (luźno spasowane), a na wysokich RPM chlaja RPM Do litra na 1000 km to spokojnie norma, nawet więcej w V8 starszej generacji. U mnie chla około 300-400 ml / 1000 km - wycieków brak Rozrząd jak na V8 tani - 1500-1600 PLN z robocizną za WSZYSTKO: paski, rolki, napinacze, oringi, śruba centralna, termostat, pompa wody, robocizna - częsci z ASO. Silnik godny polecenia i .... ekonomiczny jak na tę pojemność i moc Spalanie około 14-15 spokojnie możliwe, wszystkie moje średnie są z zakresu 11.7-16 litrów, 90% z przedziału 13-14.5 litra |
|
| Autor: | Skiner [ 09.wrz.2008 19:08:23 ] |
| Tytuł: | |
w A8 jest manual w 2.8 V6 |
|
| Autor: | enduroboy [ 09.wrz.2008 20:23:32 ] |
| Tytuł: | |
co do pojemnosci bagaznika w C4/S... jezeli nie rozlozysz kanapy to zapomnij dwie torby i juz pelno
jak lpg to tylko 4.2 jak szukasz plusa to musisz byc bardzo cierpliwy jezeli A8 w manualu to 2.8 pasuje do tego podelu jak swinia do supermarketu |
|
| Autor: | toms001 [ 09.wrz.2008 23:00:19 ] |
| Tytuł: | |
Jeśli chcesz lpg, to całkowicie odpusc 2.2t. Zwiedzisz kraj w poszukiwaniu gaziarza, który to ogarnie. S6 C4 to auta, które mają już swoje lata. Jeśli się zbytnio napalisz i nie pojedziesz z osobą która zna te auta, to S6 ostro Cie pociągnie finansowo. Niemniej przyjemnosc z jazdy s6 w manualu gwarantowana
|
|
| Autor: | mroova81 [ 09.wrz.2008 23:18:06 ] |
| Tytuł: | |
O kurczę, brakuje jeszcze tylko A2 i Q7 i byłoby chyba wszystko! Podałeś kupę fajnych wozów, ale to są różne półki zarówno czasowe jak i klasowe! Raczej musisz się bardziej określić, bo ja nie potrafię wybrać z tego repertuaru najlepszego wozu. |
|
| Autor: | *Robi* [ 09.wrz.2008 23:43:06 ] |
| Tytuł: | |
Podstawowe pytanie. Na co sie nastawiasz i czego wymagasz od auta?? Jezdziłem roznymi wózkami i np A6 C4 było dla mnie fajny autkiem ale po przesiadce na A8 odczuwam przepasc pod kazdym względem. Ja lubie moc i wygode.to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu. A8 nie jest autem sportowym tylko limuzyna ktora sie toczy z zapasem koników.Przestronna wygodna płynąca maszyna.S6 jest cicho ciemny wozek ktory dognie wiekszosc aut.Ale ciasnawa sztywniejsza i jesli chodzi o avanta to ma minimalna wieksza pojemnosc bagaznika po rozłozeniu bo jesli maja jechac 4 osoby i bagaze to S6 ma mniejszy bagaznik niz A8. Bagaznik A8 - 525 siedzenia złozone bo inaczej nie bedzie Bagaznik A6 - 390 siedzenia złozone 630 siedzenia rozłozone |
|
| Autor: | rbrus [ 09.wrz.2008 23:45:21 ] |
| Tytuł: | |
mroova81 napisał(a): O kurczę, brakuje jeszcze tylko A2 i Q7 i byłoby chyba wszystko! Podałeś kupę fajnych wozów, ale to są różne półki zarówno czasowe jak i klasowe! Raczej musisz się bardziej określić, bo ja nie potrafię wybrać z tego repertuaru najlepszego wozu. Hehe dokładnie... ale ja spróbuje i wybiorę to co mi się marzy, a więc Audi C4 - S6plus avant np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=lyblgfmurxuh
|
|
| Autor: | Monster [ 09.wrz.2008 23:46:15 ] |
| Tytuł: | |
*Robi* napisał(a): (...) to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu.
He he he, będzie ciekawie...
|
|
| Autor: | *Robi* [ 09.wrz.2008 23:53:37 ] |
| Tytuł: | |
Monster napisał(a): *Robi* napisał(a): (...) to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu. He he he, będzie ciekawie... ![]() Też tak myśle .Bedzie proba na aftomacie i tipie .Zobaczymy co potrafi plusiak
|
|
| Autor: | toms001 [ 10.wrz.2008 00:02:49 ] |
| Tytuł: | |
*Robi* napisał(a): Monster napisał(a): *Robi* napisał(a): (...) to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu. He he he, będzie ciekawie... ![]() Też tak myśle .Bedzie proba na aftomacie i tipie .Zobaczymy co potrafi plusiak ![]() pewnie teraz to każdy by się tylko ściagał i gadanie że 1.6 sekundy to długosc auta
Ja Robciu już Ci powiem co plusiak potrafi - potrafi spalic 30/100 |
|
| Autor: | Dred [ 10.wrz.2008 01:17:21 ] |
| Tytuł: | |
za samą nazwę tematu powinienem Ci go zamknąć lub skasować poprawiaj to szybko |
|
| Autor: | enduroboy [ 10.wrz.2008 06:01:28 ] |
| Tytuł: | |
mroova81 napisał(a): O kurczę, brakuje jeszcze tylko A2 i Q7 i byłoby chyba wszystko! Podałeś kupę fajnych wozów, ale to są różne półki zarówno czasowe jak i klasowe! Raczej musisz się bardziej określić, bo ja nie potrafię wybrać z tego repertuaru najlepszego wozu.
jak nie tylko i wylacznie A6/S6 PLUS
tylko jak pisalem wczesniej nie napalaj sie na pierwszy egzemplaz jaki spotkasz no chyba ze to perelka
co do kosztow to zagazowanie auta bedzie cie troszke bilo po kieszeni spalanie jak go juz kupisz to gwarantuje ci ze przez pierwsze 3 miechy nie zejdziesz z 25-30l/100km
srednio w miescie wyjdzie ci 20/100 zalezy od miasta korkow nogi itd. ale tak licz a jak uda sie mniej to sie ciesz ps. Dredziu nie blokuj bo sie fajnie rozwija temat |
|
| Autor: | Morgi [ 10.wrz.2008 07:51:00 ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: spalanie jak go juz kupisz to gwarantuje ci ze przez pierwsze 3 miechy nie zejdziesz z 25-30l/100km
Ej no każdy tak pisze że jak kupi się V8 to na początku 25 a potem 15, to z moich doświadczeń nie prawda. Miałem na początku większe trochę (szaleństawa) ale to nie było więcej niż 2 litry powyżej średniej... aby mieć 25 to chyba musiałby jeździć z gazem w podłodze NON-STOP i tylko na 1 i 2 PS: mówię o mojej jeździe czyli 80-90% tras. Jeżeli 100% miast to spoko nawet 30 może być, tyle że to wcale tak bardzo nie opadnie, poniżej 20 cięzko przy dynamicznej jeździe niezależnie czy kupiona wczoraj czy 3 lata temu
|
|
| Autor: | Dred [ 10.wrz.2008 08:16:04 ] |
| Tytuł: | |
enduroboy napisał(a): ps. Dredziu nie blokuj bo sie fajnie rozwija temat
jest to nie istotne jak kolega wykaże inicjatywe zmienienia tematu to odblokuję , a teraz kłódka inicjatywa jest więc do dzieła
|
|
| Autor: | korzenny [ 10.wrz.2008 12:50:01 ] |
| Tytuł: | |
Czy z gazowaniem 2,2T 20v rzeczywiście jest taki dramat? Miałem 2,2T 10v (oznaczenie chyba MC) w LPG i jeździło to całkiem dobrze pomimo opini, że nie da rady... W Wawie w EGP pytałem, mówili, że nie ma problemu z gazem w 2,2T 20v i spotkałem się kilka razy z tymi silnikami z podtlenkiem LPG, hehe... |
|
| Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|