.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://audiklub.org/

Co myślicie o tej A6 C6 3.0 TDI ?
https://audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=84263
Strona 1 z 2

Autor:  sirtrojan [ 07.paź.2008 16:34:03 ]
Tytuł:  Co myślicie o tej A6 C6 3.0 TDI ?

Zna ktoś może ten samochód albo wyczyta z fotek coś czego nie widać

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6604053

z góry dzięki

Wolałbym avanta ale ten też nie jest zły :)

Autor:  borysek [ 07.paź.2008 16:38:27 ]
Tytuł:  ...

moj kumpel ma taka z 5 roku w avancie S-line i ja mialem okazje jechac z Bialegostoku do Sopot i bylo zajefajnie :o)))

Autor:  Probe041 [ 07.paź.2008 19:34:53 ]
Tytuł: 

łe taki "wypas" hehe a tempomatu brak :):

No i jeszcze fis kolorowy by się przydał :P zamiast tych elektrycznych foteli

Autor:  rbrus [ 07.paź.2008 20:31:46 ]
Tytuł:  Re: Co myślicie o tym pojeździe?

sirtrojan napisał(a):
Zna ktoś może ten samochód albo wyczyta z fotek coś czego nie widać

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6604053

z góry dzięki

Wolałbym avanta ale ten też nie jest zły :)

Przy tej kasie wolałbym avanta szukać jest jak to mówią "piękniejszy" :peace:

Autor:  Bartass_1 [ 08.paź.2008 09:35:14 ]
Tytuł: 

Jeśli jesteś zaintersowany takim autem z 2005 roku i przebiegiem 44000 km to daj znać.

Autor:  sirtrojan [ 08.paź.2008 16:57:25 ]
Tytuł: 

Bartass_1 napisał(a):
Jeśli jesteś zaintersowany takim autem z 2005 roku i przebiegiem 44000 km to daj znać.


jeśli z fakturą vat i zbliżonej cenie to daj mi mi info na PW
chętnie avant

ps. w ZG jest jeden komis z fajnymi E60 :) to tak przy okazji mi się przypomniało.

Autor:  autorus [ 09.paź.2008 15:57:34 ]
Tytuł: 

Fajny tylko rozrząd juz do wymiany :( a to 10kzł.

Autorus

Autor:  sirtrojan [ 09.paź.2008 16:04:33 ]
Tytuł: 

przy 170 chyba nie - raczej przy 250 -300? jasne że przed tym się nie ucieknie ale jak przebieg na takim poziomie to bym się od razu nie pchał w rozrząd.

Ale problem znam z lektury forum :)

Autor:  andi1234 [ 10.paź.2008 13:48:54 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o rozrząd to fakt do roku 2006 były napinacze które nie wytrzymywały długo,wystarczy zmienić napinacz rozrządu na modyfikowanyi i spokój masz.Zrobili mi jeszcze to na gwarancji w DE ,bez gwarancji koszt wymiany w Audi service 650 Euro. ;)

Autor:  sirtrojan [ 10.paź.2008 13:55:25 ]
Tytuł: 

to 2,7 ma ten sam problem? i czy dostęp do rozrządu jest taki sam jak do 3.0 bo wiem, że cena za wymianę rozrządu jest tak wysoka ze względu na jego niefortunne ;) położenie.

Autor:  andi1234 [ 10.paź.2008 14:04:43 ]
Tytuł: 

Dokładnie ten sam problem i to przy 78 tys.km zalecili mi wymianę.Faktycznie można zauważyć dużą znianę przy zapalaniu auta,nie ma już tego dziwnego dżwięku,jakby coś uderzało w silniku,który trwał ok.2 sekundy.
Obiecali,że po wymianie napinacza na modyfikowany (rzekomo inny rodzaj materiału z jakiego jest wykonany oraz konstrukcja) ,ma wytrzymać 300-400 tys.km. A jak będzie to zobaczymy... A jeszcze jedno,też słyszałem żeby wymienić w niektórych silnikach łańcuch lub napinacz (silniki 3.0 TDI ????) ,trzeba wyciągnąć silnik , u mnie jest on zamontowany z przodu ,czyli jest łatwiejszy dostęp do niego.

Autor:  sirtrojan [ 10.paź.2008 14:12:23 ]
Tytuł: 

Pewnie dlatego koszt to tylko 650 EUR. czuję ze w 3.0 będzie z 1200

Autor:  Piotruś [ 10.paź.2008 16:38:48 ]
Tytuł: 

andi1234 napisał(a):
A jeszcze jedno,też słyszałem żeby wymienić w niektórych silnikach łańcuch lub napinacz (silniki 3.0 TDI ????) ,trzeba wyciągnąć silnik , u mnie jest on zamontowany z przodu ,czyli jest łatwiejszy dostęp do niego.


Andi - przykro mi ale coś mylisz. Albo masz silnik 2,5TDi z napędem rozrządu realizowanym poprzez pasek ... albo rzeczywiście masz 2,7 TDi - lecz w tym przypadku począwszy od 163-PSowego BSG aż do kolejnych generacji 3,0TDi - wadliwy napinacz hydrauliczny jest TAKI SAM dla wszystkich modeli (w tym np. ASB, BMK, BUG) i nosił numer: 079109467AE ;) .
Oczywiście w każdym z wwym. silników łańcuchowy napęd rozrządu został ulokowany "z tyłu" jednostki - przez co demontaż zespołu napędowego jest niezbędny we wszystkich przypadkach ... ;) .
Krótko mówiąc - "na oko" wszystkie silniki 2,7 oraz 3,0TDi są "identyczne" ... .
W obrębie głowic nie różnią się nawet tak istotnymi elementami jak wałki rozrządu (2,7 vs 3,0). Dopiero zawory są inne ... :peace:

Autor:  sirtrojan [ 10.paź.2008 16:52:55 ]
Tytuł: 

a wiec wymiana za 650 EUR w 3.0 TDI odpada ;)

Autor:  andi1234 [ 10.paź.2008 16:59:53 ]
Tytuł: 

Piotruś nic nie myle,mam silnik 2.7 TDI 132 KW/179 PS oznaczenie silnika BPP ,też byłem zdziwiony,jak powiedzieli mi w serwisie ,że silnika nie trzeba wyciągać ,że łańcuch i napinacz jest z przodu.Oto adres serwisu,możesz zapytać: http://www.autohaus-seiler.de/

Autor:  amstafff [ 10.paź.2008 17:28:23 ]
Tytuł: 

jak bardzo jesteś zainteresowany tym autem to mogę podjechać i go obadać ;)
skoro salon RP,serwis,przebieg ori,1właściciel,bezwypadkowy-będzie to wszystko miało pokrycie- to powiem Ci że chciałbym być na twoim miejscu kupując i szukając auta :peace:
a tak czy inaczej przy tej kwocie to pare groszy trzeba dać i przede wszystkim zvag-ować.
jak coś to napisz na priv.
pozdro.

Autor:  Piotruś [ 10.paź.2008 17:29:40 ]
Tytuł: 

Andi - być może wymieniono Ci napinacz paska pompy paliwa (ten jest z przodu i wygląda podobnie do napinacza paska pompy VP44 w 2,5TDi) ... ??

ObrazekObrazek

Jest faktem, że w modelach od (umownie) 10.2005 w tym "rejonie" nastąpiły dosyć pokaźne zmiany ... .

Oczywiście masz rację, że BPP to jednostka 2,7TDi (132kW) ... ale z "tylnonapędowym rozrządem" :): :peace: .

Autor:  andi1234 [ 10.paź.2008 17:49:48 ]
Tytuł: 

To co mi mówili to rzekomo wymienili napinacz paska rozrządu,nie przeczę Piotruś ,że nie masz racji ,sam jestem ciekaw teraz.Jutro albo w poniedziałek zadzwonię tam i dowiem się jak i co ? Wiem ,że jest duża różnica przy starcie samochodu,teraz po odpaleniu silnik jest cichy a wcześniej przez 2 sek. były stuki.Tak czy owak moje podejście do Audi trochę to zmieniło,auto jest super ,ale żeby takie jaja były przy 78 tys. km :/ Trochę to żałosne za tyle pieniędzy .....

Autor:  Simpson [ 10.paź.2008 18:02:53 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
Jest faktem, że w modelach od (umownie) 10.2005 w tym "rejonie" nastąpiły dosyć pokaźne zmiany ... .

Czyli po "10.2005" problem wadliwego napinacza rozrządu w 2.7/3.0 TDI został wyeliminowany? Czy tylko nastąpiły dość pokaźne zmiany, ale problem nadal istnieje?
Wszystkie odmiany (mowa o różnych kodach silników) są narażone na ten problem, czy są już jakieś odporne?
Pytam z ciekawości.

Autor:  Piotruś [ 10.paź.2008 18:25:44 ]
Tytuł: 

Mirek - poczytałbyś uważniej ... :): . W modelach po X.2005 dosyć dużo zmeniło się w obrębie pompy wysokiego ciśnienia i jej napędu (paskiem zębatym - patrz rysunek). Ten "podzespół" jest relatywnie podobny (ale tylko z wyglądu !) do pompy VP44 w poczciwych AFB do BDH włącznie. I umiejscowiony zasadniczo "tak samo".

Odrębnym problemem (i to faktycznym problemem) jest układ ciśnieniowego napinania łańcuchów rozrządu - jak najbardziej w kazdym 2,7TDi oraz 3,0TDi (BSG,BPP,BMK,BKN,ASB,BUN,BNG,BUG) ulokowanego (oraz w większości opartego na tych samych podzespołach !!) "pomiędzy" silnikiem a skrzynią biegów (stąd konieczność demontażu całego zespołu napędowego do jakiejkolwiek naprawy).
Co do poprawy jakościowej - to wg. fabryki - prawdziwy postęp dotyczy silników wyprodukowanych z końcem 2007 roku (MY2008) - lecz ile w tym prawdy - to dopiero czas pokaże. Trzymając te podobno ulepszone elementy w rękach (głównie napinacz hydrauliczny) - gołym okiem trudno dostrzec jakiekolwiek różnice ... .
Co do wymiany łańcuchów - nie ma takiej potrzeby (ale i tak warto to od razu zrobić z uwagi na niskie koszty części) w silnikach, które zostały "naprawione" odpowiednio wcześnie (czytaj: profilaktycznie). Użytkownicy reagujący dopiero wtedy kiedy wyraźnie już słychać klekoczące łańcuchy (bezpośrednio po uruchomieniu silnika i zanim hydraulika napełni się olejem) - musza wymieniać w zasadzie wszystko co się kręci w układzie napędu rozrządu ... .

Jeśli chodzi o Andiego, to z uwagi na naprawdę niski przebieg podejrzewam, że akcja serwisowa obejmowała właśnie "coś" związanego z pompą paliwa - a nie z układem rozrządu. Osobiście nie słyszałem żeby CCCO ogłosiło akcję serwisową dotyczącą wymiany "rozrządu" ale być może to ja czegoś nie wiem i dlatego zaznaczam, że niniejszy - ostatni akapit mojej wypowiedzi to wyłącznie wyssane z palca hipotezy - gdybanie !!

ObrazekObrazek
:): :D ... :)

:peace:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/